![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() Woohoo!
Spijtig dat psychiatrie zo verdomd lang studeren is, ik heb er blijkbaar aanleg voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik dan dictator van Belgie zijn?
![]() |
![]() |
#103 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() Bent U dat daar persoonlijk gaan onderzoeken, of zijn de Iraki's voor de gelegenheid naar U gekomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Parlementslid
|
![]() Saddam is overal, in de hemel, op de aarde en in alle landen!!!
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorwaar, Saddam is God!!!
![]() |
![]() |
#107 |
Vreemdeling
|
![]() ![]() Waarom moet het ene land wel en het andere niet de resoluties uitvoeren. De aanval op New York Was natuurlijk een drama , maar hoeveel slachtoFfers zijn er al niet gevallen in Israël? Als men zoveel moeite zou doen om de honger uit de wereld te helpen dan zouden we op dat gebied al een heel pak verder staan. Maar ja dan zullen natuurlijk de wapenfabrikanten wel eerst akkoord moeten zijn. Ik hoop enkel dat de andere landen de USA niet zullen volgen in hun heksenjacht en tonen dat er nog andere manieren zijn om dit op te lossen.Ook hun gepraat over de massa vernietigningswapens van Irak slaar nergens op want Israël heeft die ook en daar hoort men de USA toch zo geen heibel over maken. Men kan enkel maar hopen dat de 4 jaar van de huidige president van de USA vlug voorbij zullen zijn en dat de mensen daar dan hun verstand gaan gebruiken en een andere zullen kiezen en deze keer liefst geen die graag soldaatje speelt, en die niet denkt dat gans de wereld naar zijn pijpen moet dansen. Zulke mensen hebben we nog al gehad en het is steeds verkeerd afgelopen als die hun zin konden doen. Spijtig genoeg zijn ze er nog niet slimmer geworden dan zien we wel aan de verkiezingen, nu kan de cowboy doen wat hij wil met Irak. Want welk land zal het nu nog wagen om Bush te stoppen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Saddam een groot, sorry, brilliant strateeg??????????? Ik ben geen militair, maar hoe hij in zijn "Moeder van Alle Oorlogen" geblunderd heeft is toch wel om te bulderen van het lachen (natuurlijk iets minder voor de sukkelaars op de grond). Toen Saddam Koeweit inpalmde kreeg hij bijna de hele wereld tegen zich. Toch was niemand er erg op gebrand om een oorlog om olie te beginnen. Pas toen Saddam zich niet wilde terugtrekken uit Koeweit begon de escalatie. Als Saddam de Iraakse troepen toen had teruggetrokken tot achter een lijn ten westen van Koeweit City, waar praktisch de hele bevolking van Koeweit woont, dan zou hij de stinkend rijke en in de rest van de arabische wereld benijde Koeweiti's hun vrijheid gelaten hebben, maar toch een heel groot deel van hun olievelden ingepikt hebben. En ik geloof nooit dat dan Amerika ooit een oorlog tegen Irak zou kunnen gestart hebben. Want dan zou het écht om een oorlog om olie gegaan zijn. Saddam gaf echter iedereen die dat wilde de kans om zijn inval te zien als het begin van een hele veroveringstocht door Arabië. Brilliant strateeg ... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() ]
Citaat:
Diegenen die denken dat het nog niet de hoogste tijd is, dat we ze ter orde roepen, lezen maar even ""Europa vs VS", op de internationale topics.
![]() |
![]() |
#112 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Oculos habent, sed non viserunt, et non videbunt et ad finem non viderint, quod mortui sunt.
![]() |
#113 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#114 |
Burger
|
![]() Er komt zonder enige twijfel een oorlog in Irak tussen eind dit jaar en begin volgend jaar. En daar zijn 2 belangrijke redenen voor. Niet de wapens, dat is voor de ganse wereld al duidelijk. De eerste is natuurlijk de olie. Als de VS Irak kan controleren zullen die prijzen eindelijk verlagen omdat de arabische wereld en de opec die kunstmatig hoog houden. De tweede reden is de familievete tussen de Bushs en Hussein. Bish sr kon de dictator uit Bagdad niet op de knieen krijgen 12 jaar geleden; dus moet zoon het doen. We mogen echter niet vergeten dan zo'n oorlog de schuld van Irak is, en niet van de VS. Die nemen enkel hun verantwoordelijkheid op!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moi,
gelieve er mee rekening te houden dat het Latijn in deze tijd slechts gekend is door een zeer kleine minderheid bij de mensen, en ik hoor niet bij die minderheid. Wat uw boodschap ook inhield, ze bereikt dus velen niet. En dat is toch niet uw bedoeling, denk ik?
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laten we hopen dat je gelijk krijgt met je héél klein beetje oorlog, een korte stoot en dan: weer verder ! Moet kunnen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister
|
![]() Ondertussen is er weer heel wat gebeurd. Irak heeft de resolutie aanvaardt. Eerst was er natuurlijk de omweg via het parlement, waarschijnlijk om tijd te winnen. Het parlement keurde de tekst met eenparigheid van stemmen af, maar toch besliste Saddam de VN-resolutie te aanvaarden. Waarom kan je je afvragen? Volgens mij is het omdat Saddam op die manier zijn eigen redelijkheid wil tonen, terwijl hij via het parlement toch nog zegt 'dat het niet naar zijn goesting is'. Ook typisch natuurlijk dat het verwerpen van de motie door het parlement, niet in de Irakese pers wordt vermeld. Zo wordt Saddam voor zijn eigen bevolking natuurlijk niet te kijken gezet als een totale dictator. Hoe dictatoriaal een regime immers ook mag zijn, het zal altijd pretenderen de wil van het volk te zijn. Het enige verrassende, is dat Saddam al zo vroeg aanvaardde. De meeste waarnemers hadden gedacht dat hij tot het laatste moment zou wachten. Ook dit zou kunnen passen in de strategie van Saddam om redelijk over te komen. Ik zie althans geen andere mogelijkheid.
Ondertussen heb ik nog een artikel in 'Metro' (ik weet het, het is niet echt de beste referentie) gelezen. Daarin stond dat als de VS in Irak een marrionettenregering zou installeren, ze 65% van de olievoorraden op de wereld op de een of andere manier onder controle zouden hebben. Zo zou de macht van de Opec helemaal gebroken worden. Ook de rol van de Arabische landen in het conflict tussen Israëli's en Palestijnen zou vermindern. Met alle gevolgen vandien...
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De weersomstandigheden zullen blijkbaar niet meezitten in die periode van het jaar. Stevige zandstormen blijken dan immers regelmatig voor te komen waardoor de VSA zijn voornaamste troef, de luchtmacht, moeilijker kan inzetten. Het zou dan ook een doelstelling van Saddam zijn om tijd te winnen tot eind dit jaar. Hij hoopt dan om nog enkele maanden meer safe te zitten . Wie weet wat er in die periode nog in zijn voordeel kan gebeuren. Als hij ergens een expert in is dan is het wel in tijd winnen.... En die tijd moeten de UN en Europa kunnen gebruiken om tot een werkbare oplossing te komen, om zelf een initiatief in handen te nemen. Niet geprobeert is altijd mis... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Burger
|
![]() Citaat:
www.actuasite.tk |
|
![]() |
![]() |