![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zodra allochtonen in aanmerking komen om Belg te worden, moeten ze het ook officiëel zijn. Wil de administratie achterophinken, dan moet de nieuwe Belg daar het slachtoffer niet van zijn. Vanaf het moment van goedkeuring van de nieuwe nationaliteit, verliest de kandidaat-Belg automatisch zijn oude nationaliteit met de eraan verbonden rechten en plichten. Het lijkt een beetje de kar voor het paard spannen, maar het is een creatieve oplossing om de trage, logge administratie niet in het nadeel van (nieuwe) burgers te laten werken. Probeer eens uit het klassieke denkstramien te geraken. Als je de moloch niet kapot krijgt, dan moet je er maar eens proberen omheen lopen...... ![]()
![]() |
![]() |
#102 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op weg naar een nieuwe farce zoals met het BROV? Citaat:
Behoef ik dat te illustreren? De allochtonen zijn in jouw voorbeeldje geen consumenten van Spa of Ford. Ze zijn er werknemers, die aandelen gekocht hebben van hun loon naar werken. Ze hebben dus stemrecht in de algemene vergadering. Wil jij hen dat ontzeggen, tant pis............. ![]()
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is principieel niks tegen. Jullie wensen een discriminatie in te voeren. Een ONgelijke behandeling, en dit op basis van nationaliteit...... Leer eens vergelijken wat te vergelijken valt.
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik stap niet naar het tribunaal voor elk meningsverschil. ![]() Als jullie dat vreemdelingenstandpunt herroepen, ben ik zelfs zo fair om jullie in de toekomst niet meer af te rekenen op die faux-pas. Rechtgezet is rechtgezet. Iemand die zijn fouten corrigeert, verdient respect, geen blijvende hoon ![]()
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Waarom zouden we een standpunt herroepen ter wille van iemand die ons als racisten bestempelt en geen lid is van de partij?
|
![]() |
![]() |
#107 |
Lokaal Raadslid
|
![]() hmmm, deze evolutie bevalt me wel...
Een steeds rechtser wordende BUB. Mooi zo. Het zou wat zijn mocht de BUB de traditie van REX verderzetten. Alleen heeft de grote leider Hans1 nog belange niet de kwaliteiten van Léon Degrelle... ![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#109 | ||||
|
![]() Citaat:
U discrimineert op basis van afkomst.
![]() |
#110 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraagje: Zolang je niet kan of mag genieten van SZ wordt, ze dan ook niet van je loon afgehouden in jouw voorstel?
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
![]() Citaat:
Iedereen wordt geboren met een bepaalde vorm van Sociale zekerheid. In sommige landen is die meer uitgebreid als anderen, en in die landen dragen de mensen ook meer bij aan die sociale zekerheid. Het begin voor een migrant is veelal tijdelijk. Je gaat om bepaalde redenen elders uw heil zoeken, blijkt dat het je daar danig aanstaat, dan blijf je. Het lijkt me dan ook normaal dat je thuisland je gedurende die periode blijft ondersteunen kwa sociale zekerheid, je hebt dan ook in je thuisland daarvoor bijgedragen in de jaren voordien. Het volstaat om mits bi-laterale, of multi-laterale verdragen te bepalen hoelang die termijn is. Na die termijn heb je dan bijgedragen in je gastland en kan je daar van de sociale zekerheid genieten. Concreet resultaat: 1) De migrant heeft op elk moment sociale zekerheid en valt nooit tussen twee rechtszekerheden in. 2) Iedereen die van sociale zekerheid geniet als buitenlander heeft er eerst voor betaald. 3) Iemand die stopt met bijdragen in 1 land ten voordele van een ander land heeft een beperkte tijd waarin hij kan blijven genieten van de sociale zekerheid. 4) Het straatje werkt in twee richtingen 5) De sociale zekerheden hoeven niet op hetzelfde niveau gebracht te worden tussen de verschillende landen. Je hebt gelijk dat de termijn niet uitmaakt, of het nu 10 jaar of 5 jaar is. Wat ik me echter blijf afvragen is waarom dit iets te maken zou moeten hebben met stemrecht. Sociale zekerheid is een systeem waar je bijdraagt om eventueel iets terug te krijgen in geval van nood, stemrecht is inspraak in het beheer van het geld dat je uitgeeft en inspraak in het bestuur van de plaats waar je woont. Stemrecht vasthangen aan nationaliteit is een 20e eeuw principe dat in een steeds meer mobiele wereld steeds meer onder druk zal komen te staan.
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze leden en sympathisanten weten wie we zijn, en waar we voor staan. Indringers die onder valse voorwendselen de partij proberen kapot te maken door tweedracht te zaaien, kunnen we missen als kiespijn. Onze leden hebben zich zaterdag op de nationale vergadering, én in een schriftelijke vraag (e-mail) uitgesproken tégen migrantenstemrecht. Het komt niet in me op om te pleiten voor herroeping van dit standpunt ten koste van het standpunt van de leden, en mijn eigen mening, omwille van één enkele intrigant. We hoorden trouwens dat het standpunt van West-Vlaanderen tot in onze Luxemburgse afdeling bijna unaniem positief onthaald is. Dreig maar, Superstaaf, wij zijn niet bang van u. Dien desnoods een klacht in... wij hebben het recht aan onze kant. Een debat waarbij de ene partij de andere steeds weer uitmaakt voor racist en xenofoob is een oneerlijk debat, en dient niet gevoerd te worden. Dat onze tegenstanders proberen ons te ontmoedigen met drogredenen, en scheldwoorden als racist en xenofoob, en niet eens proberen het debat op een serene wijze te voeren, maakt me intens gelukkigg, want het betekent dat zij geen enkel argument hebben dat steek houdt, en hun enige doel het destabiliseren van de partij is. Ik kan U verzekeren, uw aanvallen leiden enkel tot meer samenhorigheidsgevoel binnen onze partij, en meer en meer mensen zien in dat wat wij verkondigen de logica zelve is. Nu is het weer mogelijk om Belgisch te denken, en Belgisch te handelen. Want het volstaat niet om tegen het separatisme te zijn om nuttig te zijn voor de Belgische Eenheid. Wij blijven bij ons standpunt, het standpunt van de Belgen. Voor een Belgisch België! www.belgischeunie.be |
|
![]() |
![]() |
#114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
U wenst wel degelijk te discrimineren op basis van afkomst. Verder sla je gewoon hele posts van mij over zonder verder nog te reageren anders dan met een clichezinnetje dat kleuters ook gebruiken.
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#118 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij willen dat koppelen. Ik stel voor, als die nationaliteit zo belangrijk is om stemrecht toe te kennen, dat zulks provisoir toegekend wordt samen met de erbijhorende rechten. Wil de administratie zich achteraf eindeloos vermeien in een gigantische papierwinkel, so be it.....
![]() |
![]() |
#120 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Geen afwijkende meningen. Braaf knikken en als je ooit voor de BuB als verkozene in het parlement zetelt, slaafs op het juiste knopje drukken. Anders krijg je het met Patriot aan de stok. Citaat:
![]() Citaat:
Ik dacht dat het dan intrigante behoorde te zijn, maar de BuB is waarschijnlijk beter op de hoogte van het geslacht der leden (en engelen) Citaat:
Een volksgericht! Roerend hoe de neo-racisten zich in eensgezindheid samenscharen. Jammer dat ze dit doen onder mijn geliefkoosde vlag. Een ware smet, een miasme, een bezoedeling. Geen enkele Vlaamsnationalist is er ooit in geslaagd de driekleur op dergelijke wijze te onteren......... Citaat:
Grappig hoor. Een forumschim als ultieme dreiging voor de fundamenten van een politieke partij met solide basis van 80% der Belgen....... Hoewel. Mochten ze weten hoe ondemocratisch en racistisch het ladinkje is dat door de Belgische driekleur hier omzwachteld wordt........ Citaat:
Om de vergissing recht te zetten. Citaat:
Bemerk dat jullie echte tegenstanders, de Vlaamsnationalisten uit Vlaamsblokhoek mij allesbehalve steunen. Ze zullen jullie niet openlijk bewieroken, maar ze laten mij feestelijk alleen om hun nieuwe brother in arms te bekampen.
![]() |