Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2005, 17:58   #101
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder
oei, nu heb ik dat ook nog alemaal voor niks nagezien of wa ?

ik denk dat ik ga doen als de leew en ook een stukske ga wandelen
Kies er maar eens een gezond bokje uit...

Amaai, wat is er deze namiddag allemaal gepost!...
Ik ga niet bijgelezen geraken...

Wel heb ik bemerkt (maar dat wist ik al lang) dat de kansarmen met 10 Lutifers veel beter af zijn dan met 10.000 kobafs...
En dat meen ik...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 19:20   #102
armoedevakbond
Partijlid

armoedevakbond's schermafbeelding

Standaard

Wat is Het Vierde Wereld Syndicaat ?
Ingediend door King of beggars... op Zat, 21/05/2005 - 17:07. Juridisch | Vierde Wereld Syndicaat
Het Vierde Wereld Syndicaat is een belangenvereniging die werd opgericht door de armen zelf. In Het Vierde Wereld Syndicaat stellen de armen zich dus niet tevreden met het woord nemen alleen, zij nemen er zondermeer de leiding in.
Het Vierde Wereld Syndicaat is pluralistisch. D.w.z. dat iedereen bij ons welkom is ongeacht zijn of haar politieke, religieuze of ideologische overtuigingen, ongeacht de afkomst, huidskleur, seksuele voorkeur of culturele achtergrond.
Om lid te kunnen worden van het vierde wereld syndicaat moet je echter wel tot de 16 percent behoren die in ons land onder de armoedegrens leeft of in het verleden tot die groep hebben behoort.

Wie zijn die 16% volgens u .Kan je dit ééns wat uit een zetten .
[/u][/i]

Natuurlijk willen we de solidariteit en de symphatie van niet-ervaringsdeskundigen niet afwijzen. Daarom wordt er teneinde de niet-ervaringsdeskundigen toch in de gelegenheid te stellen aan onze werking deel te nemen en ze dus ook niet uit te sluiten een onafhankelijk steuncomitee opgericht.

Onafhankelijk steuncomitee wat houd dit in , Welke inspraak hebben ze

Verder is het Vierde Wereld Syndicaat wars van alle partijpolitieke inmenging. Het Vierde Wereld Syndicaat is absoluut neutraal hierin en zal dit ook blijven.
Aangezien men langs alle kanten reeds van in het prille begin een enorme druk op ons uitoefent om onze authenticiteit als verenging voor en door de armen zelf prijs te geven kan het zijn dat wij voor sommige mensen op het eerste gezicht nogal elitair en gesloten overkomen. Iedereen die zich als lid opgeeft ( via [email protected] ) zal echter snel merken dat dit helemaal niet zo is.

Moeten mensen u cv doorgeven en wie oordeel dan waar de persoon in zit in het onafhankelijk steuncomitee of de 16% .ervaringsdekundinge .

Het Vierde Wereld Syndicaat is een self-empowerement beweging. Het vierde Wereld Syndicaat ziet armoede niet als een ziekte van het individu maar als een ziekte van de maatschappij en het is alleen voor de armen weggelegd om de maatschappij van deze ziekte te genezen. Zonder de armen is er in deze helemaal geen hoop op genezing.
De andersrijken kunnen de maatschappij genezen door middel van assertiviteit. Door niet langer bang en beschaamd weg te kruipen kunnen de andersrijken de andersarmen laten zien en laten merken dat een leven zonder geldverslaving iedereen veel gelukkiger maakt.

Is armoede alleen geld of zijn het kansen om je levensstaandaar te verbeteren, begin armoede niet van uit de wieg .

Er zijn vele redenen waarom een andersrijke zich beter kan voelen dan een andersarme. ( en waarom eens niet ? )
1. Andersrijken zijn niet of in veel mindere mate medeplichtig aan het opgebruiken van de fossiele brandstoffen en de andere natuurlijke hulpbronnen waar de komende generatie liefst ook nog een beroep op moeten kunnen doen.

Deze andersrijken hebben toch de middelen om nieuwe wetenschap toe te passen , en krijgen hier voor ook nog middelen voor van de overheid , bekeek gewoon al de Boi gas .

2. Andersrijken nemen niemands zonlicht uit de ogen. Zij hebben immers zelfs niet de beschikking over hun eigen natuurlijke erfdeel.
3. Andersrijken zijn schijnbaar oneindig verdraagzaam want ondanks het feit dat hun integriteit wordt aangetast waardoor ze minder lang leven; gedogen zij ondanks hun numerieke overwicht de uitspattingen van hun geldverslaafde medemensen die aan de basis liggen van hun schrijnende tekorten in deze wereld.
In de visie van Het Vierde Wereld Syndicaat is selfempowerement een fundamenteel gegeven en we verwerpen dan ook resoluut het tot op de dag van vandaag o zo vanzelfsprekende paternalisme en de peperdure betutteling van professionelen, psychologen, sociaal assistenten en andere bemoeizieke individuen.

Kan het misschien zijn dat iemand geboren is uit een gezin dat arme was , dat het kind heeft kunnen studeren ,de overheid heef daar fondsen voor , en dat die persoon nu en professsioneel is waar behoord hij bij in jullie groep.
[/u][/i][u]

Rechten zijn rechten en geen gunsten en kunnen dus nooit gegeven worden. Rechten die gegeven werden en dus eigenlijk gunsten zijn kunnen altijd weer onmiddelijk worden ingetrokken. Alleen rechten die we middels sociale strijd zelf hebben genomen zijn definitief verworven rechten.
Het Vierde Wereld Syndicaat is basisdemocratisch. Maar aangezien we uitgaan van selfempowerement en dit willen blijven doen hebben alleen de actieve leden inspraak. Iedereen mag zich echter activeren in de werking van het vws. En er zijn ook oneindig vele manieren om zulks te doen. Niemand zal je zeggen wat je moet doen. Hoewel het wel gevraagd kan worden. Vind je dat er aan onze werking iets ontbreekt dat heb jij het waarschijnlijk in je om net dat eraan toe te voegen. Gewoon doen dus ! Mail je voorstellen alvast maar snel door naar het [email protected]. Wij hebben jouw bijdrage immers broodnodig !
Met de actieve leden staan we in permanent overleg langs het internet en verder hebben we natuurlijk onze periodieke IRL vergaderingen ( 4 x per jaar ). Deze vergaderingen vinden steeds in open lucht plaats, rond een kampvuur. En naast ernstig praten is er dus ook tijd voor leute ende plezier. We besluiten bij voorkeur bij consensus van alle stemgerechtigde aanwezigen. Slechts indien het echt niet anders kan dan gaan we tot de stemming over.
Het Vierde Wereld Syndicaat is geen overlegorgaan, het wil NIET de tegenhanger zijn van het vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd. Het vierde wereld syndicaat is een zuivere militante organisatie die actiegericht is. Geen woorden dus maar daden ! Het vierde wereld syndicaat wil dat het vlaams netwerk democratisch wordt zodat het een representatief overlegorgaan wordt van de armen zelf. Indien het vlaams netwerk democratisch wordt dan kan het vierde wereld syndicaat zich neerleggen bij de besluitvorming die erin gevoerd wordt. Het vierde wereld syndicaat zou dan actie kunnen voeren vertrekkende vanuit de standpunten van alle armen.

Is het woord alle niet wat de veel hoe gaat je ze bereiken 16% van de bevolking .

Zo moet het VWS de stok achter de deur worden van het vlaams netwerk die op elk moment bovengehaald kan worden indien de dialoog onvoldoende is om politici tot bepaalde inzichten te brengen. Alleen het gegeven op zich al dat er wel degelijk een dergelijke stok achter de deur bestaat van de armen zal de armenlobby reeds onmiddelijk een veel sterkere onderhandelingspositie geven van waaruit zij de belangen van haar doelgroep veel beter kan behartigen.

Als jullie geen deel uitmaken van een netwerk hoe kan je dan aan info geraken om mensen op te roepen de stok er bij te halen .

Voor de raad van bestuur kunnen alleen de actieve leden zich kandidaat stellen. Zo voorkomen we om overgenomen te worden en ook de aanwezigheid van niet-ervaringsdeskundigen in het bestuur. We werken alleen met voorzitter, penningmeester en secretaris voor zover dit wettelijk noodzakelijk is. Verder kennen we intern geen echte hierarchie. Er is een algemene woordvoerder en per actie of campagne of deelwerking kan er een andere woordvoerder worden aangeduid. Alleen deze democratisch aangeduidde woordvoerders vertegenwoordigen het vierde wereld syndicaat.
We zijn ook GEEN klassieke hulporganisatie. De vws-infrastructuur zal bewust tot het strikte minimum beperkt worden. Het vierde wereldsyndicaat is een zuivere politieke belangenorganisatie van de armen zelf en wil hulporganisaties voor armen zoveel mogelijk overbodig maken en streeft zelfs haar eigen maatschappelijke overbodigheid na ( zie art x statuten ). VWS kan gezien worden als een zelfhulpgroep die middels sociale strijd en emancipatie het lot van de armen zal verbeteren.

Is hier het woord zuiver politieke belangeorganisatie wel de juist woord .Een afkeer voor politiek is een kenmerk van de vws .

Het vierde wereld syndicaat houdt het wat het politiek-ideologisch uitgangspunt betreft gewoon bij de universele verklaring voor de rechten van de mens ( en die van het kind! ). We onderschrijven de mensenrechten in haar huidige vorm integraal en we streven eigenlijk niets meer of niets minder na dan de universele en onvoorwaardelijk toepassing ervan.
Het vierde wereld syndicaat is uitgesproken antiautoritair en tegenstander van eender welk totalitair regime. De vrijheid en de soevereiniteit van het individu is het allerhoogste doel.

Dit snap ik helemaal niet mensen die soevereiniteit van het individu niet onderteken zijn ook welkom bij de vws

Het vierde wereld syndicaat wijst dus zowel het kapitalisme (zoals we dat in de VS kennen ) als het communisme (zoals we dat in de vroegere USSR of China kenden )af als economisch model.

Hier is het bewijs het fascisme wijzen jullie niet af .Wie waren de éérste slachtoffers in 36. heel gevaarlijk
[i][u]

Het Vierde Wereld Syndicaat streeft naar een middenweg. Een compromismodel dus waarin het beste van beide economische systemen die mits ze eenzijdig toegepast bewezen hebben om altijd tot armoede te leiden worden gecombineerd.
Het vierde wereld syndicaat zal tot slot als eerste eis het recht van de armen om kwaad te zijn opeiesn. Armen moeten die kwaadheid tenminste verbaal en maatschappelijk kunnen ventileren. Meer dan, wie ook tenslotte hebben wij de armen het recht om kwaad te zijn - om razend te zijn ! Zonder dat de andersarmen daarvoor begrip kunnen opbrengen en dan vooral de verantwoordelijke andersarme politici is een dialoog eenvoudigweg niet mogelijk ! Het opbrengen van begrip voor onze woede is een absolute eerste voorwaarde zondere dewelke geen enkele armoedenetwerk ooit iets zal kunnen bereiken om de andersarmen van hun materialisme te genezen.

Je had in het verleden gevraagd om het ééns te lezen ,wat ik nu ook gedaan heb ,
armoedevakbond is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 20:29   #103
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoedevakbond
zoals je weet geloven we niet zo in echte criteria en het opkleven van eigenschappen aan een gedeelte die 16 percent vd bevolking uitmaakt. Armen (h)erkennen armen - armen weten ( intuitief ) wie er armen zijn. Moet ik dat trouwens nog uitleggen ? aan iemand die de straat beweerd te kennen ?

Citaat:
De leden van het onafhankelijk steuncomitee hebben alleen recht op inspraak in het onafhankelijk steuncomitee. Ze beslissen dus volledig autonoom of en hoe ze de authentieke ervaringsdeskundigen in HUN strijd steunen. In het vierde wereld syndicaat hebben niet armen ( behalve eventueel ex-armen ) zoals je wellicht weet NIKS te zeggen !!!

Citaat:
Moeten mensen u cv doorgeven en wie oordeel dan waar de persoon in zit in het onafhankelijk steuncomitee of de 16% .ervaringsdekundinge .
Heb ik uw inkomsten en cv gevraagd toen ik je voorstelde om je kandidaat te stellen voor de raad van bestuur ?

Citaat:
Deze andersrijken hebben toch de middelen om nieuwe wetenschap toe te passen , en krijgen hier voor ook nog middelen voor van de overheid , bekeek gewoon al de Boi gas .
heb je ooit al eens gehoord van het begrip "ecologische voetafdruk" ? Surf mss eens naar hier je kan daar berekenen hoeveel schade je als tweevoeter aanricht. Hoewel je gelijk hebt dat armen soms meer moeten vervuilen ( meer stoken wegens slechte isolatie bvb. ) is de globale voetafdruk van een arme veel kleiner dan die van een rijke. De voetafdruk van één amerikaan is bvb even groot als die van 7 afrikanen.

Citaat:
Kan het misschien zijn dat iemand geboren is uit een gezin dat arme was , dat het kind heeft kunnen studeren ,de overheid heef daar fondsen voor , en dat die persoon nu en professsioneel is waar behoord hij bij in jullie groep.
je moet beter leren lezen mijn beste ik zal het nog eens herhalen hieronder

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visietekst vws
Om lid te kunnen worden van het vierde wereld syndicaat moet je echter wel tot de 16 percent behoren die in ons land onder de armoedegrens leeft [size=7]of in het verleden tot die groep hebben behoort.[/size]
Citaat:
Is het woord alle niet wat de veel hoe gaat je ze bereiken 16% van de bevolking
In alle geval niet op de manier dat ludo horemans is bezig geweest
en ook niet op de manier waarmee jean peeters en bompa kraak al jarenlang slechts een marginaal gedeelte van de armen bereiken. Tot slot ook niet op manier van wat ik subtiel ga noemen oubollig politiek correct klein links. Allemaal methodes waarvan immers gebleken is dat ze niet werken !

Citaat:
Als jullie geen deel uitmaken van een netwerk hoe kan je dan aan info geraken om mensen op te roepen de stok er bij te halen .
Als het netwerk democratisch zou zijn dan zouden we er geen probleem mee hebben er lid van te zijn. hoewel ook weer niet perse ? nu vragen we alleen maar lidmaatschap aan omdat we daarmee aantonen dat het vlaams netwerk wel degelijk niet openstaat voor alle armen én om ook aan een minimum aan informatie te geraken zonder armoedevakbond en lutifer the brave.

Info mag in alle geval geen basis zijn van een machtspositie tussen ons armen onderling. We geven daarmee de macht namelijk aan de vuile andersarmen om onze woordvoerders en onderhandelaars te kiezen. Zij bepalen wie er info krijgt - eigenlijk geven ze je wat worsten en die mag je dan gaan uitdelen onder andere achter inspraak hunkerende armen.

Citaat:
Is hier het woord zuiver politieke belangeorganisatie wel de juist woord .Een afkeer voor politiek is een kenmerk van de vws .
hier in deze opmerking geef ik je gelijk. Politiek is idd vies en verachterlijk en daarom zijn de meeste armen er terecht afkerig van. Willen we verandering dan zal het echter noodzakelijk zijn dat er armen ( niet als opgeleidde ervaringsdeskundige in tandem met een vuile andersarme ) IN de politiek gaan ! Een vuile job die geen enkele arme heel graag gaat doen denk ik doch een absoluut noodzakelijk kwaad !

Citaat:
Dit snap ik helemaal niet mensen die soevereiniteit van het individu niet onderteken zijn ook welkom bij de vws
sorry maar die vraag begrijp ik niet - wws omdat ik te dom ben.

Citaat:
Hier is het bewijs het fascisme wijzen jullie niet af .Wie waren de éérste slachtoffers in 36. heel gevaarlijk
dit is het bewijs dat je ( waar ik enig begrip voor heb met je allochtone achtergrond ) in iedereen die niet lid is van AFF of die zelfs de strategische waarde van het cordon sanitair openlijk in vraag durft te stellen direct vanuit je klein linkse PC-doctrine een VB er ziet. Over het cultiveren van een vijandbeeld en paranoia gesproken ? Hieronder dat was je natuurlijk vergeten - of zijn de humanistische wortels soms fascisme ?
Citaat:
Het vierde wereld syndicaat houdt het wat het politiek-ideologisch uitgangspunt betreft gewoon bij de universele verklaring voor de rechten van de mens ( en die van het kind! ). We onderschrijven de mensenrechten in haar huidige vorm integraal en we streven eigenlijk niets meer of niets minder na dan de universele en onvoorwaardelijk toepassing ervan.
Citaat:
Je had in het verleden gevraagd om het ééns te lezen ,wat ik nu ook gedaan heb
Voila en hier andermaal het bewijs dat je nooit in DIAloog hebt willen gaan maar gewoon vanuit een vooroordeel bent vertrokken - je hebt altijd zoveel oordeel gehad over vws ( monoloog ) en nu zeg je dat je nu pas gelezen hebt wat onze visietekst is. ( wat we dus eigenlijk zijn ) Ondertussen ben je wel als een eerste klas onderkruiper leugens gaan verspreiden overal waar je maar kon.

Volgens mij lijdt jij aan dezelfde ziekte als waaraan veel mensen tegenwoordig lijden. Als het geen witte jas aan heeft of een diploma heeft dan kan er zowieso niks zinnigs uitkomen en heeft HET niks relevants te vertellen.

Voor je jezelf kan bevrijden ( selfempowerement ) zal je eerst zelf moeten leren denken beste armoedevakbond

en dat kunnen witjassen je op geen enkele school leren[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 10-10-2005 at 21:35
Reason:
--------------------------------

Citaat:
zoals je weet geloven we niet zo in echte criteria en het opkleven van eigenschappen aan een gedeelte die 16 percent vd bevolking uitmaakt. Armen (h)erkennen armen - armen weten ( intuitief ) wie er armen zijn. Moet ik dat trouwens nog uitleggen ? aan iemand die de straat beweerd te kennen ?

Citaat:
De leden van het onafhankelijk steuncomitee hebben alleen recht op inspraak in het onafhankelijk steuncomitee. Ze beslissen dus volledig autonoom of en hoe ze de authentieke ervaringsdeskundigen in HUN strijd steunen. In het vierde wereld syndicaat hebben niet armen ( behalve eventueel ex-armen ) zoals je wellicht weet NIKS te zeggen !!!

Citaat:
Heb ik uw inkomsten en cv gevraagd toen ik je voorstelde om je kandidaat te stellen voor de raad van bestuur ?

Citaat:
heb je ooit al eens gehoord van het begrip "ecologische voetafdruk" ? Surf mss eens naar hier je kan daar berekenen hoeveel schade je als tweevoeter aanricht. Hoewel je gelijk hebt dat armen soms meer moeten vervuilen ( meer stoken wegens slechte isolatie bvb. ) is de globale voetafdruk van een arme veel kleiner dan die van een rijke. De voetafdruk van één amerikaan is bvb even groot als die van 7 afrikanen.

Citaat:

Citaat:
Om lid te kunnen worden van het vierde wereld syndicaat moet je echter wel tot de 16 percent behoren die in ons land onder de armoedegrens leeft [size=7]of in het verleden tot die groep hebben behoort.[/size]
Citaat:
en ook niet op de manier waarmee jean peeters en bompa kraak al jarenlang slechts een marginaal gedeelte van de armen bereiken. Tot slot ook niet op manier van wat ik subtiel ga noemen oubollig politiek correct klein links. Allemaal methodes waarvan immers gebleken is dat ze niet werken !

Citaat:
Als het netwerk democratisch zou zijn dan zouden we er geen probleem mee hebben er lid van te zijn. hoewel ook weer niet perse ? nu vragen we alleen maar lidmaatschap aan omdat we daarmee aantonen dat het vlaams netwerk wel degelijk niet openstaat voor alle armen én om ook aan een minimum aan informatie te geraken zonder armoedevakbond en lutifer the brave.

Info mag in alle geval geen basis zijn van een machtspositie tussen ons armen onderling. We geven daarmee de macht namelijk aan de vuile andersarmen om onze woordvoerders en onderhandelaars te kiezen. Zij bepalen wie er info krijgt - eigenlijk geven ze je wat worsten en die mag je dan gaan uitdelen onder andere achter inspraak hunkerende armen.

Citaat:
hier in deze opmerking geef ik je gelijk. Politiek is idd vies en verachterlijk en daarom zijn de meeste armen er terecht afkerig van. Willen we verandering dan zal het echter noodzakelijk zijn dat er armen ( niet als opgeleidde ervaringsdeskundige in tandem met een vuile andersarme ) IN de politiek gaan ! Een vuile job die geen enkele arme heel graag gaat doen denk ik doch een absoluut noodzakelijk kwaad !

Citaat:

Citaat:
dit is het bewijs dat je ( waar ik enig begrip voor heb met je allochtone achtergrond ) in iedereen die niet lid is van AFF of die zelfs de strategische waarde van het cordon sanitair openlijk in vraag durft te stellen direct vanuit je klein linkse PC-doctrine een VB er ziet. Over het cultiveren van een vijandbeeld en paranoia gesproken ? Hieronder dat was je natuurlijk vergeten - of zijn de humanistische wortels soms fascisme ?
Citaat:
Citaat:
Voila en hier andermaal het bewijs dat je nooit in DIAloog hebt willen gaan maar gewoon vanuit een vooroordeel bent vertrokken - je hebt altijd zoveel oordeel gehad over vws ( monoloog ) en nu zeg je dat je nu pas gelezen hebt wat onze visietekst is. ( wat we dus eigenlijk zijn ) Ondertussen ben je wel als een eerste klas onderkruiper leugens gaan verspreiden overal waar je maar kon.

Volgens mij lijdt jij aan dezelfde ziekte als waaraan veel mensen tegenwoordig lijden. Als het geen witte jas aan heeft of een diploma heeft dan kan er zowieso niks zinnigs uitkomen en heeft HET niks relevants te vertellen.

Voor je jezelf kan bevrijden ( selfempowerement ) zal je eerst zelf moeten leren denken beste armoedevakbond

en dat kunnen witjassen je op geen enkele school leren[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voila en hier andermaal het bewijs dat je nooit in DIAloog hebt willen gaan maar gewoon vanuit een vooroordeel bent vertrokken - je hebt altijd zoveel oordeel gehad over vws ( monoloog ) en nu zeg je dat je nu pas gelezen hebt wat onze visietekst is. ( wat we dus eigenlijk zijn ) Ondertussen ben je wel als een eerste klas onderkruiper leugens gaan verspreiden tot zelfs in de familie van mijn nieuwe levenspartner toe.

en dat kunnen witjassen je op geen enkele school leren[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 oktober 2005 om 20:35.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 21:10   #104
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

'Leren (na)denken', zei de paardenvijgensmijter...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 21:31   #105
armoedevakbond
Partijlid

Standaard antwoord

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas

Vraag
Is iemand die werkloos is , en een eigedom bezit .die werkloos word maar zijn woning is betaald , en met zijn kleine inkomen amper rond kom arme.

Dit ga buiten mij verstaan ,je wil mensen achter je visie hebben maar gelijkwaardig kan niet .
Wat hebben die mensen u gedaan , hun inzet is doch belangrijk .

Nee maar wat is de criteria daar heb ik nog gen antwoord op gekregen.

Als je middelen heb krijg je ook middelen om aan ecologische verandering te werken .
dus Ik zal graag antwoord krijgrn op mij vraag .

Maar hoe dan , ik wacht nog op uitleg , zal het kunnen dat je het ook niet weet ?

Ik dach dat de leeuw helemaal niet akkorrd is met een aanvraag in het netwerk heb ik hier boven nog gelezen.
Is het alleen om informatie en niet samen dinge te verbeteren .
Is mar een vraag ?

Maar die vuile anders arme wie is dan de proper arme .en wat willen die ?

is het de zelf anders arme als hier boven , of is het een ander
kan ik meer uitleg krijgen .

Wat heeft dit daar mee te maken , maaar waarom schrijf je dit niet in de visie tekst .angst om een standpunt in te nemen .

Het is niet omdat ik er niets rond geschreven heb dat ik het niet gelezen heb .
en als je stanpunten in neemt dan heb je toch iets gelezen of niet soms

wat is dat weer een uitspraak
je wil doch over inhoud praten .

Voor je jezelf kan bevrijden ( selfempowerement ) zal je eerst zelf moeten leren denken beste armoedevakbond.

Nee dat moet niet meer ik heb de nieuwe god gevonden .Die niets dan de warheid in pacht heeft .

en dat kunnen witjassen je op geen enkele school leren
Oud 10 oktober 2005, 22:12   #106
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Toch even recht zetten Lutifer, de mail werd op 8 oktober verstuurd en van het VWS was ik de enige die hem kreeg. Kijk het maar eens na bij je eigen mail wie de geadresseerden waren.

Om misverstanden te voorkomen en iedereen de kans te geven te reageren zouden de mails best verstuurd worden naar onze mailgroep vws(at)vierdewereldsyndicaat.org
check je mail debbie , ik zond hem je opnieuw door , mail verzonden op 6 oktober naar al de mensen die ik vernoemde
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 22:32   #107
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
check je mail debbie , ik zond hem je opnieuw door , mail verzonden op 6 oktober naar al de mensen die ik vernoemde
Je hebt het over een andere mail. Ik bedoelde die mail waarover de discussie gestart is.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 22:39   #108
armoedevakbond
Partijlid

Standaard

Oorspronkelijk bericht door King of beggars and fleas

[[b]
Citaat:
U]Vraag
Is iemand die werkloos is , en een eigedom bezit .die werkloos word maar zijn woning is betaald , en met zijn kleine inkomen amper rond kom arme.[/u]

Dit ga buiten mij verstaan ,je wil mensen achter je visie hebben maar gelijkwaardig kan niet .

Als je middelen heb krijg je ook middelen om aan ecologische verandering te werken .
dus Ik zal graag antwoord krijgrn op mij vraag
.

Maar hoe dan , ik wacht nog op uitleg , zal het kunnen dat je het ook niet weet ?

Ik dach dat de leeuw helemaal niet akkorrd is met een aanvraag in het netwerk heb ik hier boven nog gelezen.
Is het alleen om informatie en niet samen dinge te verbeteren .
Is mar een vraag ?

Maar die vuile anders arme wie is dan de proper arme .en wat willen die ?

is het de zelf anders arme als hier boven , of is het een ander
kan ik meer uitleg krijgen
.

Wat heeft dit daar mee te maken , maaar waarom schrijf je dit niet in de visie tekst .angst om een standpunt in te nemen .

Het is niet omdat ik er niets rond geschreven heb dat ik het niet gelezen heb .
en als je stanpunten in neemt dan heb je toch iets gelezen of niet soms

wat is dat weer een uitspraak
je wil doch over inhoud praten .

Voor je jezelf kan bevrijden ( selfempowerement ) zal je eerst zelf moeten leren denken beste armoedevakbond.

Nee dat moet niet meer ik heb de nieuwe god gevonden .Die niets dan de warheid in pacht heeft .

en dat kunnen witjassen je op geen enkele school leren

Word niet éens tijd dat we stoppen met slogan taal , maar in debat gaan met inhoud
het laat mij denken aan blok taal alles is slecht , zolang je maar kan roepen langs de zijkant ,verandwoordeheid opnemmen is wel iets anders
[i][u].
Oud 10 oktober 2005, 22:44   #109
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Je hebt het over een andere mail. Ik bedoelde die mail waarover de discussie gestart is.
het is die mail waarover het hier gaat debbie de eerste versie
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 22:51   #110

Standaard

@ armoedevakbond

last met het nemen van quotes en zo ? Dit heb ik speciaal geschreven voor mensen die met het discussieren op fora niet vertrouwd zijn ( wat overigens geen schande is )

ik zal morgen eens zien wat ik van je zooitje hierboven kan maken
als ik tijd heb ![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 10-10-2005 at 23:52
Reason:

@ armoedevakbond

last met het nemen van quotes en zo ? Dit heb ik speciaal geschreven voor mensen die met het discussieren op fora niet vertrouwd zijn ( wat overigens geen schande is )

ik zal morgen eens zien wat ik van je zooitje hierboven kan maken
als ik tijd heb ![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

@ armoedevakbond

ik zal morgen eens zien wat ik van je zooitje hierboven kan maken[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 oktober 2005 om 22:52.
Oud 11 oktober 2005, 01:35   #111
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

de limburgse leeuw's schermafbeelding

Standaard

oei oei oei... Wat is hier allemaal loos geweest ?

Sommige mensen vormen toch een raadsel volgens mij. Omdat ik me stoorde aan de zelfvernedering die er sprak uit de briefwisseling van iemand die een paar weken eerder nog een radicale actie wilde overleggen, heb ik een aantal dingen op een rijtje gezet die mij niet geheel duidelijk waren.

1. Waarom wordt er nu door het 'platform tegen armoede en uitsluiting' ineens uit een totaal ander vaatje getapt ? (Zoals mensen uitnodigen om naar de 17de oktober te gaan en er vergoedingen voor vragen van de vervoerskosten, alsook van de vervoerskosten om naar de Senaat te gaan ?)
Het Platform mag dat doen, maar ik vind het onkies om ineens zo zwaar van discours te veranderen. De bedoeling was toch eerst om een grote actie te ondernemen TEGEN heel dat circus ? Nu lezen wij dat er niks gaat gebeuren behalve een werkgroepje en hier of daar een georchestreerd theater.
Ik was een beetje verontwaardigd over deze bocht van 180° nadat we zo lang gesproken hebben over een taktiek om de impasse der niet luisterende overheden eens te doorbreken. Ik weet ook wel dat de politici altijd vriendelijk lachen en vanalles beloven, des te meer naarmate de verkiezingen naderen.
Maar laat u toch niet allen hierdoor verblinden, na de verkiezingen zijn de armen opnieuw totaal onbelangrijk voor hen.

2. Verderop werd er een mail gepost door Armoedevakbond. Ik erger me mateloos aan het cynisme waarmee de politici hem geantwoord hebben: dat het Platform geen terugbetaling van de vervoersonkosten moet verwachten omdat het cordon sanitaire tot elke prijs moet volgehouden worden ? En dat zij als IPW eigenlijk geen IPW zijn omdat het Vlaams Belang wordt uitgesloten ? Wat heeft dat met een ticket te maken ? Alsof de senatoren geen geld genoeg hebben om een handvol tickets te betalen en daarvoor speciaal subsidies van hogerhand zouden moeten vragen ? Maak dat de kat wijs, maar niet de Limburgse Leeuw.
Ik zou trouwens eens willen weten hoeveel armen werkelijk wensen dat het Vlaams Belang wordt uitgesloten. Door mijn ervaring met arme mensen weet ik dat er heel veel zijn die op die partij stemmen. Of dat in hun voordeel is denk ik eigenlijk niet, maar dat staat hier buiten de kwestie. De kwestie is dat er een partij wordt uitgesloten van debat die nochtans veel aanhang kent bij de armen, aan de basis toch. De postjes zijn natuurlijk niet bezet door armen, dat weet ik ook wel. Wat dat betreft is het Vlaams Belang niet verschillend van andere partijen. Dus eigenlijk is het ook geen reden om hen uit te sluiten van het debat over armoede.

3. Ik zie ook dat de Bokkerijder flink in botsing is gekomen met Lutifer over een bepaalde mail. Voor zover ik kon uitmaken is die niet gevonden, maar dat heeft ook geen belang, het heeft eigenlijk niks te maken met de discussie op zich die ik wilde hebben. Ik begrijp ook niet waarom hij nu boos is op mij ?? En waarom de anderen gebeten zijn op Armoedevakbond ? (Hoewel, het is bij hen waarschijnlijk allemaal in het verkeerde keelgat geschoten net als bij mij).

Nochtans maken wij geen deel uit van het Platform, dus laat het Platform dan toch doen wat ze willen. Wij willen geen inspraak in wat zij ondernemen, maar vonden het toch een beetje frappant dat er zo'n bochten gemaakt kunnen worden.

4. Ik was uit op een discussie, maar niet weer een discussie zoals die vandaag heeft plaatsgevonden.
Ik moet daaruit concluderen dat het niet mogelijk is om een bepaalde houding van zelfvernedering van de Platformwoordvoerder ter discussie te stellen, en dat het evenmin mogelijk is een sereen gesprek te voeren over de politieke contacten en hun eigenlijke drijfveren.
Geen van de twee problemen uit deze topic konden dus besproken worden zonder dat er gescheld en getier aan te pas kwam, vergezeld van de nodige beschuldigingen en razernij.

5. Ik zie dat kobaf alsnog geantwoord heeft op een hééél lange posting van de Armoedevakbond, die hij heel goed weerlegd heeft op de laatste paar zinnen na. Maar ik denk dat iedereen wel ambetant zou worden na zoveel gepraat waarbij de dingen die we eigenlijk hadden willen aankaarten (punt 1 en 2) weer eens omzeild werden.

6. Ik ben ook moe en ga slapen. Ik hoop dat ik met deze mijn beweegredenen verklaard heb. Indien niet, dan is dat spijtig, want het waren mijn enige beweegredenen. Ik vind daarbij ook dat mensen recht hebben op de waarheid. En de waarheid is dat zowel extreem-rechts als Politiek-Correct Links en alles wat ertussen ligt vuile politieke spelletjes spelen op de kap van de armen.
Al jaren zie ik de zin van een cordon sanitaire niet meer in om de doodeenvoudige reden dat het cordon ervoor zorgt dat het VB blijft groeien. De mensen stemmen voor de underdog, voor degene die uitgesloten wordt. Ditzelfde mechanisme zou ook het succes van VWS voor een stuk kunnen verklaren. Een zelforganisatie met een woordvoerder die door andere zelforganisaties van armen wordt uitgesloten, het lijkt wel op een mini-cordon sanitaire tegen Kobaf.

Tja, ik zie dat de solidariteit vandaag weer eens 'zonder grenzen' is geweest 8)
Eigenlijk spijtig dat het zo is moeten gaan, maar het publiek op Politics heeft ook recht op de waarheid en niets dan de waarheid.

Indien sommigen mij daardoor een fascist vinden, dan is het maar zo.
Indien sommigen mij daardoor een communist vinden, dan is het maar zo.
Indien sommigen mij daardoor een racist vinden, dan is het maar zo.
Indien sommigen mij daardoor een PC-linkse vinden, dan is het maar zo.
Indien sommigen mij daardoor een niet-PC-linkse vinden, dan is het maar zo.
Indien sommigen mij daardoor een zot, een bietekwiet, een goeroe of een linkiewinkie of een trotskist of een hitlerman vinden, dan is het maar zo.

De Limburgse Leeuw gaat de politiek loslaten. HEt kan me niet meer schelen wat anderen vinden van mij. Ik heb het recht mijn mening te zeggen en te wijzen op foute zaken die rondom mij gebeuren.

Als het over politiekers gaat en het staat de politiekers niet aan, dan is dat hun probleem.
Als het over armoede gaat en het staat de armoedevakbond niet aan, dan is dat hun probleem.
Als het over kinderverkrachters gaat en het staat die kinderverkrachters niet aan, dan is dat hun probleem.
Als het over neoliberalen gaat en het staat die neoliberalen niet aan, dan is dat hun probleem.
Als het over socialisme gaat en het staat de socialisten niet aan, dan is dat hun probleem.
Als het over vlaamsgezinden gaat en het staat de vlaamsgezinden niet aan, dan is dat hun probleem.
Als het over communisme gaat en het staat de communisten niet aan, dan is dat hun probleem.
Algemene formule: Als het over X gaat en het staat X niet aan, dan is dat X zijn of haar probleem.

Er komen geen politieke links meer in mijn handtekening te staan. Alle partijen en groeperingen zijn bijna even rot, behalve misschien een paar hele kleintjes als LSP, Sta Op, Meervoud of SAP, maar dan nog zullen er altijd meningsverschillen blijven.

Wat al de anderen betreft is het water tussen ons veel te diep.

Ik hoop dat ik ook uit die mailinglist gegooid word want ik heb verder geen interesse meer in activiteiten van het Platform tegen armoede en uitsluiting, noch in activiteiten van het Vlaams Netwerk.

Ik heb alleen nog interesse in eventuele acties van VWS of in acties en debatten van andere kleintjes die ik echt zinvol vind.

Verder hoop ik dat mijn agenda wat minder druk wordt, zodat ik ook nog eens aan leven toekom. En aan de spiritualiteit waar ik naar smacht. En die is hier niet te vinden, behalve bij een paar mensen op het subforum over religies.
Oud 11 oktober 2005, 07:25   #112
armoedevakbond
Partijlid

Standaard

beste Leeuw

Je schrijft

Er komen geen politieke links meer in mijn handtekening te staan. Alle partijen en groeperingen zijn bijna even rot, behalve misschien een paar hele kleintjes als LSP, Sta Op, Meervoud of SAP, maar dan nog zullen er altijd meningsverschillen blijven.

Dan snap ik niet dat je zo een visie tekst goedkeurd .
als je de visie neemt van deze kleine links groepen waar je mee uitpakt en ze doen zeker goed werk .
laat ze jullie tekst ééns lezen en zeker de laaste zinnen er van over politiek .
Dan is mij houding niet zo ra of wel .
groeten
Oud 11 oktober 2005, 09:10   #113

Standaard

Citaat:
Vraag
Is iemand die werkloos is , en een eigedom bezit .die werkloos word maar zijn woning is betaald , en met zijn kleine inkomen amper rond kom arme
als hij amper rond komt dan is hij overduidelijk arm he. Eender hoe weet ik als armoedeexpert na een half uur wat voor vlees ik in de kuip heb. Ik weet dan mss niet de exacte financiele situatie maar ik weet dan wel of er tegenover mij iemand zit die ook echt ervaring heeft of heeft gehad met armoede. De andere armoedeexperten van vws kunnen dit bovendien even accuraat als ik bepalen. En ook jij kan dat - daar ben ik 100 percent zeker van. Maar je gaat dat hier niet toegeven omdat het nu niet in je politieke kraam past. Ons proberen afschilderen als vb ers omdat we het fascisme niet letterlijk afzweren in de visietekst past wel in je vuile politiek correcte oubollige klein linkse kraam ! We zweren in onze visietekst ook kinderverkrachting niet expliciet af - gaat je anti -kobaf - propagandamachine ons nu morgen als pedofielen afschilderen ?

het is overduidelijk dat je selectief leest ( begrijp je wel wat dat betekent selectief lezen ? ) - ook bij al je contacten heb je hetzelfde gedaan - bij het netwerk - bij je vuile politiek correcte "achterban" ( die niet eens democratische gekozen werd maar door papa stevaert werd gekoopteerd ( wss weer een woord dat je zal moeten opzoeken in het woordenboek )

maar ik zal nog even een stukje herhalen uit onze visietekst
Citaat:
Het vierde wereld syndicaat is uitgesproken antiautoritair en tegenstander van eender welk totalitair regime. De vrijheid en de soevereiniteit van het individu is het allerhoogste doel.
en het fascisme is dat totalitair ?

ja het fascisme is absoluut een totalitair systeem waarin de vrijheid en de soevereiniteit van het individu nagenoeg onbestaande is. Door te zeggen dat we uitgesproken antiautoritair zijn hebben we dus in feite meteen het fascisme afgezworen. Net zoals we met het onderschrijven van het internationaal verdrag voor de rechten van het kind kinderverkrachting hebben veroordeeld.

Ps met deze antiautoritaire stellingname wijzen we natuurlijk meteen ook jouw oubollig stalinisme af want dat is idd ook een verwerpelijk totalitair systeem. En dat is het nu net wat een paar oude stalinisten diep steekt. En dat het maar diep steekt - ze zullen er zich toch bij moeten neerleggen en het enige dat ze zullen kunnen doen is vanop hun zinkende en brandende in het ruime sop wegzinkende klein linkse schuit toekijken hoe ons wel lukt wat hen omwille van hun dogmatisme al jaren lang niet is gelukt.
Citaat:
je mond loopt altijd over van het AVA en dat we terug moeten keren naar de geest van het AVA maar je bent helaas te dom om het AVA te begrijpen. Het AVA zegt in feite immers maw dat de visie van de arme belangrijker is in het armoededebat dan die van de niet-arme ( omdat die bij gebrek aan ervaring onmogelijk een visie kan vormen. ) ik zal daarom nog eens expliciet zijn. In overeenstemming met het AVA beschouwt het vws de meningen van de andersarmen ( ook dit woord begrijp je blijkbaar niet want dat is gewoon een ander woord van mij voor niet - armen ) idd als inferieur, ondergeschikt en minderwaardig als je wilt. ( dat wil echter niet zeggen dat we de mensen die een in dit debat infereure mening hebben als minderwaardig beschouwen. )

De inzet van niet-armen kan belangrijk zijn maar ze moeten leren om zich in het echte debat discreet ter zijde te stellen zodat de armen sereen kunnen overleggen. In het vws zijn reeds een vijftal niet- armen betrokken. Zij begrijpen dit volkomen en hebben er geen probleem mee zich niet te bemoeien met datgene wat in feite alleen de armen aangaat.
Citaat:
nogmaals het indelen van mensen aan de hand van criteria is eigen aan de cultuur van bemoeizieke vuile andersarmen die zonder de armoedebusiness zelf kansarm zouden zijn. Als je criteria wilt hebben ga die dan vragen aan je moeke ( lut goossens ) en jacinta de PC-trut zal je er vast ook wel aan de lopende band kunnen leveren.

Bij vws hebben we een eigen visie ontwikkeld en we hebben geen duiding nodig van bemoeizieke andersarmen die de andersrijken willen misbruiken om zelf carriere te maken. En als je dan toch een criterium wilt dan is ervaringsdeskundigheid het enige criterium dat we hanteren. Ervaringsdeskundigheid die je alleen kan bekomen uit ervaring en niet dmv een opleiding-behandeling van vuile andersarmen !
Oud 11 oktober 2005, 12:15   #114
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
oei oei oei... Wat is hier allemaal loos geweest ?

(gevolgd door een hele tekst beklag van iemand die er blijkbaar genoeg van heeft)
Als ik je een goede raad mag geven, beste kameraad: concentreer je energie op datgene wat jij het belangrijkste acht (ik neem aan het VWS). Verlies je niet teveel in gezever met andere organisaties als je daarmee niet serieus kan samenwerken. Je verliest er alleen maar je moraal, je kracht, je dromen en je strijdlust door. Laat je zeker niet misleiden door de zever over 'godsvrede' die bijvoorbeeld door een bepaalde zijde in de Vlaamse beweging ook altijd wordt gepredikt: in de praktijk betekent dat alleen dat jij je naar hen moet schikken.
Oud 11 oktober 2005, 13:54   #115
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
beste Leeuw

Je schrijft

Dan snap ik niet dat je zo een visie tekst goedkeurd .
als je de visie neemt van deze kleine links groepen waar je mee uitpakt en ze doen zeker goed werk .
laat ze jullie tekst ééns lezen en zeker de laaste zinnen er van over politiek .
Dan is mij houding niet zo ra of wel .
groeten
MIjn persoonlijke politieke visies uit het verleden (en soms ook het heden) zijn niet 100 % conform de visietekst. De visietekst is een algemene tekst, voor amendering vatbaar natuurlijk, die een groter publiek van armen moet aanspreken. Het grootste deel van die armen zijn niet bekend met ideeën als trotskisme en marxisme-leninisme.
Als ik bijvoorbeeld vind dat LSP tot nog toe het meest gelijk heeft, maar dat er in Sta Op eerlijke syndicalisten zitten, dat Geneeskunde voor het Volk een goed initiatief is, dat SAP-militanten heel actief hebben meegedaan in onze strijd tegen de Europese Grondwet en dat Meervoud waardevolle dingen zegt over de vlaamse politiek en cultuur, betekent dat dan dat de visietekst volledig geconformeerd moet worden aan MIJN visie ? Ik denk dat dat niet mogelijk zou zijn, helaas.

Dan zou ik pas een dictator zijn. OF een Messias ???

Waarom vist het Dak uit Antwerpen (en ook de rest van het Platform) niet verder in de marxistische vijver dan ? Indien alle marxisten het eens zouden zijn met de visie van het Platform, waarom zag ik in Herent dan geen rode vlaggen ? Juist ja, omdat jullie ook proberen om breder te mikken dan dat. En evenzeer omdat jullie onderlinge strijd en zware politieke discussies liever vermijden. En dat is een goede zaak, toch ? Anders zullen de armen alleen maar weglopen omdat ze het niet meer weten wie er gelijk heeft. En dan sta je weer even ver.

Denk je dat een grondige politieke discussie over marxisme-leninisme in het bijzijn van LSP, ALS of Comac de ronduit reformistische handelwijze van het Platform zou legitimeren ? Ik betwijfel dat ten zeerste.

Ik heb niks tegen jou persoonlijk, Armoedevakbond, maar ik was verontwaardigd over de wijze waarop er weer werd uitgepakt in de laatste communicaties die onder mijn ogen zijn gekomen. Ik ben ook een drietal dagen in Brussel geweest verleden week en daar heb ik mijn mails niet kunnen nakijken. Geen van mijn vrienden in St.-Joost heeft er een computer. Ik hoop daar in de toekomst iets aan te doen, maar momenteel hebben we in Limburg nog armen genoeg die we kunnen proberen online te helpen in de nabije toekomst.
Toen ik terugkwam heb ik alles vluchtig bekeken, waardoor het wellicht aan mijn aandacht ontsnapte. Maar in ieder geval ben ik bij het herlezen van alles alleen nog maar meer van mening dat ik jullie aanpak niet echt goed vind.
Oud 11 oktober 2005, 14:31   #116
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als ik je een goede raad mag geven, beste kameraad: concentreer je energie op datgene wat jij het belangrijkste acht (ik neem aan het VWS). Verlies je niet teveel in gezever met andere organisaties als je daarmee niet serieus kan samenwerken. Je verliest er alleen maar je moraal, je kracht, je dromen en je strijdlust door. Laat je zeker niet misleiden door de zever over 'godsvrede' die bijvoorbeeld door een bepaalde zijde in de Vlaamse beweging ook altijd wordt gepredikt: in de praktijk betekent dat alleen dat jij je naar hen moet schikken.
Bedankt voor de goede raad, Pelgrim. Ik denk dat je gelijk hebt. Die godsvredes lossen niks op maar iedereen tracht je altijd tot een reformisme te bewegen dat er zelfs geen is. Eindeloos gedebatteer onderling en af en toe met een politieker en uiteindelijk zal er toch niks veranderen.

Op die manier heb ik de grootste krachten zien verspillen, de meeste tijd zien verliezen en wonden zien slaan in de harten der dappersten omdat het systeem de wapens van verdeeldheid, verraad, afgunst en angst gebruikt om mensen van hun doel te doen afzien of aan hun idealen te verzaken.

De strijd van VWS is voor mij een strijd om de menselijkheid. Het verzet van een aantal armen die materieel zowiezo niks meer te verliezen hebben, maar die men nu ook nog tracht hun persoonlijkheid en geestelijk welzijn af te nemen en te vernietigen als recuperatie niet lukt.

Armen zijn soms sukkelaars, maar niet allemaal.
Armen zijn soms zieken, maar niet allemaal.
Armen zijn soms al generaties arm, maar niet allemaal.
Armen zijn soms blank, maar niet allemaal.
Armen zijn soms bruin, maar niet allemaal.
Armen zijn soms zwart, maar niet allemaal.

Armen zijn soms dom, maar niet allemaal.
Armen zijn soms hebzuchtig, maar niet allemaal.
Armen zijn soms moreel hoogstaand, soms niet.

Er zijn allerlei soorten armen, maar je kunt er moeilijk criteria voor opstellen omdat er ZOVEEL verschillende soorten armen zijn dat je met duizend criteria ook weer nergens geraakt. Want met een heel systeem van regeltjes verhindert men veel armen alleen maar om iets aan hun eigen situatie te veranderen. Maar dat neemt niet weg dat er ook armen zijn die dat om allerlei redenen niet zelf kunnen, en voor hen is het goed dat er een opvang bestaat die menswaardig is (of zou moeten zijn).

De armoedebestrijding bevindt zich nu in de welzijnssector, wat neerkomt op een visie die uitgaat van 'behandeling' en 'paternalisme'. Voor echt zieke armen is dat misschien de beste oplossing en een laatste reddingsboei.

Maar voor de meerderheid van de huidige (en toekomstige) armen is dat niet de juiste benadering. Zij zijn geen zieken die behandeld moeten worden, maar mensen die het slachtoffer zijn geworden van werkloosheid, OCMW-uitkeringen, ontslagen en herstructureringen, een kapitalistische zienswijze op economie waar alle menselijkheid verboden wordt in naam van de economische groei. De mens wordt in de neoliberale sfeer alleen nog maar gezien als een kostenplaatje, hij wordt zuiver beoordeeld op vlak van aantoonbaar bezit, financiële draagkracht, economisch nut,...

Om aan die maatschappelijke criteria te kunnen voldoen hebben de mensen de samenleving verwoest, de banden met zichzelf en de anderen doorgehakt, nog los van het feit of het om familie of andere mensen gaat, en zijn ze een geatomiseerde en machteloze individuen geworden die door technische controlesystemen en andere bureaucratieën langzaam vermalen worden tot een eenheidsworstenbrij van postmoderne zeveraars die de hele dag spreken over diversiteit.

Men kan echter geen economisch paradijs bouwen op een sociaal kerkhof.
En men kan de geest, het ideaal niet doden.
Oud 11 oktober 2005, 19:13   #117
armoedevakbond
Partijlid

Standaard

1
1ste melding aktie tegen armoede en sociale uitsluiting ..
Voor wie het niet alleen met worden laat en steun elkaar wens welkom .

INTERNATIONALE DAG VOOR DE UITROEING VAN DE ARMOEDE

OP ZONDAG 16 OKTOBER 2005 VAN 12 TOT 13 UUR

OP HET DE CONINKPLEIN TE ANTWERPEN

STOP

sociale uitdrijving in Antwerpen

De stedelijke overheid vervolgt de armen. Vooral hier in Antwerpen Noord en op het De Coninckplein. Zij doet dat met het wettelijk zeer betwistbaar “straatverbod” en de geplande “huis-aan-huis” controles.

De zwakste wordt eerst aangevallen. Diegene die zichzelf niet kan verdedigen en voor wie (bijna) niemand opkomt.

De behandeling die thuislozen, druggebruikers en prostituees op het De Coninckplein te beurt valt kan jullie ook overkomen. Het stadsbestuur wil de armen uit Antwerpen Noord verdrijven en uit heel de stad. Dat is haar doel op langere termijn.

Wij verzetten ons daar met alle macht tegen, samen met jullie.

Wij, armen en sociaal uitgeslotenen nemen op deze “internationale dag voor de uitroeing van de armoede” zélf het woord. In onze dagelijkse taal.

Antwerpen is ook onze stad. Wij zijn mensen en wij zijn samen sterk.

Stop de repressie tegen armen en sociaal uitgeslotenen.

DAK vzw(daklozen en thuislozen) ENCOD vzw(voor een ander drugsbeleid)

STAD(Steunpunt Antwerpse Druggebruikers) VOLVOX(drugs)

BASTA(aktiegroep) De Ketelpatrouille vzw(prostitutie)

Niet op de openbare weg werpen verantwoordelijke uitgever Koen Calliauw 0495/53 00 92

Beste mensen

Dit is de nieuwe flyer. In bijlage is de brief en de flyer.

Kunt u deze mail doorsturen naar geïnteresseerden?

beste groeten

Philippe De Craene

DAKvzw

Stijn Goossens
Harm Reduction Manager
Oud 11 oktober 2005, 19:16   #118
armoedevakbond
Partijlid

Standaard

2. de aktie
Brussel Stin katelijnplein recht op doche en openbaren wc .
De welzijn zorg wil werk voor mensen wij willen op de éérst plaats recht op properheid.
Meer en meer vrouwen leven op straat we eisen openbaren w.c in onze hoofdstad .
afspraak 14 u
Oud 11 oktober 2005, 19:17   #119
armoedevakbond
Partijlid

Standaard

3.de aktie
Recht op betaalbaar vervoer voor mensen met en vervanging komen getroken door De vrienden van Gent .
Maandag 17 okt in de senaat .
Om 9 u
wens welkom
Oud 11 oktober 2005, 20:22   #120
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2. de aktie
Brussel Stin katelijnplein recht op doche en openbaren wc .
De welzijn zorg wil werk voor mensen wij willen op de éérst plaats recht op properheid.
Meer en meer vrouwen leven op straat we eisen openbaren w.c in onze hoofdstad .
afspraak 14 u
Openbare douche op straat?
Ik ben voor! (wie kan daar nu tegen zijn? )
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be