![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() ja ja en die vieze mannetjes mogen geen kinderen opvoeden, het zou wel eens het einde van onze maatschappij kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 21 april 2006 om 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 21 april 2006 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 34 voor en 34 tegen? En toch goedgekeurd? Hoe kan dat nu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Burger
|
![]() Je kant het ook anders stellen. Geen enkel van de klassieke uitheemse 'adoptie leveranciers' zullen nooit een kind ter beschikking stellen aan een homokoppel vanwege ideologische of godsdienstige homofobie. Sterker nog, het toelaten van aanvragen tot adoptie in die landen zouden oorzaak zijn voor een enorme argwaan ivm alle aanvragen tot adoptie. Vandaar waarschijnlijk de beperking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hazo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#109 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Uiteraard zijn weeskinderen belangrijk. Maar in princiepe was en is er voor hen geen probleem, zij konden gewoon door hetero-koppels worden geadopteerd. Het is wel een maatschappelijk randdetail(al dan niet positief) dat homo's dat nu ook kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() Een blaas dus...
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() Goede argumentatie, kortom iedereen die ook maar iets doet wat buiten het bruin rollenpatroontje valt wordt toch met de nek aangekeken.
![]() |
#115 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over welke vooroordelen heb je het precies? ps. mijn schrijfstijl doet hier niet terzake, cookie. Citaat:
ps. ik ben niet bang van leeuwen. Citaat:
Wie had het hier weer over lege dozen, cookie?
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
MAAR... het schoentje wringt niet in die situaties waar kinderen in een homoseksuele context worden opgevoed wanneer ze door één van hun natuurlijke ouders daarin worden "meegenomen" of "geplaatst". Het natuurlijk ouderschap is nog altijd het basisgegeven waarop het "ouderlijk gezag" is gebaseerd. Zoals in de memorie van toelichting van deze wet is aangegeven, bestaat er heel wat wetenschappelijk materiaal over de opvoeding van kinderen in een homoseksuele context, maar ENKEL waar er één van de homoseksuele partners de natuurlijke ouder is. In het merendeel van de gevallen blijken de kinderen in kwestie het contact met de andere ouder niet verloren te hebben en blijft van die kant dus ook een inbreng bestaan. Bovendien is de wetenschappelijke methodologie in die studies bijzonder dubieus (zo weten de onderzoekers zelf vaak niet eens w�*t ze precies aan het onderzoeken zijn). In het geval van een homokoppel dat "out of the blue" beslist om een kinderwens in te vullen via adoptie liggen de kaarten héél anders. Daar is geen voorgeschiedenis, daar speelt de problematiek mee van het kind dat op latere leeftijd op zoek zal gaan naar z'n roots en is de sociale kwetsbaarheid véél groter. Wat mij tegen de borst stuit is dat het uitgangspunt in dat laatste geval NIET ligt bij het belang van het kind, maar bij de misplaatste (en onterechte) drang om "de lat gelijk te leggen". Een homogezin (voil�*, ik heb de term gebruikt; nu blij?) zal -al is het louter op basis van de statistiek- ALTIJD een exotische gezinssituatie blijven en alleen daarom al het geadopteerde kind tot een buitenbeentje maken binnen de ruimere context waarin het opgroeit. De aanwezigheid van minstens één natuurlijke ouder tempert dit in ruime mate. Noem het zoals je wil, maar ik heb een probleem met het experimenteren met de toekomst van onmondige kinderen om zonodig een statement te maken; om te bewijzen dat homoseksuele koppels "het ook kunnen", zélfs al zijn ze daar biologisch (en in ruime mate nog altijd vanuit de maatschappelijke appreciatie) niet toe voorbestemd.
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
*Maar kinderen tegen wil en dank in dergelijke constructies wringen. *De nieuwe wet schept extra mogelijkheden op discriminatie van weeskinderen die tegen heug en meug geplaatst worden bij een homokoppel en het dus zonder vader of moeder moeten stellen *De nipte uitslag van de stemming wijst duidelijk aan dat diezelfde kinderen het mikpunt zullen blijven van spot en marginalisering binnen een samenleving die NOOIT in de homoseksuele relatie een volwaardig equivalent zal zien van een klassiek gezin. *Meerderheden kunnen ook verkleinen. Kinderen "gebruiken" om een misbegrepen "principe" erdoor te duwen... hmmmmmm, lijkt je dat niet een beetje obsceen? Allemaal uw woorden. Kortom, u hebt een mening die u best mag hebben... maar verkoopt hier dus onzin omdat u zelf duidelijk geen kinderen van holebis kent. Kinderen van holebis voelen zich namelijk niet gemarginaliseerd. Kinderen van holebis voelen zich niet misbruikt, maar zijn tevreden met de gezinssituatie en stellen die helemaal niet in vraag. Kinderen van holebis voelen zich ook absoluut geen beest, het is pas beestachtig in naam te durven spreken van. Kinderen van holebis hebben vaak nog een hetero vader of moeder, kinderen worden bij een adoptie dus helemaal niet integraal uitgesloten van contact met de natuurlijke ouders. Kinderen van holebis vinden kortom dat hun ouders dus evenveel rechten verdienen als de ouders van hun vrienden, wat niet meer dan normaal is. Dus ja, dat kleine exces als reactie op uw zelffverheerlijking was dus niet misplaatst.
![]() |
![]() |
#118 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
FEIT (geen mening): kinderen in een homorelatie plaatsen is inderdaad per definitie tegen heug en meug want ze hebben daar immers geen inbreng in. FEIT (geen mening): door een kind in een homoseksuele context te plaatsen ontzeg je het een gezinssituatie met een vader en een moeder. Discriminatie dus, t.a.v. die kinderen die dat wel krijgen. MENING: homoseksuele relaties zullen altijd een buitenbeentje blijven, al is het louter vanuit de statistiek. "Normaal" betekent immers: beantwoordend aan de mainstream in de samenleving. MENING: het mogelijkerwijs opofferen van de belangen van een kind om een statement te maken, vind ik inderdaad obsceen. En dan heb ik het niet over gevallen waar één van de partners de natuurlijke ouder van het kind is, maar over die gevallen waar een homokoppel zonodig "out of the blue" z'n kinderwens wil in vervulling zien gaan via adoptie. (lees hierboven mijn reactie op Fozzie's argumentatie) Nooit feiten en meningen door elkaar halen, Cookie. En een mening is ook niet hetzelfde als een vooroordeel. Ik ken inderdaad geen kinderen van holebi's. U wel? Ik ken enkel kinderen van hetero's die in sommige gevallen -meestal na echtscheiding- door hun moeder zijn meegenomen in een daaropvolgende homoseksuele relatie. Waar leidt u trouwens al die onzin uit af die u hier schrijft? * Kinderen van holebis voelen zich niet gemarginaliseerd... Heb ik anders beweerd? Trouwens, waar haal je die stelling vandaan? Onderzoek? Of veronderstelling? Ken jij een kind dat opgroeit binnen een homoseksuele relatie zonder enige verwantschap met één van beide partners? * Kinderen van holebis voelen zich helemaal geen beest. Heb ik dat soms beweerd dan? Ik had het over de "verbeesting van de samenleving"; een heel ander gegeven. Trouwens, in het verleden heb ik je ook gretig zien bijdragen in die zin. (vanuit sociaal-economische context dan) Je lult hier dus uit de nek, mijn beste. En waar doe ik aan "zelfverheerlijking"? Omdat ik wil aangeven dat ik de reclamewereld bijzonder goed ken? In tegenstelling tot de vage, anekdotische referenties die jij aandraagt? Komaan, als je er niet tegen kan, lees er dan over in plaats van je vooroordelen te verpakken in beledigingen aan mijn persoon. Kortom, je hele betoog raakt kant noch wal. Iets minder bevooroordeeld lezen in het vervolg en je komt al een heel eind verder.
![]() |
![]() |
#120 |
Minister-President
|
![]() Ga geen commentaar geven, ik vertrek nu naar de Red & Blue (gay top 100 party).... Mijn oudste zoon gaat naar het jeugdhuis, prettige avond verder...