![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 maart 2006 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
|
![]() Citaat:
en laat ik mezelf enigzins nuanceren - jij en chipie zijn in alle geval mijns inziens wel culturele fascisten en armenfoben dwz mensen die het bashen van maatschappelijk zwakkeren (pestgedrag - zie kinderen op de speelplaats ) nog niet hebben afgeleerd. En die wat hun gedachten over slavernij betreft mentaal gezien nog steeds in de middeleeuwen leven. Aah ja en ik was ook cynicus nog vergeten om in hetzelfde rijtje te plaatsen. In alle geval veel plezier gewenst met uw nieuwe vrienden en uw naam verander ik puur uit luiheid
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 maart 2006 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() het gaat hier in dit topic over artificiele jobcreatie die vanuit een arbeidsethos met de daaraan gekoppeld vervolging van werklozen ( zoals met de joden in naziduitsland ) door vtm kijkers ( der propaganda ) ed klakkeloos wordt overgenomen.
---------------------------------------- En morgen invasie van de verschrikkelijke krijgers uit de Orionnevel. Met antoomgeweren. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#106 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De meesten zijn zich er niet eens van bewust dat hun winstbejag tot menselijke drama's leidt en als ze het al beseffen hebben ze niet eens morele bezwaren hiermee en vinden dat hun materiele eigenbelangen primeren op het menselijk leed van anderen. Dit systeem van moordende concurentie verheerlijkt de winner en spuwt op de loser die slachtoffer werd van zichzelf omdat hij teveel menselijkheid ten toon spreide. In het uitbuitingskapitalisme - de sociaal democratie is slechts een schaamlapje dat uit wel overwogen lijfsbehoud oogluikend wordt toegestaan door de "elite" om de boel enigzins verteerbaar te houden voor de meerderheid - is dergelijk gedrag een noodzaak om zichzelf in stand te houden want het spook van de armoede dwaalt rond in de harten en de geesten van de mensen, degradeerd mensen tot roofdieren die elkaar gewetenloos naar het leven staan voor een stuk vlees. Het uitbuitingskapitalisme is darwinistisch gezien een degeneratieverschijnsel. Volgens dezelfde darwinistische principes komt er onherroepelijk een einde aan, loopt het systeem zich te pletter op een eindige planeet. 8) ![]() Citaat:
Bovendien is er dan ook nog zoiets als het door prof. Deleeck aangetoonde Matheuseffect [SIZE=1]aan wie heeft zal gegeven worden, en hij zal overvloed hebben; maar van wie niet heeft, zal ook ontnomen worden wat hij bezit. [/SIZE]Dat betekent ondermeer dat er meer kinderen van economisch sterkere gezinnen naar de universiteit gaan dan kinderen uit gezinnen met bescheiden inkomens. Ook draagt de maatschapij bij aan oa de schoonheidsoperaties van de financieel beter gesitueerden terwijl van een arme die zich naar een ocmw-ziekenhuis begeeft, met een doodziek kind, eerst 50€ voorschot wordt geeist! Ik vind dat de mens terug het recht en de kans moet krijgen om zijn eigen natuurlijk sollidariteitssysteem op te zetten samen met de mensen om wie hij geeft, samenwerkt en leeft. Ik pleit voor het coöperatief individualisme. Invoering van het onvoorwaardelijk basisinkomen maakt een einde aan het huidige gedrocht dat zich sociaal ![]()
Laatst gewijzigd door @lpha : 15 maart 2006 om 09:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() We hebben hier reeds de beste sociale voorzieningen van de wereld.
-Werkloosheidsuitkeringen onbeperkt in de tijd. -Hoog niveau van gezondheidszorg... en erg goedkoop. -OCMW -Aangaande scholing krijgt iedereen kansen zat. - Zelfs als volwassene kan je nog in vele opleidingsinstellingen terecht. -Openbaar vervoer relatief goedkoop. -Voor wie WIL werken zijn er jobs. Maar het wordt onbetaalbaar. De export daalt de laatste jaren... een zeer veeg teken. Er zullen nog bedrijven dada zeggen, goe weten. Vergeet het onvoorwaardelijk leefloon maar. Zal er nooit komen. Eerder stappen terug doen, dat wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onderhoud van wegen, parken, natuurgebieden, stranden enz. wordt niet uit de SZ betaald maar met belastingsgeld. Dit werk wordt nu vaak door aannemers verricht met grote machines die de natuur helemaal niet ontzien. Dat werk kan beter en goedkoper door uitkeringsgerechtigden gedaan worden. Meerkost aan lonen komt dan de arbeider ten goede in plaats van de kapitalist met zijn machines. Ik veronderstel dat de belastingbetaler die meerkost gemakkelijker zal slikken dan hogere uitkeringen te moeten ophoesten om nog wat meer hangjongeren te financieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gij bedoelt met jobs bijmaken zijn nepjobs. Jobs die gefinancierd moeten worden door de werkezels nog wat zwaarder te belasten en nog meer industrie aan te trekken. Ik vraag mij trouwens af waarom u het altijd over die andere werklozen hebt. Een groot deel van die werklozen zijn oudere mensen die hun hele leven gewerkt hebben en wegens ouderdom niet meer aan de slag geraken. U daar achter verschuilen zegt meer over u dan over ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() De vraag is waarom GIJ dat onderwerp (dus de NIET 50duizend werklozen, de rest) blijft negeren. Zeg eens wat er DAAR mee moet gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werden de joden daar ook niet gezien als “het kapitaal” dat de schuld was van alle ellende ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze geraken (zonder dat ze wou veralgemenen) praktisch niet aan gemotiveerde werkwillige werklozen... En zeker niet aan laaggeschoolde werkwillige werklozen... Wel krijgen ze voldoende werklozen die een bewijsje willen hebben, dat ze zich ter beschikking stellen/gesteld hebben voor de arbeidsmarkt... Ik zei nog tegen haar... 'Waarschijnlijk zijn dat leden van het VWS, die de tips van Kobaf hebben opgevolgd ( Tips om niet te moeten werken of om terug te kunnen gaan doppen)' (http://forum.politics.be/showthread.php?t=46701 ) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() En hoe gade ze motiveren?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar antwoord gij eens op de vraag waarom ik hier nog een bedrijf zou oprichten als ik al geen werknemers vind om in mijn reeds bestaand bedrijf te werken ? Dan ga ik liever mijn bedrijf in Polen zetten waar ze wel nog willen werken en bovendien vééél goedkoper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Ja we weten waarom ik mij achter de rest van de werklozen schuil. Dus antwoord eindelijk maar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() Dat antwoord kennen we al: omdat ik niet WIL werken.
Dus: antwoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat hitler echter deed was alle joden over dezelfde kam scheren en ze dmv zijn propagandamachine tot de grote zondebok maken, de zg oorzaak van alle problemen in duitsland. En dit om hun massale vervolging op basis van etniciteit te kunnen rechtvaardigen. In het citaat hieronder doet u bovendien hetzelfde met de werklozen van nu. U geeft ze als groep ( 1 000 000 mensen ) allemaal de schuld van het feit dat een luttele 50 000 jobs niet ingevuld geraken. Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |