Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2006, 14:37   #101
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Heb ik dat nu alleen maar Uw onderschrift stoort mij mateloos Bhairav
Kom, wees een vent.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 14:38   #102
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Wat heeft dit nog te maken met de feiten?? trouwens wie heeft abortus er doorgedrukt?
Hetgene dat krom is kun je nu eenmaal niet rechtpraten.
Niets zeker, ik dacht iets gelezen te hebben over de pa, ik dacht ook iets gelezen te hebben over misdadig gedrag, dat het leven van het kind in gevaar zou kunnen brengen, ik dacht iets gelezen te hebben over cultuur, die jeugdige moeders voor "hoer" neemt.

Als ik iets zeg pro die pa,
Over ander misdadig gedrag bij eigen volk tov ongeboren leven
over eigen cultuur die scheinheilig als ze is, evenmin lief is voor zwangere tieners, en die moraalridders die hun dochters dwingen tot abortus voor de goede naam van de famillie

Dan zal dat wel compleet naast de kwestie zijn zeker
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 14:40   #103
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Kom, wees een vent.
viezerik
Oud 4 oktober 2006, 14:42   #104
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U vergeet precies één minimaal dingetje.

Het PROCES... weetjewel? Met rechters en advokaten en aanklagers én uiteindelijk een uitgesproken straf; dit lijkt me iets anders dan de willekeurige deportatie waar u naar verwijst, omwille van religie, sexuele geaardheid of handicap nietwaar.

Indien men in Antwerpen veroordeeld wordt, spreekt U dan ook van deportatie als men je naar de gevangenis van Brugge vervoert? Bij uitbreiding kan dit dus eveneens de gevangenis in Siberië worden, of indien je het te koud vindt in Marokko (maar blijkbaar is die marokkaanse regering minder scheutig om hun eigen onderdanen terug te nemen dan om ze met verplicht behoud van hun nationaliteit Europa te laten overspoelen).
zie de verdragtekst hierboven
Oud 4 oktober 2006, 14:43   #105
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
viezerik
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 14:45   #106
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Neen, ik ken die mensen niet, en ik beschik niet over de nodige informatie om er toe over te gaan 'mijn hand in het vuur te steken'.

Maar ik wel eventjes mee redeneren, waarom niet?

1. De daders hebben enkel de Belgische nationaliteit : hier berechten, hier straffen. En dat dan volgens de geldende wetten, niet volgens een 'ad hoc'-rechtspraak (dat is namelijk geen traditie hier).

2. De daders hebben zowel de Belgische als een andere nationaliteit : hier berechten en hier straffen, eveneens volgens de geldende wetten. Afnemen van de Belgische nationaliteit gevolgd door uitwijzing naar het land (evt. de landen) van de andere nationaliteit kan enkel in bepaalde gevallen, en voor zover ik weet (kan iemand met méér kennis terzake hier eventueel helpen ?) behoort het incident waarover hier gediscussieerd wordt daar niet toe.

3. De daders hebben de Belgische nationaliteit niet : ONMIDDELLIJKE uitlevering aan het land waarvan ze wèl de nationaliteit hebben, tenzij er hier een proces tegen hen wordt aangespannen. N�* dat proces en de eventuele bestraffing kan nog steeds besloten worden hen uit te wijzen.
-1 ad hoc rechtspraak GEEN traditie hier ?! ... heb jij justitie eigenlijk wel gevolgd sinds Verhofstadt aan de macht kwam ?
toch ook onderzoeken hoe lang ze die nationaliteit bezitten en indien mogelijk terug afnemen (ook Nederland bewandelt deze weg nu)
-2 zou toch graag zoveel mogelijk pleiten voor terug afnemen van de nationaliteit in dit geval
-3 in elk geval hier berechten, wie weet wat doen ze er ginder mee ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 14:47   #107
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Niets zeker, ik dacht iets gelezen te hebben over de pa, ik dacht ook iets gelezen te hebben over misdadig gedrag, dat het leven van het kind in gevaar zou kunnen brengen, ik dacht iets gelezen te hebben over cultuur, die jeugdige moeders voor "hoer" neemt.

Als ik iets zeg pro die pa,
Over ander misdadig gedrag bij eigen volk tov ongeboren leven
over eigen cultuur die scheinheilig als ze is, evenmin lief is voor zwangere tieners, en die moraalridders die hun dochters dwingen tot abortus voor de goede naam van de famillie

Dan zal dat wel compleet naast de kwestie zijn zeker
ge zijt u in elk geval in '1001 bochten' aan het wringen ... ter verschoning van onze lieve allochtone vrienden
Oud 4 oktober 2006, 14:51   #108
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht

1. Ik wou alleen maar even er op wijzen dat er maar telkens gedaan wordt alsof het onmenselijk is om in een ander land te gaan leven.

2. als dit land ongewenste vreemdelingen zou uitwijzen (bvb. Marokkanen die misdaden begaan hebben) dan komt men af met : die hebben geen binding met dat land.

3. En als ik dan vraag : heeft een vreemdeling die naar hier gekomen is dan ene binding met dit land, alvorens hij naar hier komt.... dan wordt het stil....
Dan is dat plotseling niet meer onmenselijk.

4. Zeg mij ziet U het verschil niet tussen iemand uit Marokko die naar hier komt zonder dat hij de taal kent, de gewoonten, de zeden, de godsdienst en iemand die wij wegsturen naar het land waar hij wel de taal, de gewoonten, de zeden, de godsdienst kent ?

Heel vele van die jongeren gaan in de vakantie voor 2 maanden of langer (een goede islamiet kijkt niet naar de westelijke kalender) naar hun thuisland (en halen daar een bruid op of zo). Het is voor de meeste van hen echt geen vreemd land hoor.
Dat probeert men ons aan te praten.
Over praten gesproken : meestal spreken ze vooral de taal van hun thuisland waar ze "natuurlijk" geen band meer mee hebben.
1. Ik vind het juist héél menselijk dat iemand in een ander land gaat leven, en ik vind het net zo menselijk dat iemand in het land waar hij geboren is wil blijven.

2. Er bestaan wetten en reglementen en dergelijke die dat allemaal regelen. 'Binding of geen binding' : de wet moet toegepast worden, maar ook niet meer dan die wet !
Als ik die wet te streng/niet streng genoeg vind, dan moet ik proberen ervoor te zorgen dat die door de wetgevende macht aangepast wordt. Dat kan ik bijvoorbeeld - en bij voorkeur - d.m.v. politieke actie doen.

3. Ik zou wel willen dat ik al die vreemdelingen die hierheen komen kende, dan kon ik daar een ondubbelzinnig antwoord op geven.
Ik vermoed dat nogal wat (om niet te zeggen de meeste) inwijkelingen ècht wel hun best doen om zo snel mogelijk een zo stevig mogelijke binding met dit land tot stand te brengen, als die er nog niet was.
Maar ongetwijfeld zullen er ook wel een aantal zijn die het allemaal niks kan schelen, er is nu eenmaal zo'n soort mensen ook.
En beide 'gedragsvormen' zijn zéér menselijk.

4. Ik zie juist héél véél verschillen, tussen alle individuen die de menselijke soort rijk is. En ik ken nogal wat Marokkanen/islamieten, en ook daar zie ik de onderlinge verschillen goed genoeg.
Dat is in de ogen van sommigen zelfs nèt mijn probleem : aangezien ik niet bereid ben iedereen over een zelfde kam te scheren word ik hier vaak genoeg verweten 'naïef' te zijn, een 'linkiewinkie', een 'dhimmi', een 'islamofascist' zelfs.

Tot genoegen,

djimi
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 14:56   #109
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk eens naar artikel 3 voor je populistisch verder doet, en goedgelovige mensen iets probeert wijs te maken.

[FONT=Arial,Bold][SIZE=2]
Protocol Nr. 4 bij het Verdrag tot

Bescherming van de Rechten van de Mens
en de Fundamentale Vrijheden, tot het
waarborgen van bepaalde rechten en
vrijheden die niet reeds in het Verdrag en
in het Eerste Protocol daarbij zijn
opgenomen

[/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=1]
Straatsburg, 16.IX.1963
De Regeringen die dit Protocol hebben ondertekend, zijnde Leden van de Raad
van Europa,
Vastbesloten om maatregelen te nemen teneinde de collectieve
handhaving te verzekeren van bepaalde rechten en vrijheden die niet
zijn genoemd in Titel I van het Verdrag tot Bescherming van de Rechten
van de Mens en de Fundamentele Vrijheden, ondertekend te Rome op
4 november 1950 (hierna te noemen "het Verdrag") en in de Artikelen 1
tot en met 3 van het eerste Protocol bij het Verdrag, ondertekend te
Parijs op 20 maart 1952.
Zijn het volgende overeengekomen:

[/SIZE][/FONT][FONT=Arial,Bold][SIZE=1]
Artikel 1 . Verbod van vrijheidsbeneming wegens schulden

Aan niemand mag zijn vrijheid worden ontnomen op de enkele grond
dat hij niet in staat is een contractuele verplichting na te komen.

Artikel 2 . Vrijheid van verplaatsing

1. Een ieder die wettig op het grondgebied van een Staat verblijft, heeft
binnen dat grondgebied het recht zich vrijelijk te verplaatsen en er
vrijelijk zijn verblijfplaats te kiezen.
2. Een ieder heeft het recht welk land ook, met inbegrip van het eigen land,
te verlaten.
26
3. De uitoefening van deze rechten mag aan geen andere beperkingen
worden gebonden dan die bij de wet zijn voorzien en in een
democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de
nationale veiligheid of van de openbare veiligheid, voor de handhaving
van de openbare orde, voor de voorkoming van strafbare feiten, voor de
bescherming van de gezondheid of van de goede zeden of de
bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.
4. De in het eerste lid genoemde rechten kunnen ook, in bepaalde
omschreven gebieden, worden onderworpen aan beperkingen die bij de
wet zijn voorzien en gerechtvaardigd worden door het algemeen belang
in een democratische samenleving.

Artikel 3 . Verbod van uitzetting van onderdanen

1. Niemand mag, bij wege van een maatregel van individuele of collectieve
aard, worden uitgezet uit het grondgebied van de Staat, waarvan hij een
onderdaan is.
2. Aan niemand mag het recht worden ontnomen het grondgebied te
betreden van de Staat, waarvan hij een onderdaan is.

Artikel 4 . Verbod van collectieve uitzetting van vreemdelingen

[/SIZE][/FONT]
De islamitische landen weigeren 'de universele rechten van de mens' te ondertekenen en werken al twintig jaar aan een eigen versie.

Als zij dit document niet erkennen, dan heeft het geen zin om het op hen toepasbaar te maken. Met andere woorden: Samen hand in hand terug naar eigen land.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 14:57   #110
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge zijt u in elk geval in '1001 bochten' aan het wringen ... ter verschoning van onze lieve allochtone vrienden
Sorry, ik doe niet mee aan éénzijdige demonisering. De gepleegde feiten zijn erg, en daar moet tegen opgetreden worden. Het aangrijpen om te veralgemenen naar bevolkingsgroepen, culturen en godsdienst, al even verwerpelijk, alhoewel hier geen fysieke maar bewust morele schade toegebracht wordt.
Als het verwijzen naar hoe wij met onze "ongelukjes" omgaan bochtenwerk is, dan is dat maar zo.
Ik ben verkeerd opgevoed, ik probeer me steeds af te vragen: doe ik of doen wij het dan zoveel beter, alvorens kritiek te uiten, en zeker alvorens te veralgemenen.
Ik krijg dikwijls die reactie, blijkbaar moet je voluit meegaan met de volkswoede, anders ben je een "judenfreund"
Oud 4 oktober 2006, 15:01   #111
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe ga je dat doen, rechtsbasis, verdragen, afspraken, eigen burgers deporteren.....
Door wetten te stemmen in het parlement en verdragen af te sluiten. Belgen die geen dubbele nationaliteit hebben dienen uiteraard in België hun starf uit te zetten.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 15:01   #112
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Beetje volledig en het juiste verdrag citeren en geen verzinsel.
Als vulling kon dat tellen, vooral omdat er ergens tussenin woordelijk het door mij aangehaalde deel staat dat te zake doet.

Wou u iet verbergen in de veelheid ? De vis verdrinken ?

Laatst gewijzigd door spherelike : 4 oktober 2006 om 15:02.
Oud 4 oktober 2006, 15:04   #113
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, ik doe niet mee aan éénzijdige demonisering. De gepleegde feiten zijn erg, en daar moet tegen opgetreden worden. Het aangrijpen om te veralgemenen naar bevolkingsgroepen, culturen en godsdienst, al even verwerpelijk, alhoewel hier geen fysieke maar bewust morele schade toegebracht wordt.
Als het verwijzen naar hoe wij met onze "ongelukjes" omgaan bochtenwerk is, dan is dat maar zo.
Ik ben verkeerd opgevoed, ik probeer me steeds af te vragen: doe ik of doen wij het dan zoveel beter, alvorens kritiek te uiten, en zeker alvorens te veralgemenen.
Ik krijg dikwijls die reactie, blijkbaar moet je voluit meegaan met de volkswoede, anders ben je een "judenfreund"
o ja natuurlijk, dat kan je alle VB ers en alle VB kiezers wel verwijten ! dat ze gemakzuchtig meezwemmen met de stroom ... jawadde !
Oud 4 oktober 2006, 15:04   #114
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

-1a) & b) ad hoc rechtspraak GEEN traditie hier ?! ... heb jij justitie eigenlijk wel gevolgd sinds Verhofstadt aan de macht kwam ?
toch ook onderzoeken hoe lang ze die nationaliteit bezitten en indien mogelijk terug afnemen
c)(ook Nederland bewandelt deze weg nu)
-2 zou toch graag zoveel mogelijk pleiten voor terug afnemen van de nationaliteit in dit geval
-3 in elk geval hier berechten, wie weet wat doen ze er ginder mee ...
1.a) De heer Verhofstadt is volgens mij nog niet lang genoeg aan de macht om 'de traditie' al te hebben kunnen beïnvloeden. Bovendien is het maar zéér de vraag of de heer Verhofstadt eigenlijk wel 'aan de macht' is, niet?

b) En waar zag u dan wel ad hoc-rechtspraak ?

c) Ik weet niet of ik Nederland in alles zou volgen.

2. U mag zeker en vast 'pleiten', en ik zou er graag prat op kunnen gaan dat ik bij de eersten zal zijn om te protesteren (en méér) mocht men u dat recht willen ontzeggen.

3. Ik begrijp uw redenering, maar ik weet niet of ik er akkoord mee kan/mag gaan. Ook daarvoor bestaan volgens mij internationale afspraken & regels, maar ik ben (helaas) géén juridisch expert.

Als ik u goed begrepen heb zou u 'het afnemen van de Belgische nationaliteit' willen kunnen toepassen als een vorm van bestraffing.
Bestaan daar niet ook reeds afspraken & regels omtrent ?

Kan iemand ons hier komen helpen, a.u.b. ???
Oud 4 oktober 2006, 15:10   #115
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
o ja natuurlijk, dat kan je alle VB ers en alle VB kiezers wel verwijten ! dat ze gemakzuchtig meezwemmen met de stroom ... jawadde !
Precies. Spherelike lijkt niet te beseffen dat niet de Blokkers maar hijzelf meezwemt met de politiek-correcte stroom die overal als de enige juiste wordt voorgesteld : in films, boeken, kranten, tijdschriften, het journaal, op affiches, op school, bij de vakbond en zelfs in de kerk.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 15:15   #116
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Even tussen haakjes; we hebben het hier toch nog altijd over die gastjes die het zwangere meisje molesteerden?

Die waren daags na de feiten al gewoon terug thuis hoor.
Dan is de aanklacht van de vader dus 'onontvankelijk' verklaard ?

Of is het een 'voorlopige' invrijheidstelling in afwachting van het proces ?

Heeft u méér informatie ?

Laatst gewijzigd door djimi : 4 oktober 2006 om 15:15.
Oud 4 oktober 2006, 15:16   #117
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Door wetten te stemmen in het parlement en verdragen af te sluiten. Belgen die geen dubbele nationaliteit hebben dienen uiteraard in België hun starf uit te zetten.
Het ging over een kamp oprichten in siberie, niet over een gevangenis in het land waarvan men de nationaliteit heeft, want dan voldoe je aan het bewuste artikel.
Oud 4 oktober 2006, 15:19   #118
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat zou ik kunnen, maar dat staat er nu niet.

Hulp aan het inroepen ? door "the swarm" te mobiliseren ?

Doorzichtig.
Oud 4 oktober 2006, 15:20   #119
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dan is de aanklacht van de vader dus 'onontvankelijk' verklaard ?

Of is het een 'voorlopige' invrijheidstelling in afwachting van het proces ?

Heeft u méér informatie ?
zo te zien het eerste:

Citaat:
De vader diende klacht in tegen de belagers, maar de kans dat daar veel van komt is klein. “Die gastjes zijn 14 jaar en dus minderjarig. Het moet al een miskraam zijn, voor het jeugdparket dat ernstig neemt”, klonk het bij de politie. Dat bleek nog te kloppen ook. De man vernam een dag na de feiten dat de twee hoofddaders al weer op vrije voeten zijn.

http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=0&id=2400

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 15:26   #120
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou ik kunnen, maar dat staat er nu niet.

Hulp aan het inroepen ? door "the swarm" te mobiliseren ?

Doorzichtig.
dit stond er "Ik krijg dikwijls die reactie, blijkbaar moet je voluit meegaan met de volkswoede, anders ben je een "judenfreund"

en je denkt dat jij tegen de stroom gaat ?! hoe kan je nu tegen de stroom gaan als jij alle media mee hebt ?!?

ps ter info : heb niemand gemobiliseerd hoor (t is je paranoia, er is daar goeie medicatie voor grapje , ben zelf ook zo'n achterdochtig type ...) ik sta zelf mijn mannetje wel ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be