Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2003, 08:53   #101
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Geen van die verwijfde blaadjes in huis, wegens te vrouwonvriendelijk, wij lezen met plezier(althans voor zover er iets instaat) de Pmagazine; staat tenminste op de grond.

Knack heeft mijn veto, wegens het feit dat dit blad me persoonlijk beledigd heeft.

Voor de rest, we lezen zowat alles waar letters in staan.Zelfs de vertaalde versie van de Koran, kwestie van een beetje inzicht te hebben in de hele handel.
Oud 8 juli 2003, 10:14   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Geen van die verwijfde blaadjes in huis, wegens te vrouwonvriendelijk, wij lezen met plezier(althans voor zover er iets instaat) de Pmagazine; staat tenminste op de grond.

Knack heeft mijn veto, wegens het feit dat dit blad me persoonlijk beledigd heeft.

Voor de rest, we lezen zowat alles waar letters in staan.Zelfs de vertaalde versie van de Koran, kwestie van een beetje inzicht te hebben in de hele handel.
Begrijpelijk dan dat je de Knack niet (meer) koopt dan.

Ik ben niet verzot op P-Magazine omdat één van de ontslagnemende woordvoerders van die, nadien ook al zichzelf ontslagen hebbende Minister van 'Vlaamse' Cultuur, er een bladzijdenlange reportage inwerkte over....Bert Anciaux en Steve Stevaert.
De foto's niet gezien?
Het lag er toen al vingerdik op dat Bert zijn vriend Steve ergens voor aan het 'versieren' was.
Oud 8 juli 2003, 10:17   #103
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

[size=2]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Ik krijg toch werkelijk het schijt van zo'n 'moderne' praat hoor. De ene keer willen ze een échte man, dan moet het weer een gevoelige man zijn, dan attent, geestig, liefst nog ne knappe met wat poen ook, een carrièreman die toch ook heel veel thuis is om met de kinderen quality time door te brengen en het vrouwtje te soigneren etc etc.. Enfin, de Libelle en de Flair weten niet hoe ze hun boekske elke week moeten vullen, maar de dames; 'they buy it' .
Ergst van al is dat de lelijkste troela's nog het meest noten op hun zang hebben
[/size]
U bent mijn god. Uw woord zal ik dienen.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 10:26   #104
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Compleet off topic: flair en libelle suck! Die weten niet wat de moderne vrouw wil of hoe ze is...
Go Humo! Go Knack!
Oud 8 juli 2003, 10:41   #105
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Ik lees wat ik kan meepikken in wachtkamers her en der en voor de meer glossy magazines (Ché, Maxim, Menzo) : die kan ik steeds doorbladeren bij de Delhaise om de hoek.
Beter dan de stadsbibliotheek, de Delhaise. 8)

Maar serieus : ik heb het wat moeilijk met een bepaalde houding van sommige dames.
De mannen moeten zogezegd e-vrouw-ciperen .. Tja sorry hé, maar hier krijg ik nu echt het vliegend sch..t van hé.
De mannen moeten dit, de mannen moeten dat.
Ze zijn te slap, nee ze zijn te macho, neeee, ze begrijpen de vrouwen niet.
Diepe zucht.

Wel ik moet zeggen (en dit is zeer politiek incorrect - I know) dat ik persoonlijk vind dat de belgische vrouwen TEVEEL geemancipeerd zijn.
Reeds een aantal jaren reis ik veel over heel de wereld : Thailand, Cuba, Rusland & Siberië, Centraal-Azië en ik heb met vele mensen
(inclusief ladies) hierover gesproken en van gedachten gewisseld.
Als je kijkt naar vele van de vrouwen daar: die zijn nog echt 'vrouw' : dwz. niet ondergeschikt aan hun mannen maar ook niet dominerend,
niet pretentieus en miskweekt door media en vrouwenblaadjes.

Een meerderheid van kennissen van mij - die ook vaak Rusland bereisden - zijn in de loop der jaren gehuwd met Russische meisjes.
( 4 op 6) alhoewel ze voordien relaties hadden met Belgische dames.
(het gaat hier over twintigers hé.)
Belgische vrouwen hebben de facto dezelfde rechten en kansen als de mannen (en in de praktijk zelfs vaak meer) en net daardoor worden nogal wat dames
dominerende, pretentieuze manwijven. (cliché not intended)

Sorry, maar deze problematiek raakt bij mij nogal wat (persoonlijke) tere puntjes, vandaar wellicht de toon van deze post.
Ik zeg niet dat het goed is zoals het bij de moslims is. (helemaal niet)
maar enkel dat bij hen de positie van de vrouw te onderdanig is, terwijl het bij ons juist vaak het omgekeerde lijkt te zijn.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 10:44   #106
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beetje te links-kapitalistisch naar mijn zin, die combinatie van bladen. Als ik meer info over bepaalde onderwerpen nodig heb zal ik die wel vinden in bladen zoals Time/life,Eos, of zelfs de jeudigere Kijk.National geografic is ook interessant.

Een bibliotheek is een leuke plaats om te toeven.Is ze nu openbaar of prive.
Oud 8 juli 2003, 10:49   #107
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Belgische vrouwen hebben de facto dezelfde rechten en kansen als de mannen (en in de praktijk zelfs vaak meer) en net daardoor worden nogal wat dames
dominerende, pretentieuze manwijven. (cliché not intended)
Ik ben helemaal geen pretentieus manwijf, maar dat vrouwen in praktijk meer kansen en rechten hebben dan mannen??!! Ik zeg niet dat wij kweetniehoe veel en zwaar gediscrimineerd worden, maar dit kan je toch ook niet zeggen hoor... Mja, gij zijt geen vrouw hé.
Leg es uit wat je daar bedoelt. Buiten het feit dat bij een echtscheiding de kinderen meestal aan de vrouw worden toegewezen, vind ik geen voorbeeld hoor...

Even verduidelijken: ik ben ook tegen dominantie, maar gelijkwaardigheid op alle vlakken (jobs, ...) mag toch?!
Oud 8 juli 2003, 11:03   #108
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Knuppel schreef op blz. 4

Citaat:
Waar we ook niet langs kunnen kijken is dat precies het onmachtig maken van de vrouw op de feitelijke onmacht van mannen in het algemeen wijst. Je hoeft maar rond je te kijken om te zien wie wie het hardst nodig heeft nadat man en vrouw elkaar op een meer gelijke basis hebben leren benaderen. Met die confrontatie is het heel moeilijk voor de doorsnee Islamitische man om mee te leven. En heel vaak niet alleen voor de Islamitische....
Ik ga slapen.
Er leven hier nog heel wat mannen, zowel van allochtone als autochtone afkomst die duidelijk niet geë-vrouw-cipeerd zijn.

Maddox is wél zover.
Spijtig genoeg moet ik je gelijk geven, zeker als ik dit alles hier lees.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 11:18   #109
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Hoe je het ook draait of keert, een vrouw zal nooit dezelfde mogelijkheden hebben als mannen, simpelweg omdat mannen niet zwanger kunnen geraken... Enkel als een vrouw ervoor kiest haar leven als een man te leiden, en dus niet zwanger te geraken, dan zou zoiets mogelijk zijn... Men kan veel wegwerken, maar met natuurlijke verschillen kan men dat nu eenmaal niet...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 11:19   #110
parcifal
Banneling

Standaard

Wat ik bedoel?
Mieke, het gaat hier over een persoonlijke perceptie hé.
Dus niet 100% objectief/bewijsbaar.

Toch enkele puntjes:
- Positieve discriminatie van vrouwen in politiek (en eigenlijk ook meer en meer in het bedrijfsleven.)
- Positieve discriminatie in rechtscheidingszaken die vaak uitdraaien op een (financiele en emotionele) ramp voor de man.
- Vrouwen krijgen (bijna) altijd automatisch gelijk van
'het publiek' bij twisten en onenigheden.
Het is altijd de man die haar niet begrijpt, die nooit thuis is,
die 'te jaloers' is, die 'haar verstikt', die 'niet zijn best doet'.
Je gaat dat nooit in die mate horen over vrouwen.
- Het zijn de meisjes die uiteindelijk de keuze maken voor een relatie. Zij krijgen het aanbod en dienen slechts het kaf
van het koren te scheiden (en het kaf natuurlijk te vertrappelen, o dat kan zó leuk zijn. )
De mannen hebben het recht om de dames te trakteren,
te vervoeren, te beschermen tegen ongewenste derden..... om op het einde van de avond vaak alleen en gefrustreerd naar huis te gaan.
Op de relatiemarkt hebben de dames meer rechten en kansen dan de heren.

Ik moet eigenlijk wel zeggen dat ik hier inderdaad wel ergens bevooroordeeld ben
(na meer dan 10 jaar dikke miserie met een trits vrouwspersonen)
maar deze 'perceptie' komt niet uit het niets en heeft echt wel een grond van waarheid naar mijn mening.
Oud 8 juli 2003, 11:21   #111
Calle
Parlementslid

Standaard

Dat kan allemaal zo wel zijn Parcifal, maar dit "maagdenvlies-probleem" heeft hier niets met te zien.

Of is het omdat sommige vrouwen misbruik maken van de kansen die hun nu worden geboden, dat "mishandeling" van vrouwen nu opeens is toegelaten ?
Oud 8 juli 2003, 11:24   #112
parcifal
Banneling

Standaard

U hebt gelijk.
We zijn inderdaad off topic.
mijn excuses.
Oud 8 juli 2003, 11:28   #113
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
U hebt gelijk.
We zijn inderdaad off topic.
mijn excuses.
Maar voor de rest geef ik je wel gelijk, zolang mijn vriendin het niet ziet natuurlijk
Oud 8 juli 2003, 11:28   #114
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Parcival, al jouw vooroordelen, die een grond van waarheid hebben, ,een goeie grond van waarheid trouwens vloeien meestal voort uit 1 ding. Hypocrisie.

Als een man en vrouw openbaar twisten is er al iets mis in de relatie.

Als de man die vooroordelen over zich krijgt is het eveneens een gebrek in die relatie, huwelijk of samenwonend.Niks in huis doen,haar verstikt-klinkt als een belemmering in haar gaan en staan-niet zijn best doet(op welke vlakken? niet genoeg cadeautjes. als hij die wel aansleept is het alof hij een fout moet goedmaken, op sexueel vlak teveel eisen is verstikkend of dwang, niet voldoende prestereen is dan meestal een goeie uitvlucht om te zeggen dat hij een ander heeft)
Te jaloers is weliswaar meestal een vrouwelijke eigenschap.

Kortom, de relatie was zowiezo niet gemaakt om te blijven bestaan.

wat betreft de keuze van de jonge vrouwen om een man te vinden, en te sorteren naar eigen keuze.Tja, vrouwen hebben nu eenmaal het voordeel dat een man met 2 onderdelen kan en zal denken.

Die positieve discriminatie is in mijn ogen een slechte zaak, want discriminatie heeft altijd een negative kant.
Oud 8 juli 2003, 11:32   #115
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Hoe je het ook draait of keert, een vrouw zal nooit dezelfde mogelijkheden hebben als mannen, simpelweg omdat mannen niet zwanger kunnen geraken...
Als je het zo bekijkt, hebben wij een mogelijkheid meer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Parcival
enkele puntjes:
- Positieve discriminatie van vrouwen in politiek (en eigenlijk ook meer en meer in het bedrijfsleven.)
- Positieve discriminatie in rechtscheidingszaken die vaak uitdraaien op een (financiele en emotionele) ramp voor de man.
- Vrouwen krijgen (bijna) altijd automatisch gelijk van
'het publiek' bij twisten en onenigheden.
Het is altijd de man die haar niet begrijpt, die nooit thuis is,
die 'te jaloers' is, die 'haar verstikt', die 'niet zijn best doet'.
Je gaat dat nooit in die mate horen over vrouwen.
- Het zijn de meisjes die uiteindelijk de keuze maken voor een relatie. Zij krijgen het aanbod en dienen slechts het kaf
van het koren te scheiden (en het kaf natuurlijk te vertrappelen, o dat kan zó leuk zijn. )
De mannen hebben het recht om de dames te trakteren,
te vervoeren, te beschermen tegen ongewenste derden..... om op het einde van de avond vaak alleen en gefrustreerd naar huis te gaan.
Op de relatiemarkt hebben de dames meer rechten en kansen dan de heren.
Effe mijn mening op een aantal van deze punten:
-Het ritssysteem geldt voor elk geslacht. Dat dit in praktijk ingevoerd is omdat de vrouwen zwaar ondervertegenwoordigd waren op de lijsten, is waar. Maar deze ondervertegenwoordiging was ronduit spijtig en schandalig.
-De visie dat de vrouw nog altijd het best kan zorgen voor de kinderen en het gevolg dat in een echtscheiding de vrouw doorgaans de kinderen krijgt en de man de rekening... dat moet maar es veranderen indeed.
-Die publieke twisten... je hoort evenveel spreken/lachen over een zotte trees, een roddelmie of een depressieve vrouw enzovoort als over een man die jaloers is, en zijn best niet doet. Dat zijn clichés die over mannen en vrouwen bestaan.
-Laatste voorbeeld toont - zoals je zegt - persoonlijke ervaring en frustratie. Niet alle vrouwen zijn zo hoor. Maar dat weet je ook wel, denk ik.
En over die kansen op de relatiemarkt, ik weet niet hoor. Ik probeer zelf ook initiatief te nemen, maar niet alle mannen nemen dat dan weer in dank af... M.a.w. de clichés zitten ook wel wat ingebakken.

Misschien ben je gewoon ontgoocheld in vrouwen of heb je de verkeerde ontmoet.
Oud 8 juli 2003, 11:33   #116
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Parcival, al jouw vooroordelen, die een grond van waarheid hebben, ,een goeie grond van waarheid trouwens vloeien meestal voort uit 1 ding. Hypocrisie.

Als een man en vrouw openbaar twisten is er al iets mis in de relatie.

Als de man die vooroordelen over zich krijgt is het eveneens een gebrek in die relatie, huwelijk of samenwonend.Niks in huis doen,haar verstikt-klinkt als een belemmering in haar gaan en staan-niet zijn best doet(op welke vlakken? niet genoeg cadeautjes. als hij die wel aansleept is het alof hij een fout moet goedmaken, op sexueel vlak teveel eisen is verstikkend of dwang, niet voldoende prestereen is dan meestal een goeie uitvlucht om te zeggen dat hij een ander heeft)
Te jaloers is weliswaar meestal een vrouwelijke eigenschap.

Kortom, de relatie was zowiezo niet gemaakt om te blijven bestaan.

wat betreft de keuze van de jonge vrouwen om een man te vinden, en te sorteren naar eigen keuze.Tja, vrouwen hebben nu eenmaal het voordeel dat een man met 2 onderdelen kan en zal denken.

Die positieve discriminatie is in mijn ogen een slechte zaak, want discriminatie heeft altijd een negative kant.
Hier kan ik mij volledig in vinden.

Er zijn wel nog genoeg mannen die angst hebben voor "sterke" vrouwen.
Oud 8 juli 2003, 11:41   #117
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Hoe je het ook draait of keert, een vrouw zal nooit dezelfde mogelijkheden hebben als mannen, simpelweg omdat mannen niet zwanger kunnen geraken...
Jep, en fier om die mogelijkheid te hebben.

Citaat:
-Het ritssysteem geldt voor elk geslacht. Dat dit in praktijk ingevoerd is omdat de vrouwen zwaar ondervertegenwoordigd waren op de lijsten, is waar. Maar deze ondervertegenwoordiging was ronduit spijtig en schandalig.
-De visie dat de vrouw nog altijd het best kan zorgen voor de kinderen en het gevolg dat in een echtscheiding de vrouw doorgaans de kinderen krijgt en de man de rekening... dat moet maar es veranderen indeed.
-Die publieke twisten... je hoort evenveel spreken/lachen over een zotte trees, een roddelmie of een depressieve vrouw enzovoort als over een man die jaloers is, en zijn best niet doet. Dat zijn clichés die over mannen en vrouwen bestaan.
-Laatste voorbeeld toont - zoals je zegt - persoonlijke ervaring en frustratie. Niet alle vrouwen zijn zo hoor. Maar dat weet je ook wel, denk ik.
En over die kansen op de relatiemarkt, ik weet niet hoor. Ik probeer zelf ook initiatief te nemen, maar niet alle mannen nemen dat dan weer in dank af... M.a.w. de clichés zitten ook wel wat ingebakken.

Zelf initiatief nemen Mieke!!! Hoe durf je!! Sommige/meeste (>20/<30)gasten kunnen daar inderdaad niet mee om. Dan zien ze in jou de sterke, beste vriendin. Been there, done that....
Men
Oud 8 juli 2003, 11:44   #118
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle

Zelf initiatief nemen Mieke!!! Hoe durf je!! Sommige/meeste (>20/<30)gasten kunnen daar inderdaad niet mee om. Dan zien ze in jou de sterke, beste vriendin. Been there, done that....
Men
Mijn vriendinnetjes hebben allen zélf het initiatief genomen 8)

Ben ik nu ge-e-vrouwidingest??
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 11:46   #119
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ook! Ik ook!

Citaat:
Men
Inderdaad, zo gaat dat. De sterke, beste vriendin: the story of my life .
Been there, done that A LOT...
Oud 8 juli 2003, 11:46   #120
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Citaat:

Men
Wow, had iemand dat maar bij mij gedaan.
Dan had ik rustig aan de toog een pintje kunnen drinken, en mij niet zo moeten uitsloven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be