Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2006, 10:40   #101
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat dit jou en anderen niks zegt Superdinges, zoals Jan ook beweert, is nu wel heel duidelijk.
Integendeel Paulus.
De afbraak van ons Vrolijk België als gevolg van stemmen die misschien helemaal niet daarvoor bedoeld zijn, ambeteert mij ten zeerste, en laat me dus absoluut niet koud.
Blijkbaar laten ook mijn standpunten u niet helemaal koud. Ik merk immers tot mijn groot genoegen dat ze u ergeren, maar dat u er buiten het verdraaien van mijn naam als persoonlijk pesterijtje niks inhoudelijks-fundamenteels kan tegenover stellen.
Oud 18 maart 2006, 10:52   #102
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Integendeel Paulus.
De afbraak van ons Vrolijk België als gevolg van stemmen die misschien helemaal niet daarvoor bedoeld zijn, ambeteert mij ten zeerste, en laat me dus absoluut niet koud.
Blijkbaar laten ook mijn standpunten u niet helemaal koud. Ik merk immers tot mijn groot genoegen dat ze u ergeren, maar dat u er buiten het verdraaien van mijn naam als persoonlijk pesterijtje niks inhoudelijks-fundamenteels kan tegenover stellen.
Dat ik jou Superdinges heb genoemd, mag je echt niet als een pesterijtje beschouwen. Ik weet gewoon niet welke toetscombinatie ik moet gebruiken om de 'R' in een cirkeltje te krijgen. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Verder vind ik, dat zelfs al zou niemand het weten dat het Vlaams Belang uit is op een onafhankelijk Vlaanderen, ze zullen het vlug doorhebben mocht het Vlaams Belang een faire kans krijgen. Ook het Vlaams Belang zal vlug doorhebben of dit voor of tegen de wil van het volk is.

Zonder échte meerderheid wordt Vlaanderen niet onafhankelijk. Zo denk ik erover. En als democraat moet ik daar ook zo over denken.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 10:59   #103
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ik jou Superdinges heb genoemd, mag je echt niet als een pesterijtje beschouwen. Ik weet gewoon niet welke toetscombinatie ik moet gebruiken om de 'R' in een cirkeltje te krijgen. Meer moet je daar niet achter zoeken.
Met alt ingedrukt 169 typen is een mogelijkheid, maar eengewone 'r' volstaat ruimschoots.
Hoe je van 'staaf' naar 'dinges' komt, dat vraagt wel een gesofistikeerder smoesje dan onwetendheid i.v.m. ascii-code.

Citaat:
Zonder échte meerderheid wordt Vlaanderen niet onafhankelijk. Zo denk ik erover. En als democraat moet ik daar ook zo over denken.

Paulus.
Hier geef ik u volkomen gelijk.
Van mijn kant zou ik er evenmin democratische bezwaren tegen hebben, mocht blijken dat een meerderheid van Vlamingen werkelijk hun eigen weg willen gaan.
Maar we dienen beiden ernstig te blijven, en een dergelijke meerderheid voor ons verschillende opinie, niet proberen afleiden uit stemmenwinst of verlies voor partij x-y of z. Daarvoor is de koppelverkoop té groot, en al zeker sinds de kartels.
Oud 18 maart 2006, 11:06   #104
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om even een concreet voorbeeld aan te halen:
Iemand die op het Vlaams Kartel stemt,
Het Vlaams Kartel is bij mijn weten geen partij.
Met zijn stemmers kan je dus idd alle kanten uit.
Citaat:
Op eenzelfde wijze kan een VB stem variëren van een separatistische stem, een racistische stem, een solidaristische stem, een anti-vakbondsstem, of zelfs een pure foertstem zonder ook maar één VB-standpunt genegen te zijn.
Kan het ook een belgicistische stem zijn?

Citaat:
Probeer dus a.u.b. niet langer om VB-stemmen te recupereren voor uw persoonlijke dada's. Daar trapt geen serieus mens nog in.
Een Vlaming op vier stemt voor het Belang. Dat het Belang een separatistische partij is, lijkt hen niet te storen.
Het lijkt hen alleszins niet zo belangrijk te zijn om er niet voor te stemmen.
In deze vind ik het particratische systeem toch nog goed voor iets.
Oud 18 maart 2006, 11:07   #105
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door stab : 18 maart 2006 om 11:08.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 11:09   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurent Bekijk bericht
Of 't word is tijd dat mensen zich beter gaan informeren....
Inderdaad, het aantal stemmers zal nog toenemen eens mensen weten hoeveel miljarden er verkwist worden in Wallonië...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 11:13   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat voor u persoonlijk op, maar niet noodzakelijk voor andere VB-stemmers.
Of kan u in hun hoofden kijken en de exacte redenen peilen waarom iemand op een amalgaam of koppelverkoop van partijen en standpunten stemt?

Om even een concreet voorbeeld aan te halen:
Iemand die op het Vlaams Kartel stemt, mandateert daarmee zowel anti-royalisten (N-VA) als hevige royalisten (CD&V) Hoe kan jij dan exact gaan bepalen wat de kiezer met zijn stem in die materie probeerde aan te geven?
Nogabollen, niks dus.

Op eenzelfde wijze kan een VB stem variëren van een separatistische stem, een racistische stem, een solidaristische stem, een anti-vakbondsstem, of zelfs een pure foertstem zonder ook maar één VB-standpunt genegen te zijn.
Probeer dus a.u.b. niet langer om VB-stemmen te recupereren voor uw persoonlijke dada's. Daar trapt geen serieus mens nog in.
In uw redenering trapt geen enkel mens, dat is waar... Volgens u zou een belgicist dus op het Vlaams Belang stemmen!

Daar gaat het immers over, nl. de instemming of verwerping van een heel belangrijk element in het partijprogramma van het Vlaams Belang. Natuurlijk kunnen mensen om velerlei redenen voor een bepaalde partij stemmen (dat is ook zo bij alle andere partijen). Alleen moeten bepaalde zaken nog altijd verzoenbaar blijven: ik zie dan ook nog geen overtuigde belgicist voor het Vlaams Belang stemmen. Indien mensen niet echt Vlaamsgezind zijn of niet echt belgicistisch zijn, betekent dat dit element hun koude kleren niet echt raakt. Ze nemen het er dan maar bij.

Een partij staat altijd voor het geheel van haar programma. Geen enkele partij zal zijn partijprogramma opdelen in een willekeurig geheel van element dat moet overeenkommen met een bepaald aantallen stemmen (daar niet controleerbaar).
Oud 18 maart 2006, 11:14   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Kan het ook een belgicistische stem zijn?
Volgens Superstaaf stemmen er dus belgicisten op het Vlaams Belang... Dat is hetzelfde als een liberaal die op de PvdA stemt!
Oud 18 maart 2006, 11:14   #109
Laurent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, het aantal stemmers zal nog toenemen eens mensen weten hoeveel miljarden er verkwist worden in Wallonië...
tja, maar ik heb er iets minder problemen mee als ze het doen nadat ze deftige informatie hebben opgezocht

Als het Vlaams Belang alles wat belgisch is weg wil, waarom beginnen ze dan niet met de dotaties te weigeren?
Laurent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 11:15   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurent Bekijk bericht
tja, maar ik heb er iets minder problemen mee als ze het doen nadat ze deftige informatie hebben opgezocht
De kiezer oordeelt soeverein, bijgevolg verraadt uw houding een antidemocratische gesteldheid.
Oud 18 maart 2006, 11:18   #111
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar we dienen beiden ernstig te blijven, en een dergelijke meerderheid voor ons verschillende opinie, niet proberen afleiden uit stemmenwinst of verlies voor partij x-y of z. Daarvoor is de koppelverkoop té groot, en al zeker sinds de kartels.
Hoi Supe'r'Staaf (Ik kan het echt niet?! )

Al heb je gelijk, en is stemmenwinst geen gegarandeerde methode om de wil van het volk over een onafhankelijk Vlaanderen te peilen bij de bevolking; het is nochthans een democratisch gegeven om dat ook uit de stemmenwinst af te lezen.

Daarnaast pleit het Vlaams belang als enige partij om dmv referendums, en dus op een een faire democratische wijze, de ware opinie in kaart te brengen. Maar het mag niet van de anderen, die zogezegd strijden onder de democratische vlag.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 maart 2006 om 11:21.
Oud 18 maart 2006, 11:25   #112
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In uw redenering trapt geen enkel mens, dat is waar... Volgens u zou een belgicist dus op het Vlaams Belang stemmen!
Dat zou zeker kunnen.
Racisten vind je bij elke strekking.
Het is dus best mogelijk dat iemands xenofobie of afschuw voor vreemdelingen de overhand haalt op zijn afschuw voor separatisme.

Citaat:
Daar gaat het immers over, nl. de instemming of verwerping van een heel belangrijk element in het partijprogramma van het Vlaams Belang.
Die belangrijkheid kan niet objectief afgewogen worden.
Het is één van de programmapunten in de koppelverkoop.
Zelfs een absolute meerderheid aan stemmen geeft geen garantie dat de machthebber een punt van zijn programma realiseert.
Kijk naar paars: wat realiseerden ze van hun grote beloften?
*Terugdringen van het VB?
*Afschaffen van Dehaenes struikroverijen?
*Vereenvoudiging van de administratie?
*200.000 jobs?
*Belastingvermindering?

Nogabollen dus.
Nochtans hadden ze qua stemmenaantal zo een comfortabele meerderheid, dat ze een voormalig coalitiepartner konden dumpen, zodat die geen groen!e stokken in de paarse wielen meer kon steken........

Citaat:
Een partij staat altijd voor het geheel van haar programma. Geen enkele partij zal zijn partijprogramma opdelen in een willekeurig geheel van element dat moet overeenkommen met een bepaald aantallen stemmen (daar niet controleerbaar).
That's what they want you to think.
In de praktijk gebeurt die opsplitsing zeker. Reeds tijdens de coalitiegesprekken wordt er al duchtig geschrapt in wat niet haalbaar is om aan de vetpot te komen.
Oud 18 maart 2006, 11:26   #113
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is hetzelfde als een liberaal die op de PvdA stemt!
Lach niet.
Dat is een perfecte weergave van mijn mogelijk persoonlijk stemgedrag.
Oud 18 maart 2006, 11:28   #114
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochthans niet zo moeilijk , hoor , kijk maar : Supe®Sofist

Grapke, Staaf, grapke...
Oud 18 maart 2006, 11:35   #115
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geeft niet.
Zonder ' ' en enkel een r is ook al goed.
Maar 't speelt geen rol.
Ik weet wat ik moet weten.

Citaat:
Al heb je gelijk, en is stemmenwinst geen gegarandeerde methode om de wil van het volk over een onafhankelijk Vlaanderen te peilen bij de bevolking; het is nochthans een democratisch gegeven om dat ook uit de stemmenwinst af te lezen.
Je kan er inderdaad vermoedens aan vastknopen, maar de enige precieze ontegensprekelijke graadmeter zou een referendum zijn, dat uitsluitend over dat ene punt gaat.

Citaat:
Daarnaast pleit het Vlaams belang als enige partij om dmv referendums, en dus op een een faire democratische wijze, de ware opinie in kaart te brengen. Maar het mag niet van de anderen, die zogezegd strijden onder de democratische vlag.
Kijk, dat vind ik net zo pijnlijk.
Dat is nu eens het enige punt dat mij aanstaat bij het VB, en dat ik in de ideologie van de andere partijen zoals CD&V niet tegenkom, en ook niet in de praktijk van partijen die het met de lippen belijden zoals SP-a en VLD, die nalaten het in te voeren na twee opeenvolgende legislaturen.
Maar jammer genoeg staat de rest van het VB-programma me zwaar tegen.
Ook heb ik weinig vertrouwen in een partij, die (directe) democratie slechts als punt 7 of 8 op hun prioriteitenlijstje staan hebben.
Een ware democratische partij, maakt héél haar programma ondergeschikt aan wat haar primordiale punt zou moeten zijn: de souvereiniteit van de burger.
Geloof jij dat het VB zich zal neerleggen bij de wil van de burger als blijkt dat die (zelfs per referendum)
*niet van België afwil
*geen problemen heeft met SZ-transfers
*de monarchie niet wil opdoeken
*de allochtonen niet wil terugsturen

Zal in deze kwesties het VB nog democratisch gezind zijn en de wil van de bugrermeerderheid respecteren?
Ik heb mijn gerede twijfels.
Oud 18 maart 2006, 11:37   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lach niet.
Dat is een perfecte weergave van mijn mogelijk persoonlijk stemgedrag.
Van mensen die het hele jaar door in carnavalstemming leven, kan men dat misschien verwachten. Niet van iemand met duidelijke politieke opvattingen.
Oud 18 maart 2006, 11:39   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou zeker kunnen.
Racisten vind je bij elke strekking.
Het is dus best mogelijk dat iemands xenofobie of afschuw voor vreemdelingen de overhand haalt op zijn afschuw voor separatisme.
Daar zijn we weer met de dooddoener van "kritiek op de immigratiepolitiek = racisme"...

Maar goed, we gaan niet op alle slakken zout strooien. Indien uw stelling juist is, betekent dit gewoon wat ik eerder al zei, nl. dat zijn belgicistische opvatting niet belangrijk is en dat die kiezer met veel gemak dat aan de kant schuift voor iets wat hij veel belangrijker acht. Dan zitten we dicht bij de groep die er niet echt om maalt of andere zaken belangrijker vindt. Niet echt de benadering van een echte belgicist.
Oud 18 maart 2006, 11:41   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof jij dat het VB zich zal neerleggen bij de wil van de burger als blijkt dat die (zelfs per referendum)
*niet van België afwil

Zal in deze kwesties het VB nog democratisch gezind zijn en de wil van de bugrermeerderheid respecteren?
Dan heeft u nooit gelezen wat bijvoorbeeld Van Hecke hierover heeft verklaard. Over dat eerste heeft hij gesteld dat Vlaamse onafhankelijkheid op democratische wijze bereikt moet worden. Ook over het migrantenprobleem heeft men aangekondigd dat er een referendum moet komen.
Oud 18 maart 2006, 11:42   #119
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Nochthans niet zo moeilijk , hoor , kijk maar : Supe®Sofist

Grapke, Staaf, grapke...
Bijlange niet moeilijk, $$t@[SIZE=2]ß[/SIZE]

Grapjeeeeeuh.
Oud 18 maart 2006, 11:52   #120
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
*niet van België afwil

Volgens mij zijn er zelfs geen gerede redens om daar aan te twijfelen.

Maar er zijn wel gerede redens om te twijfelen dat andere partijen zich niet neerleggen bij de wil van de burger. Doordat zij ondermeer referenda inzake saboteren. Zelfs een publiek debat over 'onafhankelijk Vlaanderen' willen zij (uitgezonderd NVA) niet aangaan, wat bewijst dat hun 'neen' voor hen sowieso primeert, dan wel de wil van de bevolking.

Daarom ook sluit ik het zeker niet uit dat een gebrek aan argumenten voor een België tegenover een Vlaanderen, mee aan de basis ligt, van het weigeren van het debat of referenda of wat dan ook.

En dat moeten ze ook doen, willen zij aan hun ideologie trouw blijven, want zij hebben gelijk dat bijvoorbeeld racisten inderdaad een democratische meerderheid kunnen vormen, maar racisme toch niet thuishoort in een democratie vanuit hun ideologie bekeken. De wil van het volk is ondergeschikt aan hun visie op democratie vanuit hun ideologie.

En dat maakt hun minder democratisch, dan een partij die wel het debat wil aangaan, wel referenda wil voeren, zelfs voorstander is van een directe democratie. Dat ruikt naar machtsmisbruik.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 maart 2006 om 11:57.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be