Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 27 september 2003, 17:47   #101
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
geen nationaliteitsprocedures.
er moet wel vermeden worden dat er mensen in rechtsonzekerheid terecht komen.
Dus in geen geval dubbele nationaliteit.
Niet van twee walletjes eten en overal het beste uitrapen en de mindere aspecten afschuiven omdat je een andere nationaliteit bezit.
Op een of andere manier moeten rechten universeel kunnen zijn en losgekoppeld van nationaliteit.
Als jij hen alle rechten geeft die aan de nationaliteit zijn verbonden, geef je ze de facto een dubbele nationaliteit. Niet echt logisch.
Je begrijpt het niet.
Zodra allochtonen in aanmerking komen om Belg te worden, moeten ze het ook officiëel zijn. Wil de administratie achterophinken, dan moet de nieuwe Belg daar het slachtoffer niet van zijn.
Vanaf het moment van goedkeuring van de nieuwe nationaliteit, verliest de kandidaat-Belg automatisch zijn oude nationaliteit met de eraan verbonden rechten en plichten.
Het lijkt een beetje de kar voor het paard spannen, maar het is een creatieve oplossing om de trage, logge administratie niet in het nadeel van (nieuwe) burgers te laten werken. Probeer eens uit het klassieke denkstramien te geraken. Als je de moloch niet kapot krijgt, dan moet je er maar eens proberen omheen lopen......
Oud 27 september 2003, 17:54   #102
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Gemeentelijk & provinciaal stemrecht voor vreemdelingen, daar kan ik inkomen.
Citaat:
Vanwaar dit arbitraire onderscheid?
Of is dit een schuchtere poging om terug te krabbelen?
Ook geen gemeentelijk en provinciaal stemrecht. Men moet logisch blijven. Het is ja of het is nee. Wat stemrecht betreft is het nee, anders kan je evengoed alle nationaliteiten afschaffen.
De BuB is weer eens ferm eensgezind.
Op weg naar een nieuwe farce zoals met het BROV?

Citaat:
Ik heb toch ook geen stemrecht in een bedrijf waar ik geen aandeelhouder van ben, zelfs al heb ik elke dag met zijn producten te maken (bijv. Spa of Ford).
Slechte vergelijking.
Behoef ik dat te illustreren?
De allochtonen zijn in jouw voorbeeldje geen consumenten van Spa of Ford.
Ze zijn er werknemers, die aandelen gekocht hebben van hun loon naar werken.
Ze hebben dus stemrecht in de algemene vergadering.
Wil jij hen dat ontzeggen, tant pis.............
Oud 27 september 2003, 17:56   #103
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar, superstaaf, TomB wil wel de SZ aan zowat iedereen ontzeggen, ook aan de vreemdelingen. Zover gaan wij toch niet.
TomB's standpunt kan kwalijk lijken, maar hij wil zijn (ultra-liberale) maatregel wel gelijkelijk voor iedereen invoeren.
Daar is principieel niks tegen.
Jullie wensen een discriminatie in te voeren. Een ONgelijke behandeling, en dit op basis van nationaliteit......
Leer eens vergelijken wat te vergelijken valt.
Oud 27 september 2003, 18:25   #104
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Fout: we ontzeggen stemrecht op basis van nationaliteit. Dat is heel iets anders.

Dat mag in uw ogen iets anders lijken, in de ogen van het CGKR is het een strafbaar feit.

Ik zet het relevante gedeelte ten behoeve van de BuB in het vet rood:
voor wanneer de klacht?
Bruno* is offline  
Oud 28 september 2003, 09:04   #105
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
voor wanneer de klacht?
Ik ben zo humaan dat ik jullie nog een kans geef om terug te krabbelen na argumentering.

Ik stap niet naar het tribunaal voor elk meningsverschil.

Als jullie dat vreemdelingenstandpunt herroepen, ben ik zelfs zo fair om jullie in de toekomst niet meer af te rekenen op die faux-pas.
Rechtgezet is rechtgezet.
Iemand die zijn fouten corrigeert, verdient respect, geen blijvende hoon
Oud 28 september 2003, 12:29   #106
Bruno*
Banneling

Standaard

Waarom zouden we een standpunt herroepen ter wille van iemand die ons als racisten bestempelt en geen lid is van de partij?
Bruno* is offline  
Oud 29 september 2003, 05:28   #107
ferro
Lokaal Raadslid

Standaard

hmmm, deze evolutie bevalt me wel...
Een steeds rechtser wordende BUB. Mooi zo.
Het zou wat zijn mocht de BUB de traditie van REX verderzetten.

Alleen heeft de grote leider Hans1 nog belange niet de kwaliteiten van Léon Degrelle...
ferro is offline  
Oud 29 september 2003, 05:47   #108
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Staaf heeft gelijk, en dat heeft niets met het Vlaams Blok te maken.

Ik woon al jaren in de VS, ik betaal al jaren belastingen in de VS, ik gedraag me keurig volgens de wetten van de VS, kortom, ik voldoe aan ALLE plichten die een Amerikaan heeft.

Toch krijg ik niet alle rechten.

Wat is dan de reden voor dit verschil? Mijn afkomst. Enkel en alleen gebaseerd op mijn afkomst wordt mij het recht op inspraak in het beleid van mijn woonplaats ontzegt, zowel op lokaal als op staatsniveau.

En ja, dat is discriminatie, wettelijk geoorloofde discriminatie, maar nog steeds discriminatie.

En of het nu een Belg in amerika is, een Arabier in Belgie of een Eskimo in Milaan maakt geen enkel verschil uit: Het gelijkheidsprincipe wordt oneer aangedaan.
Je vergeet wel één ding: je hebt het recht in Amerika geld te verdienen en dat is ook al niks, hè.
Ik heb inderdaad het recht om hier geld te verdienen. Wil je misschien het recht op werk ontzeggen aan de migranten? Blij om te weten dat de voorzitter van de BUB daar zo over denkt. Het beaamt Staaf zijn opinie.
Oud 29 september 2003, 05:48   #109
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
PRIMO. Het voorstel voor bindend referendum op alle niveau's ligt op tafel; klaar om op 27 september volgens de democratische principes besproken en gestemd te worden.
"We zullen zien", zei den blinden......

Citaat:
SEGUNDO: Kunt u mij aub zeggen wat hier in godsnaam racistisch aan is?!
Simpel: jij ontzegt stemrecht op basis van ras of afkomst.
Fout: we ontzeggen stemrecht op basis van nationaliteit. Dat is heel iets anders.

Bovendien, jouw stelling volgend, is België vandaag een racistisch land?
Nationaliteit is totaal iets anders Hans? Fijn, laat het me even juist stellen:
U discrimineert op basis van afkomst.
Oud 29 september 2003, 05:50   #110
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is nog steeds zoiets als een procedure.
Net die trage geldverslindende procedure, maakt van jouw nationaliteitseis een karikatuur. Een maskertje om je zin te krijgen en allochtonen te ontzeggen waar ze recht op hebben. een doekje voor het bloeden om BuB-racisme achter weg te stoppen, maar toch racistisch geïnspireerde kiezers te lokken.
Ik heb lak aan al die arbitraire nep-procedures. Zoals tomB het stelt: nationaliteit speelt geen rol. Als je ergens gevestigd bent, en je voldoet aan de verplichtingen, dan moet dat volstaan om ook de rechten te genieten.
Ja maar, superstaaf, TomB wil wel de SZ aan zowat iedereen ontzeggen, ook aan de vreemdelingen. Zover gaan wij toch niet.
TomB zijn voorstel is dat je 10 jaar moet gewerkt hebben in een land voor je sociale zekerheid krijgt. Mijn liberale overtuigingen hebben trouwens NIETS te maken met stemrecht.
Oud 29 september 2003, 07:15   #111
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
TomB zijn voorstel is dat je 10 jaar moet gewerkt hebben in een land voor je sociale zekerheid krijgt.
Een goed voorstel (10 jaar is misschien arbitrair, waarom zo lang en niet b.v. 5 jaar?)

Vraagje:
Zolang je niet kan of mag genieten van SZ wordt, ze dan ook niet van je loon afgehouden in jouw voorstel?
Oud 29 september 2003, 18:54   #112
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
TomB zijn voorstel is dat je 10 jaar moet gewerkt hebben in een land voor je sociale zekerheid krijgt.
Een goed voorstel (10 jaar is misschien arbitrair, waarom zo lang en niet b.v. 5 jaar?)

Vraagje:
Zolang je niet kan of mag genieten van SZ wordt, ze dan ook niet van je loon afgehouden in jouw voorstel?
Het basisidee werkt als volgt:
Iedereen wordt geboren met een bepaalde vorm van Sociale zekerheid. In sommige landen is die meer uitgebreid als anderen, en in die landen dragen de mensen ook meer bij aan die sociale zekerheid.
Het begin voor een migrant is veelal tijdelijk. Je gaat om bepaalde redenen elders uw heil zoeken, blijkt dat het je daar danig aanstaat, dan blijf je. Het lijkt me dan ook normaal dat je thuisland je gedurende die periode blijft ondersteunen kwa sociale zekerheid, je hebt dan ook in je thuisland daarvoor bijgedragen in de jaren voordien.
Het volstaat om mits bi-laterale, of multi-laterale verdragen te bepalen hoelang die termijn is. Na die termijn heb je dan bijgedragen in je gastland en kan je daar van de sociale zekerheid genieten.

Concreet resultaat:
1) De migrant heeft op elk moment sociale zekerheid en valt nooit tussen twee rechtszekerheden in.
2) Iedereen die van sociale zekerheid geniet als buitenlander heeft er eerst voor betaald.
3) Iemand die stopt met bijdragen in 1 land ten voordele van een ander land heeft een beperkte tijd waarin hij kan blijven genieten van de sociale zekerheid.
4) Het straatje werkt in twee richtingen
5) De sociale zekerheden hoeven niet op hetzelfde niveau gebracht te worden tussen de verschillende landen.

Je hebt gelijk dat de termijn niet uitmaakt, of het nu 10 jaar of 5 jaar is.

Wat ik me echter blijf afvragen is waarom dit iets te maken zou moeten hebben met stemrecht. Sociale zekerheid is een systeem waar je bijdraagt om eventueel iets terug te krijgen in geval van nood, stemrecht is inspraak in het beheer van het geld dat je uitgeeft en inspraak in het bestuur van de plaats waar je woont. Stemrecht vasthangen aan nationaliteit is een 20e eeuw principe dat in een steeds meer mobiele wereld steeds meer onder druk zal komen te staan.
Oud 29 september 2003, 19:38   #113
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Waarom zouden we een standpunt herroepen ter wille van iemand die ons als racisten bestempelt en geen lid is van de partij?
Nooit.
Onze leden en sympathisanten weten wie we zijn, en waar we voor staan. Indringers die onder valse voorwendselen de partij proberen kapot te maken door tweedracht te zaaien, kunnen we missen als kiespijn.
Onze leden hebben zich zaterdag op de nationale vergadering, én in een schriftelijke vraag (e-mail) uitgesproken tégen migrantenstemrecht. Het komt niet in me op om te pleiten voor herroeping van dit standpunt ten koste van het standpunt van de leden, en mijn eigen mening, omwille van één enkele intrigant. We hoorden trouwens dat het standpunt van West-Vlaanderen tot in onze Luxemburgse afdeling bijna unaniem positief onthaald is.
Dreig maar, Superstaaf, wij zijn niet bang van u. Dien desnoods een klacht in... wij hebben het recht aan onze kant.
Een debat waarbij de ene partij de andere steeds weer uitmaakt voor racist en xenofoob is een oneerlijk debat, en dient niet gevoerd te worden. Dat onze tegenstanders proberen ons te ontmoedigen met drogredenen, en scheldwoorden als racist en xenofoob, en niet eens proberen het debat op een serene wijze te voeren, maakt me intens gelukkigg, want het betekent dat zij geen enkel argument hebben dat steek houdt, en hun enige doel het destabiliseren van de partij is.
Ik kan U verzekeren, uw aanvallen leiden enkel tot meer samenhorigheidsgevoel binnen onze partij, en meer en meer mensen zien in dat wat wij verkondigen de logica zelve is. Nu is het weer mogelijk om Belgisch te denken, en Belgisch te handelen. Want het volstaat niet om tegen het separatisme te zijn om nuttig te zijn voor de Belgische Eenheid. Wij blijven bij ons standpunt, het standpunt van de Belgen.

Voor een Belgisch België!

www.belgischeunie.be
Patriot! is offline  
Oud 29 september 2003, 22:27   #114
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nooit.
Onze leden en sympathisanten weten wie we zijn, en waar we voor staan. [size=6]Indringers die onder valse voorwendselen de partij proberen kapot te maken door tweedracht te zaaien, kunnen we missen als kiespijn[/size].Onze leden hebben zich zaterdag op de nationale vergadering, én in een schriftelijke vraag (e-mail) uitgesproken tégen migrantenstemrecht. Het komt niet in me op om te pleiten voor herroeping van dit standpunt ten koste van het standpunt van de leden, en mijn eigen mening, omwille van één enkele intrigant. We hoorden trouwens dat het standpunt van West-Vlaanderen tot in onze Luxemburgse afdeling bijna unaniem positief onthaald is.
[size=6]Dreig maar, Superstaaf, wij zijn niet bang van u[/size]. Dien desnoods een klacht in... wij hebben het recht aan onze kant.
[size=6]Een debat waarbij de ene partij de andere steeds weer uitmaakt voor racist en xenofoob is een oneerlijk debat[/size], en dient niet gevoerd te worden. Dat onze tegenstanders proberen ons te ontmoedigen met drogredenen, en scheldwoorden als racist en xenofoob, en niet eens proberen het debat op een serene wijze te voeren, maakt me intens gelukkigg, want het betekent dat zij geen enkel argument hebben dat steek houdt, en hun enige doel het destabiliseren van de partij is.
Ik kan U verzekeren, uw aanvallen leiden enkel tot meer samenhorigheidsgevoel binnen onze partij, en meer en meer mensen zien in dat wat wij verkondigen de logica zelve is. Nu is het weer mogelijk om Belgisch te denken, en Belgisch te handelen. Want het volstaat niet om tegen het separatisme te zijn om nuttig te zijn voor de Belgische Eenheid. Wij blijven bij ons standpunt, het standpunt van [size=7]de [/size]Belgen.Voor een Belgisch België!

www.belgischeunie.be
Oud 29 september 2003, 22:32   #115
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een debat waarbij de ene partij de andere steeds weer uitmaakt voor racist en xenofoob is een oneerlijk debat, en dient niet gevoerd te worden. Dat onze tegenstanders proberen ons te ontmoedigen met drogredenen, en scheldwoorden als racist en xenofoob, en niet eens proberen het debat op een serene wijze te voeren, maakt me intens gelukkigg, want het betekent dat zij geen enkel argument hebben dat steek houdt, en hun enige doel het destabiliseren van de partij is.
Je bent blijkbaar blind voor de argumentatie.

U wenst wel degelijk te discrimineren op basis van afkomst. Verder sla je gewoon hele posts van mij over zonder verder nog te reageren anders dan met een clichezinnetje dat kleuters ook gebruiken.
Oud 29 september 2003, 23:48   #116
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
U wenst wel degelijk te discrimineren op basis van afkomst. Verder sla je gewoon hele posts van mij over zonder verder nog te reageren anders dan met een clichezinnetje dat kleuters ook gebruiken.
Integendeel, wij mensen, ongeacht afkomst, kans te geven om Belg te worden en te stemmen.
Bruno* is offline  
Oud 30 september 2003, 01:40   #117
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zullen we u aan herinneren wanneer er door bepaalde personen op deze fora weer eens met termen als "racist", "smerige nazi" of "landverrader" wordt gesmeten...
Distel is offline  
Oud 30 september 2003, 02:12   #118
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Integendeel, wij mensen, ongeacht afkomst, kans te geven om Belg te worden en te stemmen.
Werk dat dan eens concreet uit voor ge discriminerende taal uitslaat. Ben ik Belg het moment dat ik mijn vaste woonplaats in Belgie registreer?
Oud 30 september 2003, 07:07   #119
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik me echter blijf afvragen is waarom dit iets te maken zou moeten hebben met stemrecht.
Vraag dat aan de neo-racisten van de BuB.
Zij willen dat koppelen.
Ik stel voor, als die nationaliteit zo belangrijk is om stemrecht toe te kennen, dat zulks provisoir toegekend wordt samen met de erbijhorende rechten. Wil de administratie zich achteraf eindeloos vermeien in een gigantische papierwinkel, so be it.....
Oud 30 september 2003, 07:20   #120
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nooit.
Wat een flexibiliteit.

Citaat:
Onze leden en sympathisanten weten wie we zijn, en waar we voor staan. Indringers die onder valse voorwendselen de partij proberen kapot te maken door tweedracht te zaaien, kunnen we missen als kiespijn.
Coosie, je bent bij deze gewaarschuwd.
Geen afwijkende meningen.
Braaf knikken en als je ooit voor de BuB als verkozene in het parlement zetelt, slaafs op het juiste knopje drukken. Anders krijg je het met Patriot aan de stok.

Citaat:
Onze leden hebben zich zaterdag op de nationale vergadering, én in een schriftelijke vraag (e-mail) uitgesproken tégen migrantenstemrecht.
Is de download-limiet van de BuB-internet-aansluiting nu voorgoed overschreden?

Citaat:
Het komt niet in me op om te pleiten voor herroeping van dit standpunt ten koste van het standpunt van de leden, en mijn eigen mening, omwille van één enkele intrigant.
Zouden ze met die 'intrigant' iemand anders bedoelen dan Coosie?
Ik dacht dat het dan intrigante behoorde te zijn, maar de BuB is waarschijnlijk beter op de hoogte van het geslacht der leden (en engelen)

Citaat:
We hoorden trouwens dat het standpunt van West-Vlaanderen tot in onze Luxemburgse afdeling bijna unaniem positief onthaald is.
Een plebisciet!
Een volksgericht!
Roerend hoe de neo-racisten zich in eensgezindheid samenscharen.
Jammer dat ze dit doen onder mijn geliefkoosde vlag.
Een ware smet, een miasme, een bezoedeling.
Geen enkele Vlaamsnationalist is er ooit in geslaagd de driekleur op dergelijke wijze te onteren.........

Citaat:
Dreig maar, Superstaaf, wij zijn niet bang van u.
Kom ik dan bedreigend over?
Grappig hoor.
Een forumschim als ultieme dreiging voor de fundamenten van een politieke partij met solide basis van 80% der Belgen.......
Hoewel. Mochten ze weten hoe ondemocratisch en racistisch het ladinkje is dat door de Belgische driekleur hier omzwachteld wordt........

Citaat:
Dien desnoods een klacht in... wij hebben het recht aan onze kant.
Ik ben zo vriendelijk om jullie de kans te geven om terug te krabbelen.
Om de vergissing recht te zetten.

Citaat:
Een debat waarbij de ene partij de andere steeds weer uitmaakt voor racist en xenofoob is een oneerlijk debat, en dient niet gevoerd te worden.
Ik wijs jullie op het discriminerende karakter van jullie programmapunt.
Bemerk dat jullie echte tegenstanders, de Vlaamsnationalisten uit Vlaamsblokhoek mij allesbehalve steunen. Ze zullen jullie niet openlijk bewieroken, maar ze laten mij feestelijk alleen om hun nieuwe brother in arms te bekampen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be