Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2003, 22:46   #101
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Is het leven van deze mensen dan niet belangrijk genoeg?
Toch wel, maar besef je ten volle de eventuele consequenties die kunnen volgen?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 22:49   #102
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

*zucht* Welke consequenties bedoel je? *zucht*

De oorlog in Afghanistan is NIET gedaan!

"Zo'n 1.100 Afghaanse vluchtelingen kregen onlangs een bevel om tegen 1 september het Belgische grondgebied te verlaten, met als motief dat het Taliban-regime ten einde is en de situatie in Afghanistan opnieuw stabiel is."

Dit is echter niet waar. Elke dag wordt er gevochten in Afghanistan.

Enkele voorbeelden, voornamelijk in het Engels.

Foto's van de vernielingen in Afghanistan:
>>>http://www.robert-fisk.com/pictures_...asualities.htm

Ging de oorlog dan ook niet om het herstel van de mensenrechten?

"Daar twijfelen steeds meer Afghaanse vrouwen aan. Een rapport van Human Rights Watch (HRW) van 17 december 2002 klaagt het beleid aan van krijgsheer Ismail Khan, de grote baas van Herat, in het westen. De man kan rekenen op steun uit Iran, maar ook uit Washington waar minister van Defensie Donald Rumsfeld hem beschreef als een bezadigd man die het Amerikaans vertrouwen waardig is. Khan krijgt militaire en financiële hulp van Washington. Volgens HRW verbeterde het lot van de vrouwen na de val van de Taliban enigszins, maar wordt dat nu weer uitgehold. Meisjes en vrouwen mochten terug naar school en sommigen ook naar het werk. Met de beperkingen die Khan oplegt, zullen de meeste jonge vrouwen echter na hun studies geen job kunnen uitoefenen. Het Afghaanse Hooggerechtshof oordeelde intussen ook dat jongens en meisjes niet naar dezelfde scholen mogen. Maar daar er nagenoeg geen aparte meisjesscholen bestaan, zal het met die maatregel voor veel meisjes alweer onmogelijk worden school te lopen. Vrouwen die hun mond durven opendoen, worden zowel in Herat als elders zwaar aangepakt."
http://www.uitpers.be/

The war that just won't end: the hunt goes on in Afghanistan

"The medics are strapping themselves into body armour and checking magazines of ammunition in the pre-dawn darkness before heading out of Kandahar airport and into hostile territory.
It is a routine enough mission -- arrive unannounced at a village near the Pakistan border and set up a clinic.

But in the deserts of Southern Afghanistan, once the Taliban's heartland, attacks on US forces and Western aid workers are on the increase."
http://www.sundayherald.com/35223

"The US War in Afghanistan started October 7, 2001 and still has not really ended. ZNet provided detailed coverage, analysis, and argument against the war from the beginning, indeed from before it started. We will continue to publish material on the ongoing effects of the war there. Afghanistan was the first country attacked by the US in the War on Terror."
http://www.zmag.org/terrorwar/znet_afghanistan.htm

7/26/2003

KABUL
"Villagers in southern Afghanistan hid their Qurans and other religious items because they were afraid US soldiers would kill them if they discovered they were Muslim, a US military spokesman said yesterday."
http://www.myafghan.com/news2.asp?id=1630208599

Jul 25, 2003

"KABUL, Afghanistan (AP) - Poor security is slowing reconstruction in Afghanistan and could delay elections set for next year, international charities said Friday, pleading for international peacekeepers to be deployed outside the capital."
http://apnews.excite.com/article/200...D7SGGP1G0.html

KABUL, July 24
"(Reuters) - The U.S. military said on Thursday it had sent B-52 and Harrier planes to bomb guerrillas who rocketed a base in eastern Afghanistan while U.S., Italian and Afghan troops hunted militants in a major new operation."
http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/ISL214677.htm

Sat July 19, 2003
"BAGRAM (Reuters) - Three soldiers from the U.S.-led coalition in Afghanistan have been wounded in a bomb attack on a convoy in the east of the country, the U.S. military said Saturday. The bomb detonated in the middle of the convoy about 5 miles south of the town of Asadabad in Kunar province Friday afternoon, Lt. Col. Douglas Lefforge told a news briefing."
http://asia.reuters.com/newsArticle....toryID=3119123

21/07/2003

"Hundreds of Taliban fighters have crossed into Afghanistan from Pakistan and are claiming large swathes of the country, the American commander of coalition forces in Kabul said yesterday."
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml;$sessionid$XCVIXEIYNGQNJQFIQMFSFF4AVCBQ 0IV0?xml=/news/2003/07/21/wafg21.xml&sSheet=/news/2003/07/21/ixworld.html

Deze regering toont aan dat er geen verschil is met de vorige, hoe zou het ook kunnen, verkiezingen zijn opium voor het volk.

Hoe komt het dat de mensen in Elsene op zo weinig steun kunnen rekenen van NGO's, "andersglobalistische" groeperingen,...?!

bron: Indymedia
Oud 27 juli 2003, 22:50   #103
jef
Gouverneur

Standaard

Zij komen illegaal naar hier, (anders zou men ze niet terug sturen) en hoeven hier GEEN eisen te stellen. Dat ze terug gaan en in Afghanistan hongerstaken en eisen stellen.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 22:51   #104
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zucht zo niet of ik ga in hongerstaking om mijn gelijk te krijgen.
En nu weet ik dat dat bij jou zal lukken.
Oud 27 juli 2003, 22:53   #105
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Kijk: land niet veilig, mensen niet terug naar land. Simpel.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 22:54   #106
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

antwoord liever op mijn vraag, grapjas.

wat hou ik toch van simpliciteit. waarom maakt iedereen het altijd zo verdomd ingewikkeld?
Oud 27 juli 2003, 22:54   #107
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Kijk: land niet veilig, mensen niet terug naar land. Simpel.
Aha?

Afgewezen = afgewezen.
Simpel.
Oud 27 juli 2003, 22:55   #108
numarx
Minister

Standaard

Boe!
Oud 27 juli 2003, 22:55   #109
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

wat hou ik toch van simpliciteit. waarom maakt iedereen het altijd zo verdomd ingewikkeld?
Oud 27 juli 2003, 22:56   #110
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Boe!
Numarx, je moet fair zijn hé.
Oud 27 juli 2003, 22:57   #111
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De aisielprocedures kan je vergelijken met onze verzekeringsmaatschappijen. Ze zullen ALLES doen om geen cent te hoeven betalen. In dit geval, om geen enkel mens in dit overbevolkte land te moeten asiel geven.
Weet je dat ze bewijsmateriaal moeten geven dat ze bijvoorbeeld in een politieke oppositiepartij zitten vooraleer ze politiek asiel krijgen? En dat bewijsmateriaal moet dan nog eens vertaald worden in het Frans/Nederlands.
Je kan het vernielen van een mensenleven niet goedpraten door een slechtwerkende procedure. Dat is maar al te gemakkelijk.
Oud 27 juli 2003, 22:58   #112
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:

het eerste was op jou, het tweede op Numarx.
Oud 27 juli 2003, 22:58   #113
numarx
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Ja meneer. Maar dan moet men ook fair zijn en een betere reden vinden om die mensen af te wijzen dan "het land is veilig", wanneer dit duidelijk niet zo is. Dat ze dan gewoon eerlijk en oprecht NIMBY roepen.
Oud 27 juli 2003, 23:04   #114
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Ja meneer. Maar dan moet men ook fair zijn en een betere reden vinden om die mensen af te wijzen dan "het land is veilig", wanneer dit duidelijk niet zo is. Dat ze dan gewoon eerlijk en oprecht NIMBY roepen.
Kijk, Numarx.
Misschien is dat land nog niet stabiel. (praat er eens met de George over)
Maar als de beslissing een uitwijzing is heeft men zich daar naar te schikken.
Toegeven aan een hongerstaking vind ik persoonlijk zwak. Je ondermijnt je eigen positie daardoor.
Vooral het feit dat de kindertjes in het verhaal meegsleurd werden steekt me enorm tegen.
It's cheap.

en ik blijf bij m'n gedacht dat zachte meesters stinkende wonden maken.
Oud 27 juli 2003, 23:08   #115
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik ga volledig akkoord met jouw visie op een hongerstaking. Maar je moet het hen wel geven: ze hebben 1/half jaar uitstel en de hele zaak is eens in het nieuws gekomen. Je moet stenen gooien naar de flikken vooraleer de gesloten centra in het nieuws komen.

Mijn strijd gaat vooral tegen de uitwijzingen in het algemeen, voor iedereen, en niet zozeer het vergoddelijken en het ver-oh-hoe-zielig-en van deze mensen.

[size=1]Ik vind graag nieuwe woorden uit.[/size]
Oud 27 juli 2003, 23:15   #116
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ga volledig akkoord met jouw visie op een hongerstaking. Maar je moet het hen wel geven: ze hebben 1/half jaar uitstel en de hele zaak is eens in het nieuws gekomen. Je moet stenen gooien naar de flikken vooraleer de gesloten centra in het nieuws komen.

Mijn strijd gaat vooral tegen de uitwijzingen in het algemeen, voor iedereen, en niet zozeer het vergoddelijken en het ver-oh-hoe-zielig-en van deze mensen.

[size=1]Ik vind graag nieuwe woorden uit.[/size]
Ik tracht zo weinig mogelijk te vergoddelijken.
Medelijden heb ik soms te veel.

Maar het leven is hard, weet je.
Voor mij, voor u misschien, voor die mensen die asiel vragen, etc...
En soms moeten er harde beslissingen genomen worden. Niet altijd even leuk, maar het moet.
Eens ze genomen zijn moet je je er dan ook aan houden.
Wat ik bedoelde met de consequenties van het inspelen op soortgelijke acties is dat het een aanzet kan vormen voor anderen om deze acties te ge- mis- bruiken om alsnog hun doel te bereiken.

Asielzoekers die hier beschutting komen zoeken zijn voor mij ook welkom. Er is rijkdom genoeg hier. Maar een beslissing....
Oud 28 juli 2003, 09:05   #117
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Minister Dewael buigt niet voor hongerstakers

BRUSSEL -- De minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael (VLD), en de commissaris-generaal voor de vluchtelingen Pascal Smet zijn niet van plan in te gaan op de eisen van een groep Afghanen die sinds donderdag in een Brusselse kerk in hongerstaking zijn. Smet noemt de eisen van de Afghanen ,,onredelijk''.
Patrick Dewael en Pascal Smet blijven bij hun beslissing dat Afghaanse vluchtelingen die geen erkenning als politiek vluchteling kregen, ons land moeten verlaten. ,,We zijn ver gegaan om die mensen ter wille te zijn'', zegt Smet.

Opleiding
,,Alleenstaanden mogen tot maart 2004 blijven. Gezinnen met kinderen tot september om hun kinderen toe te laten het schooljaar af te werken. We hebben er bovendien voor gezorgd dat ze bij hun terugkeer in Afghanistan allemaal een opleidingsprogramma kunnen volgen dat georganiseerd wordt in samenwerking met een aantal ngo's. We hebben het ter plaatse nagekeken: tachtig procent van de mensen die dat programma volgt, vindt achteraf werk. Afghanistan heeft gekwalificeerde mensen nodig.''

Smet vindt de houding van de Afghanen in de Heilig-Kruiskerk onredelijk. ,,Hongerstaking is een chantagemiddel en dat hoort niet in een democratie. Als ze het niet eens zijn met onze beslissing, kunnen ze nog altijd opschortend beroep aantekenen.'' Binnenlandse zaken overweegt niet om op te treden tegen de hongerstakers. ,,De burgemeester van Elsene moet dat doen als hij vindt dat het nodig is.''

In de Heilig-Kruiskerk in Elsene houden 350 Afghanen ondertussen voet bij stuk. Zij weigeren naar Afghanistan terug te keren omdat het daar volgens hen nog altijd niet veilig is. Meer dan tweehonderd volwassenen weigeren te eten. Alleen de meer dan honderd kinderen in de kerk krijgen voedsel dat het Rode Kruis inzamelt. Ook in het vluchtelingencentrum in Kapellen zijn Afghanen in hongerstaking.
Oud 28 juli 2003, 09:07   #118
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De oorlog in Afghanistan is NIET gedaan!

"Zo'n 1.100 Afghaanse vluchtelingen kregen onlangs een bevel om tegen 1 september het Belgische grondgebied te verlaten, met als motief dat het Taliban-regime ten eind.....................

dat er geen verschil is met de vorige, hoe zou het ook kunnen, verkiezingen zijn opium voor het volk.

Hoe komt het dat de mensen in Elsene op zo weinig steun kunnen rekenen van NGO's, "andersglobalistische" groeperingen,...?!

bron: Indymedia
Tja, weet je dat toen de oorlog in Afghanistan bezig was het overgrote gedeelte van de bevolking het niet eens gemerkt heeft. Dit zijn allemaal schermutselingen in de achterhoede. Als je het allemaal op een hoop gooit lijkt het veel maar eigenlijk stelt het niets voor.
Oud 28 juli 2003, 10:42   #119
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het frustreert me gewoon mateloos dat ik er nooit in slaag een constructieve discussie te houden, omdat mijn woorden telkens gereduceerd worden tot kijk-wat-ons-meisje-deze-keer-te-zeggen-heeft. Is ze niet schattig?
Kunnen wij het helpen dat jij schattig overkomt? Maar 'k heb tevens ergens gelezen dat je jezelf omgebouwd hebt tot man, vind ik het al heel wat minder...in welk stadium bevind je je nu? Of valt dat ook onder de noemer "ludieke acties"?!? (Brr, omgebouwde schepsels..daar spreek ik eigenlijk niet graag over...)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Hier is een voorstel geopperd om die mensen daarin op te sluiten en uit te hongeren... dat noem ik pas middeleeuws.
Het is inderdaad middeleeuws te noemen om die mensen in die kerk op te sluiten. Laat de deur los, zodat zij ten allen tijde kunnen afzien van hun actie. Niemand wordt gedwongen om NIET meer te mogen eten (denk ik toch). Iedereen is gelijk voor de wet. Dus als deze afgewezen asielzoekers er voor kiezen om in hongerstaking te gaan is dat hun goed recht, maar niemand dan zijzelf zijn verantwoordelijk voor de gevolgen. Stel u voor dat we iedereen die het méést hard roepen, hun goesting laten krijgen…waar eindigt het dan??? Maar laat het asjeblieft niet overvloedig in de media komen, want dat is de voedingsbodem voor de emotionele chantage die zij bewerkstelligen: het is ook niet de schuld van deze asielzoekers, maar van onze té softe en overdreven linkse (sic) ingesteldheid van politici/media. En dat laatste verwerp ik!!
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 10:44   #120
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

---sorry, wrong button ---
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be