Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van het principe eigen volk eerst ?
ja 243 55,86%
neen 192 44,14%
Aantal stemmers: 435. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2003, 07:50   #101
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Ik ben volledig akkoord met radicaal se.Aanpassen of buiten.Het is wel zo dat ze allemaal opkomen voor hun rechten maar ik heb er nog geen enkele komen vragen om hun plichten is duidelijk te maken.Wat verstaan ze onder hun rechten .Al waar ze profijt uit kunnen halen bv recht op kinderbijslag recht op ocmw recht op ziektegeld recht op goedkope woning deze rechten hebben we hun niet moeten uitleggen of voorstellen die wisten ze zo te vinden.De plicht om te integreren daarentegen die hebben ze nog steeds niet door .De plicht om onze normen waarden en cultuur te aanvaarden snappen ze niet.De plicht om onze vlaamse gedacht in ere te laten snapppen ze niet.De plicht om met hun poten van ons gerief en onze eigendommen te blijven snappen ze ook niet.Als ze eerst hun plichten is vervullen he dan kunnen ze misschien stemrecht krijgen.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 07:55   #102
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal rechts
En de vreemdelingen hier ZULLEN buigen en hun volledig aanpassen,anders den boot op en de stop eruit!
Boot op en stop eruit? Waarom dan geen gaskamers? Veel effectiever.

Aanzetten tot volkerenmoord is m.i. in dit land nog altijd verboden.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 08:32   #103
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Gij weet niet goe hoe duur een gasfleske is tegenwoordig zeker.Nog beter koop jij vijf liter benzine ik een doos stekses.
Oud 23 oktober 2003, 08:33   #104
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Discrimineren van eigen volk is nog erger dan aanzetten tot rassenmoord.Als jij tegen mij zegt vermoord die gele dan ben ik het die beslist of ik het doe of niet.Maar discrimineren van eigen volk heb je als vlaming geen keus in dat moet je zomaar aanvaarden.Awel ik niet
Oud 23 oktober 2003, 09:20   #105
antonius
Vreemdeling

Standaard

Ja inderdaad, eigen volk eerst is ten eerste niet racistisch, en ten tweede dat moet, noem me een land waar ze niet eerst hun eigen volk kiezen. Je zal ver moeten zoeken . Voor mij eigen volk eerst de normaalste zaak ter wereld , trouwens dat is nu een punt dat we van de allochtonen moeten overnemen, want als er iets met ene gebeurd staan er plots een heel dorp allochtonen bij om hun mensen te helpen . Eender wat er gebeurd. Veel belgen zouden er eens iets van kunnen opsteken. Dus dikke bulshit van dat is racistisch, maar inderdaad slaap maar verder.
antonius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 09:44   #106
heksken
Vreemdeling

Standaard

Ik wil nie veel zeggen hé maar wat is er verkeerd met "eigen volk eerst"?
Wij denken zo MAAR wie denkt dat marokkanen, turken, kosovaren, albanezen,... niet zo denken, slaat de bal serieus mis!

Elk volk zal eerst voor zichzelf gaan en dan voor de rest, dat zit er al in van in de oudheid en is dus niet meer als normaal!

Maar ja volgens sommige hier vinden het weer heel logisch dat allochtonen dit principe wel nastreven MAAR nen Belg moet zijn b*kkes dicht houden en buigen.
Doe is ff'kes u oogjes open hé!
heksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 09:50   #107
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heksken
Ooit gehoord van het gelijkheidsprincipe? "Iedereen is gelijk voor de wet" en zo?
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Oud 23 oktober 2003, 09:56   #108
heksken
Vreemdeling

Standaard

Jawel! En ik vind da zelfs een heel schoon principe!
Maarreuh ik word gek als ik mensen hoor vertellen dat wij daarmee racistische gedachten hebben ed!
Elk volk denkt zo, daar moet niemand hypocriet over doen, dat is gewoon zo, logisch ook wel!
Oud 23 oktober 2003, 10:00   #109
antonius
Vreemdeling

Standaard

Inderdaad Heksken, als wij dat zeggen of doen, zijn we racisten, facisten, extreme en noem maar op. Maar iedereen mag dat behalve de Europeanen :wink: en.
antonius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 10:02   #110
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Och de joris gaat zich er is over ontfermen se.Als ze morgen zenne tv jatten moet hij ni klagen want dan zullen ze zeggen gij hebbe tv ikke ni eigen volk eerst dus ikke eerst tv dan gij.
Oud 23 oktober 2003, 10:06   #111
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Jawel! En ik vind da zelfs een heel schoon principe!
Maarreuh ik word gek als ik mensen hoor vertellen dat wij daarmee racistische gedachten hebben ed!
Elk volk denkt zo, daar moet niemand hypocriet over doen, dat is gewoon zo, logisch ook wel!
Of ieder volk zo denkt of niet doet er niet toe. Het is en blijft een racistisch principe.
Oud 23 oktober 2003, 10:21   #112
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het is niet racistisch het is de waarheid en dat kan kwetsen he joris
Oud 23 oktober 2003, 11:51   #113
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Eigen Draad eerst
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 12:13   #114
heksken
Vreemdeling

Standaard

Awel als da een racistisch principe blijft, is ook elken allochtoon ne racist hé! Ge begint hier wel uzelf tege te spreke ze, sorry dak het zeg.
Oud 23 oktober 2003, 12:18   #115
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Citaat:
Ooit gehoord van het gelijkheidsprincipe? "Iedereen is gelijk voor de wet" en zo?
Het gelijkheidsprincipe, inderdaad!!! Nu net om die reden is het 'eigen volk eerst' er gekomen. Er waren er al teveel voor 'het andere volk eerst'!!!
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 12:35   #116
Tegendradigaard

Standaard

Eigenlijk zijn we dan allemaal racist.

We trekken altijd ons eigen volk voor. En dat eigen volk kan uw eigen ik zijn. Das degene die ik altijd en overal voortrek en bevoordeel.
Dat eigen volk kan dan ook mijn vrouw zijn, of mijn kinderen.
Die krijgen altijd het meeste van mijn inkomen. Wablief ze krijgen alles.

En of dat zo verkeerd is dat ge eerst aan uw eigen volk denkt ? Aan wie moet ik anders denken als ik mijn pree krijg
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 23 oktober 2003, 12:41   #117
Dirk
Banneling

Dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Eigenlijk zijn we dan allemaal racist.

We trekken altijd ons eigen volk voor. En dat eigen volk kan uw eigen ik zijn. Das degene die ik altijd en overal voortrek en bevoordeel.
Dat eigen volk kan dan ook mijn vrouw zijn, of mijn kinderen.
Die krijgen altijd het meeste van mijn inkomen. Wablief ze krijgen alles.

En of dat zo verkeerd is dat ge eerst aan uw eigen volk denkt ? Aan wie moet ik anders denken als ik mijn pree krijg
Denk liever aan uw werkgever.

Zonder hem bent u waardeloos en heeft u geen pree.
Dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 12:45   #118
Tegendradigaard

Standaard

't is omgekeerd eigenlijk. Mijne werkgever is eigenlijk waardeloos zonder mij. Zonder mij kan die zelfs zen schoenen niet zelf vastdoen.

't is dat hem zelf niet beseft

Oud 23 oktober 2003, 13:19   #119
Dirk
Banneling

Dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
't is omgekeerd eigenlijk. Mijne werkgever is eigenlijk waardeloos zonder mij. Zonder mij kan die zelfs zen schoenen niet zelf vastdoen.

't is dat hem zelf niet beseft
Binnen onze huidige economie is iedereen vervangbaar,vooral de werknemers blijken overbodig te worden.

Uw werknemer sluit zijn zaak,en start een zaak in het buitenland.

Hij heeft voldoende personeel om zijn dure schoenen vast te doen,terwijl u op zoek moet gaan naar tweedehands schoenen.
Dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 13:29   #120
Tegendradigaard

Standaard

Geloof mij vrij als ik zeg dat mijnen baas zijn schoenen niet zelf kan vastmaken.

en zijn zaak naar het buitenland kan ook niet. Toch niet in onze sector. Hetgeen hij zou besparen aan personeel zal hij uitgeven aan transport dan.

Onze ligging is juist een troef van onze zaak. verhuis die zaak met 1500 km en je kunt het vergeten. Geen enkele klant zal 24 uur wachten op een levering. Geen enkele.

Maar ik weet wel dat iemand anders zijn schoenen kan vastdoen. Maar dan moet em oppassen dat die iemand zijn schoenen niet aan mekaar vastbindt zodat hij op zijn gezicht valt. Iets wat ik niet zou doen

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be