Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2003, 16:27   #101
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Voor mij mogen ze voor alcohol en cigaretten net hetzelfde doen met een uitdovingsbeleid (dit jaar is de minimumleeftijd 18, volgend jaar 19 etc.)[/color]
Da`s nog erger dan de genocidewet. Daarmee zouden we Belgie weer `s belachelijk maken. Gesteld dat iedereen zich aan die wet houdt (ridicuul kweet `t) dan zijn er mensen die wel willen roken/drinken maar die net ieder jaar een paar weken/maanden te laat komen om het legaal te doen. Frusterend Nog straffer; stelt ge valt er juist tussenin. Dan moogt ge 6 maand legaal paffen en drinken, de volgende 6 maand zijt ge weer een crimineel.
En naast u op cafe zit men lustig te boemelen, dat is weer om een maffia vragen he.

We zouden ook nogal wat werk hebben. Want dat is bijna altijd paspoort vragen, of ziet gij altijd het verschil tussen een griet van 17 of 21, moeilijk hoor tegenwoordig.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 16:38   #102
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Ik wil nog steeds uitgewerkte alternatieven bekijken. Cannabis is een uitzonderingsgeval in de war on drugs.
Hetgeen Mohawk voorsteld lijkt mij al een beter alternatief dan pure repressie. Ik zou de inkomsten voor de staat wel verdelen tussen preventie en hulp aan probleemgebruikers. Op deze wijze betalen enkel de gebruikers voor de last.

En hoezo cannabis een uitzondering? Voor zover ik weet staat cannabis in de vs gelijk met coke, heroine, lsd, xtc en alle mengelingen en derivaten ervan. Daar kan ik natuurlijk mis in zijn en jij bent beter geplaatst om dat te weten natuurlijk. Correct me if I'm wrong please.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 16:44   #103
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Ik wil nog steeds uitgewerkte alternatieven bekijken. Cannabis is een uitzonderingsgeval in de war on drugs.
Hetgeen Mohawk voorsteld lijkt mij al een beter alternatief dan pure repressie. Ik zou de inkomsten voor de staat wel verdelen tussen preventie en hulp aan probleemgebruikers. Op deze wijze betalen enkel de gebruikers voor de last.

En hoezo cannabis een uitzondering? Voor zover ik weet staat cannabis in de vs gelijk met coke, heroine, lsd, xtc en alle mengelingen en derivaten ervan. Daar kan ik natuurlijk mis in zijn en jij bent beter geplaatst om dat te weten natuurlijk. Correct me if I'm wrong please.
Ik denk dat je ook al veel bereikt wanneer junkies in de gevangenissen gescheiden worden (dat kost geen extra plaatsen of personeel he, gewoon in een aparte afdeling) van de `cleane` gasten.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2003, 02:23   #104
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinful246
Citaat:
Citaat:

Ik denk dat je ook al veel bereikt wanneer junkies in de gevangenissen gescheiden worden (dat kost geen extra plaatsen of personeel he, gewoon in een aparte afdeling) van de `cleane` gasten.
Dat zullen die vijf cleane gasten graag hebben...
Oud 3 juli 2003, 10:38   #105
Calle
Parlementslid

Standaard

Voor de meeste voorstanders van legale drugs is het een goed argument van te zeggen dat het zich in de private sfeer bevindt.

Wat doen we dan met ouders die drugs gebruiken ? Die wel vastzetten omdat het hun kinderen kan schaden ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2003, 14:35   #106
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Maar je kan moeilijk mensen verplichten van solidair te zijn met iemand die domme dingen doen.
Als dat het criterium wordt voor solidariteit, kunnen we het hele idee maar beter meteen begraven.
Ik vind dat iemand die bij een werkongeval blind wordt gesteund moet worden, of dat gehandicaptensteun gegeven moet worden aan mensen die zo geboren zijn. ik vind niet dat iemand die in zijn vrije tijd gaat paardrijden zijn ongeval door de gemeenschap betaald moet worden: hij neemt immers een heel groot risico, en als hij dat dan toch wil doen moet hij er zich maar tegen verzekeren.
Er is uiteraard een grens. Iemand die gaat wandelen en zijn voet verstuikt moet volgens mij ook geholpen worden. Het is maar als je bewust gevaarlijke dingen doet.
En zo werken verzekeringen trouwens ook. Doe je een barbecue en heb je alle veiligheidsmaatregelen in acht genomen en gebeurt er toch iets wordt je vergoed. Als je écht domme dingen doet trek je niks terug. Zo hoort het volgens mij.
Oud 3 juli 2003, 15:43   #107
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Citaat:
Repressie??, toevoer stoppen?? Daar lukken ze blijkbaar aardig in in de vs. Er word meer en meer gebruikt dus meer en meer geleverd. Ik vermoed dan ook dat het vernietigen van columbiaanse coca-velden eerder met een wisseling van leverancier te maken had. De grote pineut is natuurlijk de gewone boer, de baron is immers toch al binnen, die boer kan zelfs niet overschakelen op het aanplanten van voedingsgewassen tenzij hij misschien ggo's koopt die bestand zijn tegen het gebruikte gif.
Drugs zijn nu eenmaal een zeer rendabele producten, vooral vanwege hun illegaliteit. Een zichzelf respecterende kapitalist kan daar geen problemen mee hebben zolang de stuctuur waarin ze werken niet ondermijnd word door die drugs en verzekeraars niet teveel geld verliezen aan dit probleem.
Dat zwarten in hun eigen buurt zich te pletter roken en om een deeltje van de koek elkaar afknallen is geen probleem, die hebben toch geen verzekering. Natuurlijk mogen zij niet teveel buiten hun territorium operen.
En wat denk je dat er zou gebeuren als er morgen geen grammetje drugs meer te vinden is?
De vs reageerd steeds enkel uit economisch belang en als daar eens een geweldadige dictator verdreven word is dat mooi meegenomen. Maar zowel Saddam als Osama waren eerst vrienden van Amerika, zolang die vermogende mensen genoeg wapens bij hen kocht. Maarja het ging hier over drugs he
Wat is uw alternatief dan? Cocaine legalizeren?
Heel zwart wit hoor.
Er zijn heelder bibliotheken geschreven over hoe men dit kan aanpakken, maar om één of andere reden luisteren beleidsmakers niet graag naar criminologen, en gaan liever de populistische toer op: eenzijdig represief in een conservatief beleid, of eenzijdig tolerant in een progressief beleid. Ook jij trapt in deze schijntegenstelling.

Men gaat er altijd vanuit dat men, als men drugs legaliseert, het gebruik stijgt, en dat als men repressief optreedt, het gebruik daalt. Maar daar bestaat geen enkele zekerheid over. Er zijn evenveel aanwijzingen dat ook het omgekeerde het geval kan zijn.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2003, 15:56   #108
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
een goed georganiseerde teler kan wiet in grote hoeveelheden produceren aan 0,20 0,50euro per gram, reken bijkomende kosten van personeel bij en je komt aan let´s say 1euro per gram (hooguit) de verkoopprijs in nederland ligt rond de 5euro per gram... als de staat nou eens geld van taks in preventie zou steken... dat beleid zou veel productiever zijn dan hetgeen sinds jaar en dag gevoerd word...

Als wiet kweken legaal zou zijn, dan kan je het in grote schaal kweken in serres of open lucht (je hebt dus geen lampen nodig). Hennep is vrij eenvoudig om te kweken, het schoonmaken van de bloemetjes is arbeidsintensief, maar kan machinaal gebeuren. Rekening houdend met de huidige tuinbouwprijzen zou weed van 25 euro PER KILO nog heel duur zijn.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2003, 16:01   #109
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
laat dit ruimte voor de dealers? ik denk het niet, een goed georganiseerde teler kan wiet in grote hoeveelheden produceren aan 0,20 0,50euro per gram, reken bijkomende kosten van personeel bij en je komt aan let´s say 1euro per gram (hooguit) de verkoopprijs in nederland ligt rond de 5euro per gram... als de staat nou eens geld van taks in preventie zou steken... dat beleid zou veel productiever zijn dan hetgeen sinds jaar en dag gevoerd word...

Als wiet kweken legaal zou zijn, dan kan je het in grote schaal kweken in serres of open lucht (je hebt dus geen lampen nodig). Hennep is vrij eenvoudig om te kweken, het schoonmaken van de bloemetjes is arbeidsintensief, maar kan machinaal gebeuren. Rekening houdend met de huidige tuinbouwprijzen zou weed van 25 euro PER KILO nog heel duur zijn.
Ik denk dat die kost per gram veel lager kan als 0.2 Euro per gram. Bloem is verwerkt en alles en je kan een kilo bloem kopen voor een Eurootje of zo. Als je wiet in massaproductie brengt moet het mogelijk zijn om daar 0.2 Euro per kilo van te maken. Als je het dan toch uit de criminaliteit wilt halen, dan kan je het beter ineens goed doen en aan massaproductie doen. 0.2 Euro kost per kilo, en er dan 500 Euro de kilo voor vragen aan accijnzen of zo. Ik krijg hier plots een idee dat de NMBS winstgevend kan maken
Oud 3 juli 2003, 19:27   #110
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik krijg hier plots een idee dat de NMBS winstgevend kan maken
je mag daarbij niet vergeten dat de NMBs over voldoende terreinen, gebouwen en personeel beschikt die ze niet gebruiken in de productieve zin van het woord.

Move 2007 in een stroomversnelling?
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2003, 19:48   #111
De Echte Marokkaan
Vreemdeling

De Echte Marokkaan's schermafbeelding

Standaard

Alle anticannabissers hebben nog nooit zelf durven roken of ervan durven genieten.
De enkeling die durfde is er waarschijnlijk draaierig van geworden en heeeft zichzelf er door opgejaagd.
De Echte Marokkaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 21:55   #112
Mohawk
Burger

Standaard

Ik vind ook dat hier wel eens moet vermeld worden dat drugs op verschillende manieren inwerken op ons lichaam, van wiet roken word je niet zat, maar stoned, dat beseffen vele mensen niet. 't is een ander en ietwat complexer gevoel waarin je veel zelf kan bepalen, hoe hard je je laat meeslepen, etc...
je kan t moeilijk gaan vergelijken met alcohol of tabak want t gevoel en de uitwerking is totaal anders. in niet al te grote dosissen verhoogt t wel degelijk je creativiteit en denkvermogen wat ingewikkeldere gedachtegangen toelaat. dit word high zijn genoemd
er zijn nu 2 grote ondersoortzen cannabisplanten, Indica en sativa
Indica heeft als typixsche kenmerken compacte planten met een relatief hoge opbrengst en een korte bloeitijd, de high is lichamelijk heel lichamelijk, en word eerder stoned genoemd.
Sativa zijn grotere planten die langer uitgroeien minder opbrengst langere bloeitijd, maar de wiet ervan veroorzaakt een meer geestelijke high. Wat enorm geestverrijkend kan zijn je taalgevoel kan er best van vooruitgaan, je inbeeldings vermogen over 't algemeen.
nu is 't zo dat in belgie de indica wiet zowat de markt beheerst aangezien kwekers liever compacte planten hebben met een hogere opbrengst...
conclusie: door legalisering zou men wat fatsoenlijke sativa kunnen produceren, en zouden de mensen slimmer worden, of toch wat ruimdenkender wat in belgie best leuk kan zijn

Vanhecke, Jay'ke?
Mohawk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 22:07   #113
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Yupz, allemaal cannabis smoren net voor de examens, dan zult ge zeker slagen..
Oud 7 juli 2003, 22:18   #114
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Repressie??, toevoer stoppen?? Daar lukken ze blijkbaar aardig in in de vs. Er word meer en meer gebruikt dus meer en meer geleverd. Ik vermoed dan ook dat het vernietigen van columbiaanse coca-velden eerder met een wisseling van leverancier te maken had. De grote pineut is natuurlijk de gewone boer, de baron is immers toch al binnen, die boer kan zelfs niet overschakelen op het aanplanten van voedingsgewassen tenzij hij misschien ggo's koopt die bestand zijn tegen het gebruikte gif.
Drugs zijn nu eenmaal een zeer rendabele producten, vooral vanwege hun illegaliteit. Een zichzelf respecterende kapitalist kan daar geen problemen mee hebben zolang de stuctuur waarin ze werken niet ondermijnd word door die drugs en verzekeraars niet teveel geld verliezen aan dit probleem.
Dat zwarten in hun eigen buurt zich te pletter roken en om een deeltje van de koek elkaar afknallen is geen probleem, die hebben toch geen verzekering. Natuurlijk mogen zij niet teveel buiten hun territorium operen.
En wat denk je dat er zou gebeuren als er morgen geen grammetje drugs meer te vinden is?
De vs reageerd steeds enkel uit economisch belang en als daar eens een geweldadige dictator verdreven word is dat mooi meegenomen. Maar zowel Saddam als Osama waren eerst vrienden van Amerika, zolang die vermogende mensen genoeg wapens bij hen kocht. Maarja het ging hier over drugs he
Wat is uw alternatief dan? Cocaine legalizeren?
Heel zwart wit hoor.
Er zijn heelder bibliotheken geschreven over hoe men dit kan aanpakken, maar om één of andere reden luisteren beleidsmakers niet graag naar criminologen, en gaan liever de populistische toer op: eenzijdig represief in een conservatief beleid, of eenzijdig tolerant in een progressief beleid. Ook jij trapt in deze schijntegenstelling.

Men gaat er altijd vanuit dat men, als men drugs legaliseert, het gebruik stijgt, en dat als men repressief optreedt, het gebruik daalt. Maar daar bestaat geen enkele zekerheid over. Er zijn evenveel aanwijzingen dat ook het omgekeerde het geval kan zijn.
Ik moet het eerste voorstel hier nog zien naarboven komen. We gaan drugs uit de criminaliteit halen.

Onder de 21 mag je geen rocks kopen!
Oud 8 juli 2003, 14:46   #115
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Stop het gedoogbeleid inzake softdrugs
De huidige wet inzake softdrugs MOET worden AFGESCHAFT
Het misdaad milieu dat veroorzaker is van het kapotmaken van onze jeugd en hun families, moet onnoemelijk hard worden aangepakt en bestreden
Tevens moet onze maatschappij nog meer worden ingelicht over de gevaren van overmatig alcohol- en tabakgebruik. Ongevallen veroorzaakt onder invloed van drugs en alcohol moeten ZEER streng worden bestraft
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 21:00   #116
Mohawk
Burger

Standaard

schaduw, zwijg.
het beleid werkt niet omdat er niemand eens het lef heeft om te zeggen voila nu gaan we is iets doen.
men heeft gewoon jarenlang liggen zeveren, das al wat men in dit landje doet... ondertussen maakt de georganiseerde misdaad astrologische winsten... legalisering is eigenlijk de enige goede oplossingen
want om wiet belgie buiten te krijgen zal de politie heeel wat meer midddelen moeten krijgen... nen camera in mijnen tuin, mijne kelder mijn slaapkamer etc... vo de rest op elke 10m² open ruimte in belgie,
idd en nen agent naast iedere camera dan zou t gebruik misschien een beetje teruggedrongen kunnen worden, soit waar maak ik mij druk om... ooit ga ik in een efficienter land wonen met een beetje meer hersens.
Mohawk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 21:12   #117
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohawk
schaduw, zwijg.
het beleid werkt niet omdat er niemand eens het lef heeft om te zeggen voila nu gaan we is iets doen.
men heeft gewoon jarenlang liggen zeveren, das al wat men in dit landje doet... ondertussen maakt de georganiseerde misdaad astrologische winsten... legalisering is eigenlijk de enige goede oplossingen
want om wiet belgie buiten te krijgen zal de politie heeel wat meer midddelen moeten krijgen... nen camera in mijnen tuin, mijne kelder mijn slaapkamer etc... vo de rest op elke 10m² open ruimte in belgie,
idd en nen agent naast iedere camera dan zou t gebruik misschien een beetje teruggedrongen kunnen worden, soit waar maak ik mij druk om... ooit ga ik in een efficienter land wonen met een beetje meer hersens.
We praten hier over harddrugs by the way. Cannabis is dat uitzonderingsgeval dat zogezegd maatschappelijk aanvaard is. Legalizatie de enige oplossing? Als uw dochter op haar 18e thuis komt met een zakje steentjes in haar zakken en het enige waar ze nog voor leeft is de zoektocht naar the high, waarvoor ze alles over heeft, zal je nog van mening veranderen.

Hit the crack pipe, chase the high forever!
Oud 8 juli 2003, 21:14   #118
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Cannabis is ongezond. ET ALORS?
Ik kan je duizenden dingen opnoemen die ongezond zijn, maar waar geen haan naar kraait, omdat het als een persoonlijke verantwoordelijk wordt beschouwd. Waarom moet cannabis, dat nagenoeg geen maatschappelijke problemen veroorzaakt, zo veroordeeld worden?
Mag ik zelf niet bepalen of ik cannabis kan gebruiken? Ik ben er niemand tot last mee.
Wel maatschappelijke problemen. Ze SMOREN nu ook al op straat. Openbaar dus. ja.. vroeger mocht het niet en deden ze in't geniept. nu mag al iets meer.. dus kan er ook iets meer te ver gegaan worden.
Alcohol: als ik 1 pint drink of ik drink een cola daar heeft die naast mij geen last van. Tussen een Pint drinken of een siggaret / joint roken is echter wel een groot verschil. Daar dit ook nadelig is voor de gezondheid van die andere persoon. En ja.. de roker kiest en de niet roker moet deze keuze volgen dan?
2e punt is wel dat wanneer deze mensen dat lekker kapot gerookt zijn de maatschappij mag opdraaien voor het betalen van dokters,ziekenhuizen medicijnen etc..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:58   #119
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Ik kan je duizenden dingen opnoemen die ongezond zijn, maar waar geen haan naar kraait, omdat het als een persoonlijke verantwoordelijk wordt beschouwd. Waarom moet cannabis, dat nagenoeg geen maatschappelijke problemen veroorzaakt, zo veroordeeld worden?
Mag ik zelf niet bepalen of ik cannabis kan gebruiken? Ik ben er niemand tot last mee.
Wel maatschappelijke problemen. Ze SMOREN nu ook al op straat. Openbaar dus. ja.. vroeger mocht het niet en deden ze in't geniept. nu mag al iets meer.. dus kan er ook iets meer te ver gegaan worden.
Alcohol: als ik 1 pint drink of ik drink een cola daar heeft die naast mij geen last van. Tussen een Pint drinken of een siggaret / joint roken is echter wel een groot verschil. Daar dit ook nadelig is voor de gezondheid van die andere persoon. En ja.. de roker kiest en de niet roker moet deze keuze volgen dan?
2e punt is wel dat wanneer deze mensen dat lekker kapot gerookt zijn de maatschappij mag opdraaien voor het betalen van dokters,ziekenhuizen medicijnen etc..
En de mensen die kapotgezopen zijn? Dat kost niets, zeker. En een zatlap bezorgt mij wel overlast.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 23:07   #120
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
En de mensen die kapotgezopen zijn? Dat kost niets, zeker. En een zatlap bezorgt mij wel overlast.
Dus we gaan alles legalizeren? Ik open morgen een crackwinkel naast de schoolpoort? Ik had graag eens een uitgewerkt alternatief gezien.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be