![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Gaat u naar de IJzerbedevaart of IJzerwake ? | |||
Ik ga alleen naar de IJzerwake |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,08% |
Ik ga alleen naar de IJzerbedevaart |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,66% |
Ik ga naar beiden |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,66% |
Ik ga naar geen één van beiden. |
![]() ![]() ![]() |
30 | 56,60% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook als de kleur ervan me niet bevalt, ook als de chauffeur niet de baan volgt die ik voor ogen had: het belangrijkste is dat ik aankom in een zo unitair mogelijk democratisch België. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de politiek van een democratisch land, dient op bestuurlijk vlak de wil van de meerderheid ingevolgd te worden, ongeacht of die als progressief of conservatief beshouwd wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het was maar om te lachen, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet me dus een beetje fixeren op het IJzergebeuren om flaminganten in discrediet te brengen en tegen mekaar op te jutten. Piece of cake zolang er 2 manifestaties plaatsvinden. Dat kan niet anders of er bestaat daar een onderscheid tussen 'de goei Vlamingen' en de andere. Stof genoeg om vuurkestook te spelen. Maar in feite is het nog wat vroeg op 't jaar. Da's meer voor eind augustus. We zien wel. Intussen geen nieuws van het Wetterse Vlaams stormfront?
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat het Wetterse Vlaams stormfront betreft (weeral treffend uitgedrukt) loopt de zaak vrij gesmeerd. Onze tegenstanders hebben een paar verkiezingsborden laten verdwijnen en klacht neergelegd omdat sommige borden schijnbaar niet op de daartoe voorziene plaatsen staan. De CD&V laat zich in deze niet onbetuigd, ze worden wat nerveus, altijd goed voor de tegenpartij. Wij hebben ook klacht neergelegd bij de vaste Commissie van Taaltoezicht betreffende de onwetttige aankondigen en geschreven mededelingen in het Frans in De Warande. Ik kom hier zo vlug als mogelijk op terug, en ook mijn belofte van programmapunten zal ik nakomen. Nog even geduld, scherp je pen maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben eigenlijk eens benieuwd of ze ons links-nationalisten graag gaan zien komen op de ijzerwake, met onze rode vaan ? Hoe ze daar staan tegenover linkiewinkies is wel al bekend.
De ijzerbedevaart is niet veel soeps meer maar nogal wat 'radicalere' flaminganten blijven er uit traditie naartoe gaan, in plaats van op de organisatoren te schimpen zou 't misschien beter zijn die bezoekers zelf aan te spreken.
![]() |
![]() |
#109 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wie heeft er nu last van dat aankondigingen in meerdere talen aanplakken. Dat heb !ik nu nooit begrepen van de Flaminganten, hun overgevoeligheid ivm dat Frans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Zolang jullie anti-België en pro-Vlaamse symbolen hebben zal dat wel lukken zeker?
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Er wordt wel aangeraden aan alle organisaties zich te houden aan het thema rond Vlaamse onafhankelijkheid. (PS: moest ge afkomen, we drinken zeker eens een pint ![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 1 augustus 2006 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sommige Flaminganten hebben inderdaad een overgevoeligheid ivm het Frans, maar dit heeft meer met historische achtergronden vandoen dan met andere motieven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En geef toe, de toekomst die Stalin aan de door hem veroverde gebieden gaf is niet iets om jaloers op te zijn hé. Ooit gehoord van Smerth Spionam (en ik bedoel niet de James Bond versie, maar degene die al de burgers in het gehele eigen en veroverde gebied als 'spionam' zag), de kGB, de Oost-Duitse staatspolitie...? Ik denk niet dat je kunt stellen dat de Oostfronters hierover voorgelogen werden tenzij je zelf een aanhanger van Stalin bent uiteraard. Hoeveel keer moeten mensen zoals u eigenlijk geconfronteerd worden met dat waar Stalin voor stond voor jullie begrijpen dat jonge mannen die opgeroepen worden om hun moeders, zusters, vaders, broers en hun vaderland tegen zoiets te beschermen aan die vraag tegenmoetkomen?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de simpelen van geest een tekstueel tekeningetje. Stel dat er een bende Russische terroristen op weg is naar jou huis om dat te vernielen, je vrouw en je dochters te verkrachten en jou en je hele familie of af te slachten of in slavernij te brengen. Stel dat er tussen jou en die pipos nog een duitser woont waarvan je weet dat die eigenlijk tot hetzelfde in staat is (wat de Oostfronters niet eens wisten, Duitsland speelde tegenover de Vlamingen de héél welwillende bezetter) maar op dit moment bereid is om samen met jou je huis en je vrouw en kinderen te verdedigen. In dat geval moet je volgens jou dus vrijwillig je vrouw en kinderen laten verkrachten en vermoorden en je hele bezit opgeven of... je bent ineens een Duitser? Zie je zelf niet dat die redenering niet klopt? En, indien ze wel klopt, zijn dan niet alle geallieerden mee schuldig aan de misdaden van hun bondgenoot, Stalin? Wat mij betreft trokken de Oostfronters, gegeven de informatie die zij hadden en de geloofwaardigheid van diegenen - de kerk - die ze verstrekten de enige juiste conclusie. Beschouwingen achteraf die rekening houden met wat 'nu algemeen bekend is' doen daar niets aan af. Iemand die omkomt bij een poging om een kind uit een brand te redden is een held. Wanneer achteraf blijkt dat het kind reeds in veiligheid was is hij niet minder een held. Wat mij betreft waren, en belangrijker, zijn Oostfronters moedige mannen die naar hun beste vermogen opkwamen voor hen die hen dierbaar waren. Ongefundeerde politiek geïnspireerde uitlatingen van salonactivisten doen daar niets aan af...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Gesteld dat je dergelijke nonsens ergens hebt gelezen en nog gelooft ook. Daar is meestal al een sterke partijwerking voor nodig die zich profileert als de Nieuwe Orde, gericht op het nazisme. 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Misschien nooit geweten dat Trotski (Stalin- èn Hitler-rivaal maar extreem-links) de Vlaamse ontvoogdingsstrijd weliswaar burgerlijk noemde maar wel een bevrijdingsstrijd die ondersteund diende te worden? Dat verandert het perspectief nogal, niet? Echte vrienden vragen geen bloedoffers!
![]() |