Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Hoe sta jij tegenover krakers?
positief 11 42,31%
negatief 15 57,69%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2003, 01:23   #101
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:
Denk je? Het recht op geweldadige wijze in eigen handen nemen over een zaak die u niet aangaat vs. op andermans eigendom zitten. Jij vindt dat dat even illegaal is?
Komkom, het is altijd lachen om beginnen te vechten met "vuile linksen". Vooral als die laatsten a.) in de minderheid en b.) licht aangeschoten zijn. Dat heb ik in mei nog mogen ondervinden.
Oh, la bande des canifs. Ik kan het mij goed voorstellen. Geen wonder dat ze schrik hebben om in Schaarbeek rond te lopen.
Inderdaad, tegen allochtone (en ook autochtone) straatbendes durven ze het blijkbaar niet op te nemen. Die zijn namelijk wat weerbaarder en solidairder met elkaar. Ze zitten er waarschijnlijk over te kankeren omdat ze er eens goed door "afgekuist" geweest zijn nadat ze er eens vevelend tegen wilden doen. Dan maar de frustraties afreageren op het gemakkelijk te pakken klein grut. Zoals de bullebak op de schoolkoer het kleinste kind eruit pikt om stoer tegen te doen.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 01:30   #102
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Zo'n acties zijn niet echt méér legaal dan kraken, nietwaar Knut?
Tuurlijk niet. Ze zijn beiden even ILLEGAAL.
Pech dus voor die krakers... wie met vuur speelt etc... 8)
Denk je? Het recht op geweldadige wijze in eigen handen nemen over een zaak die u niet aangaat vs. op andermans eigendom zitten. Jij vindt dat dat even illegaal is?
In feite zijn die zogezegd "politieke" knokploegen gewoon jeugdbendes zoals een ander die om een stukje territorium strijden en indruk willen maken op de vrouwtjesdiertjes. Ze zijn eigenlijk geen haar beter dan hooligans die 's zondags een "derde speelhelft" inlassen of straatbendes. Het enige verschil is dat ze het onder een (pseudo-)politiek ekskuus doen, en dat "politieke" knokploegen vaak uit "fils �* papa" bestaan.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 02:47   #103
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Die sekte doet er net alles toe. Normaal juichen we het toe wanneer de eigenaar eindelijk terug iets doet met het leegstaand huis.
Waarom we het Opus Dei niet moeten hebben, heb ik intussen al duizend keer uitgelegd, en ik denk dat je dat al wel doorhebt.
They may have fooled you, but they won't fool this old dog.
Oud 30 juli 2003, 07:58   #104
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Komkom, het is altijd lachen om beginnen te vechten met "vuile linksen". Vooral als die laatsten a.) in de minderheid en b.) licht aangeschoten zijn. Dat heb ik in mei nog mogen ondervinden.
Wie weet was het onze zaak wél. Op vraag van de eigenaar of zo. Zou het kunnen?
2. De "vuile linksen" waren behoorlijk in de meerderheid; ongeveer met een verhouding van 5:1. Ze waren zelfs niet licht aangestoten. Misschien wel stoned als een garnaal, maar da's hun probleem.
Nu zal het onze schuld nog zijn dat die bende krakers vechten als mietjes zeker?
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 08:49   #105
Christian Floru
Lokaal Raadslid

Standaard

Wanneer Leuven de bouwvergunning weigert is Leuven in de fout. Een bouwaanvraag wordt gezien de enorme kostprijs steeds vooraf met stedelijke diensten besproken en volgens degeplogendheden, zoals die door architecten aangevoeld worden (want stedebouwkundige normen zijn altijd onduidelijk en de willekeur is nooit ver) ingediend.
Overigens kan de vraag gesteld worden naat de opportuniteit van het indienen van bouwvergunningen voor kleine wijzigigen.
Ik dacht niet dat opus Dei op de lijst stond met sekten?
Christian Floru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 10:58   #106
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

verduidelijk 'bourgeoisie krakertjes' eens. Zonder schelden, gewoon to the point.
Oud 30 juli 2003, 11:02   #107
braambos
Vreemdeling

Standaard

Het overgrote deel van de krakers komt uit een welgesteld gezin en kan het zich permiteren een krakersleven erop na te houden.
Uit ervaring (en die heb ik) is het revolutionaire gehalte en daadkracht heel erg laag in de kraakscene. Veel blabla en vingertjes en als ze uiteindelijk afstuderen de grote jan uithangen.

Seen it all before, revolution at my backdoor.
braambos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 11:09   #108
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door braambos
Het overgrote deel van de krakers komt uit een welgesteld gezin en kan het zich permiteren een krakersleven erop na te houden.
Uit ervaring (en die heb ik) is het revolutionaire gehalte en daadkracht heel erg laag in de kraakscene. Veel blabla en vingertjes en als ze uiteindelijk afstuderen de grote jan uithangen.

Seen it all before, revolution at my backdoor.
Met spijt in het hart, maar hier slaag je de nagel op de kop! idem dito voor het grootste deel van onze linkse revolutionaire studentjes!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 11:13   #109
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Sinds wanneer is 'politiek geëngageerd' zijn enkel toegestaan als je uit een arm gezin komt?
Je hebt gedeeltelijk gelijk: er zijn sommigen die uit een 'welgesteld' gezin komen, maar dat betekent toch niet dat ze bourgeois zijn?
Wat doe jij dan van revolutionaire daden? Of ben je zo eentje die op alles en iedereen veel te zeggen heeft, maar eigenlijk zelf niets doet?
Oud 30 juli 2003, 11:30   #110
braambos
Vreemdeling

Standaard

Voor politiek geëngageerd te zijn heeft men tijd en geld nodig. Heeft men dit niet dan gaan alle inspanningen naar het dagdagelijkse 'overleven'.
Enkel mensen met een stevige finaciële back-up (mammie en papie) kunnen het permiteren zich te richten op een politieke zaak. Probleem met de linksen is dat ze nogal halfslachtig en hypocriet te werk gaan. Geen degelijke organisatie, stupiede en soms ronduit fascistische interne regeltjes en ongeloofelijk lui als het op werken aankomt. Zelfs het eigen kraakpand wordt niet eens fatsoenlijk onderhouden. Ik zag net de foto van jullie pandje, echt tof hou jullie de boel met prachtige grafitties besmeurd hebben.

En wat betreft die zogenaamde revolutionaire daden. Een beetje kraken en in de bomen hangen met tientallen tv-cameras rond je noem ik geen revolutionaire daden. Ik noem dat mediageilheid.
Niet dat ik geen respect heb of niet geloof in jullie idealen. Ik heb wel mijn sterke bedenkingen met de uitvoering daarvan in de praktijk.
Oud 30 juli 2003, 11:34   #111
De Knut
Minister

Standaard

Wat zijn dan volgens jou wél revolutionaire daden???
Oud 30 juli 2003, 11:45   #112
braambos
Vreemdeling

Standaard

Ik geloof niet in revolutie. Revolutie is het met geweld opleggen van de eigen mening aan anderen. Het is trouwens een anarchronisme en in de hedendaagse liberale staat volledig belachelijk.
Beter is bewustmaking en evolutie, zo kan men een breder publiek bereiken, wat gezien de groei van de ngo's kennelijk een betere aanpak is.

In een kraakpandje zitten vind ik allesbehalve revolutionair. Voor sommigen betekent het zelfs devolutie als ik zie wat er van hen geworden is.
Voor de meesten is revolutionair bezig zijn enkel wat discussiëren en de juiste kledij dragen, verder gaat dat niet. Na tien jaar liggen ze ofwel in de goot ofwel hebben ze een erfeniske gekregen.
De revolutie in de linkse kringen is dan vooral een romantische aangelegenheid om over te lullen bij het kampvuur, op te scheppen over betogingen waar ze gekampt hebben met, amai, de politie.

Ik blijf erbij: klein-links is zo bourgois als de pest. Van hen moeten we niks verwachten. Ik vraag me dan ook af waarom de rechtsen zich zo dik maken over links. O, ik weet het, ze zijn ziek in hetzelfde bedje.
Oud 30 juli 2003, 11:47   #113
De Knut
Minister

Standaard

En wat is jouw enorme bijdrage dan aan de evolutie?
Of kan jij ook niet meer dan wat schelden en schoppen?
Oud 30 juli 2003, 12:02   #114
braambos
Vreemdeling

Standaard

Mijn persoonlijke levenshouding is mijn bijdrage aan de evolutie.
En schelden en schoppen hoor daar op bepaalde momenten wel bij. Zeker als er zever verkocht word door 'revolutionairen' van alle slag.
Oud 30 juli 2003, 12:03   #115
De Knut
Minister

Standaard

Kortom.. jouw bijdrage is even nietszeggend als die van dat krakerstroepje.
Alleen gunnen jullie elkaar het licht in de ogen niet.

zalig!
Oud 30 juli 2003, 12:04   #116
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

En wat is jouw bijdrage aan de (r)evolutie?
Oud 30 juli 2003, 12:05   #117
De Knut
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
En wat is jouw bijdrage aan de (r)evolutie?
Aan wie is dit gericht? Aan mij?
Oud 30 juli 2003, 12:05   #118
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Jeps.
Oud 30 juli 2003, 12:06   #119
De Knut
Minister

Standaard

Ik geloof niet in linkse dogma's zoals revolutie.
Oud 30 juli 2003, 12:07   #120
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door braambos
Voor politiek geëngageerd te zijn heeft men tijd en geld nodig. Heeft men dit niet dan gaan alle inspanningen naar het dagdagelijkse 'overleven'.
Enkel mensen met een stevige finaciële back-up (mammie en papie) kunnen het permiteren zich te richten op een politieke zaak. Probleem met de linksen is dat ze nogal halfslachtig en hypocriet te werk gaan. Geen degelijke organisatie, stupiede en soms ronduit fascistische interne regeltjes en ongeloofelijk lui als het op werken aankomt. Zelfs het eigen kraakpand wordt niet eens fatsoenlijk onderhouden. Ik zag net de foto van jullie pandje, echt tof hou jullie de boel met prachtige grafitties besmeurd hebben.

En wat betreft die zogenaamde revolutionaire daden. Een beetje kraken en in de bomen hangen met tientallen tv-cameras rond je noem ik geen revolutionaire daden. Ik noem dat mediageilheid.
Niet dat ik geen respect heb of niet geloof in jullie idealen. Ik heb wel mijn sterke bedenkingen met de uitvoering daarvan in de praktijk.
"Erst kommt das fressen und dann die Moral" schreef hier ooit iemand!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be