Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 15 april 2006, 15:51   #101
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Dus ik ben een crimmineel volgens u??
Niet alleen volgens hem !
Oud 15 april 2006, 15:52   #102
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Neen we mogen niet oproepen tot geweld,maar ons laten slachten gelijk schapen,dat ben ik niet zinnens zulle.Reeds gans mijn leven hoor ik dat met geweld niets is op te lossen.gevolg:alle dagen meer geweld.Die theorie heeft dus gefaald of niet...?
Chrilord is offline  
Oud 15 april 2006, 15:54   #103
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Kul en nog eens kul dat je uitkraamt ventje.

Waar staat dat ik geschreven heb dat ik sympathie uit voor ????
Een paar berichten terug. Zo kort van geheugen?

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=52

Citaat:
Nog eens, ...
Het is niet omdat je iets herhaalt dat het daarom aan bewijskracht wint.

Citaat:
... de linkse weten hier niet meer in welke bocht ze zich moeten wringen. Erg, Heeeel erg.
Ik zou niet weten in welke bochten ik mij zou moeten wringen. Er is een roofmoord gebeurd en de daders dienen bijgevolg bestraft te worden. Dit lijkt me een toch niet al te moeilijk verstaanbare "bocht"....

Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 april 2006 om 16:01.
Esperanza is offline  
Oud 15 april 2006, 15:55   #104
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Niet alleen volgens hem !
Ah ,dus ook volgens jouw?!

Je kunt je stem hier brengen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=49744

Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 april 2006 om 15:56.
Lincoln is offline  
Oud 15 april 2006, 15:56   #105
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Dat is precies de stem van "steven" en "jongliberaal"...jongens dan is de pret eraf...
Chrilord is offline  
Oud 15 april 2006, 15:56   #106
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
Neen we mogen niet oproepen tot geweld,maar ons laten slachten gelijk schapen,dat ben ik niet zinnens zulle.Reeds gans mijn leven hoor ik dat met geweld niets is op te lossen.gevolg:alle dagen meer geweld.Die theorie heeft dus gefaald of niet...?
Voila, als de linksen dat nu ook zo leren begrijpen. Maar zij zijn het fundament voor vrijheid en het recept voor oorlogen. Waar tweedracht zaaien op de eerste plaats staat en graag willen ze de realiteit verdoezelen.

Het stinkt daar erger dan bij de mestkevers.
Oud 15 april 2006, 16:00   #107
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Eeen paar berichten terug. Zo kort van geheugen?

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=52

Het is niet omdat je iets herhaalt dat het daarom aan bewijskracht wint.

Ik zou niet weten in welke bochten ik mij zou moeten wringen. Er is een roofmoord gebeurd en de daders dienen bestraft te worden. Dit lijkt me een toch niet al te moeilijke verstaanbare "bocht"....
Met welke argumenten probeert u mij eigenlijk te slaan ?
Het is duidelijk dat u niet past in discussie voeren. Maar dat zijn we gewoon van links hé
Oud 15 april 2006, 16:02   #108
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat u niet past in discussie voeren. Maar dat zijn we gewoon van links hé
Dat jij problemen ondervindt met begrijpend lezen is niet mijn probleem.
Oud 15 april 2006, 16:06   #109
Boadicea

Standaard

Citaat:
Dat jij problemen ondervindt met begrijpend lezen is niet mijn probleem.
dat is het, links moet altijd de zaken verdraaien en wanneer ze hun gelijk niet halen gaan ze maar provoceren en schelden !

Duidelijk dat u eronderuit gaat met uw stripfiguurlijke manier van discussiëren.
Oud 15 april 2006, 16:12   #110
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Laat de brusselse moslimgemeenschap nu eens bewijzen of ze het nu echt zo goed menen met ons. Zoals dat altijd wordt gezegd. Maar toch is er weinig reactie uit die hoek. Natuurlijk zijn de daders bekend bij de moslimsgemeenschap. Laat ze de daders uitleveren. Het zijn dezelfde die al jarenlang rondhangen aan de Brusselse stations,metro's en in de buurt van de Grote markt. Degenen die 's nachts in hun luxewagens het noordkwartier onveilig maken.
Laat Belgie zich nu eens bewijzen tegenover zijn bevolking en de buitenwereld.
Stel de avondklok in in de migrantenwijken en zet desnoods het leger in tot de daders zijn opgepakt. Neem de wijken terug die men al jaren kwijt is.
Als er niet gepast gaat gereageerd worden en men aanhoud in de laksheid krijgen we hier nog toestanden zoals in ex-Joegoslavie. En men weet hoever een gefrustreerd volk kan gaan. Het is 5 voor 12.
xmordan is offline  
Oud 15 april 2006, 16:15   #111
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik hoef helemaal geen argumenten aan te halen, de jouwe spreken reeds boekdelen, m.a.w. tegenstrijdigheden en simplisme staan voorop...
Citaat:
dat is het, links moet altijd de zaken verdraaien en wanneer ze hun gelijk niet halen gaan ze maar provoceren en schelden !Duidelijk dat u eronderuit gaat met uw stripfiguurlijke manier van discussiëren.
Ja hoor, what ever... Als dat je gelukkig maakt...

[SIZE="1"]Gelieve mij nu even te excuseren, ik ga op zoek naar een ietwat intelligentere gesprekspartner.[/SIZE]
Oud 15 april 2006, 16:32   #112
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik hoef helemaal geen argumenten aan te halen, de jouwe spreken reeds boekdelen, m.a.w. tegenstrijdigheden en simplisme staan voorop...Ja hoor, what ever... Als dat je gelukkig maakt...

[SIZE=1]Gelieve mij nu even te excuseren, ik ga op zoek naar een ietwat intelligentere gesprekspartner.[/SIZE]
Oké. Voor alle linksen die mijn postings echt niet begrijpen, zal ik er een tekeningetje bij moeten maken.

Is het rechtvaardig dat iemand die nu 18 wordt en normaal voor de eerste keer zou mogen gaan stemmen, dat niet kan, omwille van het feit dat zijn grootvader meer dan 60 jaar geleden ooit een deal met een Duitser gesloten had over een geslacht varken? Deze man wou alleen eten voor zijn gezin te doen overleven en links nagelt zijn nageslacht, dat toen nog niet eens geboren was aan het kruis.

Als die daders van de roofmoord niet gepakt worden en ze zijn 18 of ouder, mogen ze (of moeten ze, indien nieuwe Belg) gaan stemmen.

Dat willen ze ontkennen. Dan ben ik maar een nazi met Hitlersympathieën. Ik ben wel extreem rechts, maar mijn ideeën wijken op veel punten wel af.

Over de Holocaust hebben ze wetten gedicteerd over hoe erg we deze moeten vinden. Lieve mensen, ik heb hier geen wet voor nodig en ook geen quota van 5 miljoen om dit verschrikkelijk te vinden. En wat moeten we dan denken van de Killing Fields in Cambodja? Of waren de extreem linkse Rode Kmher soms de lieve koorknapen, die niemand discrimineerden. Hoeveel mensen zijn er in hun concentratiekampen gestoreven. Is de ene genocide de andere niet? Moeten er een X aantal onschuldigen in sterven voor we het erg mogen vinden?
Wat is Saddam van geloofsovertuiging en wat deed hij met de Koerden? Moet ik zo verder gaan?

Nu: persoonlijk heb ik de indruk dat er een groep binnen de Islam nog gevaarlijker is dan iemand die al ruim 60 jaar dood is.
Oud 15 april 2006, 16:45   #113
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Nu moet je maar eens een paar voorbeelden geven van het blind extremisme van het Vlaams Belang dat jij zo gelijkend vindt met het moslimextremisme.
Hoeveel WTC-torens hebben de belangers al opgeblazen?
Hoeveel metro-en treinstellen hebben ze al opgeblazen?
Hoeveel uitgaansoorden hebben ze al de lucht in geblazen?
Pieken die belangers ook in de criminaliteitsstatistieken?
Steken belangers ambassades en ganse buurten in brand als er een cartoon over hen verschijnt, moorden ze tegenstanders uit zoals sjiieten en soennieten doen?
Ondergaat Antwerpen hetzelfde lot als Darfoer?
Gaan de belangers en masse de Torhoutse baan op om alles te vernielen wat er in hun weg staat als een criminele autochtoon bij de lurven gevat wordt?
Een eerste vereiste is leren lezen wat er staat, Knorretje.
Citaat:
Verschoon mij mijn onwetendheid, maar Ayaan Hirsi Ali, is dat niet die Nederlandse politica, die ervoor pleit om het Vlaams Belang te verbieden omdat ze heel sterk lijkt op extremistische moslims zoals die van de Hofstad-groep. Zij weet dus perfect waartoe blind fanatisme kan leiden.
.
Als u zelfs niet weet dat Ayaan Hirsi Ali dat beweert heeft, is de verontwaardigde persmededeling van het Vlaams Belang U wellicht ook ontgaan of misschien toch het selectief geheugen dat u in de steek laat?
Een vergelijkend voorbeeld zou de brandstichting en moordende schietpartij in een woning in Schaarbeek enkele jaren geleden kunnen zijn, waarbij de Marokkaanse ouders het leven lieten en hun drie kinderen door de buurtbewoners gered konden worden. Nog een voorbeeld van zinloos geweld.

Bovendien zou ik nu wel eens echt willen weten, wie die moslimpamperaars dan wel zijn en welke voorkeursbehandeling u deze bevolkingsgroep wel zou willen geven? Komen we dan niet vanzelfsprekend bij het VB terecht, waarvan uw lichtende voorbeelden zoals o.a. Ayaan geen hoge verwachtingen koesteren?

Laatst gewijzigd door Jakko : 15 april 2006 om 17:06.
Jakko is offline  
Oud 15 april 2006, 16:46   #114
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oké. Voor alle linksen die mijn postings echt niet begrijpen, zal ik er een tekeningetje bij moeten maken.

Is het rechtvaardig dat iemand die nu 18 wordt en normaal voor de eerste keer zou mogen gaan stemmen, dat niet kan, omwille van het feit dat zijn grootvader meer dan 60 jaar geleden ooit een deal met een Duitser gesloten had over een geslacht varken? Deze man wou alleen eten voor zijn gezin te doen overleven en links nagelt zijn nageslacht, dat toen nog niet eens geboren was aan het kruis.

Als die daders van de roofmoord niet gepakt worden en ze zijn 18 of ouder, mogen ze (of moeten ze, indien nieuwe Belg) gaan stemmen.

Dat willen ze ontkennen. Dan ben ik maar een nazi met Hitlersympathieën. Ik ben wel extreem rechts, maar mijn ideeën wijken op veel punten wel af.

Over de Holocaust hebben ze wetten gedicteerd over hoe erg we deze moeten vinden. Lieve mensen, ik heb hier geen wet voor nodig en ook geen quota van 5 miljoen om dit verschrikkelijk te vinden. En wat moeten we dan denken van de Killing Fields in Cambodja? Of waren de extreem linkse Rode Kmher soms de lieve koorknapen, die niemand discrimineerden. Hoeveel mensen zijn er in hun concentratiekampen gestoreven. Is de ene genocide de andere niet? Moeten er een X aantal onschuldigen in sterven voor we het erg mogen vinden?
Wat is Saddam van geloofsovertuiging en wat deed hij met de Koerden? Moet ik zo verder gaan?

Nu: persoonlijk heb ik de indruk dat er een groep binnen de Islam nog gevaarlijker is dan iemand die al ruim 60 jaar dood is.
Dus je bomba is een nazi en jij bent zijn erfgenaam ??
Oud 15 april 2006, 16:51   #115
Diatonos
Parlementslid

Diatonos's schermafbeelding

Standaard

Beste mensen,

Mag ik jullie verzoeken om het schelden achterwege te laten in deze topic? Ik kan begrijpen dat de emoties bij zulke discussies hoog kunnen oplaaien maar ik ben niet van plan om jullie scheldwoorden te blijven wegknippen.

Schelden = waarschuwing + strafpunt.

Gelieve daar rekening mee te houden en de discussie respectvol te laten verlopen.

Met vriendelijke groeten,

Diatonos.
Diatonos is offline  
Oud 15 april 2006, 17:05   #116
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diatonos Bekijk bericht
Beste mensen,

Mag ik jullie verzoeken om het schelden achterwege te laten in deze topic? Ik kan begrijpen dat de emoties bij zulke discussies hoog kunnen oplaaien maar ik ben niet van plan om jullie scheldwoorden te blijven wegknippen.

Schelden = waarschuwing + strafpunt.

Gelieve daar rekening mee te houden en de discussie respectvol te laten verlopen.

Met vriendelijke groeten,

Diatonos.
Pasen een tijd van vrede...
Blijkbaar hebben sommigen gisteren te weinig vlees en te veel paaseieren gegeten.
Terwijl er hier onderling wordt gescholden word er in onze hoofdstad weer een landgenoot gemolesteerd door GASTarbeiders jongeren.
Goe bezig.

Laatst gewijzigd door xmordan : 15 april 2006 om 17:11.
xmordan is offline  
Oud 15 april 2006, 17:08   #117
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Familie vermoorde tiener vraagt constructief debat

"De families van Joe Van Holsbeeck, vreselijk vermoord woensdag, en van zijn vriend zullen geen enkele manifestatie met een geïsoleerd en partijdig karakter, steunen. Zij vragen de voorzitters van alle democratische partijen hierover te waken." De twee families verklaren "de deur niet te sluiten voor steun aan een open, constructieve manifestatie van jongeren en burgers, maar
niet voor de begrafenis waarvan de modaliteiten de komende dagen zullen worden vastgelegd".

"Deze onnoemelijke daad verdient een sereen en constructief debat over de, waarschijnlijk meerdere, oorzaken, tussen alle publieke actoren die bezorgd zijn om jongeren en ouderen het elementaire recht te garanderen zich in volledige veiligheid te verplaatsen binnen en buiten de stad."

"Ieder geïsoleerd, partijdig iniatief dreigt dit tragisch gebeuren te kapen en bedreigt de mogelijkheden om goed doordachte maatregelen te nemen in het belang van de hele samenleving."

De twee families zijn van oordeel dat de eerste en enige
prioriteit nu is om de daders van deze verschrikkelijke daad op te sporen en zo snel mogelijke voor het gerecht te brengen. Daarom "is het belangrijk dat de onderzoekers van de federale politie hun werk kunnen verderzetten in de best mogelijke omstandigheden, in samenwerking met alle burgers die nuttige inlichtingen kunnen aanbrengen".

De families van Joe en zijn vriend verklaren zeer getroffen te zijn door de spontane blijken van medeleven van de reizigers in het Centraal Station en bij de bevolking in het algemeen. De vriend van Joe, "die eraan houdt in alle omstandigheden zijn anonimiteit te bewaren, wil formeel bevestigen dat diegene die men 'beertje' noemde
om zijn joviaal karakter, geen enkele provocerende of racistische uitlating deed tegenover zijn aanvallers". "Joe was daar niet toe in staat."
(De Morgen)
drosophila is offline  
Oud 15 april 2006, 17:10   #118
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Pasen een tijd van vrede...
Blijkbaar hebben sommigen gisteren te weinig vlees en te paaseieren gegeten.
Terwijl er hier onderling wordt gescholden word er in onze hoofdstad weer een landgenoot gemolesteerd door GASTarbeiders jongeren.
Goe bezig.
Gastarbeiders, moet dat niet vervangen worden door GASTPARASIETEN, of ingevoerd crapuul?
jef is offline  
Oud 15 april 2006, 17:12   #119
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk bericht
Gastarbeiders, moet dat niet vervangen worden door GASTPARASIETEN, of ingevoerd crapuul?
Lees de oproep van de betrokkenen en schaam u
drosophila is offline  
Oud 15 april 2006, 17:18   #120
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Een eerste vereiste is leren lezen wat er staat, Knorretje.

Juist, daar heeft u blijkbaar zelf moeite mee. Of waren de voorbeelden te moeilijk om vinden ?

Als u zelfs niet weet dat Ayaan Hirsi Ali dat beweert heeft,
Ik weet vrij goed wat Ayaan Hirsi Ali beweert over de islam. U blijkbaar niet, want u blijft zich maar vastklampen aan één detailberichtje van harentwege over het VB, terwijl u de hoofmoot van haar werk moedwillig over het hoofd ziet.

is de verontwaardigde persmededeling van het Vlaams Belang U wellicht Die is mij inderdaad niet bekend, misschien omdat politiek correcte heksenjagerij niet mijn hobby is.
ook ontgaan of misschien toch het selectief geheugen dat u in de steek laat? Zoals uw selectief geheugen u in de steek gaat ivm Ayaan 's analyses van de ware aard van de islam ? Merkwaardig, want heel haar bekendheid en carrière is daar opgestoeld, en niet op dat ene artikeltje over de boerinnebond, of nee, wat was het weer, het VB.
Een vergelijkend voorbeeld zou bijvoorbeeld de brand en schietpartij in een woning in Schaarbeek enkele jaren geleden zijn, waarbij de Marokkaanse ouders het leven lieten en hun drie kinderen door de buurtbewoners gered konden worden. Nog een voorbeeld van zinloos geweld.
Werd hun huis met opzet in de fik gezet door autochtonen, zoals die jongen met opzet vermoord werd om zijn MP3?

Bovendien zou ik nu wel eens echt willen weten, wie die moslimpamperaars dan wel zijn en welke voorkeursbehandeling u deze bevolkingsgroep wel zou willen geven? Je weet heel goed wat met moslimpamperaars bedoeld wordt. Dat zijn die lui die graag met oogkleppen oplopen voor bepaalde verderfelijke en geweldadige trekjes van de islamitische religie en cultuur, en van hun aanhangers. Ik wens ze een spoedige Verlichting toe, net zoals aan de sujetten van hun ongelimiteerde adoratie, de moslims. Komen we dan niet vanzelfsprekend bij het VB terecht Nee absoluut niet. Volgens u is er een analogie tussen het moslimextremisme en het extremisme van VB : alleen staaft u die bewering niet. Waarom niet? Lukt het niet? Komaan zeg, doe 's een kleine moeite, antwoord op mijn vragen en staaf je bewering met concrete feiten ! Ik zou enkel bij het , waarvan uw lichtende voorbeelden zoals o.a. Ayaan geen hoge verwachtingen koesteren?
Knorretje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be