![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is een heel bewuste tactiek, hoor. Het VB beweert de 'wil van het volk' te vertolken en deze 'wil van het volk' is dan zogezegd de kern van de democratie. Wie daar tegen in gaat, zo wordt gesuggereerd, is eigenlijk 'ondemocratisch'. Eigenlijk moet iederéén dus de 'wil van het volk' vertolken, en aangezien er maar één wil kan zijn, toevallig door het VB vertolkt, is er geen debat meer mogelijk. Het VB heeft als het ware het monopolie bemachtigd op het zogenaamd vertolken van de 'wil van het volk', terwijl andere partijen steeds de nadruk hebben gelegd op hun politieke ideologische eigenheid.
Op deze manier komt er een taboe te rusten op gedachten die indruisen tegen de door het VB geschetste 'volkswil'. Er ontstaat dan een klassieke zwijgspiraal, waarbij mensen hun mening voor zichzelf gaan houden als zij denken dat die ingaat tegen het vermeende dominante discours. Heel gevaarlijk, en de reacties van sommige VB-tegenstanders tégen de 0110-concerten zijn een eerste duidelijk teken van de groei van die zwijgspiraal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb ook een probleem met overdreven verdraagzaamheid. I.e. ik vind het niet meer dan normaal dat ik onverdraagzaam ben t.o.v. criminele feiten, t.o.v. mensen die de vrije meningsuiting willen inperken, t.o.v. een achterlijke en agressieve godsdienst als de Islam. Het grote probleem met al die oproepen voor verdraagzaamheid is dat ze blijken te betekenen dat we alles maar moeten verdragen. Waar houdt uw verdraagzaamheid op? Of is ze grenzeloos behalve tegenover mensen die conservatief/rechts denken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goeie vraag.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister
|
![]() Wat is dat voor een onnozele opmerking. Als een man aan de toog over het Blok spreekt, heeft hij het over het Vlaams Belang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Draai alles precies andersom en het klopt nog als een bus.
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ik zou kunnen leven met "straat zonder haat" of zo, maar "zonder haat straat" is gewoon geen correct nederlands. Laten wij nu eens allen een halt toeroepen aan de achteruitgang van onze taal, als volwassenen er niet eens in slagen om correct nederlands te hanteren, wat zouden we dan van onze kinderen verwachten dat ze correct leren lezen en schrijven ? taalgevoel moet je bij hen proberen te ontwikkelen i.p.v. ondermijnen door zulke foutieve slogans, en dan heb ik het nog geeneens over de engelse, franse en andere borden in het straatbeeld. Onze moedertaal wordt gewoon continu en systematisch verkracht door reclamejongens die er centen in zien. Misschien zitten er taalpuristen in het VB ? ( daar zou op zich niks mis mee zijn ) Laatst gewijzigd door UFSIA : 11 september 2006 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De allereerste reactie van een blokker : Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Blijkbaar wil of kan het blok niet beseffen dat er nog steeds burgers zijn die ook wel eens geheel zelfstandig kunnen denken (quelle horreur...). Zoiets bestaat niet, mijnheer. Artiesten die deelnemen aan concerten voor verdraagzaamheid zijn misleid, mijnheer. Artiesten kunnen niet zelfstandig denken, mijnheer. Die zijn stuk voor stuk gemanipuleerd en geindoctrineerd door de linkse kerk, mijnheer. Ik vraag me af of je na acht oktober ook zult durven zeggen dat kiezers 'burgers zijn die ook wel eens geheel zelfstandig kunnen denken'. ![]() Laatst gewijzigd door Duym : 11 september 2006 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe eerder mijn hoed af voor forumdeelnemers die analyses maken zoals deze: Citaat:
![]() |
![]() |
#114 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is duidelijk dat bovenstaande types verenigingen uitgesproken objectief tegenover het Vlaams Belang staan, en niet kunnen beschuldigd worden van om het even welke dubbele bodem in zulke campagnes te steken.
![]() |
![]() |
#115 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ABVV-Regio Antwerpen, ACV-Antwerpen, ACW-Antwerpen, De Acht – Antwerps Minderhedencentrum, Federatie van Marokkaanse Verenigingen, Koepel van de Vlaamse Noord-Zuidbeweging – 11.11.11 vzw, Oxfam-Wereldwinkel Antwerpen vzw, Platform van de Afrikaanse Gemeenschappen, Samenlevingsopbouw Antwerpen stad vzw, Unie van Turkse Verenigingen, Vaka/Hand in Hand vzw voor een groot deel organisaties die strven naar meer verdraagzaamheid, samenwerking en een betere wereld goed dat we weten dat het vb hier niet naar wenst te streven en deze organisaties staan uitgesproken objedtief tegen het vb? dank om dit toe te geven objectief gezien kan je niet anders dan tegen het vb zijn turkje turkje turkje toch
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 11 september 2006 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2. niet echt de moeite waard om op te reageren 3. ![]() ![]() ![]() turkje blijkt dan toch geleerder dan ik dacht
![]() |
![]() |
#118 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben niet zo voor een "Zonder Haat Straat", omdat ik haat een essentieel aspect van het maatschappelijk leven vind (een maatschappij kan bv. niet blijven bestaan indien ze geen gezonde haat ontwikkelt tegen maatschappelijk destructieve tendenzen). Persoonlijk voel ik dan meer voor bv. een "Straat Zonder Politiek-Correct Geblaat" al zou een actie rond zo'n alternatieve kreet natuurlijk net zo goed op collectivistisch geblaat neerkomen.
Maar indien men dan toch een haatloze straat wil vestigen, vraag ik me af hoe dat precies gebeurt. Er bestaat blijkbaar ook een "Straat Zonder Racisme" en om die status te vestigen moeten 60% van de aangelanden zeggen dat ze tegen racisme zijn. Werkt dat ook zo voor de haatloze straten of zit je daar in een straat zonder haat vanaf het ogenblik, dat één enkeling een affiche uithangt? Je ziet nogal eens straten met één of twee affiches, terwijl er toch honderd of meer huisnummers zijn. Zou in dergelijke straten, ondanks de uitgehangen mededeling, toch nog niet een ietsiepietsie haat kunnen aanwezig zijn? http://dreamdisk.be/folders/users/sz...dtekeningen%22
![]() |
#119 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#120 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
...net zoals een beetje intelligentie vertonen... waarbij ik me trouwens afvraag waarom ik aan jouw gelul mijn tijd lig te verspillen
![]() |