![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Hier heb ik wel eens goed mee moeten lachen (even maar, want dergelijke naïviteit is te droevig om mee te lachen:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Gouverneur
|
![]() Alweer een Hollands knuffel artikel van Westerse intellectuelen over Moslim intellectuelen voor PC intellectuelen.
Citaat:
![]() Nederland is niet voor niks de nieuwe thuishaven van het moslimterrorisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ge zijt een kieken filosoof , dit heb ik helemaal niet geschreven, dat was georg. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk liever naar de realiteit dan je blind de staren op uit hun verband gerukte 1350 jaar oude citaten: die citaten verwijzen naar de mentaliteit van 650 AD, [size=4]niet[/size] naar de huidige. ga ook eens hier kijken: http://www.pv.be/nl/sub_news/islam/1...0011113011.htm Catherine Vuylsteke geeft de analyse van L. Cathérine goed weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Gouverneur
|
![]() No problemo
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik weet ook wel een beetje hoe het er aantoe gaat in een moslimfamilie. Niet omdat ik met een moslim vader leef, wel omdat ik bijles geef in Mechelen en omdat ik enkele moslim vrienden heb (o.a. een Palestijnse collega die moslim is, en een Kenyaanse thesisstudent die moslim is). En ik merk vooral enorme verschillen ; om eerlijk te zijn, die Palestijn en die Kenyaan zijn een stuk "liberaler" en vooral persoonlijker in hun geloofsbeleving dan de marokkanen die ik ken, maar zeker even overtuigd. Zij moeten het hier immers niet voor de vorm doen. Wat ik vooral wou zeggen, is dat er een relatief klein aantal citaten tot in den treure toe herhaald wordt, en dan dikwijls nog geen citaten uit de Koran maar uit de hadiths en de sunna, die toch lang niet door alle moslims gevolgd worden. De Koran is echter een vrij dik boek waar veel meer instaat, en een aantal van die zaken kan een mens steunen in zijn bestaan, net zoals bij mensen die uit hun christelijk geloof echt een meerwaarde aan hun leven geven. Ik zeg niet dat alle moslims er zo over denken, ik zeg alleen dat ze bestaan. met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#109 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
met vriendelike groeten
![]() |
![]() |
#110 |
Gouverneur
|
![]() Kapitalisme is dan ook geen ideologie , ze heeft geen ethische grondslag. Het is enkel een martkmodel. Kapitalisme is wat je ervan maakt. Je hebt liberaal kapitalisme , sociaal kapitalisme , corporatisme a la Japonaise. Je kan dus niet zeggen dat kapitalisme de derde wereld onder haar juk houdt. Capitalism doesn't oppress people , people oppress people
![]() Als liberaal kapitalist wil ik dat elke mens op de planeet dezelfde kans krijgt om degoutant rijk te worden. Een goede kans begint met een goede basis : nl. eten , onderdak , onderwijs , gezondheid. Dus een sociaal systeem is onontbeerlijk als basis. Voor de rest moet het individu zelf zorgen. Ook moeten structuren die de vrije markt belemmeren met de grond gelijk gemaakt worden. Ik denk aan overheidssubsidies aan bedrijven (bv. kunstmatig in leven houden van Sabena, ergens in een armer land werd een vliegmaatschappij oneerlijk beconcureerd) maar vooral de subsidies aan de landbouwsector. Dat laatste , deze sociale maatregel , berooft de derde wereld van de basis van de meeste economiën , datgene waar we allemaal van komen , nl. de landbouweconomie. ![]() [/list] |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat je mensen hun houvast niet moogt afpakken beaam ik volledig. MAAR!! Er is een groot verschil tussen dit beseffen en ziende blind zijn door de islam in een mooi daglicht te proberen zetten. Ik persoonlijk vind dat die verzen die 'uit den treure' herhaald worden niet opwegen tegen de 'mooie, normale' waarden die er ook in te vinden zijn. Misschien komt dit omdat ik een vrouw ben..... ![]()
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#114 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken zo iemand die in een sekte gezeten heeft. Helemaal doorgedraaid met mislukte zelfmoordpoging en alles erop en eraan. Maar die is er nu uit. Wel niet helemaal meer de oude, maar kom, die persoon draait nu goed mee in de maatschappij. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#116 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Dat tot in den treuren toe herhaald sloeg eigenlijk op dit en andere fora : tegenstanders van de Islam focussen speciaal op die verzen om al de rest ineens mee onderuit te halen. Ze hebben een punt, er staan in de Koran inderdaad zaken die ook voor mij totaal onaanvaardbaar zijn (zie ook mijn reactie op Darwin). Ik probeer dan ook de Islam niet in een mooi daglicht te stellen. Wat ik wel probeer, is aangeven dat er wel degelijk ook andere visies op de Koran bestaan. En gezien iedereen hier één visie aanhaalt, kom ik elke keer weer op de proppen met een andere visie. Da's een klassiek patroon op fora trouwens, en één van de belangrijkste redenen waarom "links" en "rechts" nooit discussiëren, maar naast elkaar stellingen poneren en de andere afdoen als idioot : ze gaan er onmiddellijk van uit dat iemand die bvb. een opmerking maakt over het kapitalisme, dit volledig afkeurt en dus een communist is (heb het zelf nog maar eens meegemaakt met filosoofje). Iemand die dan eens een andere visie op de Islam naar boven brengt (die niet eens de zijne is), wordt dan al gauw geassocieerd met een dromer die de Islam mooier voorstelt dan hij is. Hoewel dat helemaal niet zijn bedoeling was ![]() met vrien ha neen, met pepersaus en frietjes
![]() |
![]() |
#117 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() @ Georg:
Nu moet je één iets beseffen! De koran is niet voor interpretatie vatbaar! D�*t wordt ook 'uit den treure' op fora vermeld.... ![]() ![]() ![]() ![]() grtz
![]() |
#118 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben reeds de gekste theorieën tegengekomen, zo ook pogingen om aan te tonen dat de democratie eigenlijk onstaan is uit de Islam. Er zijn ook pogingen om aan te tonen dat de Koran wetenschappelijk zijn tijd vooruit was (zelfs in overeenstemming is met de huidige stand van allerhande wetenschappen) en dat lijdt tot zeer vergezochte en zelfs hilarische interpretaties. Voor mij zijn die interpretatiepogingen dan ook totaal ongeloofwaardig: Meer nog, ze zijn gewoon een krampachtige poging om de Islam ook in de 21e eeuw nog aan de man te brengen. Maar wat halen die interpretaties uit als er geen jota mag aangepast worden aan de Koran? Er is ook geen centrale instelling die zegt "vanaf nu gaan we het anders doen". Dus waar blijft die emancipatiebeweging? Die kan zich enkel manifesteren op een individueel niveau en vooral ook dankzij de kritiek die op de Islam gegeven wordt (iets waar politiek correcte mensen van huiveren).
![]() |
![]() |
#119 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zie mijn reply aan Jan in topic "Islam, een gevaar?" Mocht dat niet zo zijn, beste Elle, waarom bestaan er dan zovele interpretaties van de Koran in de Islamitische wereld? Schriftgeleerden zijn dan ketters? ![]() ![]() Bij de Sunnieten wordt trouwens veel gezag gehecht aan de Hadith, die verzameld zijn door Al-Boechari in de negende eeuw, en samen met de andere Hadithgeleerde Muslim ook geïnterpreteerd en beoordeeld op hun waarde en echtheid. ![]() met vriendelijke koffiebonen
![]() |
![]() |
#120 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() @ Pat :
Ik heb het niet over westerse interpretaties. Ik heb het over verklaringen die ik van verschillende moslims te horen krijg, en die door verschillende schriftgeleerden wordt gegeven. Wil U weten waar die andere bewegingen zitten, kijk o.a. naar mijn reply op Jan in "Islam, een gevaar?" De westerse interpretatie van de Koran is als volgt : "Islam, een gevaar!" ![]() met vriendelijke groeten