![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() Ocharme Ik
wider zin sterk, joenk en machtig - breek mie widder zin fel, we zieng prachtig - preek nie lat oes happy zin w'oant geluk wel vin widder zin bluot, noit niet beskaemt - 't geef nie widder zin an drank, alcohol genaemd - geef mie ik ben ten, tgoa nie mi goed - help mie wik moek doen? 'k bluvve twiffeln - opereerd mie is 't nu goed? is 't nu beter? beevik nie? 'k oat kun peisen, 'k oat kun weten, vergeefdjet mie? 'k voele dak der grake ol aeke et anders gewild 'k voele dak der grake ol aeke et anders gewild
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn land Willem Vermandere Mijn land, dat zijn d’oneindige luchten Met hemels van trillend zuiver licht Met regen en wind en jagende wolken Mijn blote land met zijn eindeloos zicht Mijn land zijn de stromen laat in oktober Met meeuwen verstrikt van de zee weggevlucht Een donker dak is den hemel in november Met trage reigers in de klamme lucht Een donker dak is den hemel in november Met trage reigers in de klamme lucht Mijn land is een oude droevige historie ‘t Gevecht voor den boterham was hier nie genoeg Of zijt ge de groten oorlog vergeten Die duizenden jongens hier den dood injoeg M’n land is ‘t lied van d’ onnozele kinders Van scherpe kogels genees je niet In Frankrijk, in Duitsland en in Groot-Brittannie Staan hoge bergen van verdriet In Frankrijk, in Duitsland en in Groot-Brittannie Staan hoge bergen van verdriet Mijn land is de glimmende bruine vet eerde Die in de maand meie van groen is bedekt Voor gulzige beesten liggen hier de meersen Langs grachten en beken ver uitgestrekt Mijn land tussen de zee en de bergen Mijn weelderig zomers polderland Mijn straten en dorpen en mijn boeremensen Mijn westhoek, mijn oerwoud Vlaanderland Mijn straten en dorpen en mijn boeremensen Mijn westhoek, mijn oerwoud Vlaanderland Mijn land dat zijn mijn ontelbare dromen Mijn krabbels, mijn dichtjes en mijn fantasie Mijn platen en boeken en mijn verre vrienden In een land zonder liedjes dar weun ik nie Mijn land, mijn lief, mijn vader en mijn moeder Mijn land, mijn kinders voor d’eeuwigheid Mijn land, mijn lucht, mijn water en wolken Mijn land, mijn eerde gebenedijd Mijn land, mijn lucht, mijn water en wolken Mijn land, mijn eerde gebenedijd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() CHILL:
[size=6]Schamen voor reclame![/size] Ik ga es rijme over reclame ik kan het beamen voor veel van da spul zou ik me schamen Met een slanke dame proberen ze je te lokken naar hun kramen ik heb gezien dat ze onze plaatsen innamen Voor de publiciteit van hun merk maken ze veel werk als ik dat goed opmerk proberen ze te groeien tot een kerk met grote klokken willen ze je lokken Aan reclame besteden ze veel geld Als je dat optelt sta je versteld let op dat het je niet veldt Met dat geld kunnen ze heel wat bereiken maar ze gaan liever over lijken! ze willen je overtuigen om voor de merknaam te buigen Van mij kunnen ze iets zuigen! ![]() Maar met hun grote mond krijgen ze bij mij geen voet aan de grond. Ik heb notie van promotie. want ik weet hoe zoiets ontstond. Zelf Ti Ta tovernaar krijgt het bij mij niet klaar. Das waar! ![]() Zoals met steeds meer anderen is er iets aan de hand, er gaat iets veranderen! Bij ons groeit het verstand! Je speelt op de rand Ik weet waar jij strandt! Vanaf nu gaan we waken, over hoe jullie reclame maken. Want met dat soort zaken, kan je heel wat raken! Nu moet ik ook over onszelf beginnen we kunnen kritiek over een ander verzinnen maar diep vanbinnen zullen we ook moeten overwinnen We zijn nu eenmaal graag consument Wie wordt niet graag verwent? Is er één die jij kent? Zolang je niet vergeet wie je bent! ![]() Consumeer dus met verstand! Let dan op want: Als een lopende band, gaat reclame dan aan de kant! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() LoetseBollekeZoetse (K. Burgelman / A. De Kegel)
'k è u liere kenne, oan de Veuruit in ne café. Gij woar guul alliene, ik oa ne moat of draaie mee. 'k woare nog moar binne en 'k keek een beetse rond, en 'k zag u ginter zitte, 'k krege 't woater in mijne mond. Ge dronk van uwe kaffee en 'k zaaie :" jonges ezuu een lijf !". 'k moest iets onderneme, want ge woar veur maa. 'k wiste nie wa zegge, dat es van mijn gewente nie, moar 'k ben mij kome zette en 'k zaaie :" meiske, luistert hier !". Ref : Scheetse, loetse, bolleke, zoetse, lieveke, schatse, boterkoekske, wilde mee maa trouwen oastemblieft ? Want scheetse, loetse, bolleke, zoetse, lieveke, schatse, boterkoekske, 'k è liever een vrouwe dan een lief ! G'èt mij zitte bekijke, van wa ne schûwen ès mij da, mee zijn gruute muile en zijnen tralala. Moar ge moest uuk lache, ge vond et toch een beetse wijs, en als ik û zag lache, zei ik :" jonges, w'èm hier prijs ! Ref : Scheetse, loetse, bolleke, zoetse, lieveke, schatse, boterkoekske, wilde mee maa trouwen oastemblieft ? Want scheetse, loetse, bolleke, zoetse, lieveke, schatse, boterkoekske, 'k è liever een vrouwe dan een lief ! En dienen avond es't ons algelijk gebeurd, en vanaf toens krijge z' ons nuunt nemier uitien gescheurd. We zijme nû al drij joar tuupe en 't goat precies nog goe, 't zal wel blijve duure, oam' alletwieë ons beste doen. Moar 'k goa hout vasthaawe, ge weet nuunt, dat es woar. Moar normaal gezien blaave'm altijd bij malkoar. Ref : Scheetse, loetse, bolleke, zoetse, lieveke, schatse, boterkoekske, wilde mee maa trouwen oastemblieft ? Want scheetse, loetse, bolleke, zoetse, lieveke, schatse, boterkoekske, 'k è liever een vrouwe dan een lief ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Europees Commissaris
|
![]() Frank Boeijen - "Paradijs"
Als je denkt aan honger of oorlog Als je denkt aan je zieke vriend En aan alles dat zonder reden Zomaar fout kan gaan En als je denkt aan werkeloosheid Aan de ondergang van het avondland Bedenk dan dat heel lang geleden Alles anders was Want wij komen, wij komen uit het Pa pa pa pa Uit het pa pa pa pa Daar begon het in het Pa pa pa pa Paradijs En als je denkt aan ongelijkheid Aan elke vreemdeling ongewenst door zijn huid Aan die ongelofelijke domheid Die soms zijn gezicht laat zien En als je denkt aan hakenkruisen En aan nodeloos geweld Bedenk dan dat heel lang geleden Alles anders was Laten we teruggaan, teruggaan naar het, teruggaan naar het Pa pa pa pa Naar het pa pa pa pa Ja, naar het Pa pa pa pa Paradijs Kom we gaan naar het Pa pa pa pa Naar het pa pa pa pa Ja, naar het Pa pa pa pa Paradijs Hoe kunnen we leven Zo arm van geest Maak nu de keuze Dan gaan we terug naar wat eens is geweest Kom we gaan, kom we gaan, kom we gaan, kom we gaan Pa pa pa pa Pa pa pa pa Pa pa pa pa Paradijs Kom we gaan naar het Pa pa pa pa Naar het pa pa pa pa Ja, naar het Pa pa pa pa Paradijs Pa pa pa pa Pa pa pa pa Pa pa pa pa Paradijs Pa pa pa pa Pa pa pa pa Pa pa pa pa Pa pa pa pa Pa pa pa pa Pa pa pa pa |
![]() |
![]() |