![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Wit-Blauw en Blauw-Geel zijn de kleuren van de 2 provincies (bubbeldroom) Sta Cruz de Tenerife en Las Palmas de Canarias. Citaat:
![]() Dat is me nog helemaal niet opgevallen.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 30 juni 2006 om 17:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Nog veel oefenen in het kronkelen dus, het is nodig ![]() De tweede vlag die door de opstandelingen werd gebruikt, na de Franse overigens, was immers een vlag met horizontale strepen. Bovenaan rood, in het midden geel en onderaan zwart, zoals vermeld in het grondwetsartikel. Natuurlijk vonden de Belgische criminelen dat te veel op de Nederlandse vlag lijken en te weinig op de Franse vlag, dus hebben ze de strepen maar verticaal geplaatst. Uiteraard zonder het grondwetsartikel aan te passen, de grondwet is maar futiel en onbelangrijk voor dat Belgisch krapuul.
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Dat heb ik gedaan, goed lezen en desnoods een nieuwe bril kopen. Nogmaals: het gaat altijd van de stok naar buiten toe bij verticale banen. U kunt toch lezen?
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de Nederlandse Grondwet hanteert men zelfs in de versie van 2002 de term 'Koning'. Zo ziet Beatrix er toch niet uit8) http://www.minbzk.nl/contents/pages/...et_NL_6-02.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Soms, Silhoutte, kan je beter gewoon zwijgen. Als je merkt dat je geen kant meer uit kan, hou dan je mond zoals de bubbels.
Door te blijven doorhameren over dezelfde dingen, terwijl al zwart op wit bewezen is dat je fout bent, maakt je alleen belachelijk. In zo een geval kan je twee dingen doen: je ongelijk toegeven of zwijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @Tantist
En het was niet de laatste keer dat belziek de grondwet aan zijn laars lapte. 14 dagen na ze te ondertekenen brak de koning ze al door Franse troepen naar belziek te halen, terwijl in de grondwet staat dat daarvoor een beslissing van het parlement nodig is... |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Verklaar u nader (en ik weet maar al te goed dat u toch geen antwoord zal geven, of toch geen ernstig)
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Het is onlogisch om tegen een vrouw de mannelijke vorm te gebruiken. Vandaar dat 'Koningin' wordt geaccepteerd en al eeuwen gebruik is. Je kunt niet zeggen: De Koning en de Koning, waarbij een de staatsrechtelijke titel van het staatshoofd betreft en de ander de mannelijke partner van een koningin. De echtgenoot van de Koningin wordt daarom nooit hoger dan Prins. De echtgenote van de Koning wordt wel Koningin omdat daar geen staatsrechtelijke titel aan verbonden is. Voor wat betreft de Grondwet: Engeland heeft niet eens een grondwet en niemand twijfelt eraan dat dat een democratisch land is. Belgie had zijn grondwet al geschonden toen de inkt nog niet eens droog was. Ik weet wel wat ik liever had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() In de Nederlandse Grondwet gebruikt men voor de aanduiding van het huidige staatshoofd "Koning", terwijl het Koningin moet zijn natuurlijk. Er staat zelfs expliciet in dat de terminologie moet gewijzigd worden zo een Koningin regeert. Toch gebeurt dit niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Machtsmisbruik heeft niets met deze kwestie te maken. Dat komt in elk land voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() (Grond)wetten zijn er net om mensen te beschermen van willekeur. Nooit hebben de Nederlandstalige Belgen moeten meemaken wat de Ieren, Z-Afrikanen, zwarten in VSA etc. hebben meegemaakt. En dan zwijgen we nog over de Polen, de zigeuners, de Russen... Welk land in Europa heeft dan een onbesproken, glorierijke - steeds opwaartse- geschiedenis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga je Vlaanderen vergelijken met de Britse kolonies? Dan zullen we maar eens het fenomeen "Belgisch Kongo" bovenhalen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
De constitutionele traditie van Engeland is trouwens veel ouder dan de Belgische met o.a. de Magna Charta. Dus sta je terug met de billen bloot... Nog even oefenen jij...
![]() |