![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Potverdikke, dat is nu toch wel wreed hé. Wanneer er termen opgeduikeld worden uit de jaren '40 tegen de rechts-extremisten worden we geband uit de discussies omdat we het verleden niet laten rusten. En komt u zelf aandraven met Oostrfronters, bezetters en collaborateurs. Is dit een neiuw voorbeeld van het '2 maten en 2 gewichten'-stelsel?
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Persoonlijk begrijp ik ook de frustratie van waaruit de terroristen op 11 september handelden. Maar elke slimme mens weet dat frustratie niet de beste grond is om een handeling te stellen. En FDW is geen slimme mens...
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als ik mij vrijwillig vestig in een vreemd land en ik kan na 40 jaar nog altijd de plaatselijke taal niet spreken en ik eet niet wat de pot daar schaft, wat denk je dan dat er gebeurt? Als de allochtone bevolking extra's wil, moet ze er zelf maar voor opdraaien. Dat geldt ook voor de Belgen. Je zult het wel ondervinden als 1 van je ouders/grootouders een speciale behandeling nodig heeft in het bejaardetehuis.
![]() |
![]() |
#104 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Wat zouden Turken er van denken als wij eens massaal naar turkije migreren. En dan onze taal als officiele taal willen zien aanvaarden. Ze zullen ons graag zien komen denk ik. Ze hebben al genoeg problemen met de Koerden me dunkt. Daarom! Jahjah wacht hier dus een beter lot. Iemand zoals Jahjah zou in die landen gewoon weg de doodstraf krijgen. Hier is het vlaams blok REDELIJK om zijn terugkeer te eisen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Burger
|
![]() Deze discuties zijn ver van het originele onderwerp aan het afwijken. Weet eigenlijk nog iemand waarover het ging?
![]()
![]() |
#106 |
Europees Commissaris
|
![]() Ga maar eens naar een islamitisch land wonen. en kijk dan of ze aanpassingen zullen doen om U op te vangen. ja wanneer ge ook een burka draagt, en besneden bent. ga daar eens gaan vertellen en eisen wat jha jha doet. het liefst in sadoedië. ge zult het rap weten. de libanesen die de arme palestijnse moslims hebben opgevangen weten het ook reeds. ze zitten terug in de jaren 1900. dank u ik wil dat niet. overal waar de moslimgemeenschap een 25% haalt, moet de autochtone bevolking naar hun pijpen dansen. mijn dochter mocht in 1982 geen varkensvlees meer leren klaar maken in een zelzaatse school, uit respect voor haar moslim "vriendinnetjes". zot zijn doet helaas geen pijn.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Burgemeester
|
![]() Moralist,
Een foutieve weergave als je hem mij vraagt. Wat FDW en VB zegt is dat indien je rechten wilt, je ook plichten hebt! Toch een logische zaak niet? Deze dagen is het eerder van veel rechten en geen plichten! Indien je in dit land wil wonen en genieten van onze rechten ... moet je je ook aanpassen en aan enkele plichten voldoen! Logica zich zelve! J.N. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() wanneer je in je huis een eigen taal spreekt, een eigen kultuur beoefend(indien ze niet indruist tgen de wet) gaat nieumand iets aan. maar wanneer men dan de autochtonen dwingt om uw taal te spreken, en uw gewoontes over te nemen bij het verzorgen van ouderlingen. dan wil dat zeggen dat autochtonen VERPLICHT worden om de kultuur van de allochtoon over te nemen. Waar zit Uw logica. IK moet Turks, Arabisch, Koerdisch en doe zo maar verder leren om als volwaardige pouderling te kunnen genieten in een VLAAMSE OCMW. dit is de gekheid ten top. wie dat verkondigt is toch met iets bezig waar hij geen FETTA van heeft geegten. denk toch eens na hulpvaardiege en gastvrije Vlamingen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik zeg enkel dat wanneer je een speciale behandeling wil, je er zelf voor moet opdraaien. Niet weeral eens de maatschappij. Hadden deze mensen zich aangepast dan zou er helemaal geen probleem zijn. ps: VB heeft nooit beweert dat allochtonen enkel plichten zouden moeten hebben. Ze zeggen enkel dat ze niet meer rechten en plichten hebben dan de modale Belg. Je moet de dingen niet verdraaien. Er is een groot verschil.
![]() |
![]() |
#111 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Jammer dat ik de zondagse poppekast gemist heb, maar ik vrees een beetje dat het AEL het Blok nieuw leven inblies met zijn nogal provocatieve stellingnames omtrent het invoeren van Arabisch als officiële taal en dat de media zich hierin hebben laten vangen en meesleuren. Heel wat simplistische geesten onder ons hebben de speer van hun denken weer kunnen aanslijpen en het voor hen van vitaal belang zijnde zwart-wit contrast (zonder dewelke zij niet kunnen redeneren) weer flink kunnen opschroeven, dankzij de incarnatie van al hun spookbeelden in de figuur van Aboe Jah Jah. Eindelijk zien deze geesten weer waarom ze naar de stembus moeten en nu al staan zij briesend en stampend te wachten van ongeduld, als je t mij vraagt, zowel de pro's als de contra's. En dat terwijl deze hele discussie geen aarde aan de dijk brengt, noch voor de Vlaming, noch voor de allochtoon. 't Is dat ze niets beters te doen hebben, 't is dat ze geen echte problemen hebben. In de komkommertijd stemt men immers niet echt op politiekers, maar op Jan Klaassen en Katrijn. In die optiek denk ik dan ook dat De Winter op het eigenste ogenblik van dat voorval veel bijval kreeg van het publiek, want als hij krijgt geen ander de poppetjes aan het dansen. Op het vlak van verbale performantie dwingt hij bewondering af van ideologische voor- en tegenstanders. Het is dan ook niet onbegrijpelijk dat mensen die niet graag hun grijze massa gebruiken en hun mix van frustraties en adrenaline op dat forum niet kwijtraken heel gedwee het kopje aan zijn voeten leggen. Waar deze uitgekookte poppenmeester natuurlijk dankbaar gebruik van maakt. En zolang er geen schandaal of vergrijzing opduikt die groot genoeg is om zijn populariteit te laten tanen, denk ik niet dat heel wat van zijn volgelingen tot zelfkritiek of redelijkheid zullen komen, tenzij dan 1 met moeite, zelfstandig uitgeperste fraze waarachter steevast een orgelpunt van Blokformaat dient te worden gezet. Ik vind het dan ook ongewoon dat de o zo ernstige nieuwsredactie van een op duiding gestelde VRT zich heeft laten verleiden tot poppekast op zondag onder het mom van een politiek debat. Wordt de concurrentie met KetNet soms te groot? Toegegeven, misschien dat een strikje daar inderdaad wel niet bij misstaat ,). Zo heeft de VRT een forum gegeven aan een live manipulatiesessie van de adrenaline en plaatst het eenieders gezond verstand ver op de achtergrond. Is dat dan het educatieve project? Zwart-wit �* la Jurgen Verstrepen? Overigens, eenieder die bij de pinken is en niet over de bijzondere charmes beschikt om die belediging (want dat was het) met een humoristische kwinkslag weg te werken, zou daar zijn opgestapt. Een politicus heeft op televisie doorgaans meer capsones dan een Jean-Marie of een Sergio. Die journalist was dat onderscheid, enthousiast opgaand in de gepekelde atmosfeer, blijkbaar even uit het oog verloren, ![]()
![]() |
![]() |
#112 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#114 |
Burgemeester
|
![]() canis lupis,
Kan er iemand mij info bezorgen over IRT en die Knack-journalist zijn uitspraken daar omtrent. Dank! J.N. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() vivant 007. u gebruikt anders ook geen al te malse taal voor de mensen welke het niet met u eens zijn . is het niet die vangt 007?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Evenjes iets over de hoofdfiguur waar het allemaal mee begon, meneer Jahjah. Het is gewoon een zakenman, handelaar in politiek ongenoegen. Voeg er wat fundamentalisme bij en de fondsen kunnen binnen gehaald worden. Naar dergelijke zaken bestaat nu eenmaal vraag. Eerst zorg je voor een uithangbord en je schrijft er AEL op en dan maak je daar voldoende ruchtbaarheid rond. De media steeds op zoek naar iets dat buiten het gewone valt vinden dat prachtig en schrijven om het even wat die man te vertellen heeft. Zo werkt dat nu eenmaal. Of er buiten meneer Jahjah nog iemand gelukkig mee wordt is een andere zaak, iets heeft hij wel de gave om lucht te verkopen. Mogelijk verbranden de belgische fundemanteel-politiek-correcten er hun vingers mee. Die mense3n kunnen het zich toch niet voorstellen om een keertje eens de westerse waar
den te verdedigen. Meneer Jahjah weet maar al te goed dat hij op dit soort bondgenoten kan rekenen. In vergelijking met met FDW en Jahjah is die verslaggever van Knack niet verder gekomen dan eens goed schelden. Wie krijgt dan de punten, we zijn al zover dat je daar de eerste prijs mee kan bekomen. Mijn oordeel was dat sommigen en daarbij de VRT in het biezonder zich uitermate belachelijk hebben gemaakt. Het was een klucht, zeker die kommentaar op de achtergrongd over FDW die geen microfoontje meer had en iedereen hoorde het tegendeel. Dit was de aflevering uit het blunderboek. Het debat zelf was praten voor eigen winkel maar dat afscheid, niet meer na te spelen of toch. Ik denk niet dat men bij de VRT aan zoveel zelfspot toe is. ![]() Rogier ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Partijlid
|
![]() Het debat was een klucht dat het imago van de VRT en de Knack een flinke deuk heeft gegeven.
Het Vlaams Blok zal er hopelijk nog meer populair door worden. Voor mij is FDW de overwinnaar, wel spijtig dat dit op zo'n laag-bij-de-grondse manier moest gebeuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niet zo lang geleden was ik in Tunesië. Als ik op een week tijd 5 gesluierde vrouwen gezien heb, zal het veel zijn. Dat geeft te denken, niet? Moslims eisen hier dus niet alleen rechten op die WIJ ginder nooit zouden hebben, maar zelfs rechten die ZIJZELF in hun thuisland niet eens hebben. Het is toch ver gekomen, vind ik. Ben ik nu onverdraagzaam (of fascistisch, neo-nazistisch, racistisch,... u kiest maar uit het gebruikelijke jargon) omdat ik deze ongelijkheid aan de kaak stel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wij, hier in België, hebben onze best gedaan om de migranten het zo comfortable mogelijk te maken: ze hebben eigen lokalen voor eredienst, eigen culturele centra... Dit is nog niet genoeg: men wil steeds meer en meer... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |