Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2006, 22:40   #101
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Zever.

Een reactie vanop De Standaard online (impressies 0110) :

Ik vond het jammer dat het nu wordt georganiseerd, net nu het Ramadan is.
In deze maand mogen we niet aanwezig zijn op concerten vermits muziek en dans verboden is, misschien is dit uw antwoord op uw vraag?
Zelf was ik ook niet aanwezig: in de maand Ramadan hou ik mij bezig met mijn geloof en mag ik zeker niet deelnemen aan concerten.
Volgende keer misschien niet in de Ramadan?
Samrah op 1 oktober 2006 om 21:51

Hoe onverdraagzaam hé die islam, allahke laten voorgaan op Tom Barman ; muziek en dans verbieden ...
Misschien moet u ook het volgende bericht posten.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 22:40   #102
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik heb mij vandaag de volgende bedenking gemaakt:
Je moet al aan een heel erge vorm van dogmatische blindheid lijden om niet te weten, zien of voelen dat de Vlaming door de eeuwen heen tot op vandaag de absolute kampioen is in solidariteit.
Deze solidariteit uit zich nominaal in de relatief gemakkelijk bewijsbare vorm van financiële steun aan andere volkeren die door geen enkel volk wordt geëvenaard.
Deze solidariteit vindt tevens zijn interindividuële emanatie in de vorm van het allerbeste sociaal stelsel ter wereld.
Deze solidariteit uit zich eveneens in de mate waarop Vlaanderen tot op de dag van vandaag zonder probleem tal van vreemde kulturen heeft toegelaten en deze enthousiast heeft laten meegenieten van de vrucht van hun noeste arbeid.

Als ik dan zie hoe dit volk dat in het verleden op een afschuwelijke wijze is vernederd, dat bedrogen is geworden door zijn eigen leiders, dat bezet is geworden door afschuwelijke regimes, dat uitgehongerd is geweest,enz...als ik dan zie hoe dit volk het voor elkaar krijgt om niet in opstand te komen tegen een regeringsgesubsidieerde onverdraagzame en antidemocratische organisatie die datzelfde volk voor de internationale voetlicht in het gezicht spuwt...dan heb ik de grootste twijfel of ik voor dit volk moet blijven vechten of mij in schaamte afwenden van zoveel masochistische deemoedigheid...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 1 oktober 2006 om 22:41.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 22:46   #103
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
...dan heb ik de grootste twijfel of ik voor dit volk moet blijven vechten of mij in schaamte afwenden van zoveel masochistische deemoedigheid...
probeer gewoon eens een kop warme melk met honing en daarna vroeg naar bed.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 22:53   #104
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb mij vandaag de volgende bedenking gemaakt:
Je moet al aan een heel erge vorm van dogmatische blindheid lijden om niet te weten, zien of voelen dat de Vlaming door de eeuwen heen tot op vandaag de absolute kampioen is in solidariteit.
Deze solidariteit uit zich nominaal in de relatief gemakkelijk bewijsbare vorm van financiële steun aan andere volkeren die door geen enkel volk wordt geëvenaard.
Deze solidariteit vindt tevens zijn interindividuële emanatie in de vorm van het allerbeste sociaal stelsel ter wereld.
Deze solidariteit uit zich eveneens in de mate waarop Vlaanderen tot op de dag van vandaag zonder probleem tal van vreemde kulturen heeft toegelaten en deze enthousiast heeft laten meegenieten van de vrucht van hun noeste arbeid.

Als ik dan zie hoe dit volk dat in het verleden op een afschuwelijke wijze is vernederd, dat bedrogen is geworden door zijn eigen leiders, dat bezet is geworden door afschuwelijke regimes, dat uitgehongerd is geweest,enz...als ik dan zie hoe dit volk het voor elkaar krijgt om niet in opstand te komen tegen een regeringsgesubsidieerde onverdraagzame en antidemocratische organisatie die datzelfde volk voor de internationale voetlicht in het gezicht spuwt...dan heb ik de grootste twijfel of ik voor dit volk moet blijven vechten of mij in schaamte afwenden van zoveel masochistische deemoedigheid...
Maar wie heeft u gevraagd om voor ons te vechten? Beetje hoog in den bol gekregen ofzo? Waar haalt gij het in uw hoofd dat er ook maar iemand aan u zou gevraagd hebben om voor ons te vechten? Wij willen geen geweld. Verhuist naar irak ofzo daar willen ze wel dat je vecht voor hun.

Als we door iemand ooit zwaar zijn bedrogen dan zal het wel door de collaborateurs zijn geweest tijdens de oorlog!
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 23:10   #105
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

A propos...als ik de heisa rond dat concert goed heb begrepen dan wordt er met staatsteun een poging gedaan om zoveel mogelijk mensen samen te krijgen om ze op te roepen om via samenzang een democratische (voorlopige) minderheid uit te sluiten.
Om nu maar eens zelf "the law of Godwin" toe te passen...hebben wij iets dergelijks afgelopen week niet op canvas gezien ivm het nazikrapuul met zijn boekverbrandingen, fakkeltochten en samenzang tegen een andere minderheid?
Voor wanneer der Kristalnacht?
Voor wanneer Nacht und Nebel?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 1 oktober 2006 om 23:12.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 23:18   #106
Jo Creten
Schepen

Standaard

je hebt het verkeerd begrepen en samenzang zegt niets over de inhoud van wat je zingt. de vergelijking is zeer mager. eigenlijk absurd of surreëel
Jo Creten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 23:19   #107
Jo Creten
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Misschien kunnen we allemaal in een cirkel gaan zitten, mekaars hand vasthouden, en koembajaa zingen ? Dat zal alle maatschappelijke problemen oplossen !
misschien eens proberen, maar het hoeft niet koembajaa te zijn hoor
Oud 1 oktober 2006, 23:21   #108
ingenious

Standaard

Citaat:
Zever.

In deze maand mogen we niet aanwezig zijn op concerten vermits muziek en dans verboden is, misschien is dit uw antwoord op uw vraag?
Zelf was ik ook niet aanwezig: in de maand Ramadan hou ik mij bezig met mijn geloof en mag ik zeker niet deelnemen aan concerten.

Hoe onverdraagzaam hé die islam, allahke laten voorgaan op Tom Barman ; muziek en dans verbieden ...
waarm zou dit bericht aantonen dat mijn post zever is.

dat is de keuze van die persoon. ik meen te me te herinneren dat om de uitzending van tmf 1 van de artiesten (ik weet niet meer wie) zei zelf mee te doen met de ramadam. toch stonden ze op het podium. er zijn trouwens ook allochtonen die niet mee doen aan de ramadam.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 23:29   #109
Jo Creten
Schepen

Standaard

Citaat:
Zever.

Een oprechte reactie van Samrah. Er zouden inderdaad meer van deze initiatieven mogen zijn, zodat deze moslims, in een ander seizoen dan de Ramadam, ook kunnen meefeesten. Op onze nationale feesten (11 juli, 21 juli, 1 mei) zijn ze ook welkom. En als atheïst of christen een feest bij de joden, hindoes of moslims meemaken is tof!
Oud 1 oktober 2006, 23:57   #110
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
A propos...als ik de heisa rond dat concert goed heb begrepen dan wordt er met staatsteun een poging gedaan om zoveel mogelijk mensen samen te krijgen om ze op te roepen om via samenzang een democratische (voorlopige) minderheid uit te sluiten.
Om nu maar eens zelf "the law of Godwin" toe te passen...hebben wij iets dergelijks afgelopen week niet op canvas gezien ivm het nazikrapuul met zijn boekverbrandingen, fakkeltochten en samenzang tegen een andere minderheid?
Voor wanneer der Kristalnacht?
Voor wanneer Nacht und Nebel?
Staatsteun? Samenzang? Lol ge waart beter misschien eens gaan kijken.

Samenzang is dat niet zoiets als het zangfeest of the night of the proms? nee zoiets was het niet.

Nach und nebel was er niet en van de groep kristalnacht heb ik nog nooit gehoord.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 00:13   #111
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de regen was als een wedoende zegen.
dat zorgt voor een speciale sfeer, die kon je voelen van thuis voor tv.
axelle red was niet op haar mondje gevallen, wat een klassevrouw.
en dan nog een stadsgenote van mij.

da's wat anders dan de boerinnendansen op VB-kermissen.
Regen is altijd een wedoende zegen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 00:17   #112
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
75.000 mensen op een gratis concert verdeeld over 4 steden. Rock Werchter trekt 50.000 mensen op 1 locatie en die betalen er dan nog veel voor ook. Vandaag had ook de open bedrijven dag plaats. 1,5 miljoen bezoekers voor dat event.

Kortom... 0110 was een scheet in een fles. Het is alsof je zou zeggen dat iederen die in Hasselt gebruik maakt van het gratis openbaar vervoer ook een Steveart stemmer is.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 oktober 2006, 00:21   #113
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
75.000 mensen op een gratis concert verdeeld over 4 steden. Rock Werchter trekt 50.000 mensen op 1 locatie en die betalen er dan nog veel voor ook. Vandaag had ook de open bedrijven dag plaats. 1,5 miljoen bezoekers voor dat event.
dat is appelen en peren vergelijken.
op 0110 kwam een hele rits artiesten een nummerke zingen, dat kan je onmogenlijk gelijkstellen aan een volwaardig optreden.

En op de open bedrijven dag aanwezig zijn op het eigen bedrijf is voor heel wat werknemers een verplichting.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 00:22   #114
ingenious

Standaard

Citaat:

Kortom... 0110 was een scheet in een fles. Het is alsof je zou zeggen dat iederen die in Hasselt gebruik maakt van het gratis openbaar vervoer ook een Steveart stemmer is.
je scheve vergelijkingen zijn al weerlegd. zowel werchter als open bedrijvendag hebben een heel lange traditie en trekken jaarlijks meer en meer bezoekers. ze zijn wel erg klein begonnen. met veel minder volk van dat vandaag op 1 van de 4 sites te vinden was. de open bedrijvendag trekt een heel ander soort volk. niet iedereen gaat namelijk graag naar optredens. werchter trekt ook ander volk omwille van de affiche.

Citaat:

Laatst gewijzigd door ingenious : 2 oktober 2006 om 00:28. Reden: merci jules!
Oud 2 oktober 2006, 00:27   #115
ingenious

Standaard

foutje

tot daar mijn reputatie.

Citaat:

Laatst gewijzigd door ingenious : 2 oktober 2006 om 00:27.
Oud 2 oktober 2006, 00:33   #116
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
niet iedereen gaat namelijk graag naar optredens. werchter trekt ook ander volk omwille van de affiche.
Bien, d'accord. De affiche van 0110 was niet goed. Ze hadden slechts zowat alle artiesten, niet?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 oktober 2006, 00:34   #117
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
foutje

tot daar mijn reputatie.
Daar gaat die inderdaad. Dat regel ik op CP wel met je

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 oktober 2006, 00:36   #118
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ikzelf was niet geinteresseerd in op een kluitje te staan in de regen, luisterend naar een rits artisten die niet in mijn smaak vallen. Onder een premisse die anti democratisch is.

Ik ben vrolijk gaan eten met mijn ega, mijn broertje ,zijn vrouw en zijn zoontje.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 00:38   #119
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ikzelf was niet geinteresseerd in op een kluitje te staan in de regen, luisterend naar een rits artisten die niet in mijn smaak vallen. Onder een premisse die anti democratisch is.

Ik ben vrolijk gaan eten met mijn ega, mijn broertje ,zijn vrouw en zijn zoontje.
Ik hoop dat het lekker was

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 oktober 2006, 00:40   #120
ingenious

Standaard

Citaat:
Bien, d'accord. De affiche van 0110 was niet goed. Ze hadden slechts zowat alle artiesten, niet?
zie wat jules zegt. verder was de affiche erg uiteenlopend om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken (waar ze echt in geslaagd zijn). er stonden heel wat groepen op die me konden bekoren, maar die stonden gespreid over de 4 steden. of ze kwamen met een andere groep een liedje mee zingen. in antwerpen ben ik enkel naar deus gaan kijken, omdat de rest me niet veel zei, buiten enkele guests van zita zwoon. en ik ben anders ook 1 van die gekken die jaarlijks veel geld uitgeeft voor een werchter ticket. je kan die line up gewoon niet vergelijken.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be