![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet alleen volgens hem !
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Neen we mogen niet oproepen tot geweld,maar ons laten slachten gelijk schapen,dat ben ik niet zinnens zulle.Reeds gans mijn leven hoor ik dat met geweld niets is op te lossen.gevolg:alle dagen meer geweld.Die theorie heeft dus gefaald of niet...?
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=52 Het is niet omdat je iets herhaalt dat het daarom aan bewijskracht wint. Ik zou niet weten in welke bochten ik mij zou moeten wringen. Er is een roofmoord gebeurd en de daders dienen bijgevolg bestraft te worden. Dit lijkt me een toch niet al te moeilijk verstaanbare "bocht"....
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 april 2006 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() Ah ,dus ook volgens jouw?!
![]() Je kunt je stem hier brengen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=49744
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 april 2006 om 15:56. |
![]() |
![]() |
#105 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat is precies de stem van "steven" en "jongliberaal"...jongens dan is de pret eraf...
|
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Het stinkt daar erger dan bij de mestkevers. |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk dat u niet past in discussie voeren. Maar dat zijn we gewoon van links hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat jij problemen ondervindt met begrijpend lezen is niet mijn probleem.
#109 | |
|
![]() Citaat:
Duidelijk dat u eronderuit gaat met uw stripfiguurlijke manier van discussiëren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#110 |
Burgemeester
|
![]() Laat de brusselse moslimgemeenschap nu eens bewijzen of ze het nu echt zo goed menen met ons. Zoals dat altijd wordt gezegd. Maar toch is er weinig reactie uit die hoek. Natuurlijk zijn de daders bekend bij de moslimsgemeenschap. Laat ze de daders uitleveren. Het zijn dezelfde die al jarenlang rondhangen aan de Brusselse stations,metro's en in de buurt van de Grote markt. Degenen die 's nachts in hun luxewagens het noordkwartier onveilig maken.
Laat Belgie zich nu eens bewijzen tegenover zijn bevolking en de buitenwereld. Stel de avondklok in in de migrantenwijken en zet desnoods het leger in tot de daders zijn opgepakt. Neem de wijken terug die men al jaren kwijt is. Als er niet gepast gaat gereageerd worden en men aanhoud in de laksheid krijgen we hier nog toestanden zoals in ex-Joegoslavie. En men weet hoever een gefrustreerd volk kan gaan. Het is 5 voor 12. |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
[SIZE="1"]Gelieve mij nu even te excuseren, ik ga op zoek naar een ietwat intelligentere gesprekspartner.[/SIZE]
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
![]() Is het rechtvaardig dat iemand die nu 18 wordt en normaal voor de eerste keer zou mogen gaan stemmen, dat niet kan, omwille van het feit dat zijn grootvader meer dan 60 jaar geleden ooit een deal met een Duitser gesloten had over een geslacht varken? Deze man wou alleen eten voor zijn gezin te doen overleven en links nagelt zijn nageslacht, dat toen nog niet eens geboren was aan het kruis. Als die daders van de roofmoord niet gepakt worden en ze zijn 18 of ouder, mogen ze (of moeten ze, indien nieuwe Belg) gaan stemmen. Dat willen ze ontkennen. Dan ben ik maar een nazi met Hitlersympathieën. Ik ben wel extreem rechts, maar mijn ideeën wijken op veel punten wel af. Over de Holocaust hebben ze wetten gedicteerd over hoe erg we deze moeten vinden. Lieve mensen, ik heb hier geen wet voor nodig en ook geen quota van 5 miljoen om dit verschrikkelijk te vinden. En wat moeten we dan denken van de Killing Fields in Cambodja? Of waren de extreem linkse Rode Kmher soms de lieve koorknapen, die niemand discrimineerden. Hoeveel mensen zijn er in hun concentratiekampen gestoreven. Is de ene genocide de andere niet? Moeten er een X aantal onschuldigen in sterven voor we het erg mogen vinden? Wat is Saddam van geloofsovertuiging en wat deed hij met de Koerden? Moet ik zo verder gaan? Nu: persoonlijk heb ik de indruk dat er een groep binnen de Islam nog gevaarlijker is dan iemand die al ruim 60 jaar dood is. |
|
![]() |
![]() |
#113 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als u zelfs niet weet dat Ayaan Hirsi Ali dat beweert heeft, is de verontwaardigde persmededeling van het Vlaams Belang U wellicht ook ontgaan of misschien toch het selectief geheugen dat u in de steek laat? Een vergelijkend voorbeeld zou de brandstichting en moordende schietpartij in een woning in Schaarbeek enkele jaren geleden kunnen zijn, waarbij de Marokkaanse ouders het leven lieten en hun drie kinderen door de buurtbewoners gered konden worden. Nog een voorbeeld van zinloos geweld. Bovendien zou ik nu wel eens echt willen weten, wie die moslimpamperaars dan wel zijn en welke voorkeursbehandeling u deze bevolkingsgroep wel zou willen geven? Komen we dan niet vanzelfsprekend bij het VB terecht, waarvan uw lichtende voorbeelden zoals o.a. Ayaan geen hoge verwachtingen koesteren? Laatst gewijzigd door Jakko : 15 april 2006 om 17:06. |
||
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#115 |
Parlementslid
|
![]() Beste mensen,
Mag ik jullie verzoeken om het schelden achterwege te laten in deze topic? Ik kan begrijpen dat de emoties bij zulke discussies hoog kunnen oplaaien maar ik ben niet van plan om jullie scheldwoorden te blijven wegknippen. Schelden = waarschuwing + strafpunt. Gelieve daar rekening mee te houden en de discussie respectvol te laten verlopen. Met vriendelijke groeten, Diatonos. |
![]() |
![]() |
#116 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Blijkbaar hebben sommigen gisteren te weinig vlees en te veel paaseieren gegeten. ![]() Terwijl er hier onderling wordt gescholden word er in onze hoofdstad weer een landgenoot gemolesteerd door GASTarbeiders jongeren. Goe bezig. ![]()
Als je maar politiek correct denkt... ![]() Laatst gewijzigd door xmordan : 15 april 2006 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Familie vermoorde tiener vraagt constructief debat
"De families van Joe Van Holsbeeck, vreselijk vermoord woensdag, en van zijn vriend zullen geen enkele manifestatie met een geïsoleerd en partijdig karakter, steunen. Zij vragen de voorzitters van alle democratische partijen hierover te waken." De twee families verklaren "de deur niet te sluiten voor steun aan een open, constructieve manifestatie van jongeren en burgers, maar niet voor de begrafenis waarvan de modaliteiten de komende dagen zullen worden vastgelegd". "Deze onnoemelijke daad verdient een sereen en constructief debat over de, waarschijnlijk meerdere, oorzaken, tussen alle publieke actoren die bezorgd zijn om jongeren en ouderen het elementaire recht te garanderen zich in volledige veiligheid te verplaatsen binnen en buiten de stad." "Ieder geïsoleerd, partijdig iniatief dreigt dit tragisch gebeuren te kapen en bedreigt de mogelijkheden om goed doordachte maatregelen te nemen in het belang van de hele samenleving." De twee families zijn van oordeel dat de eerste en enige prioriteit nu is om de daders van deze verschrikkelijke daad op te sporen en zo snel mogelijke voor het gerecht te brengen. Daarom "is het belangrijk dat de onderzoekers van de federale politie hun werk kunnen verderzetten in de best mogelijke omstandigheden, in samenwerking met alle burgers die nuttige inlichtingen kunnen aanbrengen". De families van Joe en zijn vriend verklaren zeer getroffen te zijn door de spontane blijken van medeleven van de reizigers in het Centraal Station en bij de bevolking in het algemeen. De vriend van Joe, "die eraan houdt in alle omstandigheden zijn anonimiteit te bewaren, wil formeel bevestigen dat diegene die men 'beertje' noemde om zijn joviaal karakter, geen enkele provocerende of racistische uitlating deed tegenover zijn aanvallers". "Joe was daar niet toe in staat." (De Morgen) |
![]() |
![]() |
#118 |
Gouverneur
|
![]() Gastarbeiders, moet dat niet vervangen worden door GASTPARASIETEN, of ingevoerd crapuul?
|
![]() |
![]() |
#119 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|