![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Een volledig vegetarisch leven leidt hoe dan ook tot een hoop problemen .
Als men vindt dat dieren niet goed behandeld worden kan men toch ook biologisch gekweekt vlees en zuivel eten ? Laatst gewijzigd door Kaffer : 31 oktober 2006 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
En de spons was gewoon om aan te tonen dat je niet direct een rechte lijn kan zetten tussen dier en plant. En niemand eet spons pipo je wast je ermee ![]() 2)Wat een eenzijdig denken; knip eens een tak van een boom in putje winter... 3)Als je vis eet moet je inderdaad geen bonen eten anders wel... En vlees is niet noodzakelijk maar dan moet u wel ferm oplossen van invulling op te eten... quote: Dus als iemand stopt met vlees eten, wordt er minder voedingstoffen verspild en als iedereen zou stoppen met vlees eten, zou er zelfs geen honger meer zijn in de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ok, ja, een tak van een boom in putje winter zal wel pijn doen vr de boom, nog goed dat ik geen takken lust... Anders ook niet, als je maar evenwichtig en gevarieerd eet. Het lijkt soms wel moeilijk voor vleeseters, maar je moet gewooon dat patroon van vlees-patatten-groenten doorbreken. En vlees is niet noodzakelijk maar dan moet u wel ferm oplossen van invulling op te eten... Graag een Nederlandse vertaling van bovenstaande zin, aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Het is niet moeilijk voor mij om mij uw manier van eten in te beelden; echt niet geloof me vrij! En u negeert glad alles wat ik zeg! Citaat:
Ik zei dat je geen vlees hoeft maar dat moet jij dan wel invullen door andere zaken te eten! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Face it, om gezond te zijn moet je 1 keer in de week een klein stukje vlees eten, of zelfs dat al niet. Je doet jezelf, honderden miljoenen hongerige mensen en tientallen miljarden lijdende dieren er een groot plezier mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() Dat zijn dus dierlijke producten.
Herhaling: voor de melkproductie moeten kalfjes worden wegenomen en die worden dan geslacht. Eieren KUNNEN diervriendelijk worden verkregen, dank zij de gigantische overproductie bij kippen en sommige eendenrassen die anders toch verloren gaat door gebrek aan belangstelling bij de "moeders".
![]() |
#109 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Half juist; kalfjes en koeien loeien zeer verdrietig en lang bij en na de scheiding en het slachten van kalfjes gaat echt niet pijnloos.
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Legbatterijen al eens gezien?? ![]() En melken van koeien die juist gekalft hebben... ![]() U denkt zeer zwart wit...Als u het leed van deze dieren wilt stoppen moet u concequent zijn... Het is niet mogelijk maar je kan maar proberen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() ![]() Begin goesting te krijgen voor eieren, met spek, tomaten, kaas en paprika. Yep, dat wordt men avondeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
![]() En een goed stuk Turks of zelfgebakken brood daarbij, zure geelgroene spaansepepers en een in lengte doorgesneden komkommer met wat zout ingestrooid; grote mok niet al te erg sterke koffie .... af en toe een rok afpellen van een ui .... groene olijfjes uit zout water ....
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 november 2006 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() pfff... Kijk ik koop NOOIT eiers en nogtans durf ik toegeven dat het NIET is omdat ik tegen het leed van deze diertjes ben. Is het voor u zo moelijk te zeggen dat u niet vegetarisch bent omwille van het geleden leed van die dieren maar omwille van eigen bedenkingen en levenwaarden?
Je kunt ook bio-vlees kopen tegenwoordig=>al deze "vegetariërs omwille van het dierenleed" zouden dus moeten stoppen met vegetarisch zijn want alles waarom ze vegetarisch zijn is weggevallen in deze producten! Ik heb nog veel van die vraagtekens hoor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Het blijft een feit , zowel vlees als zuivel kan op een diervriendelijke manier gekweekt worden , en toch maar steeds nieuwe elementen zoeken om geen vlees te moeten eten .
Liever de eigen gezondheid op het spel zetten dan een kip te slachten die desnoods op een diervriendelijke manier wordt gekweekt . Het blijft wazig dat vegetarisme . En dat de huidige bioindustrie een zegen is voor de derde wereld doet ook niet meer terzake . |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Mensen die de dierenrechten verdedigen zouden ook tegen de produktie van melk moeten zijn .
Een koe geeft alleen melk als ze drachtig is . In de meeste gevallen gaan veeartsen als volgt tewerk : Een koe wordt drachtig gemaakt . Als de vrucht te groot is wordt ze geaborteerd . Daarna wordt ze weer drachtig gemaakt en weer geaborteerd , enz .., als dat geen dierenmishandeling is . Afschaffen die melkproduktie dus . |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Partijlid
|
![]() Eigenlijk zouden vegetariers ook geen groenten mogen eten, want deze zijn bemest door dierlijke mestoverschotten en die mestoverschotten zijn ontstaan doordat bijvoorbeeld varkens vetgemest werden en deze werden vetgemest om geslacht te worden.
Ook geen fruit want fruitbomen zoals appelbomen staan soms in een weide van een koe of een ander vee en deze bomen zorgen voor plaatsgebrek van dit vee, en dat willen we toch niet voor onze lieve koetjes... ![]() Neenee, vegetarisme... niks voor mij ![]() Laatst gewijzigd door Kweepeer : 3 november 2006 om 00:45. |
![]() |
![]() |