![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan ook prima de mensen begrijpen die liever Vlaanderen onafhankelijk zien dan bij Nederland. Ik zou ook mijn bedenkingen hebben op een stelling als Nederland bij Duitsland. Want onafhankelijkheid levert op het oog snelle vrijheden op en bevredigd het gevoel van nationale of regionale trots. Of het echter uiteindelijk het best haalbare is is nog niet bewezen. Vlaanderen is op zich meer dan in staat een onafhankelijk land te zijn. Maar toch.........samen ben je sterker.
![]() |
#102 |
|
![]() Inderdaad. En in tegenstelling tot Wallonië + Vlaanderen is Vlaanderen + Nederland wèl natuurlijk, en zouden we na verloop van tijd dichter bij elkaar groeien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() Geef mij maar eerst een Vlaamse onafhankelijkheid en dan zien we nog wel. Maar persoonlijk ben ik voor een samensmelting met Nederland niet te vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Als Vlaanderen onafhankelijk wordt of we onder buitenlandse voogdij moeten, zal er gevochten worden tot de laatste kogel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Het is het recht om verzet te bieden bij een vreemde overheersing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Nee, dan niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() 't Is maar een voorspelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tot slot, eentje voor Hollander: ik apprecieer je enthousiasme voor Vlaanderen, maar waarom die Hollandse leeuw in je avatar? Er is leven buiten de Randstad, weet je...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Vertel mij eens... Wat is het verschil tussen Vlaams separatisme en Belgisch separatisme?
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Dus u geeft toe dat het Vl-nationalisme de meerderheid, die tegen haar is, manipuleert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#120 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hoedanook, ik probeer geen gebruik te maken van de zwijgende meerderheid als argument in onze discussie. Mensen in mijn omgeving, die volgens mijn interpretatie deel uitmaken van de zwijgende meerderheid, zijn mijn ergste critici. Dat vind ik belangrijk. ZOals ik eerder schreef, ze lachen met mij wanneer ik luidop zit te vloeken over politieke blunders, terwijl hun dat volkomen niet interesseert dat vb de wapenuitvoer geregionaliseerd wordt. Maar er zijn ook momenten dat ik mijn eigen overtuigingen moet toetsen aan de realiteit, zijnde op kleine schaal dan: mijn omgeving, die zwijgende meerderheid. Ik had van de meesten van hun verwacht dat zij ook dingen zouden zeggen aleve de republiiek, etc. Maar, ik was heel aangenaam verrast dat de meesten voor het behoud van belgië en de monarchie zijn. Ik hecht daar persoonlijk belang aan, dat af en toe mensen uit volkomen onverwachte hoek het eens zijn met mijn overtuiging. Voila.
![]() |