![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als we zomaar in het wilde weg ons land gaan opsplitsen halen we ons heel wat economische en sociale problemen op de hals. Laat ons dus rustig te werk gaan en kijken of de nieuwe belgische generatie ook een nieuwe belgische cultuur kan voortbrengen. Ik ben geen BUB'er en geen vlaams-nationalist. Ik ben wel een fiere vlaming die zich het recht opeist vlaams te kunnen spreken in zijn eigen mooie vlaanderen, maar die ook met de glimlach franstaligen zal helpen die onze taal machtig willen worden. We blijven tenslotten in de eerste plaats mens!
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nog even dit: ik dacht wel dat we Nederlands spreken en geen "Vlaams". Of gaat u een op het Frans gebaseerde 19e eeuwse terminologie weer invoeren? Daar hebben we echt geen nood aan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() We hebben eigenlijk nog geluk dat Nederland er is. Anders denk ik dat België geslaagd zou zijn in het uitroeien van het "Vlaams".
![]() |
#107 |
Vreemdeling
|
![]() Bracke: En wat bleek? Dat er helemaal niet zoveel verschillen bestaan tussen de Nederlandse en Vlaamse politiek
van de politiek is nog mogelijk weet da zo nie. in elk geval de cultuursverschillen zijn te groot en zeg nu eerlijk hoeveel belgen willen bij nederland gewoon lachwekkend ; slecht eten ,gierig, lelijke huizen dorpen en steden, etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
![]() Vreemd dat je de kleine verschillen tussen Nederlanders en Vlamingen wel opmerkt maar de gigantische verschillen in de weg die Vlamingen versus Walen willen bewandelen niet ziet. Door het bos zien we de bomen niet meer zeker?
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle vooroordelen op een rijtje. Eerlijk gezegd vind ik onze noorderburen helemaal niet "gierig", maar wel beredeneerd zuinig. Vooraleer een Nederlander iets uitgeeft, heeft hij de zaak aan alle kanten bekeken en onderzocht. Maar gierig is hij niet, integendeel. Wanneer er voor hulpacties allerhande wordt rondgegaan, doet de Nederlander zijn geldbeugel heel wijd open. Dat kan echt niet gezegd worden van de Vlaming. Ach, in de Nederlandse kennissenkring van mij wordt er goed en heerlijk gekookt. Ik denk alleen dat men in het noorden van Nederland niet echt een kook- en eetcultuur heeft, maar dat is in het zuiden toch wel ietsje anders. Lelijke steden? Hoogstwaarschijnlijk hebt u nog nooit Nederland bezocht? Wat een onzin! Leiden, Dordrecht, 's-Hertogenbosch, Maastricht, stuk voor stuk mooie steden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frans-Vlaanderen is jammer genoeg voor het Nederlands taalgebied verloren. Jammer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
|
![]() Citaat:
En als dit je enigste argument was, dan staan jullie toch niet echt sterk hoor. Opinies kunnen omslaan, feiten blijven feiten. Eenmaal de opinie omgeslaan, staan de BUB'ers met hun billen bloot. Dus probeer eens aan jullie argumentatie te werken. Vriendelijke tip.
![]() |