Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 16 september 2006, 13:54   #101
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Laad en loszone's voor leveranciers.
Minstens 100 meter per straat
Hmmm daar kan ik wel mee inkomen.
Oud 16 september 2006, 17:14   #102
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laad en loszone's voor leveranciers.
Minstens 100 meter per straat
Liefst enkel dan waar er iets te leveren valt
Er is zo al weinig parkeerplaats te vinden in Gent als je relatief dicht bij je eigen deur wil staan.
Een leuk idee voor drukke woonbuurten (met veel appartementen en studiokes, kleine rijhuizen,... dus waar veel volk in één straat woont) is om hier en daar een parkeerplaats voor enkel laden en lossen te voorzien.
Niet alleen in Gent, trouwens.
Ik word er dus zot van als ik bijv. veel zware dingen meeheb (paar zakken kattebakvulling, wat bakken bier,....) en ik tweehonderd meter mag rondhossen met die dingen voor ik aan m'n eigen deur kom.
Oud 16 september 2006, 18:07   #103

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Goh de buurt rond Sint-Pieters wordt al vernieuwd, dat is één. Daarbij mag ook het industriegebied een herwaardering verdienen: betere wegen voor zwaarder vervoer (en dus sommige wegen enkel voor vrachtvervoer toelaten als dat nog niet is). Rond Dampoort is er ook nog wat nodig. De Ledeberg-omgeving is wel nog onderhevig aan aanpassing en op dat gebied vind ik ze toch goed bezig. Maar ook ik ken nog heel wat verloren straatjes (wel niet bij naam, maar ik weet wel in welke gebieden).
En de rest van mijn post?
Karma is offline  
Oud 16 september 2006, 18:38   #104
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
En de rest van mijn post?
Kan je even weergeven waarover ik het nog niet heb gehad?
Oud 16 september 2006, 18:39   #105
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Wat het parkeren betreft, denk ik wel dat dat zal verbeteren eens die parking aan het Sint-Pietersplein af is hé.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 17 september 2006, 11:13   #106
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

Nieuw-Gent is vooral een stedenbouwkundig fiasco, met die woonblokken. In heel de wereld zuigen zulke wijken criminaliteit aan. Dat wetende denk ik dat het in nieuw-gent nog heel goed meevalt.

De enigste plaatsen in Gent waar ik mij niet veilig voel zijn het citadelpark en zuidpark, midden in de nacht. Dat zijn nu eenmaal ideale omgevingen voor criminaliteit: beschut, donker, weinig passage, ...

Voor de rest is Gent een hele aangename stad.
Oud 17 september 2006, 13:21   #107
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zondag 17 sept.
Gent afgesloten voor verkeer.
Parkings niet bereikbaar.
Ergens anders parkeren bijna niet te doen.
Reden; autoloze zondag.
Te voet dan maar. Toch nog veel auto's die wel mogen rijden. Fietsers niet meer dan anders.
Markten, bijna zo leeg als een biervat. Marktkramers klagen luidop, niks te verdien alweer...tegenwoordig is er niks meer in Gent.
Hondenmarkt...6 kippen en 4 ganzen, meer niet.
Vogelmarkt 'vrijdagmarkt) 12 vissen en 20 kanarie's en je bent rond.
Iets versnaperen links of rechts? Waar...niks open. Geen kraam of frietkot te vinden die nog open doet.
Een horde japanesen struinen verveeld door de straten, gaan niet eens de markt op en reppen zich naar hun bus die hun vlug weg voert van die dode stad hier.
De voetpaden, geweldig voor kinderen in een buggy. Op een bepaald moment tuimelt mijn kleinzoon er zelfs uit van de putten die er liggen.
Baudeloparkt hebben ze de straat weg gedaan. Fini...korte metten mee gemaakt.
Ik probeer ergens een pakje sigaretten te kopen maar vind geen één winkel open. Roken is ongezond maar dit is er wel een beetje over ondertussen.
Met de klein mannen eens door baudelopark, er staan daar 6 soorten speeltuigen voor de klein mannen. Spijtig dat er geen handleiding bij sommigen zitten want hoe en wat ze er op kunnen spelen moet iets abstract zijn. Het zand zo vuil dat je denkt dat ze alle minuten in een spuit van een junkie kunnen trappen.

Gent!
Mambo is offline  
Oud 18 september 2006, 11:13   #108
KeyserH
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zondag 17 sept.
Reden; autoloze zondag.
Te voet dan maar. Toch nog veel auto's die wel mogen rijden. Fietsers niet meer dan anders.
Markten, bijna zo leeg als een biervat. Marktkramers klagen luidop, niks te verdien alweer...tegenwoordig is er niks meer in Gent.
Iets versnaperen links of rechts? Waar...niks open. Geen kraam of frietkot te vinden die nog open doet.
Een horde japanesen struinen verveeld door de straten, gaan niet eens de markt op en reppen zich naar hun bus die hun vlug weg voert van die dode stad hier.
De voetpaden, geweldig voor kinderen in een buggy. Op een bepaald moment tuimelt mijn kleinzoon er zelfs uit van de putten die er liggen.
Ik probeer ergens een pakje sigaretten te kopen maar vind geen één winkel open. Roken is ongezond maar dit is er wel een beetje over ondertussen.
Met de klein mannen eens door baudelopark, er staan daar 6 soorten speeltuigen voor de klein mannen. Spijtig dat er geen handleiding bij sommigen zitten want hoe en wat ze er op kunnen spelen moet iets abstract zijn. Het zand zo vuil dat je denkt dat ze alle minuten in een spuit van een junkie kunnen trappen.

Gent!
Zondag 17 september, Gent
Het oude stadscentrum van Gent is afgesloten voor verkeer, wij moeten van de Blandijnberg naar Mariakerke, lukt zonder probleem. Onderweg zien we tientallen fietsers richting stadscentrum rijden.
Bloemenmarkt op de Kouter breekt op, de terrasjes zitten vol, mensen staan nog te keuvelen op het plein.
Wondelgemstraat, alle etablissementen zijn open (die Turken hebben toch geen respect voor hun gastland, werken op de Heilige rustdag)
Baudelopark, eindelijk, na 10 jaar voorrang aan andere stedelijke projecten in Gent, wordt het baudelopark terug in ere hersteld. De Bibliotheekstraat, die het park in twee snijdt, wordt opgebroken en vervangen door gras.
Op de speeltuin kunnen de kinderen spelen. De toestellen bieden meer dan een schommel en een glijbaan, alles volgens de laatste veiligheidsnormen. Spijtig van het vuilnis in het zand, vuilnisbakken staan er genoeg.
Elk jaar bezoeken meer en meer toeristen de stad, die vorig jaar tot gezelligste stad van Vlaanderen werd verkozen.

Gent!

Laatst gewijzigd door KeyserH : 18 september 2006 om 11:14.
KeyserH is offline  
Oud 18 september 2006, 12:54   #109
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zondag 17 sept.
Reden; autoloze zondag.

Gent!
In de Sleepstraat kunt ge altijd wel iets eten, maar alleen van die Turkse dingen Spijtig voor jou, natuurlijk... Ook sigaretten kunt ge daar vrijwel 24/7 krijgen
Btw, verwijt de politici aub niet dat jij en jouw klein mannen nix snappen van de speeltuigen in het Baudelo... Als je de uitbreiding van het Baudelopark al een slechte zaak kan vinden, ben je ver heen imo...
gsus is offline  
Oud 18 september 2006, 12:59   #110
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
In de Sleepstraat kunt ge altijd wel iets eten, maar alleen van die Turkse dingen Spijtig voor jou, natuurlijk... Ook sigaretten kunt ge daar vrijwel 24/7 krijgen
Btw, verwijt de politici aub niet dat jij en jouw klein mannen nix snappen van de speeltuigen in het Baudelo... Als je de uitbreiding van het Baudelopark al een slechte zaak kan vinden, ben je ver heen imo...
Iedereen zijn smaak, maar ne kebab met muisekeutels is toch mijn ding niet. Trouwens de sleepstraat is nu ook niet de gezelligste straat van Gent of je moet van de louche achterbuurten in Istambul houden.
jan hyoens is offline  
Oud 18 september 2006, 15:05   #111
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Vraagje: waarom is die straat aan het SMAK afgezet eigenlijk?
Jong N-VA'er is offline  
Oud 18 september 2006, 18:47   #112
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Iedereen zijn smaak, maar ne kebab met muisekeutels is toch mijn ding niet. Trouwens de sleepstraat is nu ook niet de gezelligste straat van Gent of je moet van de louche achterbuurten in Istambul houden.
Hoe ongelooflijk kortzichtig, bekrompen en racistisch om zoiets te zeggen, ik breng heel veel tijd door in de Sleepstraat en er is NIETS louch aan. De mensen zijn vriendelijker dan gemiddeld, maar als je er doorloopt met een ei in je broek zoals jij, is het normaal dat je daar niets van merkt.

Btw, ne kebab met muiZekeutels....
Hoe ongelooflijk gevat en volwassen, echt chapeau!
gsus is offline  
Oud 18 september 2006, 20:36   #113
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Wat me wel stoort is dat nu nog overal werken plaatshebben. Ja het zijn verkiezingen, maar in een studentenstad moet je wel er rekening mee houden dat je vanaf juni tot midden september een vrij kalme periode hebt.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 18 september 2006, 21:16   #114
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Typisch iets voor u hé.
Wat niet in uw kraam past is ver heen.

btw; de sleepstraat is wel precies istambul. Lelijk, het stinkt er en ik wil er niet eens doorlopen.
Je kan misschien eens aan de mensen uitleggen waar al de vlaamse ondernemers van vroeger uit de sleepstraat zijn inmiddels...als het daar toch zo goed is.
En van de wondelgemstraat, en de forelstraat, en de dampoortstraat.
Oud 18 september 2006, 21:26   #115
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH Bekijk bericht
Zondag 17 september, Gent
Het oude stadscentrum van Gent is afgesloten voor verkeer, wij moeten van de Blandijnberg naar Mariakerke, lukt zonder probleem. Mariakerke ligt nogal ver van het centrum hé? Onderweg zien we tientallen fietsers richting stadscentrum rijden. 10 dat is een hele hoop.
Bloemenmarkt op de Kouter breekt op, Dat geloof ik graag. De andere markten waren trouwens leeg. de terrasjes zitten vol, mensen staan nog te keuvelen op het plein. Er zijn daar slechts 3 café's met een klein terras.
Wondelgemstraat, alle etablissementen zijn open (die Turken hebben toch geen respect voor hun gastland, werken op de Heilige rustdag) Je hebt het op die bakker die altijd 0,5€ tikt op zijn veel te laag kasregister.
Baudelopark, eindelijk, na 10 jaar voorrang aan andere stedelijke projecten in Gent, wordt het baudelopark terug in ere hersteld. De Bibliotheekstraat, die het park in twee snijdt, wordt opgebroken en vervangen door gras. Dat is interessant in het centrum.
Op de speeltuin kunnen de kinderen spelen. De toestellen bieden meer dan een schommel en een glijbaan, alles volgens de laatste veiligheidsnormen. Geen glijbaan en 3 schommels en 3 wippaartjes en 3 dingen die lijken op een bezemsteel.En ik heb ze toch goed vastgehouden voor alle zekerheid want zelfs met hun kleine voetjes kunnen ze er bijna niet op staan. Spijtig van het vuilnis in het zand, vuilnisbakken staan er genoeg. Er staat 1 vuilbak aan het speelplein en zit proppensvol met huisvuil. De viezigheid ligt overal uitgesmeerd.
Elk jaar bezoeken meer en meer toeristen de stad, die vorig jaar tot gezelligste stad van Vlaanderen werd verkozen. Die 20 japanesen waren rap weg met een grijze bus. Anders geen meer gezien.

Ja tata.
Gent!

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 september 2006 om 21:33.
Mambo is offline  
Oud 18 september 2006, 22:27   #116
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Oeoei de meningen liggen hier soms heel ver uiteen hé? Kunnen anderen nog toelichten?
Jong N-VA'er is offline  
Oud 18 september 2006, 23:49   #117
KeyserH
Lokaal Raadslid

Standaard

Mariakerke ligt nogal ver van het centrum hé?
we zijn de veldstraat en de sint-michielshelling gepasseerd, vlak langs het autovrije stadscentrum dus
10 dat is een hele hoop.
tientallen, dat gaat dus van 10 tot 100
Er zijn daar slechts 3 café's met een klein terras.
maar ze waren wel open, uw punt was dat er niets open was
Dat is interessant in het centrum. (over het park)
langs de ene kant neuten dat de gezinnen uit het centrum wegtrekken en dat de speeltuin u niet aanstaat, maar langs de andere kant geen groen in de stad willen, goed bezig. Dat stuk van de bibliotheekstraat is gewoon overbodig en de nieuwe invulling van het park en de omgeving wordt uitgebreid besproken met de buurt (zie hier)

Je leeft in andere stad dan de meeste Gentenaars, vrees ik. Ga astublieft eens hier heen en kijk hoe een echte Gentenaar zijn stad beleeft.

Laatst hoorde ik iemand zeggen dat mensen op VB stemden omdat een steen in hun voetpad los zit of er een vuilbak in de straat is omgesmeten en toen dacht ik, de redenen gaan dieper dan dat. Blijkbaar dacht ik verkeerd...

Laatst gewijzigd door KeyserH : 18 september 2006 om 23:50.
KeyserH is offline  
Oud 19 september 2006, 00:02   #118
KeyserH
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Vraagje: waarom is die straat aan het SMAK afgezet eigenlijk?
Herinrichting Fernand Scribedreef (9000 Gent) link

Op maandag 11 september start het Vlaamse Gewest wegwerkzaamheden in de Fernand Scribedreef (N60) (9000 Gent).
De weg tussen het Stedelijk Museum voor Actuele Kunst en het Museum voor Schone Kunsten wordt volledig heraangelegd. Voetgangers zullen op een veilige manier kunnen oversteken en fietsers krijgen een veel duidelijkere en veiligere plaats in het verkeer.
Deze werkzaamheden duren vermoedelijk tot midden december.
Het verkeer wordt omgeleid via de Charles de Kerchovelaan, de Kortrijksesteenweg, het Parkplein en de Burggravenlaan.
Oud 19 september 2006, 00:14   #119
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH Bekijk bericht
Herinrichting Fernand Scribedreef (9000 Gent) link

Op maandag 11 september start het Vlaamse Gewest wegwerkzaamheden in de Fernand Scribedreef (N60) (9000 Gent).
De weg tussen het Stedelijk Museum voor Actuele Kunst en het Museum voor Schone Kunsten wordt volledig heraangelegd. Voetgangers zullen op een veilige manier kunnen oversteken en fietsers krijgen een veel duidelijkere en veiligere plaats in het verkeer.
Deze werkzaamheden duren vermoedelijk tot midden december.
Het verkeer wordt omgeleid via de Charles de Kerchovelaan, de Kortrijksesteenweg, het Parkplein en de Burggravenlaan.
Wel wij zijn daar voor elven gepasseerd en het was dan al file tot en met. Dat belooft
Zoals ik al opperde: waarom zijn ze daar niet mee begonnen in juni? Nu komen al die studenten weer int stad en dan nog een die spitsuren...
Oud 19 september 2006, 00:20   #120
KeyserH
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wel wij zijn daar voor elven gepasseerd en het was dan al file tot en met. Dat belooft
Zoals ik al opperde: waarom zijn ze daar niet mee begonnen in juni? Nu komen al die studenten weer int stad en dan nog een die spitsuren...
als ge het echt wilt weten, vraag het dan eens aan die mensen:
Bevoegd:

BIS Online
Koning Albert II-laan 15
1210 Brussel
E-mail: [email protected]

Geert Versnick
Stadhuis Botermarkt 1
9000 Gent
Tel.: 09 266 53 50
E-mail: [email protected]

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be