![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Smaken verschillen dejohan.
En voor de helft van haar schepeninkomen kan een man met weinig scrupules en met het licht uit veel voor elkaar krijgen hoor. Tiens.. een potentiele verklaring waarom ze in een halve oncomfortabele tochtige, slecht verwarmde ,niet geisoleerde,milieuonvriendelijke bouwval woont, en er niks aan doet... Nu moet ik toegeven, de foto's van deze dame zien er beter uit dan die van Mieke Vogels,Leona Detiege of Magriet Hermans(en ik hou wel van vrouwen met rubensiaanse vormen). Zou ze een klusjesman kunnen betalen?
![]() |
#103 |
Gouverneur
|
![]() Goh, ik wou dat ik dat inkomen van Pauwels had, konden we eindelijk eens terug stromend water in onze keuken krijgen.
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees eens wat ik hier schreef: http://forum.politics.be/viewtopic.p...+huizen#221862 |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Gouverneur
|
![]() Jup, maar voor die verbinding betalen we een maandelijks forfait.
We hebben nog altijd geen stromend water in de keuken omdat de experts van de verzekering nog altijd niet zijn langsgekomen en alles in dezelfde staat moest blijven (lekke leiding). We wachten al 4 maanden nu en zouden graag eens een loodgieter te pakken willen krijgen die wèl tijd heeft om de nieuwe leidingen te leggen. Daar is poen voor nodig...
![]() |
#107 |
Lokaal Raadslid
|
![]() “…de affaire die haar (Chantal Pauwels) nu de kop kost, begrijpen we echt niet. Het wordt de dame bijzonder kwalijk genomen dat ze voor een huurprijs van een kleine 150 euro een pand van het Antwerpse OCMW huurt. Dat zou niet mogen, gezien de hoogte van haar schepenwedde, menen de weldenkende burgers van het Vlaams Blok. Ah nee? En waarom niet? De keuze van een woning en de daaraan verbonden huurprijs is toch een private kwestie, en als iemand verkiest in een krot te wonen, zelfs indien hij of zij een behoorlijk inkomen heeft, is dat dan niet zijn/ haar eigen zaak?
Want daarover gaat het: het OCMW-huis in kwestie is geen sociale woning, waarvan de huurprijs afhankelijk is van het gezinsinkomen, maar een private woning op de markt, waarvan het OCMW toevallig de eigenaar is. Die lage huurprijs was trouwens niet onbillijk: het huis was een veredeld krot toen Pauwels het als jonge vrouw van vooraan in de twintig, zonder enig politiek mandaat, betrok. Naar verluid werkte er destijds één waterkraantje. Pauwels heeft die woning met eigen middelen opgekalefaterd en op die manier haar eigen middelen geïnvesteerd in wat een publiek bezit is en blijft. Dat op zich verklaart waarom de huurprijs aan de lage kant is: het OCMW betrekt ook rechtstreeks inkomsten door de waardenvermeerdering van de woning, waarin het OCMW zelf niet hoefde te investeren. Pas nu het OCMW de voorgevel een beurt wil geven en dus binnenkort aanspraak kan maken op een huurverhoging, wordt dit verhaal uitgebracht…” Bron: De Morgen, standpunt Yves Desmet “Het was een zuchtende Antwerpse OCMW-voorzitter Monica De Coninck die gisteren uitlegde wat er nu eigenlijk aan is van het “schandaal omtrent het huis van schepen Pauwels”… “Wat me nog het meest stoort is dat de hele affaire begon met mijn nota waarin ik het beleid inzake OCMW-panden toelicht. Een mens probeert dan al eens transparant te werken”… “Het verhaal is, zoals meestal met kritieken van het Vlaams Blok, toch wel iets anders, maar het is blijkbaar bon ton bij het Blok om enkel die stukjes van de informatie te gebruiken die hen goed uitkomen”… Monica De Coninck, OCMW-voorzitter te Antwerpen in De Morgen van dinsdag 14 oktober 2003
![]() |
#108 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Juist, ja ... ![]() Blijkbaar verwachten sommige 'democraten' dat de oppositie rustig in een hoekje ligt te slapen, en vooral de meerderheid niet stoort in haar "werkzaamheden". Jammer voor hen, maar dat is niet de bedoeling van een oppositie. Jammer maar helaas voor sommigen... 8)
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Gouverneur
|
![]() volgens andere bron heeft zij het overgenomen van haar grootmoeder, zodus kan men als je ouders in een soc woning woont kan men het erven van je ouders goed dat ik dat weet zodus wachten maar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat geldt namelijk NIET voor sociale woningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Misschien moet u aan uw Voorzitter voorstellen om sociale tarieven te hanteren,wanneer hij nog ééns een eetfestijn organiseerd. ![]()
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enkel landbouwgronden kunnen verhuurd worden in privé, en dan nog per bod voor zoveel lopende jaren. degene die het hoohµgste GESLOTEN bod heeft gedaan krijgt de toewijs. Wel opletten met de wet op de landbouwgronden. (die geven langlopende RECHTEN aan de huurder) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor zij die het nog steeds niet snappen : de taak van een oppositie is toezicht houden op de werking van de meerderheid. Constructief meewerken met het beleid gebeurt hier dus via een omweg. Wat goed is, zal de goedkeuring van de oppositie wegdragen. Wat niet deugt, zal door de oppositie aan de kaak gesteld worden. Anders gezegd : het is NIET de taak van de oppositie om mee het beleid uit te stippelen. Daarvoor dient de meerderheid, remember ? Wanneer de meerderheid daar echter niks van bakt, d�*n komt het belang van een degelijke oppositie aan de orde.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Gouverneur
|
![]() Er is mischien een rede dat zij in de plaats van haar grootmoeder is komen wonen, zij zal mischien een tip gekregen dat zij het later kan kopen van het OCMW en zij zit dichst bij de bron maar ik kan er naast zitten maar men kan er eens over denken, er gebeurt zo veel in Antwerpen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ter info, Babeth en ik wonen in een zonevreemd rijtjeshuis, belast en onderhevig aan alle taksen,maar aan meer beperkende wetten qua renovatie en opwaardering-geen enkele eurocent subsidie voor ons. Mijn oudste tante daarentegenover heeft gewoon het huurcontrakt van mijn helaas overleden grootmoeder overgenomen,sociaal appartement. Gewoon de juiste mensen kennen.
![]() |
![]() |
#119 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ik ben maar simpel van geest
![]() TER BESCHIKKING stellen van de BEOEFTIGEN, maar ja, ik was niet op de hoogte dat Ch. Pauwels beoeftig was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Gouverneur
|
![]() Mijnheer wat is het verschil tussen een woning van het OCMW en een sociale woning
|
![]() |
![]() |