Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 24 mei 2006, 16:17   #101
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Na een kleine honderd berichten kwamen we nog steeds geen goed onderbouwde bewijsvoering tegen die ontegensprekelijk de racistiche motivatie van al deze feiten aantoont.

Ongetwijfeld wordt deze lacune snel door u opgevuld.
Besluit: Kies eerst voor de meest voor de hand liggende verklaring. De dader, zijn mentale ingesteldheid = psychopaat, de problemen waar die ene persoon niet weet mee om te gaan. Daarna kan je vertellen dat deze persoon wel heel gemakkelijk aan een wapen kwam en kan je er bij vertellen dat heel wat mensen met vergelijkbare problemen die problemen oplossen door voor het VB te stemmen.

Rogier

Laatst gewijzigd door Rogier : 24 mei 2006 om 16:20.
Rogier is offline  
Oud 24 mei 2006, 16:27   #102
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Geldt datzelfde niet voor Hans Van Themsche?
Lijkt mij toch echt een actie van iemand die psychisch niet helemaal in orde is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
Besluit: Kies eerst voor de meest voor de hand liggende verklaring. De dader, zijn mentale ingesteldheid = psychopaat, de problemen waar die ene persoon niet weet mee om te gaan. Daarna kan je vertellen dat deze persoon wel heel gemakkelijk aan een wapen kwam en kan je er bij vertellen dat heel wat mensen met vergelijkbare problemen die problemen oplossen door voor het VB te stemmen.

Rogier

Waarom zouden een zwakke mentale gezondheid en een racistisch motief elkaar uitsluiten??
drosophila is offline  
Oud 24 mei 2006, 17:18   #103
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden een zwakke mentale gezondheid en een racistisch motief elkaar uitsluiten??
Ze sluiten elkaar zeker niet uit, wat dat betreft heeft het Derde Rijk een hele stoet aan racistische psychopaten voortgebracht.
Maar deze Hans was eerst gotic (die veelal niet-racistisch zijn) en opeens een skinhead, wat mij aangeeft dat hij intens gestoord moet zijn.
Maar ik heb ik sterk het idee dat deze zaak in al zijn triestheid politiek wordt misbruikt.
Oud 24 mei 2006, 17:28   #104
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
De keuze van de slachtoffers door de dader wordt bepaald door een vijandbeeld. Een psychopaat heeft een probleem met gevoelens. Hij kan die gevoelens niet beleven. Haat, liefde, angst het zijn allemaal zaken die hem onberoerd laten. Hij wordt alleen gedreven door het eigen ik. Om zich maatschappelijk te handhaven zal hij het gedrag van anderen over nemen en ook de manier waarop anderen met gevoelens omgaan. De meeste mensen met dit mentale probleem weten zich op die manier te gedragen en leven een vrij normaal leven. Veel van die mensen zijn doeners, sportlui die tot het uiterste gaan. De meeste houden zich zelfs vrij strikt aan de regeltjes. Een aantal ontspoort en dan beginnen de moeilijkheden. Een deel daarvan komt met het gerecht in aanraking, een ander deel verpest de sociale relaties. Gebroken huwelijken, intriges op de werkplaats enz. Een zeer klein aantal gaat echt extreem te werk. Gelukkig een zeer klein deel! De eerste vraag is waarom gaat iemand willekeurig mensen ombrengen. Een antwoord kan zijn: Een psychopaat is een doener, iemand die een probleem oplost door er heel hard tegen aan te gaan wat ook de gevolgen kunnen zijn. Wie zijn de slachtoffers, vrouwen, een kind en mensen die iets vertegenwoordigen waardoor ze hem in de weg lopen. Een psychopaat gaat niet iemand vermoorden uit haat, maar omdat die hem toevallig in de weg loopt.
Het is een beetje te simpel om dit met racisme te verklaren.

Rogier

Laatst gewijzigd door Rogier : 24 mei 2006 om 17:39.
Rogier is offline  
Oud 24 mei 2006, 17:42   #105
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zullen er ongetwijfeld nog veel meer zijn, gepleegd door zowel wit, zwart als bruin.
Want racisme komt overal in de wereld voor en is echt geen exclusief recht voor "witte" mensen.
Ben ik het 100% percent mee eens. Hoeveel incidenten halen er de media niet?
Ik heb onlangs nog iets voorgehad, maar had echt geen zin om op het politiebureau te gaan zitten en een doktersonderzoek te ondergaan om mijn blauwe plekken vast te stellen. Deze liep ik op omdat drie individuen me plots aanvielen. Hun gezichten waren bedekt, maar ze sloegen me enkel omdat ik blank en vrouwelijk was en geen moslima, dus droeg ik ook geen hoofddoek. Dat tolereren ze niet. Mijn handtas moesten ze niet hebben. Nee, ze willen me gewoon weg uit wat ze HUN buurt noemen.

Vermits de drie kwasten hun gezichten bedekt hadden, wist ik niet waarom ik kosten en moeite moet doen voor niets. Daarnaast waren mijn aanvallers aan hun manier van doen en hun taaltje waarmee ze me dreigden af te maken, zeker allochtoon.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 24 mei 2006 om 17:43.
Boadicea is offline  
Oud 24 mei 2006, 17:55   #106
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ben ik het 100% percent mee eens. Hoeveel incidenten halen er de media niet?
Ik heb onlangs nog iets voorgehad, maar had echt geen zin om op het politiebureau te gaan zitten en een doktersonderzoek te ondergaan om mijn blauwe plekken vast te stellen. Deze liep ik op omdat drie individuen me plots aanvielen. Hun gezichten waren bedekt, maar ze sloegen me enkel omdat ik blank en vrouwelijk was en geen moslima, dus droeg ik ook geen hoofddoek. Dat tolereren ze niet. Mijn handtas moesten ze niet hebben. Nee, ze willen me gewoon weg uit wat ze HUN buurt noemen.

Vermits de drie kwasten hun gezichten bedekt hadden, wist ik niet waarom ik kosten en moeite moet doen voor niets. Daarnaast waren mijn aanvallers aan hun manier van doen en hun taaltje waarmee ze me dreigden af te maken, zeker allochtoon.
Ik ben eens een keer bedreigd door een groep Marokkanen van een man of 15, allemaal een dure scooter en stijf van de coke. En dat voor het politiebureau!
Aan de andere kant is mijn dochter een keer ontzet door een Turkse jongen toen zij door een stelletje straatjochies (blank, zwart en bruin) werd bedreigd.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 24 mei 2006 om 17:55.
Derk de Tweede is offline  
Oud 24 mei 2006, 18:14   #107
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben eens een keer bedreigd door een groep Marokkanen van een man of 15, allemaal een dure scooter en stijf van de coke. En dat voor het politiebureau!
Aan de andere kant is mijn dochter een keer ontzet door een Turkse jongen toen zij door een stelletje straatjochies (blank, zwart en bruin) werd bedreigd.
Coke, je zegt het. Ik geloof ook dat sommigen hier serieus door aan het flippen zijn. Erg volgens de filosofie van de koran, als je deze er op dat gebied eens op naslaat.

En op de politie moet je inderdaad ook niet rekenen. Ik begrijp het wel, want als ze optreden, leggen de crapullekes meestal klacht neer tegen hen, wegens racisme en schiet het comité P sneller in actie dan het gerecht.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 24 mei 2006 om 18:14.
Boadicea is offline  
Oud 24 mei 2006, 18:51   #108
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
Een psychopaat gaat niet iemand vermoorden uit haat, maar omdat die hem toevallig in de weg loopt.
Dit is dan alvast helemaal NIET van toepassing op Van Themsche, die verklaarde dat het hem om "vreemdelingen" te doen was (zeer specifiek dus; het kind was nog volgens de dader '"op het verkeerde moment op de verkeerde plaats") en dat hij van plan was om nog veel meer "vreemdelingen" de dood in te jagen.
Als dat geen racisme is, wat dan wel (of hij nu psychopaat is of niet)?

En: zulke sterke aanwijzingen van racisme vind je in geen enkel hieboven gepost fait divers terug.

Laatst gewijzigd door drosophila : 24 mei 2006 om 18:52.
drosophila is offline  
Oud 24 mei 2006, 21:40   #109
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Zoals Easy Rider Free Rider noemen?
Een verstrooid moment, kheb mij trouwens ook wel degelijk al tijdje gecorrigeerd, zoals je kan zien beneden aan de relevante post
Casca is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be