Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2002, 13:01   #101
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Hetis niet kiezen voor de vijand, het is kiezen voor de redelijkheid. Het is kiezen voor hij die wil praten, voor hij die wil rond te tafel zitten (én blijven zitten). Het is kiezen met het verstand en niet met het hart!
Mensen die gingen vechten aan het Oostfront deden dat ook niet omdat ze het eens waren met de vergassing van de joden. Ze stonden objectief aan de kant van de bezetter en zijn daarom aan de schandpaal genageld. Uw "objectieve" mening plaatst u in het kamp van de vijand - ook al bent u het zelf niet eens met de aanslagen op de WTC torens zoals Jajah -, en daarom gaat de vergelijking met de collaborateurs perfect op.

Potverdikke, dat is nu toch wel wreed hé. Wanneer er termen opgeduikeld worden uit de jaren '40 tegen de rechts-extremisten worden we geband uit de discussies omdat we het verleden niet laten rusten. En komt u zelf aandraven met Oostrfronters, bezetters en collaborateurs. Is dit een neiuw voorbeeld van het '2 maten en 2 gewichten'-stelsel?
Oud 2 september 2002, 13:07   #102
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ook al bent u het zelf niet eens met de aanslagen op de WTC torens zoals Jajah.
Jahjah is het niet eens met de aanslagen. Hij zei in de 7e Dag letterlijk dat hij ze begrijpt. Dat is een groot verschil met ze goed te praten.

Persoonlijk begrijp ik ook de frustratie van waaruit de terroristen op 11 september handelden. Maar elke slimme mens weet dat frustratie niet de beste grond is om een handeling te stellen. En FDW is geen slimme mens...
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 13:11   #103
rope
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de moralist
Wat heeft intergratie te maken met een degelijke opvang van bejaarde allochtonen. Het zijn geen wegwerpprodukten maar mensen die in de jaren zestig en zeventig naar hier gebracht zijn om het vuile werk te doen wat sommige hypocriete Belgen niet wensten uit te voeren. Dat ze onze taal niet spreken vindt ik jammer maar dit is geen reden om de autochtone bevolking die ook jaren correct(?)hun belastingen betaalden te voorzien voor hun oude dag en dat diezelfde allochtonen die ook hun belastingen al of niet correct betaalden geen voorziening geven voor huin oude dag. Het zijn geen dieren die we ,als ze niks meer waard zijn of niet meer kunnen opbrengen,zomaar doen verdwijnen met een of ander dodend middeltje. Het zijn en blijven mensen die op een menselijke manier moeten behandeld worden(zie de Universele verklaring van de mens)
Het is inderdaad zo dat iedereen die jaren belastingen betaald heeft, recht heeft op pensioen en bijstand wanneer hij/zij het nodig heeft. Ook heeft iedereen het recht om zijn godsdienst te kunnen beleven zoals hij/zij het wenst. Mar de dingen waar ze nu mee geconfronteerd worden zijn deels hun eigen fout. De allochtonen van de eerste generatie die problemen hebben omdat ze geen Nederlands/Frans spreken en geen Belgische maaltijden willen tot zich nemen zijn TOTAAL NIET geïntegreerd in onze maatschappij. Ze hebben de voordelen genomen zonder de nadelen erbij te nemen toen ze naar hier zijn gekomen.

Als ik mij vrijwillig vestig in een vreemd land en ik kan na 40 jaar nog altijd de plaatselijke taal niet spreken en ik eet niet wat de pot daar schaft, wat denk je dan dat er gebeurt? Als de allochtone bevolking extra's wil, moet ze er zelf maar voor opdraaien. Dat geldt ook voor de Belgen. Je zult het wel ondervinden als 1 van je ouders/grootouders een speciale behandeling nodig heeft in het bejaardetehuis.
Oud 2 september 2002, 13:24   #104
amexx
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Iemand die vindt dat een bepaalde partij in een debat de betere argumenten heeft, is "net zo erg als de collaborateurs tijdens de tweede wereldoorlog."
Inderdaad. Da's partij kiezen voor de vijand. Er zijn er voor minder tegen de muur gezet tijdens de jaren van de "bevrijding".

Hetis niet kiezen voor de vijand, het is kiezen voor de redelijkheid. Het is kiezen voor hij die wil praten, voor hij die wil rond te tafel zitten (én blijven zitten). Het is kiezen met het verstand en niet met het hart!
Redelijkheid. Daar moeten we het eens over hebben. Dikwijls overheerst de haat tav het vlaams blok de redelijkheid.
Wat zouden Turken er van denken als wij eens massaal naar turkije migreren. En dan onze taal als officiele taal willen zien aanvaarden. Ze zullen ons graag zien komen denk ik. Ze hebben al genoeg problemen met de Koerden me dunkt.
Daarom! Jahjah wacht hier dus een beter lot. Iemand zoals Jahjah zou in die landen gewoon weg de doodstraf krijgen. Hier is het vlaams blok REDELIJK om zijn terugkeer te eisen.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 13:28   #105
rope
Burger

Standaard

Deze discuties zijn ver van het originele onderwerp aan het afwijken. Weet eigenlijk nog iemand waarover het ging?

Oud 2 september 2002, 13:28   #106
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Ga maar eens naar een islamitisch land wonen. en kijk dan of ze aanpassingen zullen doen om U op te vangen. ja wanneer ge ook een burka draagt, en besneden bent. ga daar eens gaan vertellen en eisen wat jha jha doet. het liefst in sadoedië. ge zult het rap weten. de libanesen die de arme palestijnse moslims hebben opgevangen weten het ook reeds. ze zitten terug in de jaren 1900. dank u ik wil dat niet. overal waar de moslimgemeenschap een 25% haalt, moet de autochtone bevolking naar hun pijpen dansen. mijn dochter mocht in 1982 geen varkensvlees meer leren klaar maken in een zelzaatse school, uit respect voor haar moslim "vriendinnetjes". zot zijn doet helaas geen pijn.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 13:37   #107
de moralist
Partijlid

de moralist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rope
Citaat:
Wat heeft intergratie te maken met een degelijke opvang van bejaarde allochtonen. Het zijn geen wegwerpprodukten maar mensen die in de jaren zestig en zeventig naar hier gebracht zijn om het vuile werk te doen wat sommige hypocriete Belgen niet wensten uit te voeren. Dat ze onze taal niet spreken vindt ik jammer maar dit is geen reden om de autochtone bevolking die ook jaren correct(?)hun belastingen betaalden te voorzien voor hun oude dag en dat diezelfde allochtonen die ook hun belastingen al of niet correct betaalden geen voorziening geven voor huin oude dag. Het zijn geen dieren die we ,als ze niks meer waard zijn of niet meer kunnen opbrengen,zomaar doen verdwijnen met een of ander dodend middeltje. Het zijn en blijven mensen die op een menselijke manier moeten behandeld worden(zie de Universele verklaring van de mens)
Het is inderdaad zo dat iedereen die jaren belastingen betaald heeft, recht heeft op pensioen en bijstand wanneer hij/zij het nodig heeft. Ook heeft iedereen het recht om zijn godsdienst te kunnen beleven zoals hij/zij het wenst. Mar de dingen waar ze nu mee geconfronteerd worden zijn deels hun eigen fout. De allochtonen van de eerste generatie die problemen hebben omdat ze geen Nederlands/Frans spreken en geen Belgische maaltijden willen tot zich nemen zijn TOTAAL NIET geïntegreerd in onze maatschappij. Ze hebben de voordelen genomen zonder de nadelen erbij te nemen toen ze naar hier zijn gekomen.

Als ik mij vrijwillig vestig in een vreemd land en ik kan na 40 jaar nog altijd de plaatselijke taal niet spreken en ik eet niet wat de pot daar schaft, wat denk je dan dat er gebeurt? Als de allochtone bevolking extra's wil, moet ze er zelf maar voor opdraaien. Dat geldt ook voor de Belgen. Je zult het wel ondervinden als 1 van je ouders/grootouders een speciale behandeling nodig heeft in het bejaardetehuis.
In je privé doet je toch wat je wilt,al eet je iedere dag stront. Het gaat je barst aan. Als je thuis je eigen taal wenst te spreken is dit toch je eigen wens. Dat je na veertig jaar verblijf nog niet één van de landstalen praat vind ik zielig maar dit doet niet af van het feit dat deze mensen hier gewerkt hebben en rechten hebben of niet soms?Volgens FDW hebben allochtonen enkel plichten en geen rechten. Iemand die hier op een geldige manier verblijft,zijn belastingen betaald heeft plichten en rechten en niet alleen plichten.Wat die andere extremist beweerd is al even gestoord als de leer van FDW en soortgenoten.
de moralist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 13:43   #108
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Moralist,

Een foutieve weergave als je hem mij vraagt. Wat FDW en VB zegt is dat indien je rechten wilt, je ook plichten hebt! Toch een logische zaak niet? Deze dagen is het eerder van veel rechten en geen plichten! Indien je in dit land wil wonen en genieten van onze rechten ... moet je je ook aanpassen en aan enkele plichten voldoen! Logica zich zelve!

J.N.
Oud 2 september 2002, 13:54   #109
fernand
Europees Commissaris

Standaard

wanneer je in je huis een eigen taal spreekt, een eigen kultuur beoefend(indien ze niet indruist tgen de wet) gaat nieumand iets aan. maar wanneer men dan de autochtonen dwingt om uw taal te spreken, en uw gewoontes over te nemen bij het verzorgen van ouderlingen. dan wil dat zeggen dat autochtonen VERPLICHT worden om de kultuur van de allochtoon over te nemen. Waar zit Uw logica. IK moet Turks, Arabisch, Koerdisch en doe zo maar verder leren om als volwaardige pouderling te kunnen genieten in een VLAAMSE OCMW. dit is de gekheid ten top. wie dat verkondigt is toch met iets bezig waar hij geen FETTA van heeft geegten. denk toch eens na hulpvaardiege en gastvrije Vlamingen!
Oud 2 september 2002, 13:55   #110
rope
Burger

Standaard

Citaat:
In je privé doet je toch wat je wilt,al eet je iedere dag stront. Het gaat je barst aan. Als je thuis je eigen taal wenst te spreken is dit toch je eigen wens. Dat je na veertig jaar verblijf nog niet één van de landstalen praat vind ik zielig maar dit doet niet af van het feit dat deze mensen hier gewerkt hebben en rechten hebben of niet soms?Volgens FDW hebben allochtonen enkel plichten en geen rechten. Iemand die hier op een geldige manier verblijft,zijn belastingen betaald heeft plichten en rechten en niet alleen plichten.Wat die andere extremist beweerd is al even gestoord als de leer van FDW en soortgenoten.
Inderdaad, na jaren werken en belastingbetaling heb je het recht op verzorging. Daar heb ik je trouwens al volledig gelijk in gegeven.

Ik zeg enkel dat wanneer je een speciale behandeling wil, je er zelf voor moet opdraaien. Niet weeral eens de maatschappij. Hadden deze mensen zich aangepast dan zou er helemaal geen probleem zijn.

ps: VB heeft nooit beweert dat allochtonen enkel plichten zouden moeten hebben. Ze zeggen enkel dat ze niet meer rechten en plichten hebben dan de modale Belg. Je moet de dingen niet verdraaien. Er is een groot verschil.
Oud 2 september 2002, 14:21   #111
vivanter007
Burgemeester

vivanter007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams Blok met rug tegen de muur door AEL????
Om te beginnen Pieterjan, gefeliciteerd met je nieuwe vogelvrije status (shoot me please). Zo te lezen heb je dit al aan den lijve mogen ondervinden ter gelegenheid van dit topic .

Jammer dat ik de zondagse poppekast gemist heb, maar ik vrees een beetje dat het AEL het Blok nieuw leven inblies met zijn nogal provocatieve stellingnames omtrent het invoeren van Arabisch als officiële taal en dat de media zich hierin hebben laten vangen en meesleuren. Heel wat simplistische geesten onder ons hebben de speer van hun denken weer kunnen aanslijpen en het voor hen van vitaal belang zijnde zwart-wit contrast (zonder dewelke zij niet kunnen redeneren) weer flink kunnen opschroeven, dankzij de incarnatie van al hun spookbeelden in de figuur van Aboe Jah Jah. Eindelijk zien deze geesten weer waarom ze naar de stembus moeten en nu al staan zij briesend en stampend te wachten van ongeduld, als je t mij vraagt, zowel de pro's als de contra's. En dat terwijl deze hele discussie geen aarde aan de dijk brengt, noch voor de Vlaming, noch voor de allochtoon. 't Is dat ze niets beters te doen hebben, 't is dat ze geen echte problemen hebben. In de komkommertijd stemt men immers niet echt op politiekers, maar op Jan Klaassen en Katrijn. In die optiek denk ik dan ook dat De Winter op het eigenste ogenblik van dat voorval veel bijval kreeg van het publiek, want als hij krijgt geen ander de poppetjes aan het dansen. Op het vlak van verbale performantie dwingt hij bewondering af van ideologische voor- en tegenstanders. Het is dan ook niet onbegrijpelijk dat mensen die niet graag hun grijze massa gebruiken en hun mix van frustraties en adrenaline op dat forum niet kwijtraken heel gedwee het kopje aan zijn voeten leggen. Waar deze uitgekookte poppenmeester natuurlijk dankbaar gebruik van maakt. En zolang er geen schandaal of vergrijzing opduikt die groot genoeg is om zijn populariteit te laten tanen, denk ik niet dat heel wat van zijn volgelingen tot zelfkritiek of redelijkheid zullen komen, tenzij dan 1 met moeite, zelfstandig uitgeperste fraze waarachter steevast een orgelpunt van Blokformaat dient te worden gezet. Ik vind het dan ook ongewoon dat de o zo ernstige nieuwsredactie van een op duiding gestelde VRT zich heeft laten verleiden tot poppekast op zondag onder het mom van een politiek debat. Wordt de concurrentie met KetNet soms te groot? Toegegeven, misschien dat een strikje daar inderdaad wel niet bij misstaat ,). Zo heeft de VRT een forum gegeven aan een live manipulatiesessie van de adrenaline en plaatst het eenieders gezond verstand ver op de achtergrond. Is dat dan het educatieve project? Zwart-wit �* la Jurgen Verstrepen?
Overigens, eenieder die bij de pinken is en niet over de bijzondere charmes beschikt om die belediging (want dat was het) met een humoristische kwinkslag weg te werken, zou daar zijn opgestapt. Een politicus heeft op televisie doorgaans meer capsones dan een Jean-Marie of een Sergio. Die journalist was dat onderscheid, enthousiast opgaand in de gepekelde atmosfeer, blijkbaar even uit het oog verloren, .
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 14:38   #112
rope
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivant007
Overigens, eenieder die bij de pinken is en niet over de bijzondere charmes beschikt om die belediging (want dat was het) met een humoristische kwinkslag weg te werken, zou daar zijn opgestapt.
In een politiek debat zijn persoonlijke beledingen niet op zijn plaats. Ik denk dat iedereen het daarmee eens is. Het is gewoonweg zielig wat daar gebeurt is zondag. Het is niet omdat ik het politiek met iemand niet eens ben dat ik daarom iemand persoonlijk ga aanvallen. Iedereen heeft recht op een waardige behandeling en FDW heeft die niet gekregen bij de VRT. Men heeft met hem gedaan waar men het blok al jaren valselijk van beschuldigd.
Oud 2 september 2002, 15:19   #113
canis lupis
Burger

canis lupis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
In heel dat zaakje dat door de linkse staatszender werd uitgelokt zijn maar twee zaken van belang:

1. Die Knack-hippie heeft ongewild een prachtreclame voor het Vlaams Blok gemaakt.

2. Die Knack-hippie is een aantal plaatsjes gestegen op de Zwarte Lijst. De rekening wordt later wel eens gepresenteerd...
Volledig met je eens,trouwens die knack hippy vernederd de vlamingen regelmatig in het programma "de nieuwe wereld" op onze linkse staatszender nu nog v.r.t. morgen i.r.t. of islamitische radio & tv veel is er niet meer nodig
canis lupis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 15:22   #114
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

canis lupis,

Kan er iemand mij info bezorgen over IRT en die Knack-journalist zijn uitspraken daar omtrent. Dank!

J.N.
Oud 2 september 2002, 16:29   #115
fernand
Europees Commissaris

Standaard

vivant 007. u gebruikt anders ook geen al te malse taal voor de mensen welke het niet met u eens zijn . is het niet die vangt 007?
Oud 2 september 2002, 17:24   #116
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Evenjes iets over de hoofdfiguur waar het allemaal mee begon, meneer Jahjah. Het is gewoon een zakenman, handelaar in politiek ongenoegen. Voeg er wat fundamentalisme bij en de fondsen kunnen binnen gehaald worden. Naar dergelijke zaken bestaat nu eenmaal vraag. Eerst zorg je voor een uithangbord en je schrijft er AEL op en dan maak je daar voldoende ruchtbaarheid rond. De media steeds op zoek naar iets dat buiten het gewone valt vinden dat prachtig en schrijven om het even wat die man te vertellen heeft. Zo werkt dat nu eenmaal. Of er buiten meneer Jahjah nog iemand gelukkig mee wordt is een andere zaak, iets heeft hij wel de gave om lucht te verkopen. Mogelijk verbranden de belgische fundemanteel-politiek-correcten er hun vingers mee. Die mense3n kunnen het zich toch niet voorstellen om een keertje eens de westerse waar
den te verdedigen. Meneer Jahjah weet maar al te goed dat hij op dit soort bondgenoten kan rekenen.

In vergelijking met met FDW en Jahjah is die verslaggever van Knack niet verder gekomen dan eens goed schelden. Wie krijgt dan de punten, we zijn al zover dat je daar de eerste prijs mee kan bekomen. Mijn oordeel was dat sommigen en daarbij de VRT in het biezonder zich uitermate belachelijk hebben gemaakt. Het was een klucht, zeker die kommentaar op de achtergrongd over FDW die geen microfoontje meer had en iedereen hoorde het tegendeel. Dit was de aflevering uit het blunderboek. Het debat zelf was praten voor eigen winkel maar dat afscheid, niet meer na te spelen of toch. Ik denk niet dat men bij de VRT aan zoveel zelfspot toe is.

Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 17:48   #117
jan breydel
Partijlid

jan breydel's schermafbeelding

Standaard

Het debat was een klucht dat het imago van de VRT en de Knack een flinke deuk heeft gegeven.
Het Vlaams Blok zal er hopelijk nog meer populair door worden.
Voor mij is FDW de overwinnaar, wel spijtig dat dit op zo'n laag-bij-de-grondse manier moest gebeuren.
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 18:43   #118
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Ga maar eens naar een islamitisch land wonen. en kijk dan of ze aanpassingen zullen doen om U op te vangen. ja wanneer ge ook een burka draagt, en besneden bent. ga daar eens gaan vertellen en eisen wat jha jha doet. het liefst in sadoedië. ge zult het rap weten. de libanesen die de arme palestijnse moslims hebben opgevangen weten het ook reeds. ze zitten terug in de jaren 1900. dank u ik wil dat niet. overal waar de moslimgemeenschap een 25% haalt, moet de autochtone bevolking naar hun pijpen dansen. mijn dochter mocht in 1982 geen varkensvlees meer leren klaar maken in een zelzaatse school, uit respect voor haar moslim "vriendinnetjes". zot zijn doet helaas geen pijn. :idea:
In Turkije mogen meisjes geen hoofddoek dragen op school. De politie controleert dat aan de schoolpoorten.

Niet zo lang geleden was ik in Tunesië. Als ik op een week tijd 5 gesluierde vrouwen gezien heb, zal het veel zijn.

Dat geeft te denken, niet? Moslims eisen hier dus niet alleen rechten op die WIJ ginder nooit zouden hebben, maar zelfs rechten die ZIJZELF in hun thuisland niet eens hebben. Het is toch ver gekomen, vind ik. Ben ik nu onverdraagzaam (of fascistisch, neo-nazistisch, racistisch,... u kiest maar uit het gebruikelijke jargon) omdat ik deze ongelijkheid aan de kaak stel?
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 18:58   #119
jan breydel
Partijlid

jan breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Ga maar eens naar een islamitisch land wonen. en kijk dan of ze aanpassingen zullen doen om U op te vangen. ja wanneer ge ook een burka draagt, en besneden bent. ga daar eens gaan vertellen en eisen wat jha jha doet. het liefst in sadoedië. ge zult het rap weten. de libanesen die de arme palestijnse moslims hebben opgevangen weten het ook reeds. ze zitten terug in de jaren 1900. dank u ik wil dat niet. overal waar de moslimgemeenschap een 25% haalt, moet de autochtone bevolking naar hun pijpen dansen. mijn dochter mocht in 1982 geen varkensvlees meer leren klaar maken in een zelzaatse school, uit respect voor haar moslim "vriendinnetjes". zot zijn doet helaas geen pijn.
In Turkije mogen meisjes geen hoofddoek dragen op school. De politie controleert dat aan de schoolpoorten.

Niet zo lang geleden was ik in Tunesië. Als ik op een week tijd 5 gesluierde vrouwen gezien heb, zal het veel zijn.

Dat geeft te denken, niet? Moslims eisen hier dus niet alleen rechten op die WIJ ginder nooit zouden hebben, maar zelfs rechten die ZIJZELF in hun thuisland niet eens hebben. Het is toch ver gekomen, vind ik. Ben ik nu onverdraagzaam (of fascistisch, neo-nazistisch, racistisch,... u kiest maar uit het gebruikelijke jargon) omdat ik deze ongelijkheid aan de kaak stel?
Als wij als Vlaming / Belg naar een ander land, met een andere godsdienst zouden gaan, zouden er absoluut geen maatregelen getroffen worden om ons op ons gemak te stellen en ons onze eigen cultuur te laten behouden. Als we de taal niet zouden spreken: pech voor ons want we zouden ons niet verstaanbaar kunnen maken. Als we ons niet tot de mohamedaanse godsdienst zouden bekeren, konden we geen eredienst volgen. Als de vrouwen hun kledij niet aanpasten, zouden ze moeten binnenblijven, etc...
Wij, hier in België, hebben onze best gedaan om de migranten het zo comfortable mogelijk te maken: ze hebben eigen lokalen voor eredienst, eigen culturele centra... Dit is nog niet genoeg: men wil steeds meer en meer...
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 19:04   #120
kgoderis
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kgoderis
Filip Dewinter zijn reactie was niet meer dan gerechtvaardigd. Hij werd duidelijk alleen naar de studio gehaald om eens goed belachelijk gemaakt te worden. Als je toelaat dat iemand zegt dat iedereen die 2 vingers in zijn neus steeks en de 2 handen op zijn rug gebonden heeft intelligenter is dan Dewinter dan ben je een dweil.Zijn reactie was dus 100% gerechtvaardigd.

Duidt het niet op een onmacht om zich mondeling te verdedigen zoals meneer Dewinter zegt: "Mr Jah Jah gaat nog het woord krijgen en ik niet. ik ken dat."? Duidt het niet op een schrik als meneer Dewinter de studio verlaat zodat hij de mogelijkheid niet kan bieden aan De Ceulaer om zijn beschuldigingen te be-argumenteren?
Zijn dit redenen om als gast afstand te nemen van de gastheer? Is dit respect tonen van zij die u ontvangen?

Moest Filip Dewinter de kans gekregen hebben om zich te verdedigen had je gelijk, maar het ging over een interpretatie van een debat.
Moest Dewinter erbij gevraagd worden om zich te verweren dan had hij dit zonder meer gedaan. Maar je laten beledigen en niets mogen terug zeggen, dat zou ik ook niet pikken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kgoderis
JahJah aan de andere kant is een gevaarlijk man, iemand die zonder meer niet verdient om staatburger te blijven in dit land.Het bewijs dat we in een apenland leven is perfect te zien aan het feit dat hij nog altijd de "Belgische" nationaliteit heeft.
En aan wat heeft JahJah dat te danken? Omdat zijn kop u niet aanstaat?
Ik beoordeel mensen niet op hun uiterlijk, hun geloof of hun politieke overtuiging, maar op hun daden, de heer Jahjah heeft al heel dikwijls duidelijk laten blijken wat hij denkt over onze "Westerse" samenleving, ik verwijs ondermeer naar zijn uitspraken na 11 september waar hij de aanslagen goedkeurde, vandaar mijn stelling dat hij een gevaarlijk man is.
kgoderis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be