Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 16 mei 2006, 22:25   #101
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Ik verwijs naar uw laatste paragraaf : wat is het ergste voor u of volgens u ?

...

PS ik heb ook problemen met dergelijke uitlatingen, want dat getuigd niet van respect voor de meisjes, voor mij ook in beide gevallen, zoals u dat voorbeeld aanhaalt.
Ik vind beide even erg.

Daarom schrijf ik: we kunnen moslims die een democratische variant van de islam willen ontwikkelen best steunen. Dat is erg moeilijk, omdat de islam een gedragscode is.

Racisme en fundamentalisme zijn beide onverdraagzaam, dus heb ik beide liever niet.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 16 mei 2006 om 22:25.
Black Cat is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:27   #102
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gibson Bekijk bericht
vertelt u eens, hoe groot is soefisme binnen de globale islam?

dat zwakkeren kunnen dienen onder te gaan, is niet onlogisch vanuit een louter menselijk perspectief, maar natuurlijk met al die moderne politieke correctheid en ideologieen. Onder de inuits ziet men dit eigenlijk nog steeds, mensen die een bepaalde leeftijd bereiken, en met gevolg op een ijsschotsje gezet worden en men ze laat afdrijven
Waarom "dienen"? Dat is een morele imperatief.
Oud 16 mei 2006, 22:33   #103
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Beschouwt u besnijdenis als een verminking (om maar iets te zeggen)?
Goede vraag. In de USA bestaat besnijdenis (bij jongens) als hygiënische maatregel, niet noodzakelijk bij Joden.

Er bestaat ook besnijdenis bij voorhuidvernauwing.

Er bestaat geen medische cliteridectomie.

Maar zonder rond de pot te draaien: eigenlijk vind ik besnijdenis (bij jongens) een verminking. Moet die daarom verboden worden?

Moet de kerk voor de rechtbank gedaagd worden wegens overtreding van de anti-discriminatie wetgeving?

We spreken over de grenzen van de godsdienstvrijheid.

Voor zover nodig: besnijdenis bij meisjes is verwerpelijk. Toch interessant om daarbij op te merken dat ze meestal door vrouwen wordt uitgevoerd, en dat het door die vrouwen beschouwd wordt als een teken van zuiverheid.
Oud 16 mei 2006, 22:39   #104
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Goede vraag. In de USA bestaat besnijdenis (bij jongens) als hygiënische maatregel, niet noodzakelijk bij Joden.

Er bestaat ook besnijdenis bij voorhuidvernauwing.

Er bestaat geen medische cliteridectomie.

Maar zonder rond de pot te draaien: eigenlijk vind ik besnijdenis (bij jongens) een verminking. Moet die daarom verboden worden?

Moet de kerk voor de rechtbank gedaagd worden wegens overtreding van de anti-discriminatie wetgeving?

We spreken over de grenzen van de godsdienstvrijheid.

Voor zover nodig: besnijdenis bij meisjes is verwerpelijk. Toch interessant om daarbij op te merken dat ze meestal door vrouwen wordt uitgevoerd, en dat het door die vrouwen beschouwd wordt als een teken van zuiverheid.
Ik vind dit een behoorlijk laf antwoord.
Natuurlijk is besnijdenis van weerloze mannelijke baby's een verminking. Ongeacht of dit gebeurt in een religieus verband of niet.

Zoals overigens ook de kerk voor de rechtbank moet gedaagd worden wegens overtreding van de anti-discriminatiewetgeving, tenzij men die laatste wet afschaft. Ik kies als libertariër voor de tweede optie, omdat discrimineren een natuurrecht is, in tegenstelling tot het besnijden van een persoon die daar niet om gevraagd heeft.
Oud 16 mei 2006, 22:55   #105
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind dit een behoorlijk laf antwoord.
Natuurlijk is besnijdenis van weerloze mannelijke baby's een verminking. Ongeacht of dit gebeurt in een religieus verband of niet.

Zoals overigens ook de kerk voor de rechtbank moet gedaagd worden wegens overtreding van de anti-discriminatiewetgeving, tenzij men die laatste wet afschaft. Ik kies als libertariër voor de tweede optie, omdat discrimineren een natuurrecht is, in tegenstelling tot het besnijden van een persoon die daar niet om gevraagd heeft.
Laf? Waarom? Ik keur dit persoonlijk af, maar ik begrijp dat er maatschappelijk moeilijke evenwichten zijn. Besnijdenis bij jongens is minder ingrijpend dan bij meisjes. Ik ben akkoord, voor mij hoeft dit niet, ik stel me vragen over de politieke vertaling, en hoe ver je daarin kan gaan zonder een verlichtingsfundamentalist te worden.

"omdat discrimineren een natuurrecht is": verantwoord onderscheid is geen discriminatie. Wat bedoel je eigenlijk?
Oud 16 mei 2006, 23:01   #106
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gibson Bekijk bericht

1. vertelt u eens, hoe groot is soefisme binnen de globale islam?

2. dat zwakkeren kunnen dienen onder te gaan, is niet onlogisch vanuit een louter menselijk perspectief, maar natuurlijk met al die moderne politieke correctheid en ideologieen. Onder de inuits ziet men dit eigenlijk nog steeds, mensen die een bepaalde leeftijd bereiken, en met gevolg op een ijsschotsje gezet worden en men ze laat afdrijven
1. Als soefisme niet zo groot zou zijn, dan zouden we misschien echt redenen hebben om bang te zijn voor de Islam. Het is dankzij de invloed van het soefisme dat de extremisten al bij al een kleine en in elk geval steeds méér verachte groep binnen de Islam zijn.

2. De Inuit die oudere mensen 'euthanaseren' waren daar soms toe gedwongen wegens de voedselschaarste. Nu ze hun cornflakes, melk en suiker in de plaatselijke winkel kunnen kopen, hebben ze heel andere problemen.

Zwakkeren kunnen ten onder gaan, dat is een mogelijkheid, maar ook sterkeren gaan ten onder, en vaak zelfs in veel groteren getale - dankzij de 'moderne oorlogsvoering' o.a. - dan men op grond van hun 'sterkte' zou aannemen.

Moeten ze daarom ten onder gaan ? Dat is alvast geen 'natuurwet', ongeacht wat een dweper als Nietzsche daarover wist te vertellen.

Laatst gewijzigd door djimi : 16 mei 2006 om 23:01.
djimi is offline  
Oud 16 mei 2006, 23:09   #107
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja. Behalve in de (uiterst zeldzame) gevallen waar het om hygiënische en/of gezondheidsredenen aangewezen is, en dat is dan eerder een probleem voor de mannen onder ons.

In elk geval moet de minimumleeftijd voor besnijdenis opgetrokken worden tot - ik zeg ook maar iets - 18 jaar, en mag die besnijdenis enkel plaatsvinden met de expliciete en bewuste toestemming van de voornaamste betrokkene, nl. de te besnijden persoon (man/vrouw).
djimi is offline  
Oud 16 mei 2006, 23:11   #108
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja. Behalve in de (uiterst zeldzame) gevallen waar het om hygiënische en/of gezondheidsredenen aangewezen is, en dat is dan eerder een probleem voor de mannen onder ons.

In elk geval moet de minimumleeftijd voor besnijdenis opgetrokken worden tot - ik zeg ook maar iets - 18 jaar, en mag die besnijdenis enkel plaatsvinden met de expliciete en bewuste toestemming van de voornaamste betrokkene, nl. de te besnijden persoon (man/vrouw).
Voor mannen kan ik die redenering volgen. Maar voor vrouwen zou dit extreme zelfverminking zijn. Ga je dat toelaten?
Oud 17 mei 2006, 00:03   #109
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Voor mannen kan ik die redenering volgen. Maar voor vrouwen zou dit extreme zelfverminking zijn. Ga je dat toelaten?
Voor een keer ben ik het met je eens. Besnijding van vrouwen is verminking. Een verminking tot in het wezen van een vrouw.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 17 mei 2006, 07:03   #110
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Ik vind beide even erg.

Daarom schrijf ik: we kunnen moslims die een democratische variant van de islam willen ontwikkelen best steunen. Dat is erg moeilijk, omdat de islam een gedragscode is.

Racisme en fundamentalisme zijn beide onverdraagzaam, dus heb ik beide liever niet.
volledig akkoord met u, tegen elke vorm van extremisme !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 17 mei 2006, 08:01   #111
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrouwenbesnijdenis is geen oorspronkelijk moslim gebruik, maar een afrikaans gebruik.
Lang niet alle moslima's zijn besneden, zelf de dochters van streng gelovige vaders niet noodzakelijk.

Ik heb ook nog wat vragen ?

beschouwt u de teljoor in de lip en de oorlellen ook als verminking ?
beschouwt u het inbinden van voeten ook als verminking ?
beschouwt u het verlengen van de nek ook als verminking ?
beschouwt u piercings en oorbellen ook als verminking ?
beschouwt u niet noodzakelijke medische ingrepen ook als verminking ?

Laatst gewijzigd door spherelike : 17 mei 2006 om 08:11.
spherelike is offline  
Oud 17 mei 2006, 08:08   #112
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
.

beschouwt
beschouwt
beschouwt
beschouwt
beschouwt
luc broes is offline  
Oud 17 mei 2006, 08:13   #113
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

met dank voor de terechte terechtwijzing, het is al verbeterd
komt door de zinsbouw om te gooien, sorry
spherelike is offline  
Oud 17 mei 2006, 08:50   #114
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
vrouwenbesnijdenis is geen oorspronkelijk moslim gebruik, maar een afrikaans gebruik.
Lang niet alle moslima's zijn besneden, zelf de dochters van streng gelovige vaders niet noodzakelijk.

Ik heb ook nog wat vragen ?

beschouwt u de teljoor in de lip en de oorlellen ook als verminking ?
beschouwt u het inbinden van voeten ook als verminking ?
beschouwt u het verlengen van de nek ook als verminking ?
beschouwt u piercings en oorbellen ook als verminking ?
beschouwt u niet noodzakelijke medische ingrepen ook als verminking ?
Het antwoord kan moeilijk anders dan "ja" zijn, voor mij toch. Vooral dat laatste: overbodige plastische chirurgie in functie van ijdelheid.
Oud 17 mei 2006, 12:53   #115
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het 'verplicht' zou worden, zou ik het in elk geval proberen te verbieden, dus allerminst toelaten.
Zelfs als het slechts zou gaan om 'uiterst milde sociale druk' zou ik niet willen dat het gebeurt.

Maar als iemand zèlf kiest voor zo'n behandeling (die ik trouwens alleen maar kan afraden, zeker voor vrouwen) kan ik moeilijk die persoon tegenhouden.

Ik kan alleen maar hopen dat niemand zo dwaas is zo'n zelfverminking te willen.

Laatst gewijzigd door djimi : 17 mei 2006 om 12:53.
djimi is offline  
Oud 17 mei 2006, 13:05   #116
peterg
Vreemdeling

Standaard

om nog eens tot de essentie van dit topic te komen: heeft er nu iemand ook maar één duidelijke link kunnen leggen tussen Van Themsche en het VB? of heeft er ook maar iemand een link tussen hem en racistische/extreem-rechtse groeperingen/gedachten kunnen leggen? Het antwooord is NEE! de enige verwijzingen in die richting zijn pure cafépraat...
peterg is offline  
Oud 17 mei 2006, 13:39   #117
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als het 'verplicht' zou worden, zou ik het in elk geval proberen te verbieden, dus allerminst toelaten.
Zelfs als het slechts zou gaan om 'uiterst milde sociale druk' zou ik niet willen dat het gebeurt.

Maar als iemand zèlf kiest voor zo'n behandeling (die ik trouwens alleen maar kan afraden, zeker voor vrouwen) kan ik moeilijk die persoon tegenhouden.

Ik kan alleen maar hopen dat niemand zo dwaas is zo'n zelfverminking te willen.
Zo eenvoudig is het echter niet. De ingrepen in kwestie zijn medische ingrepen en hebben dus de medewerking van een arts nodig.

Jij bent bv gynaecoloog, er komt een vrouw binnen die zich wil laten besnijden en toenaaien. Wat doe jij als arts?

Loop je kans op juridische vervolging als je daar op ingaat?

Ga je er rekening meehouden dat als ze het laat doen door een vriendin, of zelf probeert, met een aardappelschillertje, de resultaten nog erger zijn?

Als iemand je als arts zou vragen zijn oor te amputeren, zou je het dan doen? Of bel je dan je collega uit de psychiatrie?
Oud 17 mei 2006, 13:40   #118
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peterg Bekijk bericht
om nog eens tot de essentie van dit topic te komen: heeft er nu iemand ook maar één duidelijke link kunnen leggen tussen Van Themsche en het VB? of heeft er ook maar iemand een link tussen hem en racistische/extreem-rechtse groeperingen/gedachten kunnen leggen? Het antwooord is NEE! de enige verwijzingen in die richting zijn pure cafépraat...
Het eigenlijke antwoord is ja.
Oud 17 mei 2006, 13:47   #119
peterg
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Het eigenlijke antwoord is ja.
zeg me: waar kan ik die rechtstreekse én ondubbelzinnige verwijzingen vinden? doe geen moeite: ze zijn NERGENS te vinden... het gaat altijd en overal om geruchten, "van horen zeggen"...
peterg is offline  
Oud 17 mei 2006, 13:56   #120
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peterg Bekijk bericht
zeg me: waar kan ik die rechtstreekse én ondubbelzinnige verwijzingen vinden? doe geen moeite: ze zijn NERGENS te vinden... het gaat altijd en overal om geruchten, "van horen zeggen"...
Toch wel:
De familiale context bv: alles VB en extreem-rechts
Die jongen kon zich gewoon niet permitteren geen VB-er te zijn.

De voortdurende VB-stigmatiseringen die een vijandbeeld scheppen.

Waarom zat die jongen zo ver van huis op school? superdiscipline? of superwit?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be