Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2006, 09:48   #101
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Hier begrijp ik toch iets niet...
En dat begrijp ik dan weer niet van u.

Laat het me dan uitleggen.

Citaat:
De VB-stemmers klagen dat de "politici krapuul zijn die zich enkel over hun eigen elektrorale scores en postjes bekommeren", ze willen daar (soms terecht) verandering in, ze willen "andere politici", en dan stemmen ze op ... een politicus (of partij) die geen haar beter is.
Sinds de jaren '60 zijn vele burgers volwassener geworden. Ze zijn niet meer te vatten in termen van "aanhanger van" deze of gene partij of politicus. Ze gebruiken integendeel politici om een zeer welbepaald doel te bereiken. Als die politicus dat doel niet meer kan dienen, wordt hij bij het groot afval gezet.

Citaat:
Rare jongens, die VB'ers...
Alsof men, om Castro's regime omver te gooien, een beroep zou doen op Stalin.
Er is vermoedelijk niemand die Castro beter kan opruimen dan Stalin.

Laatst gewijzigd door baarle : 5 juli 2006 om 09:50.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 10:03   #102
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Sinds de jaren '60 zijn vele burgers volwassener geworden. Ze zijn niet meer te vatten in termen van "aanhanger van" deze of gene partij of politicus. Ze gebruiken integendeel politici om een zeer welbepaald doel te bereiken. Als die politicus dat doel niet meer kan dienen, wordt hij bij het groot afval gezet.
Allé dan, da's ook een manier van denken, natuurlijk.
Oud 5 juli 2006, 10:11   #103
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Allé dan, da's ook een manier van denken, natuurlijk.
Het is een rechtstreeks gevolg van het gebrek aan democratie in dit land. De burgers zijn geëvolueerd, het zijn niet meer de volgzame schapen uit de jaren '50 die dankbaar waren voor een uitkering door de vakbond of een job geschonken door een politicus.

Maar de politieke structuren zijn niet mee geëvolueerd: de burger heeft nog altijd evenveel - of zelfs minder - inspraak als in de jaren '50. Dat heeft al tot heel wat anomalieën en oneigenlijke reacties geleid. Het niet te stuiten succes van het Belang is er één van.

Er zijn geen uitwegen voor de modale burger om zijn wil om te zetten in beleid. Dus kiezen velen ervoor om die ongenaakbare politici, die de macht voor zichzelf reserveren, te gebruiken als pionnen. Ik vind dat in het gegeven kader een volkomen oirbare optie.

Laatst gewijzigd door baarle : 5 juli 2006 om 10:12.
Oud 5 juli 2006, 10:16   #104
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk begin ik meer een meer voorstander te worden van bij VB te zeggen waar het op staat, het zogenaamde VB-bashen. Het is simpelweg de enigste manier om mijn mening (en die van vb. De Gucht en Barman ook) goed te kunnen uiten. Of VB echt meer stemmen kan halen door dat VB-Bashen, betwijfel ik eigenlijk. Wie laat zich daar nu door leiden: ooh, ocharme die partij, zij worden toch zo dikwijls aangevallen, laten we daar nu maar op stemmen.

Vlaams Belang is simpelweg een neo-fascistische partij die helemaal niet tolerant is en zo demagogisch als maar kan zijn.

Laatst gewijzigd door Twanne : 5 juli 2006 om 10:17.
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 10:18   #105
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Vlaams Belang is simpelweg een neo-fascistische partij die helemaal niet tolerant is en zo demagogisch als maar kan zijn.
Zo is dat !! 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 10:20   #106
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk begin ik meer een meer voorstander te worden van bij VB te zeggen waar het op staat, het zogenaamde VB-bashen. Het is simpelweg de enigste manier om mijn mening (en die van vb. De Gucht en Barman ook) goed te kunnen uiten. Of VB echt meer stemmen kan halen door dat VB-Bashen, betwijfel ik eigenlijk. Wie laat zich daar nu door leiden: ooh, ocharme die partij, zij worden toch zo dikwijls aangevallen, laten we daar nu maar op stemmen.

en kan je dat bewijzen? Of lul je gewoon uit je nek?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 10:21   #107
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Of VB echt meer stemmen kan halen door dat VB-Bashen, betwijfel ik eigenlijk.
De cijfers overtuigen u niet?

Ik pik er maar één uit: de eerste opiniepeiling na de grote "het VB heeft schuld aan de Antwerpse moorden"-campagne gaf zowat anderhalve procentpunt winst aan.

Idem voor de discussie over de partijsubsidies, het Gentse proces etc. etc. etc.
Oud 5 juli 2006, 10:38   #108
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus zijt ge akkoord met degenen die zeggen dat Dewinter enkel en alleen van de gratis publiciteit gebruik wil maken?
Dus zijt ge akkoord met diegenen die menen dat Dewinter eigenlijk maar een ordinaire politicus is, met ditto hypocrisie, die dus geen haar beter is dan diegenen die hij zo fel aanvaalt?

Het VB heeft 1.000.000 stemmers. Daarmee kan een zanger al een pak platen verkopen, nietwaar? En daarmee zou een "onafhankelijke media" ook een pak kranten kunnen verkopen.
Zoals ik hier nogal gezegd heb, ik ben geen blind partijneukertje, hoor. Tuurlijk is Dewinter een politicus als een ander, alleen is hij een pak slimmer dan de rest.
Het is niet omdat het Vb 1000000 stemmen haalt, dat zij allemaal dezelfde 'artiest' graag horen, laat staan diens cd kopen. Maar als de onafhankelijke media de foute artiesten brandmerken/negeren kunnen we gerust spreken van broodroof. Ooit hoop ik dat De Smedt en Co eens een koekje van eigen deeg krijgen. Het ziet er goed uit.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 10:47   #109
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen, we gaan ons wat laten leiden door een 'artiest' wiens ego zwaarder weegt dan onze planeet.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 13:31   #110
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
en kan je dat bewijzen? Of lul je gewoon uit je nek?
Ach, het is maar mijn mening en die mag ik vrij en openlijk uiten: Vlaams Belang is simpelweg een neo-fascistische partij die helemaal niet tolerant is en zo demagogisch als maar kan zijn!

Wat die cijfers betreffen: het is niet omdat VB 1.5% punt stijgt na de uitspraak van De Gucht, dat ze zijn gestegen omdat hij die uitspraak heeft gedaan. De Gucht heeft misschien niet helemaal gelijk met zijn uitspraak, maar VB is wel verantwoordelijk voor een haat-campagne tegen de multiculturele samenleving (multiculturaliteit=multicriminaliteit) en dus tegen mensen die onze Westerse/Vlaamse cultuur niet delen. Dat VB 1 miljoen stemmen haalt, geeft hen alleen maar het gevoel dat ze met hun standpunten gelijk hebben.
De gemakkelijkste oplossing is echter nooit de beste. Maar voor veel mensen is het blijkbaar te moeilijk om ook maar proberen samen te leven met elkaar (dat geldt niet alleen voor de Vlamingen uiteraard, ook voor moslims van Arabische en Noord-Afrikaanse origine).
Oud 5 juli 2006, 13:34   #111
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat die cijfers betreffen: het is niet omdat VB 1.5% punt stijgt na de uitspraak van De Gucht, dat ze zijn gestegen omdat hij die uitspraak heeft gedaan.
Het is niet omdat ze na het proces 2 pct gestegen zijn dat...
Het is niet omdat ze na de subsidieklucht in het parlement 1 pct gestegen zijn dat...
Het is niet omdat ze een week na 0110 nog 1,5 pct meer zullen stijgen dan al voorspeld, dat...

Ach, het is maar een mening hé, en je mag ze vrij uiten.

Laatst gewijzigd door baarle : 5 juli 2006 om 13:34.
Oud 5 juli 2006, 13:36   #112
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze gebruiken integendeel politici om een zeer welbepaald doel te bereiken. Als die politicus dat doel niet meer kan dienen, wordt hij bij het groot afval gezet.
Er is hardnekkig zwerfvuil dat zich steeds opnieuw in een bestuurszetel weet te hijsen ondanks electorale afgang.
Oud 5 juli 2006, 13:38   #113
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Misschien kunnen we een regelgeving opstellen die omschrijft waar en voor welke organisatoren artiesten wel en niet mogen optreden?
Misschien kunnen we een codex opstellen die omschrijft over wat artiesten zich mogen uiten en over wat niet?

Of misschien hebben die mensen - als artiest - het recht op een eigen mening en het recht om die te uiten?
Of misschien vindt u dat meningen die verdraagzaamheid promoten net als meningen over racisme niet kunnen?

Aan het concert voor verdraagzaamheid nemen volgende artiesten al zeker deel:
Clouseau
Deus
Axelle Red
Zita Swoon
Wannes Van de Velde
Bart Peeters
Arno
Zap Mama
Adamo
DLS-band
Rocco Granata
Urban Trad
Plastic Bertrand
Sioen
Helmut Lotti
Filip Kowlier
Will Tura

Moeten al die artiesten een verbod krijgen om op te komen voor verdraagzaamheid?
Laten we gewoon de extreem-rechtse logica waarin "endlösungs"-maatregelen centraal staan (alle vreemdelingen buiten bijvoorbeeld) doorvoeren op de culturele sector en die sector eenvoudigweg afschaffen en alle artiesten opsluiten in de gevangenis. "Artiesten" zijn dan enkel nog zij die de superioriteit van het Vlaamse "herrenvolk" in een positief daglicht stellen!
Neen laat die mensen gewoon zingen op dat feestje. Ze zullen alvast geen schrik moeten hebben van nen eventuele mediaboycot zoals de Strangers hebben mogen ondergaan.

Volgens mij is die brief van Dewinter trouwens gewoon een middel om nog meer publiciteit hierrond te krijgen. Nog even lekker de underdog rol kunnen vervullen.

Tja als je een hond een worst geeft moet je je niet verbazen als hij die worst ook opeet he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 13:38   #114
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Er is hardnekkig zwerfvuil dat zich steeds opnieuw in een bestuurszetel weet te hijsen ondanks electorale afgang.
Wel, dat is in de tijd begrensd. Ooit gaan ze onherroepelijk naar het stort. Denk maar aan de DC en de PSI in Italië. Die zijn destijds in één verkiezing van de Italiaanse bodem weggevaagd. De VLD gaat in België naar een gelijkaardige endlösung.
Oud 5 juli 2006, 13:41   #115
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, het is maar mijn mening en die mag ik vrij en openlijk uiten: Vlaams Belang is simpelweg een neo-fascistische partij die helemaal niet tolerant is en zo demagogisch als maar kan zijn!

Iedereen heeft het recht om zich belachelijk te maken.
Citaat:

Wat die cijfers betreffen: het is niet omdat VB 1.5% punt stijgt na de uitspraak van De Gucht, dat ze zijn gestegen omdat hij die uitspraak heeft gedaan. De Gucht heeft misschien niet helemaal gelijk met zijn uitspraak, maar VB is wel verantwoordelijk voor een haat-campagne tegen de multiculturele samenleving (multiculturaliteit=multicriminaliteit) en dus tegen mensen die onze Westerse/Vlaamse cultuur niet delen. Dat VB 1 miljoen stemmen haalt, geeft hen alleen maar het gevoel dat ze met hun standpunten gelijk hebben.
geen haat-campagne maar een open uw ogen-campagne, is iets heel anders. En multikul is nog iets anders dan mensen die onze cultuur niet delen.
Citaat:
De gemakkelijkste oplossing is echter nooit de beste. Maar voor veel mensen is het blijkbaar te moeilijk om ook maar proberen samen te leven met elkaar (dat geldt niet alleen voor de Vlamingen uiteraard, ook voor moslims van Arabische en Noord-Afrikaanse origine).
Wie zegt er dat wij de gemakkelijkste oplossing aanbieden? En hetzelfde geldt voor uitleg, het is ook niet altijd de simpelste die het meest correcte is, denk daar maar eens over.
Samenleven is inderdaad geven en nemen, maar als jij beweert dat de Vlamingen meer nemen dan geven dan ben je een wereldvreemd iemand!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 13:47   #116
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Neen, we gaan ons wat laten leiden door een 'artiest' wiens ego zwaarder weegt dan onze planeet.
Bill, Bill, ik denk dat ik het antwoord weet... mag ik antwoorden?!

"Wie is Tom Barman?"
Oud 5 juli 2006, 13:56   #117
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Nu alleen hopen voor het VB dat daar één of ander Isabelle B op de proppen komt met een pro VB nummerken hé.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 14:08   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Strangers (what's in a name) leven niet meer allemaal zeker?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 14:18   #119
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De gouden kans bestaat hierin: twee weken voor de verkiezingen zal dankzij 0110 alleen nog gepraat en geschreven worden over het VB en zijn thema's. Het VB zelf zal daar niets moeten voor doen, terwijl de andere partijen alle zeilen zullen moeten bijzetten om nog in de picture te komen. Een marketing-droom!
De verkiezingen gaan zowiezo over het VB gaan, concert of geen concert. (zeker in de gemeenten waar het VB op een zucht van de meerderheid staat)

Het concert gaat daar echt niets aan toevoegen, alleen is het een goeie opportuniteit voor mensen die als de dood zijn voor het onverdraagzaam discours van het VB, om hun afschuw van het Blok samen uit te zingen of uit te schreeuwen.

Aangezien het anti-VB kamp in verdeelde slagorde naar de verkiezingen trekt is er nood aan een initiatief dat de partijen overschrijdt en dat de aanhangers van een verdraagzaam Vlaanderen/Belgie bij mekaar brengt.

Deze concerten reeks heeft het potentieel om dit doel te bereiken.

Dus blijf SMS-en (0110 naar nr 3699)
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 14:21   #120
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Strangers (what's in a name) leven niet meer allemaal zeker?
voor zover ik weet wel... allez op de schele vanderlinden na ... maar dien is al lang dood...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be