![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En naast u op cafe zit men lustig te boemelen, dat is weer om een maffia vragen he. We zouden ook nogal wat werk hebben. Want dat is bijna altijd paspoort vragen, of ziet gij altijd het verschil tussen een griet van 17 of 21, moeilijk hoor tegenwoordig.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En hoezo cannabis een uitzondering? Voor zover ik weet staat cannabis in de vs gelijk met coke, heroine, lsd, xtc en alle mengelingen en derivaten ervan. Daar kan ik natuurlijk mis in zijn en jij bent beter geplaatst om dat te weten natuurlijk. Correct me if I'm wrong please. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#105 |
Parlementslid
|
![]() Voor de meeste voorstanders van legale drugs is het een goed argument van te zeggen dat het zich in de private sfeer bevindt.
Wat doen we dan met ouders die drugs gebruiken ? Die wel vastzetten omdat het hun kinderen kan schaden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is uiteraard een grens. Iemand die gaat wandelen en zijn voet verstuikt moet volgens mij ook geholpen worden. Het is maar als je bewust gevaarlijke dingen doet. En zo werken verzekeringen trouwens ook. Doe je een barbecue en heb je alle veiligheidsmaatregelen in acht genomen en gebeurt er toch iets wordt je vergoed. Als je écht domme dingen doet trek je niks terug. Zo hoort het volgens mij.
![]() |
![]() |
#107 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn heelder bibliotheken geschreven over hoe men dit kan aanpakken, maar om één of andere reden luisteren beleidsmakers niet graag naar criminologen, en gaan liever de populistische toer op: eenzijdig represief in een conservatief beleid, of eenzijdig tolerant in een progressief beleid. Ook jij trapt in deze schijntegenstelling. Men gaat er altijd vanuit dat men, als men drugs legaliseert, het gebruik stijgt, en dat als men repressief optreedt, het gebruik daalt. Maar daar bestaat geen enkele zekerheid over. Er zijn evenveel aanwijzingen dat ook het omgekeerde het geval kan zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als wiet kweken legaal zou zijn, dan kan je het in grote schaal kweken in serres of open lucht (je hebt dus geen lampen nodig). Hennep is vrij eenvoudig om te kweken, het schoonmaken van de bloemetjes is arbeidsintensief, maar kan machinaal gebeuren. Rekening houdend met de huidige tuinbouwprijzen zou weed van 25 euro PER KILO nog heel duur zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Move 2007 in een stroomversnelling? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Vreemdeling
|
![]() Alle anticannabissers hebben nog nooit zelf durven roken of ervan durven genieten.
De enkeling die durfde is er waarschijnlijk draaierig van geworden en heeeft zichzelf er door opgejaagd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Burger
|
![]() Ik vind ook dat hier wel eens moet vermeld worden dat drugs op verschillende manieren inwerken op ons lichaam, van wiet roken word je niet zat, maar stoned, dat beseffen vele mensen niet. 't is een ander en ietwat complexer gevoel waarin je veel zelf kan bepalen, hoe hard je je laat meeslepen, etc...
je kan t moeilijk gaan vergelijken met alcohol of tabak want t gevoel en de uitwerking is totaal anders. in niet al te grote dosissen verhoogt t wel degelijk je creativiteit en denkvermogen wat ingewikkeldere gedachtegangen toelaat. dit word high zijn genoemd er zijn nu 2 grote ondersoortzen cannabisplanten, Indica en sativa Indica heeft als typixsche kenmerken compacte planten met een relatief hoge opbrengst en een korte bloeitijd, de high is lichamelijk heel lichamelijk, en word eerder stoned genoemd. Sativa zijn grotere planten die langer uitgroeien minder opbrengst langere bloeitijd, maar de wiet ervan veroorzaakt een meer geestelijke high. Wat enorm geestverrijkend kan zijn je taalgevoel kan er best van vooruitgaan, je inbeeldings vermogen over 't algemeen. nu is 't zo dat in belgie de indica wiet zowat de markt beheerst aangezien kwekers liever compacte planten hebben met een hogere opbrengst... conclusie: door legalisering zou men wat fatsoenlijke sativa kunnen produceren, en zouden de mensen slimmer worden, of toch wat ruimdenkender wat in belgie best leuk kan zijn Vanhecke, Jay'ke? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Parlementslid
|
![]() Yupz, allemaal cannabis smoren net voor de examens, dan zult ge zeker slagen..
![]()
![]() |
#114 | |||
|
![]() Citaat:
Onder de 21 mag je geen rocks kopen!
![]() |
![]() |
#115 |
Burgemeester
|
![]() Stop het gedoogbeleid inzake softdrugs
![]() ![]() ![]() De huidige wet inzake softdrugs MOET worden AFGESCHAFT ![]() ![]() Het misdaad milieu dat veroorzaker is van het kapotmaken van onze jeugd en hun families, moet onnoemelijk hard worden aangepakt en bestreden ![]() Tevens moet onze maatschappij nog meer worden ingelicht over de gevaren van overmatig alcohol- en tabakgebruik. Ongevallen veroorzaakt onder invloed van drugs en alcohol moeten ZEER streng worden bestraft ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Burger
|
![]() schaduw, zwijg.
het beleid werkt niet omdat er niemand eens het lef heeft om te zeggen voila nu gaan we is iets doen. men heeft gewoon jarenlang liggen zeveren, das al wat men in dit landje doet... ondertussen maakt de georganiseerde misdaad astrologische winsten... legalisering is eigenlijk de enige goede oplossingen want om wiet belgie buiten te krijgen zal de politie heeel wat meer midddelen moeten krijgen... nen camera in mijnen tuin, mijne kelder mijn slaapkamer etc... vo de rest op elke 10m² open ruimte in belgie, idd en nen agent naast iedere camera dan zou t gebruik misschien een beetje teruggedrongen kunnen worden, soit waar maak ik mij druk om... ooit ga ik in een efficienter land wonen met een beetje meer hersens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
Hit the crack pipe, chase the high forever!
![]() |
![]() |
#118 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Alcohol: als ik 1 pint drink of ik drink een cola daar heeft die naast mij geen last van. Tussen een Pint drinken of een siggaret / joint roken is echter wel een groot verschil. Daar dit ook nadelig is voor de gezondheid van die andere persoon. En ja.. de roker kiest en de niet roker moet deze keuze volgen dan? 2e punt is wel dat wanneer deze mensen dat lekker kapot gerookt zijn de maatschappij mag opdraaien voor het betalen van dokters,ziekenhuizen medicijnen etc..
![]() |
![]() |
#119 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |||