![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
De cartoons over de profeet zijn niet respectloos en niemand moet zich daar over verontschuldigen. Hetgeen in de moslim-pers over de Joden verschijnt is veel kwetsender.
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() **
Laatst gewijzigd door luc broes : 7 februari 2006 om 16:04. |
![]() |
![]() |
#103 | |
|
![]() Citaat:
Verhofstadt zegt dat de Islam niet samengaat met onze Westerse democratie. Dat mag. Als FDW hetzelfde zegt dan mag het niet. |
|
![]() |
![]() |
#104 |
Minister
|
![]() Over de vrije meningsuiting:is een cartoon of een karikatuur een mening?Ik denk het niet.Het is hooguit een gecamoufleerde mening en dus niet revelant.
Over de verlichting:er wordt geponeerd dat het westen de verlichting heeft doorgemaakt.Die verlichting leid naar een stuurloos pluralisme waarin destructieve krachten als racisme,etno-fascisme en godsdienstige fundamentalisme geen morele tegenstand krijgen,louter wat kartoons...Neen,de verlichting moet nog komen.
#105 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat dus niet over 'logica', maar over feiten (of veronderstellingen). Wat we daar mee doen is een andere zaak. Daarover heb ik me niet uitgesproken. Voor mij lijkt dat niet zo eenvoudig. |
|
![]() |
![]() |
#106 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik het mij niet vergis waren het gelovige mensen die anderhalve eeuw geleden zeiden dat zwarten geen ziel hebben. Dus zo een mooi tegengewicht was dat toch precies niet. |
||
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#108 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() CARTOONS OVER MOHAMMED IN VUM-KRANTEN
![]() VLAAMS BELANG VOERT ACTIE IN ANTWERPEN ROND SPOTPRENTEN ![]() "Wie toont ons eens de link tussen de economische elite en het Blok ? Waarom stelt een krant als De Standaard het Blok nu voor als een normale partij ? Waarom maakt ze er reclame voor ? Waarom laat VUM-topman Thomas Leysen dat toe (zijn vader liep nog in het uniform van de Hitler-jugend maar nam daar later wel afstand van) ?" Jan-Pieter Everaerts http://www.linksprotest.nl/rg/html/vrt.htm Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 7 februari 2006 om 19:25. |
![]() |
![]() |
#110 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nogmaals: Ik heb niets tegen de oorspronkelijke publicatie van de cartoons in die Deense krant. Wel tegen het opnieuw publiceren van dergelijke cartoons in andere kranten, enkel en alleen omdat te bewijzen dat ze het recht hebben anderen te beledigen. Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 7 februari 2006 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zien in hoever de tegenstand van het huidige westen zal geconcretiseerd werden!Wat ik denk is dat het westen het liefst de moslim wereld graag binnen zijn strukturen opneemt maar tja...Ze zullen een andere piste moeten volgen om tot een morele mening over te gaan. Religieuze fundis hebben we ook gehad inderdaad,ze zijn niet uit hun machtsbeoefening ontzet door kartoons maar door revolutie,dacht ik,niet?
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verlichting is geen wondermiddel he. Er wordt nog steeds gemoord dat het een lieve lust is, maar in onze contreien is (sommigen zouden 'was' zeggen) er toch een vrijheid gekomen. Dat je die zou weggooien ten voordele van moslimfundamentalisme net omdat het het fundamentalisme niet wereldwijd heeft doen verdwijnen is erg kortzichtig.
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#117 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zie de post van Jazeker Ik hoop dat we in deze tijd dingen kunnen veranderen door er over te praten, te schrijven, te lachen en te tekenen, ipv door bloedvergieten (dat maar al te vaak samen gaat met revoluties) . |
|
![]() |
![]() |
#118 |
Gouverneur
|
![]() Eerst en vooral denk ik dat we niet mogen vergeten dat er nu (in west-europa) minder rascisme, fascisme en fundamentalisme is dan pakweg een eeuw geleden. Er wordt gewoon meer aandacht aan besteed. Dus ik denk niet dat we een nieuwe verlichting nodig hebben, wel het voortzetten van het huidige proces.
|
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar dan nog blijft het onrechtvader om iemand af te rekenen voor wat zijn vader deed, zeker als die vader daar bovendien nog eens afstand van genomen heeft. Citaat:
|
||
![]() |