Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2006, 11:14   #101
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans.. Bekijk bericht
Ja, zou leuk zijn.
U wil Zuid Afrikaanse toestanden van enkele jaren geleden? U wil apartheid installeren? U wil dat wij ons aanpassen aan sommige nieuwkomers in plaats van dat de nieuwkomers zich aanpassen aan ons? U wil een einde maken aan 'iedere Belg gelijk voor de wet' want sommigen zijn volgens jou gelijker dan anderen en verdienen speciale privileges.

Laatst gewijzigd door smiley : 14 augustus 2006 om 11:18.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 11:19   #102
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'iedere Belg gelijk voor de wet'
Maar de wet is niet gelijk voor alle Belgen!!!!!!!!!!!!
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 11:20   #103
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar de wet is niet gelijk voor alle Belgen!!!!!!!!!!!!
Inderdaad. Daarom pleit ik onder andere ook voor de afschaffing van het koningshuis. Maar u begrijpt best wat ik bedoel met 'iedere Belg gelijk voor de wet' Men is er een gevaarlijke heksenketel van aan het maken.

Laatst gewijzigd door smiley : 14 augustus 2006 om 11:22.
Oud 14 augustus 2006, 11:20   #104
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
U wil Zuid Afrikaanse toestanden van enkele jaren geleden? U wil apartheid installeren? U wil dat wij ons aanpassen aan sommige nieuwkomers in plaats van dat de nieuwkomers zich aanpassen aan ons? U wil een einde maken aan 'iedere Belg gelijk voor de wet' want sommigen zijn volgens jou gelijker dan anderen en verdienen speciale privileges.
Uiteraard.
Hans.. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 11:21   #105
smiley

Standaard

Citaat:
Uiteraard.
De ironie is dat jij het was die mij voor idioot uitschold? U zou beter eens in de spiegel kijken.

Laatst gewijzigd door smiley : 14 augustus 2006 om 11:22.
Oud 14 augustus 2006, 11:22   #106
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
De ironie is dat het jij was die mij voor idioot uitschold? U zou beter eens in de spiegel kijken.
Dan zie ik een fantastische kerel, kom je niet naast mij staan?
Oud 14 augustus 2006, 11:23   #107
smiley

Standaard

Citaat:
Dan zie ik een fantastische kerel, kom je niet naast mij staan?
Eigen lof stinkt.
Oud 14 augustus 2006, 11:25   #108
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
Eigen lof stinkt.
Ik stink even hard gelijk een allochtoon.
Oud 14 augustus 2006, 11:26   #109
smiley

Standaard

Citaat:
Ik stink even hard gelijk een allochtoon.
Hopelijk bent u zelf 'allochtoon' want anders zouden ze je wel van racisme kunnen betichten.
Oud 14 augustus 2006, 11:26   #110
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

He, men zo er hier een paar eens terug naar school moeten sturen.
In de 18de en 19de eeuw werden mensen die verdacht werden van een misdaad ook gewoon op een schip gezet en naar ergens anders gebracht.
Eindresultaat, wij zitten er mee opgezadeld nu in de 21ste eeuw.

Dus het verplaatsen van het probleem, leid enkel tot uitstel en naar nog erger.
Oud 14 augustus 2006, 11:28   #111
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
Hopelijk bent u zelf 'allochtoon' want anders zouden ze je wel van racisme kunnen betichten.
Ik ben een aardbewoner, meer voel ik mij niet.
Oud 14 augustus 2006, 11:30   #112
smiley

Standaard

Citaat:
He, men zo er hier een paar eens terug naar school moeten sturen.
In de 18de en 19de eeuw werden mensen die verdacht werden van een misdaad ook gewoon op een schip gezet en naar ergens anders gebracht.
Eindresultaat, wij zitten er mee opgezadeld nu in de 21ste eeuw.

Dus het verplaatsen van het probleem, leid enkel tot uitstel en naar nog erger.
Zoals ik hier tevoren reeds had geschreven. Dit is niet een probleem dat wij hebben gecreerd. Wij hebben die antiwesterse mentaliteit en denken niet in hun hoofden gestopt. Het probleem zit in alle islamitische landen. Dat probleem (die mentaliteit, ingesteldheid, ideologie) hebben wij nu hier ingevoerd in de naieve veronderstelling dat de nieuwkomers zich wel naar onze normen en manier van leven zouden aanpassen. Het is dan ook ons recht om dat probleem dan ook te weigeren en terug te sturen van waar het komt !

Laatst gewijzigd door smiley : 14 augustus 2006 om 11:32.
Oud 14 augustus 2006, 11:32   #113
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Autochtone criminelen zijn ons probleem. Autochtone criminelen gaan je niet voor het minste voor racist uitmaken. U beseft echt niet wat er gaande is.
U hebt het over autochtone en allochtone criminelen. U stelt dat 'allochtone' criminelen buiten gegooid moet worden. Hoe gaat u dat aanpakken? Wie is allochtoon en wie niet? Dat is de vraag. Zoals ik al eerder zei als mijn moeder Turks, Amerikaans of Fins is en mijn vader is Belg en ik pleeg een misdaad, waar moet ik dan heen? En wat als mijn moeder Zweeds is en mijn vader Pools. Wat ga je dan doen?
Overigens zoals ik al eerder zei hebben de meeste autochtone Belgen wel vreemd bloed en daar moet je niet veel generaties voor terug tellen.
Wat ga je met hen doen? Of wil je misschien een eilandje huren waarop je alle criminelen gooit?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 11:33   #114
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat als mijn moeder Zweeds is en mijn vader Pools
.
dan ben je vast een zigeuner.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 11:37   #115
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
U hebt het over autochtone en allochtone criminelen. U stelt dat 'allochtone' criminelen buiten gegooid moet worden. Hoe gaat u dat aanpakken? Wie is allochtoon en wie niet? Dat is de vraag. Zoals ik al eerder zei als mijn moeder Turks, Amerikaans of Fins is en mijn vader is Belg en ik pleeg een misdaad, waar moet ik dan heen? En wat als mijn moeder Zweeds is en mijn vader Pools. Wat ga je dan doen?
Overigens zoals ik al eerder zei hebben de meeste autochtone Belgen wel vreemd bloed en daar moet je niet veel generaties voor terug tellen.
Wat ga je met hen doen? Of wil je misschien een eilandje huren waarop je alle criminelen gooit?
Hebt u een dubbele nationaliteit? Waarschijnlijk niet want uw vader is Belg. Dan zou u als crimineel hier den bak in vliegen.
Oud 14 augustus 2006, 11:41   #116
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
Hebt u een dubbele nationaliteit? Waarschijnlijk niet want uw vader is Belg. Dan zou u als crimineel hier den bak in vliegen.
Dus uw beleid van terugsturen zal niet van toepassing zijn op allochtonen, zoals u ze zelf noemt. Zij bezitten de Belgsiche nationaliteit (meestal).
Oud 14 augustus 2006, 11:46   #117
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus uw beleid van terugsturen zal niet van toepassing zijn op allochtonen, zoals u ze zelf noemt. Zij bezitten de Belgsiche nationaliteit (meestal).
Als je twee nationaliteiten hebt kan je de laatst bijgekomen wel afnemen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 11:47   #118
smiley

Standaard

Citaat:
Allochtonen is een onterechte veralgemening. Die jonge kerels van Italiaanse afkomst die die Marokkaanse drugsverslaafde dief hadden overmeesterd en die later ongelukkig genoeg overleden is. Die mannen worden nu ook (typisch) door de Marokkaanse familie voor racist uitgemaakt. Iedereen weet dat wanneer men het over allochtonen heeft dat men het niet heeft over Italianen, Fransen, Chinezen, Filipinos, Thais of Grieken. Daar ligt hem immers het probleem (die antiwesterse mentaliteit en ingesteldheid) niet.

Laatst gewijzigd door smiley : 14 augustus 2006 om 11:55.
Oud 14 augustus 2006, 11:59   #119
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het eerder het verregaand individualisme en blind materialisme is die onze maatschappij verziekt. Zolang de brede banden onder de auto belangrijker zijn dan de opvoeding van je kinderen, zolang zullen die kinderen zich onopgevoed gedragen, en evolueren naar onopgevoede volwassenen.

Allerhande éénvoudige retoriek van idiote politici via idiote media kunnen dan maximaal werken. Weg met de nuance, welkom éénheidstaart en zwart-wit tegenstellingen.

Ik ben tegen oppervlakkigheid, dus ook tegen het Belang als partij, wat niet wil zeggen dat (al) de problemen die ze aankaarten per definitie onwaar zijn omdat ze van het Belang komen. En daar wringt het schoentje al eens, je lost problemen niet op door ze weg te lachen of te ontkennen. Je lost ze op door ze te ontkrachten met objectief aantoonbare feiten, en door ze aan te pakken.

Dit vereist natuurlijk een beetje moed en visie, wat niet zo éénvoudig te vatten valt in oneliners en infantiele prietpraat.

In het kort dan: voer een degelijk beleid en het Belang verdwijnt zoals de vijanden in gewelddadige computergames, snel en efficiënt! Maar willen onze politici het Belang wel weg?
Citaat:
Wie de moorden in Antwerpen herleidt tot alleen maar racisme, slaat de bal behoorlijk mis. Er is veel meer aan de hand. Alhoewel er ooit een immigratiestop werd afgekondigd, in 1974 geloof ik, ging de immigratie gewoon door, en dat terwijl ons land al een van de dichtstbevolkte van Europa was. Vlaanderen: 443 personen per vierkante kilometer. Nederland: 470. Frankrijk: 111. Denemarken: 124. Zweden: 20. Ierland: 58. Je moet je afvragen waarom een landsdeel dat al zo dichtbevolkt is als het onze, toch voortdurend immigranten toelaat. Die immigranten vestigen zich, wat normaal is, meestal in de steden, want buiten is er minder woongelegenheid. Dat leidt tot de vorming van getto’s, afzondering en isolatie. Andere en vreemde culturen, andere talen, een andere religie. Er ontstaan twee werelden. Twee samenlevingen naast elkaar. Door zijn dichte bevolking en omdat het een transitland is, rijden hier meer auto’s en trucks dan in de meeste buurlanden. We hebben de zwaarste luchtvervuiling van heel Europa (samen met delen van Nederland en het Duitse Rurhgebied) en de meeste fijne stofdeeltjes in de lucht. Waardoor velen ademhalingsziekten krijgen en bij mannen de kwaliteit van het sperma daalt. Terwijl vrouwen hun eerste bevalling steeds maar later uitstellen om dan vaker hun toevlucht tot in vitro fertilisatie te nemen. Op kosten van de gemeenschap. En steden en dorpen ondertussen tot openbare parkings worden herschapen. En we in het huishoudbudget meer voorzien voor de auto dan voor de voeding. En toch inmiddels blijven bouwen en steeds maar meer ruimte opofferen. Steeds meer beton. Maar ook meer overstromingen, want het regenwater kan niet zoals vroeger de grond in. En de perceeltjes steeds kleiner worden. Economisch doen we het niet slecht, maar er werken te weinig mensen. 1,125 miljoen Belgen krijgen een uitkering van de RVA. Nog eens 2,865 miljoen mensen zijn gepensioneerd. Hierin niet begrepen de gepensioneerde staatsambtenaren. Noch zieken en invaliden. Er zijn net iets meer mensen in ons land die een inkomen ontvangen dat niet uit arbeid komt dan er mensen zijn die een salaris verdienen door te werken. Dat verklaart waarom we de zowat hoogste belastingstarieven van heel Europa kennen. En productiever moeten zijn dan in de buurlanden. Uit een recente studie bleek dat één op vier werkenden vreest om werkloos te worden. Allochtonen (wat een akelig woord) klagen dat ze gediscrimineerd worden en de autochtonen racisten zijn. De werkloosheid onder de allochtinen is vele malen hoger dan onder de autochtonen. In de gevangenissen (ca. 9800 gedetineerden) is 40% van de gestraften allochtoon, terwijl allochtonen maar 10% van de bevolking uitmaken. Lees dan onder andere wat Tom Lanoye (een autochtoon) op 12.05 na de Antwerpse moorden schreef: “Als men jarenlang illegalen en migranten betitelt als criminelen is dit de uitkomst.” Waarmee hij doelt op de moorden in Antwerpen. Maar Lanoye en allen die zo spreken, vergissen zich. Ja, sommige mensen zijn racist. De meerderheid is dat echter niet en wijst op de zeer complexe oorzaken van een algemeen gevoel van onbehagen waarvan racisme slechts een onderdeel is, net zoals een te hoge bevolkingsdichtheid, milieuvervuiling, gezondheidsproblemen (depressie), werkloosheid, te vroeg op pensioen gaan, te hoge belastingen en… te veel migranten want noch voldoende werk, noch voldoende ruimte en geen mogelijkheid om de belastingen nogmaals te verhogen. Je kunt je afvragen wat de drempel is: wat kan een samenleving aan lasten torsen om toch nog gezond te functioneren in ALLE aspecten. Dat evenwicht is zoek. We hebben een drempel overschreden. En moeten nu in alle aspecten tegelijk ingrijpen. Niet alleen iets doen aan het racisme en het groeiende geweld, maar evenzeer iets doen aan arbeidsherverdeling, lagere lasten op arbeid (want de lonen stijgen niet meer en we verliezen koopkracht), de migratie streng beperken en/of volledig stoppen, het milieu zuiveren, een bouwstop of andere manieren van wonen aanvaarden om niet nog meer ruimte op te offeren, enz. Ik vrees dat we momenteel een fase zien waarin allerlei symptomen bewijzen dat we het evenwicht kwijt zijn: ongenoegen, groeiende agressiviteit en geweld, werkdruk, te weinig ruimte, te grote stress, verlies van waarden, eenzaamheid, isolement… Kortom, er wordt van ons allen te veel geëist. Sommigen houden zich goed staande, bij anderen is dat niet het geval. Sommigen zoeken een oplossing door te consumeren (indien er geld is) – gelukkig zijn door dingen te kopen - anderen kunnen niet consumeren wegens gebrek aan voldoende financiële middelen en raken gefrustreerd en zoeken de schuld bij de “rijken”, de migranten, de politici. Sommige gefrustreerde zielen flippen. Hoe voeden mensen, die de pedalen kwijt zijn, hun kinderen op? Nu al blijkt dat depressiviteit ook bij kinderen een plaag wordt. Gebroken huwelijken. Vaders en moeders die nooit tijd hebben en aan de arts vragen om Rilatine voor te schrijven om de kinderen kalm te houden. Onderwijzend personeel dat gedemotiveerd raakt. Ook bij onze kinderen verlating, onzekerheid en stress, en normvervaging. Welke waarden geven we onze kinderen eigenlijk nog mee. Ze verwekken is makkelijk, ze opvoeden niet. Er zou een diepgaande studie en een heel boek nodig zijn om deze stellingen verder uit te werken. Om de verbanden aan te tonen. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat een simplistische benadering �* la Tom Lanoye volgens mij kortzichtig is. De ziekte heeft veel meer dan één orgaan aangetast. Een doemdenker zou spreken van de ondergang van het Avondland. Ik blijf optimistisch en hoop dat onze beleidsvoerders de moed zullen hebben om eens één keer op lange termijn te denken. Niet voor mij, maar voor onze kinderen en kleinkinderen. Uithalen naar racisme als unieke oorzaak van de moorden te Antwerpen haalt niets uit. De hele ziekte op de naam van één racistische partij schrijven, is zeker niet de oplossing. Er werd al vaker gepleit om meer aandacht te hebben voor welzijn, en minder voor welvaart. De 18-jarige doder in Antwerpen is een kind van zijn tijd. Hij leeft in een wereld waaraan we allen boetseren. We zijn allen een beetje medeplichtig.
Dit zijn twee postings op een andere website over het zelfde probleem.

misschien eens iets om over na te denken inplaats van elkaar uit te schelden.
Oud 14 augustus 2006, 12:10   #120
smiley

Standaard

Citaat:
Dit zijn twee postings op een andere website over het zelfde probleem.

misschien eens iets om over na te denken inplaats van elkaar uit te schelden.
Diegene die dit geschreven had haalt wel dingen aan die kloppen. Overbevolking, te veel migranten. Doch indien al die migranten Italianen, Spanjaarden, Filipinos enz. waren geweest dan zou er nu geen redster uitgescholden geweest zijn voor raciste en daarna het ziekenhuis zijn in geslagen. De schrijver heeft het echte probleem niet aangehaald. Het probleem dat in alle ons omringende landen en in de rest van de wereld dezelfde is, door mensen die een bepaalde mentaliteit/ingesteldheid delen, allemaal volgelingen van een zekere ideologie.... dit is geen toeval.

Laatst gewijzigd door smiley : 14 augustus 2006 om 12:23.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be