Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2006, 16:41   #101
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Awel, je bent dus hetzelfde als mij daarin; jij wordt ook niet graag voor naloper verweten indien het je eigen mening is hé, awel, ik ook niet.
Ik walg al van de gedachte alleen (dat ik een ander klakkeloos zou napraten), en nog meer van het feit dat mensen u van zoiets verwijten.
Bovendien is het ook een goedkope manier om af te wijken van hetgeen waarover echt gediscussiëerd wordt...
het gaat hier in dit topic over artificiele jobcreatie die vanuit een arbeidsethos met de daaraan gekoppeld vervolging van werklozen ( zoals met de joden in naziduitsland ) door vtm kijkers ( der propaganda ) ed klakkeloos wordt overgenomen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 maart 2006 om 16:41.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2006, 16:45   #102

Standaard

Citaat:
De naam groentje verzon ik in eerste instantie omdat ik een groentje was, en ben gebleven, in politieke zaken... Een vergissing, bleek nadien, daar men het overal over chocolade sigaretten heeft waar ik m'n gezicht laat zien.

CHIPIE heb ik overigens nooit een fascist gevonden, Donkie ken ik eigenlijk nog niet zo goed...

En waarom wordt mijn naam altijd veranderd bij het quoten?
chipie is idd een randgeval

en laat ik mezelf enigzins nuanceren - jij en chipie zijn in alle geval mijns inziens wel culturele fascisten en armenfoben dwz mensen die het bashen van maatschappelijk zwakkeren (pestgedrag - zie kinderen op de speelplaats ) nog niet hebben afgeleerd. En die wat hun gedachten over slavernij betreft mentaal gezien nog steeds in de middeleeuwen leven. Aah ja en ik was ook cynicus nog vergeten om in hetzelfde rijtje te plaatsen. In alle geval veel plezier gewenst met uw nieuwe vrienden

en uw naam verander ik puur uit luiheid
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 maart 2006 om 16:48.
Oud 14 maart 2006, 16:47   #103
Don Quichote
Banneling

Standaard

het gaat hier in dit topic over artificiele jobcreatie die vanuit een arbeidsethos met de daaraan gekoppeld vervolging van werklozen ( zoals met de joden in naziduitsland ) door vtm kijkers ( der propaganda ) ed klakkeloos wordt overgenomen.
----------------------------------------
En morgen invasie van de verschrikkelijke krijgers uit de Orionnevel.
Met antoomgeweren.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 06:26   #104
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, je bent dus hetzelfde als mij daarin; jij wordt ook niet graag voor naloper verweten indien het je eigen mening is hé, awel, ik ook niet.
Ik walg al van de gedachte alleen (dat ik een ander klakkeloos zou napraten), en nog meer van het feit dat mensen u van zoiets verwijten.
Bovendien is het ook een goedkope manier om af te wijken van hetgeen waarover echt gediscussiëerd wordt...
Net waar we dan weer wel op zoek naar zijn....
Oud 15 maart 2006, 06:27   #105
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
----------------------------------------
En morgen invasie van de verschrikkelijke krijgers uit de Orionnevel.
Met antoomgeweren.
Dus met die slag van de molen zat ik er dus ook niet ver naast
Oud 15 maart 2006, 09:02   #106
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Zijn bewering lijkt me waarschijnlijk wat overdreven, maar 'in de 90%' lijkt mij wel heel reëel. Ik denk dat ongeveer 90% van de mensen het fundamenteel goed voor heeft met anderen en er niet op uit is hen onrechtmatig uit te buiten. Ben ik te optimistisch volgens u?
In ben het er mee eens dat slechts een zeer kleine gestoorde minderheid er uit pure slechtheid op uit is om de medemens uit te buiten.
De meesten zijn zich er niet eens van bewust dat hun winstbejag tot menselijke drama's leidt en als ze het al beseffen hebben ze niet eens morele bezwaren hiermee en vinden dat hun materiele eigenbelangen primeren op het menselijk leed van anderen. Dit systeem van moordende concurentie verheerlijkt de winner en spuwt op de loser die slachtoffer werd van zichzelf omdat hij teveel menselijkheid ten toon spreide.
In het uitbuitingskapitalisme - de sociaal democratie is slechts een schaamlapje dat uit wel overwogen lijfsbehoud oogluikend wordt toegestaan door de "elite" om de boel enigzins verteerbaar te houden voor de meerderheid - is dergelijk gedrag een noodzaak om zichzelf in stand te houden want het spook van de armoede dwaalt rond in de harten en de geesten van de mensen, degradeerd mensen tot roofdieren die elkaar gewetenloos naar het leven staan voor een stuk vlees.
Het uitbuitingskapitalisme is darwinistisch gezien een degeneratieverschijnsel. Volgens dezelfde darwinistische principes komt er onherroepelijk een einde aan, loopt het systeem zich te pletter op een eindige planeet. 8)

Citaat:
Bij de uitkeringen ligt het helemaal anders want psychologisch ontbreekt elke link tussen de schenker en de ontvanger. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat er heel wat mensen zijn die nu profiteren van het 'systeem', maar dit niet zouden doen als zij zich zouden realiseren dat er ergens anders elke ochtend weer iemand uit zijn bed moet kruipen om hen te onderhouden. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen solidariteit, ik geef gewoon mijn verklaring waarom er volgens mij relatief veel misbruik van het systeem gemaakt wordt.
En dat misbruik wordt zelden gemaakt door de mensen voor wie het systeem eigenlijk bedoeld is
Ja inderdaad. Een door de overheid georganiseerde verplichte sollidariteit werkt niet. Trouwens verplichte sollidariteit is geen echte sollidariteit en zet mensen juist aan om ervan te profiteren omdat men er voor betaalde.
Bovendien is er dan ook nog zoiets als het door prof. Deleeck aangetoonde Matheuseffect [SIZE=1]aan wie heeft zal gegeven worden, en hij zal overvloed hebben; maar van wie niet heeft, zal ook ontnomen worden wat hij bezit.
[/SIZE]Dat betekent ondermeer dat er meer kinderen van economisch sterkere gezinnen naar de universiteit gaan dan kinderen uit gezinnen met bescheiden inkomens. Ook draagt de maatschapij bij aan oa de schoonheidsoperaties van de financieel beter gesitueerden terwijl van een arme die zich naar een ocmw-ziekenhuis begeeft, met een doodziek kind, eerst 50€ voorschot wordt geeist!

Ik vind dat de mens terug het recht en de kans moet krijgen om zijn eigen natuurlijk sollidariteitssysteem op te zetten samen met de mensen om wie hij geeft, samenwerkt en leeft. Ik pleit voor het coöperatief individualisme.
Invoering van het onvoorwaardelijk basisinkomen maakt een einde aan het huidige gedrocht dat zich sociaal democratie laat noemen en is de aanzet tot een echte vrije én sociale samenleving van vrije soevereine individuen die vrijwillige samenlevings/samenwerkingsverbanden aangaan met elkaar.

Laatst gewijzigd door @lpha : 15 maart 2006 om 09:04.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 09:55   #107
Don Quichote
Banneling

Standaard

We hebben hier reeds de beste sociale voorzieningen van de wereld.

-Werkloosheidsuitkeringen onbeperkt in de tijd.
-Hoog niveau van gezondheidszorg... en erg goedkoop.
-OCMW
-Aangaande scholing krijgt iedereen kansen zat.
- Zelfs als volwassene kan je nog in vele opleidingsinstellingen terecht.
-Openbaar vervoer relatief goedkoop.
-Voor wie WIL werken zijn er jobs.

Maar het wordt onbetaalbaar.
De export daalt de laatste jaren... een zeer veeg teken.
Er zullen nog bedrijven dada zeggen, goe weten.

Vergeet het onvoorwaardelijk leefloon maar.
Zal er nooit komen.
Eerder stappen terug doen, dat wel.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 10:23   #108
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
klopt maar dat neemt niet weg dat een verplicht tewerkgestelde de sz dus meer kost dan een dopper. het kleinste kind kan begrijpen dat indien men alle werklozen tot gemeenschapsdienst gaat verplichten dat dit de sz dus echt wel een pak meer geld gaat kosten.

meer dan dat willen we met dit toppic dan ook niet aantonen.

mensen die willen dat werklozen verplicht worden te werken moeten gewoon weten dat dat hen dus wel (nog meer ) centen gaat kosten.
Gemeenschapsdienst hoeft niet noodzakelijk de SZ te belasten.
Onderhoud van wegen, parken, natuurgebieden, stranden enz. wordt niet uit de SZ betaald maar met belastingsgeld. Dit werk wordt nu vaak door aannemers verricht met grote machines die de natuur helemaal niet ontzien. Dat werk kan beter en goedkoper door uitkeringsgerechtigden gedaan worden. Meerkost aan lonen komt dan de arbeider ten goede in plaats van de kapitalist met zijn machines.
Ik veronderstel dat de belastingbetaler die meerkost gemakkelijker zal slikken dan hogere uitkeringen te moeten ophoesten om nog wat meer hangjongeren te financieren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 10:38   #109
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is niet de schuld van de werklozen dat er te weinig jobs zijn ( net zoals de armoede in prenaziduitsland niet de schuld was van de joden ) , dat men er niet in slaagt om er genoeg bij te maken.
Maar het is wel de schuld van de werkloze dat 50.000 jobs niet ingevuld worden en dat gastarbeiders moeten ingevoerd worden. Of eigenlijk niet, het is de schuld van het beleid.
Wat gij bedoelt met jobs bijmaken zijn nepjobs. Jobs die gefinancierd moeten worden door de werkezels nog wat zwaarder te belasten en nog meer industrie aan te trekken.
Ik vraag mij trouwens af waarom u het altijd over die andere werklozen hebt.
Een groot deel van die werklozen zijn oudere mensen die hun hele leven gewerkt hebben en wegens ouderdom niet meer aan de slag geraken. U daar achter verschuilen zegt meer over u dan over ons.
Oud 15 maart 2006, 10:41   #110
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

De vraag is waarom GIJ dat onderwerp (dus de NIET 50duizend werklozen, de rest) blijft negeren. Zeg eens wat er DAAR mee moet gebeuren.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 10:44   #111
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dar ge alle reden hebt om te zwijgen over de jodenvervolging in naziduitsland.
Werden de joden daar ook niet gezien als “het kapitaal” dat de schuld was van alle ellende ?
Oud 15 maart 2006, 10:50   #112
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar het is wel de schuld van de werkloze dat 50.000 jobs niet ingevuld worden en dat gastarbeiders moeten ingevoerd worden. Of eigenlijk niet, het is de schuld van het beleid.
Wat gij bedoelt met jobs bijmaken zijn nepjobs. Jobs die gefinancierd moeten worden door de werkezels nog wat zwaarder te belasten en nog meer industrie aan te trekken.
Ik vraag mij trouwens af waarom u het altijd over die andere werklozen hebt.
Een groot deel van die werklozen zijn oudere mensen die hun hele leven gewerkt hebben en wegens ouderdom niet meer aan de slag geraken. U daar achter verschuilen zegt meer over u dan over ons.
Ik heb gisteren iemand van een interimkantoor aan het woord gehoord... Onvoorstelbaar...
Ze geraken (zonder dat ze wou veralgemenen) praktisch niet aan gemotiveerde werkwillige werklozen... En zeker niet aan laaggeschoolde werkwillige werklozen...

Wel krijgen ze voldoende werklozen die een bewijsje willen hebben, dat ze zich ter beschikking stellen/gesteld hebben voor de arbeidsmarkt...

Ik zei nog tegen haar... 'Waarschijnlijk zijn dat leden van het VWS, die de tips van Kobaf hebben opgevolgd ( Tips om niet te moeten werken of om terug te kunnen gaan doppen)' (http://forum.politics.be/showthread.php?t=46701 )
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 10:52   #113
Bhairav

Standaard

En hoe gade ze motiveren?
Oud 15 maart 2006, 10:56   #114
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De vraag is waarom GIJ dat onderwerp (dus de NIET 50duizend werklozen, de rest) blijft negeren. Zeg eens wat er DAAR mee moet gebeuren.
Voor een deel antwoordde ik daar hierboven reeds op. Waarom verschuilt ge u altijd achter die andere werklozen? Het grootste deel bestaat uit ouderen die reeds hun leven lang gewerkt en bijgedragen hebben.
Maar antwoord gij eens op de vraag waarom ik hier nog een bedrijf zou oprichten als ik al geen werknemers vind om in mijn reeds bestaand bedrijf te werken ?
Dan ga ik liever mijn bedrijf in Polen zetten waar ze wel nog willen werken en bovendien vééél goedkoper.
Oud 15 maart 2006, 10:58   #115
Bhairav

Standaard

Ja we weten waarom ik mij achter de rest van de werklozen schuil. Dus antwoord eindelijk maar...
Oud 15 maart 2006, 11:03   #116
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ik heb gisteren iemand van een interimkantoor aan het woord gehoord... Onvoorstelbaar...
Ze geraken (zonder dat ze wou veralgemenen) praktisch niet aan gemotiveerde werkwillige werklozen... En zeker niet aan laaggeschoolde werkwillige werklozen...

Wel krijgen ze voldoende werklozen die een bewijsje willen hebben, dat ze zich ter beschikking stellen/gesteld hebben voor de arbeidsmarkt...

Ik zei nog tegen haar... 'Waarschijnlijk zijn dat leden van het VWS, die de tips van Kobaf hebben opgevolgd ( Tips om niet te moeten werken of om terug te kunnen gaan doppen)' (http://forum.politics.be/showthread.php?t=46701 )
Kwatongen beweren dat ze een extra kracht moeten aanwerven om aan de vraag te voldoen.
Oud 15 maart 2006, 11:05   #117
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja we weten waarom ik mij achter de rest van de werklozen schuil. Dus antwoord eindelijk maar...
Kunt ge niet lezen ?
Ik wacht nog op uw antwoord.
Oud 15 maart 2006, 11:05   #118
Bhairav

Standaard

Dat antwoord kennen we al: omdat ik niet WIL werken.
Dus: antwoord.
Oud 15 maart 2006, 11:11   #119

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bobke
Onderhoud van wegen, parken, natuurgebieden, stranden enz. wordt niet uit de SZ betaald maar met belastingsgeld.
onnozelaar ! de sz uit wat anders dan uit belastinggeld wordt die dan betaald ?
Citaat:
Ik denk dar ge alle reden hebt om te zwijgen over de jodenvervolging in naziduitsland.
Werden de joden daar ook niet gezien als “het kapitaal” dat de schuld was van alle ellende ?
de grote onrechtvaardigheid die er bovenop de genocide zelf natuurlijk in naziduitsland werd bedreven is dat men alle joden over dezelfde kam scheerde. Een kleine minderheid van de joden waren wel degelijk kapitalisten die een groot gedeelte van de duitse economie in handen hadden en dit ten koste van de arme duitsers ( en joden ). Wat men had mogen doen mijns inziens was een einde maken aan die overdreven grote economische macht van die kleine groep elitaire joden en ook een aantal duitsers. Om dit te doen had men niet één jood hoeven te vergassen.

Wat hitler echter deed was alle joden over dezelfde kam scheren en ze dmv zijn propagandamachine tot de grote zondebok maken, de zg oorzaak van alle problemen in duitsland. En dit om hun massale vervolging op basis van etniciteit te kunnen rechtvaardigen. In het citaat hieronder doet u bovendien hetzelfde met de werklozen van nu. U geeft ze als groep ( 1 000 000 mensen ) allemaal de schuld van het feit dat een luttele 50 000 jobs niet ingevuld geraken.
Citaat:
Maar het is wel de schuld van de werkloze dat 50.000 jobs niet ingevuld worden en dat gastarbeiders moeten ingevoerd worden.
ik wees je al eerder op je cultureel fascistische trekjes he
Oud 15 maart 2006, 11:28   #120
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat antwoord kennen we al: omdat ik niet WIL werken.
Dus: antwoord.
Dus ge kunt niet lezen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
[SIZE="3"]Maar antwoord gij eens op de vraag waarom ik hier nog een bedrijf zou oprichten als ik al geen werknemers vind om in mijn reeds bestaand bedrijf te werken ?
Dan ga ik liever mijn bedrijf in Polen zetten waar ze wel nog willen werken en bovendien vééél goedkoper[/SIZE].
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be