Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2006, 14:24   #101
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ja, er wonen er twee in mijn straat, en niet willen antwoorden in het Nederlands.
Waar woon je?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 14:26   #102
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Waar woon je?
In Rijsel.
Oud 25 augustus 2006, 14:26   #103
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom zet ik dat federaal ook maar tussen "" Wat wij vandaag moeten aanvaarden als 'federale' staat, is inderdaad een belediging voor echte federale staten.
In echte federale staten zijn gezondheidszorg, justitie en werkgelegenheidsbeleid gesplitst (cfr USA).
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 14:28   #104
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Wel Zeno ik vind er nu juist hetzelfde van, dat Patriot zo pleit voor het behoud van België vind ik zelfs moedig maar om het weer unitair te maken tja sorry Patriot maar je bent meer waard dan dat, veel meer waard; er heerst in jouw een verstandig integer iemand die zich enkel meedogenloos laten meeslepen waardoor je blind wordt!
Bedankt voor het compliment maar ik laat me niet meedogenloos meeslepen. Ik zie enkel de realiteit in onze partij: Nederlandstaligen en Franstaligen die perfect kunnen samenwerken op alle vlakken. Ook in BPlus is dat zo, en waarschijnlijk in de meeste tweetalige organisaties. Misschien moet iedereen die sceptisch staat tegenover samenleven met verschillende taalgroepen eens een weekje of twee meedraaien in de BUB of in BPlus om in te zien hoe dat samenwerken écht in z'n werk gaat. Dan ga je vanzelf ook anders tegenover de communautaire 'conflicten' staan.

Denk bijvoorbeeld aan die actie waarbij 50 Nederlandstaligen en Franstaligen van BPlus broederlijk een spandoek 'GEDAAN MET COMMUNAUTAIRE ZEVER - MARRE AUX CONFLITS COMMUNAUTAIRES' ophingen in faciliteitengemeentes en alle hatelijkheden tegenover Nederlandstaligen of Franstaligen op borden her en der schoonmaakten.
Oud 25 augustus 2006, 14:29   #105
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Rijsel.
Fransen zijn nu eenmaal arrogant, Franstalige Belgen niet.
Oud 25 augustus 2006, 14:30   #106
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Fransen zijn nu eenmaal arrogant, Franstalige Belgen niet.
Punt is dat ik net zoals het FDF in Vlaamse gemeenten ook faciliteiten wil!
Oud 25 augustus 2006, 14:30   #107
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Punt is dat ik net zoals het FDF in Vlaamse gemeenten ook faciliteiten wil!
FDF vertegenwoordigt een kleine minderheid.
Oud 25 augustus 2006, 14:31   #108
Praetorian

Standaard

Citaat:
FDF vertegenwoordigt een kleine minderheid.
Zijn die faciliteiten op Vlaamse bodem nu al verdwenen? O_o
Oud 25 augustus 2006, 14:32   #109
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn die faciliteiten op Vlaamse bodem nu al verdwenen? O_o
Als individuele tweetaligheid, zoals de BUB dat voorstelt, wordt doorgevoerd zijn faciliteiten totaal overbodig.
Oud 25 augustus 2006, 14:35   #110
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als individuele tweetaligheid, zoals de BUB dat voorstelt, wordt doorgevoerd zijn faciliteiten totaal overbodig.
En als niemand nu een tweede taal wilt leren?
Of als iemand als tweede taal Engels pakt, en besluit dat het daarmee voldoende is?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 14:36   #111
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bedankt voor het compliment maar ik laat me niet meedogenloos meeslepen. Ik zie enkel de realiteit in onze partij: Nederlandstaligen en Franstaligen die perfect kunnen samenwerken op alle vlakken. Ook in BPlus is dat zo, en waarschijnlijk in de meeste tweetalige organisaties. Misschien moet iedereen die sceptisch staat tegenover samenleven met verschillende taalgroepen eens een weekje of twee meedraaien in de BUB of in BPlus om in te zien hoe dat samenwerken écht in z'n werk gaat. Dan ga je vanzelf ook anders tegenover de communautaire 'conflicten' staan.
Daar gaat het niet over. Ik kan me voorstellen dat op menselijk vlak Nederlandstaligen en Franstaligen perfect kunnen samenleven, als ze elkaar respecteren. Het wordt echter moeilijk wanneer dat respect er niet is. We zien vandaag dat Franstaligen zich in VL komen vestigen en weigeren om Nederlands te leren. Geen wonder dat het 'samenleven' daaronder lijdt. (Ooit gehoord van Vlamingen die zich niet aanpassen als ze in WL gaan wonen?...)

En trouwens, dit is niet de hoofdreden om Belgie te splitsen. VL en WL zijn economisch, sociaal en politiek zó verschillend geworden dat een plitsing voor iedereen de beste oplossing is, indien we een beter bestuur willen. D�*�*r draait het om.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 14:41   #112
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Daar gaat het niet over. Ik kan me voorstellen dat op menselijk vlak Nederlandstaligen en Franstaligen perfect kunnen samenleven, als ze elkaar respecteren. Het wordt echter moeilijk wanneer dat respect er niet is. We zien vandaag dat Franstaligen zich in VL komen vestigen en weigeren om Nederlands te leren. Geen wonder dat het 'samenleven' daaronder lijdt. (Ooit gehoord van Vlamingen die zich niet aanpassen als ze in WL gaan wonen?...)

En trouwens, dit is niet de hoofdreden om Belgie te splitsen. VL en WL zijn economisch, sociaal en politiek zó verschillend geworden dat een plitsing voor iedereen de beste oplossing is, indien we een beter bestuur willen. D�*�*r draait het om.
Wij zijn een politieke beweging, Zeno. Wij kunnen dus op politiek vlak ook overeenkomen.
Oud 25 augustus 2006, 14:48   #113
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wij zijn een politieke beweging, Zeno. Wij kunnen dus op politiek vlak ook overeenkomen.
Tja, ik kan op politiek vlak ook prfect overeenkomen met een Catalaan... Uw punt?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 14:49   #114
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk bijvoorbeeld aan die actie waarbij 50 Nederlandstaligen en Franstaligen van BPlus broederlijk een spandoek 'GEDAAN MET COMMUNAUTAIRE ZEVER - MARRE AUX CONFLITS COMMUNAUTAIRES' ophingen in faciliteitengemeentes en alle hatelijkheden tegenover Nederlandstaligen of Franstaligen op borden her en der schoonmaakten.
U zou beter streven naar de opheffing vd faciliteiten. De bedoeling ervan was de assimilatie van Franstaligen te bevorderen. Jouw Frankofone broeders en zusters misbruiken die echter om le très grand Bruxelles op termijn te kunnen verwezenlijken.
Als België u dierbaar is , zorg er dan voor dat gedane zaak gemaakt wordt met die arrogante Herrenmentaliteit van Frankofonen in de rand en dat zij het Nederlandse taalgebied respecteren.
Oud 25 augustus 2006, 14:49   #115
despeRRado
Burger

despeRRado's schermafbeelding

Standaard

Wat ik niet begrijp is dat Hans en Ruben voor oelewappers worden versleten en Patriot intelligent maar verblind zou zijn. Ze kramen immers alledrie dezelfde nonsens uit.
Oud 25 augustus 2006, 15:01   #116
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, ik kan op politiek vlak ook prfect overeenkomen met een Catalaan... Uw punt?
U zegt dat dat tussen Vlamingen en Walen niet mogelijk is, en dat er daarom drie nieuwe staten moeten worden opgericht.
Verder denk ik dat het moeilijk is met die Spanjaard overeen te komen over de gezamelijke staat, aangezien jullie die niet hebben. Onze Nederlandstalige en Franstalige leden zijn het allemaal eens over de unitaire staat, terwijl jij beweert dat Franstaligen het daar zogezegd nooit mee konden eens zijn.
Oud 25 augustus 2006, 15:06   #117
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zegt dat dat tussen Vlamingen en Walen niet mogelijk is, en dat er daarom drie nieuwe staten moeten worden opgericht.
Verder denk ik dat het moeilijk is met die Spanjaard overeen te komen over de gezamelijke staat, aangezien jullie die niet hebben. Onze Nederlandstalige en Franstalige leden zijn het allemaal eens over de unitaire staat, terwijl jij beweert dat Franstaligen het daar zogezegd nooit mee konden eens zijn.
met spanjaarden zou ik inderdaad nooit overeen kunnen komen over gezamenlijke staatsverbanden, met die catalaan wil ik geruist wel spreken over een volkerenconfederatie. Met de Walen ook trouwens. Dat ze in uw partij allemaal overeenkomen is fijn hoor, maar die partij is dan ook drie man en een paardekop groot.
Oud 25 augustus 2006, 15:32   #118
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iedere nuance is u blijkbaar vreemd. Uw vriendje Leterme lijdt aan dezelfde "veralgemeningsziekte".

Dat is een zeer ernstige ziekte die typisch is voor racisten.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 15:33   #119
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
met spanjaarden zou ik inderdaad nooit overeen kunnen komen over gezamenlijke staatsverbanden, met die catalaan wil ik geruist wel spreken over een volkerenconfederatie. Met de Walen ook trouwens. Dat ze in uw partij allemaal overeenkomen is fijn hoor, maar die partij is dan ook drie man en een paardekop groot.
Wanneer wij de straat opgaan, zeggen de mensen ons hetzelfde. 70% van de door ons ondervraagden (Ladeuzeplein in Leuven) wou een unitair België. Het is een feit, man. Ik kan het ook niet helpen.
Oud 25 augustus 2006, 15:35   #120
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door despeRRado Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is dat Hans en Ruben voor oelewappers worden versleten en Patriot intelligent maar verblind zou zijn. Ze kramen immers alledrie dezelfde nonsens uit.
De wetenschappers uit de tijd van Einstein vonden ook dat deze nonsens uitkraamde.

Niets om ons zorgen over te maken, dus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be