![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De afbraak van ons Vrolijk België als gevolg van stemmen die misschien helemaal niet daarvoor bedoeld zijn, ambeteert mij ten zeerste, en laat me dus absoluut niet koud. Blijkbaar laten ook mijn standpunten u niet helemaal koud. Ik merk immers tot mijn groot genoegen dat ze u ergeren, maar dat u er buiten het verdraaien van mijn naam als persoonlijk pesterijtje niks inhoudelijks-fundamenteels kan tegenover stellen.
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder vind ik, dat zelfs al zou niemand het weten dat het Vlaams Belang uit is op een onafhankelijk Vlaanderen, ze zullen het vlug doorhebben mocht het Vlaams Belang een faire kans krijgen. Ook het Vlaams Belang zal vlug doorhebben of dit voor of tegen de wil van het volk is. Zonder échte meerderheid wordt Vlaanderen niet onafhankelijk. Zo denk ik erover. En als democraat moet ik daar ook zo over denken. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe je van 'staaf' naar 'dinges' komt, dat vraagt wel een gesofistikeerder smoesje dan onwetendheid i.v.m. ascii-code. ![]() Citaat:
Van mijn kant zou ik er evenmin democratische bezwaren tegen hebben, mocht blijken dat een meerderheid van Vlamingen werkelijk hun eigen weg willen gaan. Maar we dienen beiden ernstig te blijven, en een dergelijke meerderheid voor ons verschillende opinie, niet proberen afleiden uit stemmenwinst of verlies voor partij x-y of z. Daarvoor is de koppelverkoop té groot, en al zeker sinds de kartels.
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met zijn stemmers kan je dus idd alle kanten uit. Citaat:
![]() Citaat:
Het lijkt hen alleszins niet zo belangrijk te zijn om er niet voor te stemmen. In deze vind ik het particratische systeem toch nog goed voor iets. ![]()
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() dubbel
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 18 maart 2006 om 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Daar gaat het immers over, nl. de instemming of verwerping van een heel belangrijk element in het partijprogramma van het Vlaams Belang. Natuurlijk kunnen mensen om velerlei redenen voor een bepaalde partij stemmen (dat is ook zo bij alle andere partijen). Alleen moeten bepaalde zaken nog altijd verzoenbaar blijven: ik zie dan ook nog geen overtuigde belgicist voor het Vlaams Belang stemmen. Indien mensen niet echt Vlaamsgezind zijn of niet echt belgicistisch zijn, betekent dat dit element hun koude kleren niet echt raakt. Ze nemen het er dan maar bij. Een partij staat altijd voor het geheel van haar programma. Geen enkele partij zal zijn partijprogramma opdelen in een willekeurig geheel van element dat moet overeenkommen met een bepaald aantallen stemmen (daar niet controleerbaar). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Vreemdeling
|
![]() tja, maar ik heb er iets minder problemen mee als ze het doen nadat ze deftige informatie hebben opgezocht
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al heb je gelijk, en is stemmenwinst geen gegarandeerde methode om de wil van het volk over een onafhankelijk Vlaanderen te peilen bij de bevolking; het is nochthans een democratisch gegeven om dat ook uit de stemmenwinst af te lezen. Daarnaast pleit het Vlaams belang als enige partij om dmv referendums, en dus op een een faire democratische wijze, de ware opinie in kaart te brengen. Maar het mag niet van de anderen, die zogezegd strijden onder de democratische vlag. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 maart 2006 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Racisten vind je bij elke strekking. Het is dus best mogelijk dat iemands xenofobie of afschuw voor vreemdelingen de overhand haalt op zijn afschuw voor separatisme. Citaat:
Het is één van de programmapunten in de koppelverkoop. Zelfs een absolute meerderheid aan stemmen geeft geen garantie dat de machthebber een punt van zijn programma realiseert. Kijk naar paars: wat realiseerden ze van hun grote beloften? *Terugdringen van het VB? *Afschaffen van Dehaenes struikroverijen? *Vereenvoudiging van de administratie? *200.000 jobs? *Belastingvermindering? Nogabollen dus. Nochtans hadden ze qua stemmenaantal zo een comfortabele meerderheid, dat ze een voormalig coalitiepartner konden dumpen, zodat die geen groen!e stokken in de paarse wielen meer kon steken........ Citaat:
In de praktijk gebeurt die opsplitsing zeker. Reeds tijdens de coalitiegesprekken wordt er al duchtig geschrapt in wat niet haalbaar is om aan de vetpot te komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een perfecte weergave van mijn mogelijk persoonlijk stemgedrag. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Nochthans niet zo moeilijk , hoor , kijk maar : Supe®Sofist
Grapke, Staaf, grapke...
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geeft niet.
Zonder ' ' en enkel een r is ook al goed. Maar 't speelt geen rol. Ik weet wat ik moet weten. ![]() Citaat:
Citaat:
Dat is nu eens het enige punt dat mij aanstaat bij het VB, en dat ik in de ideologie van de andere partijen zoals CD&V niet tegenkom, en ook niet in de praktijk van partijen die het met de lippen belijden zoals SP-a en VLD, die nalaten het in te voeren na twee opeenvolgende legislaturen. Maar jammer genoeg staat de rest van het VB-programma me zwaar tegen. Ook heb ik weinig vertrouwen in een partij, die (directe) democratie slechts als punt 7 of 8 op hun prioriteitenlijstje staan hebben. Een ware democratische partij, maakt héél haar programma ondergeschikt aan wat haar primordiale punt zou moeten zijn: de souvereiniteit van de burger. Geloof jij dat het VB zich zal neerleggen bij de wil van de burger als blijkt dat die (zelfs per referendum) *niet van België afwil *geen problemen heeft met SZ-transfers *de monarchie niet wil opdoeken *de allochtonen niet wil terugsturen Zal in deze kwesties het VB nog democratisch gezind zijn en de wil van de bugrermeerderheid respecteren? Ik heb mijn gerede twijfels.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, we gaan niet op alle slakken zout strooien. Indien uw stelling juist is, betekent dit gewoon wat ik eerder al zei, nl. dat zijn belgicistische opvatting niet belangrijk is en dat die kiezer met veel gemak dat aan de kant schuift voor iets wat hij veel belangrijker acht. Dan zitten we dicht bij de groep die er niet echt om maalt of andere zaken belangrijker vindt. Niet echt de benadering van een echte belgicist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grapjeeeeeuh. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn wel gerede redens om te twijfelen dat andere partijen zich niet neerleggen bij de wil van de burger. Doordat zij ondermeer referenda inzake saboteren. Zelfs een publiek debat over 'onafhankelijk Vlaanderen' willen zij (uitgezonderd NVA) niet aangaan, wat bewijst dat hun 'neen' voor hen sowieso primeert, dan wel de wil van de bevolking. Daarom ook sluit ik het zeker niet uit dat een gebrek aan argumenten voor een België tegenover een Vlaanderen, mee aan de basis ligt, van het weigeren van het debat of referenda of wat dan ook. En dat moeten ze ook doen, willen zij aan hun ideologie trouw blijven, want zij hebben gelijk dat bijvoorbeeld racisten inderdaad een democratische meerderheid kunnen vormen, maar racisme toch niet thuishoort in een democratie vanuit hun ideologie bekeken. De wil van het volk is ondergeschikt aan hun visie op democratie vanuit hun ideologie. En dat maakt hun minder democratisch, dan een partij die wel het debat wil aangaan, wel referenda wil voeren, zelfs voorstander is van een directe democratie. Dat ruikt naar machtsmisbruik. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 maart 2006 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |