Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 12 oktober 2006, 16:06   #101
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Hij laat de telefactsploeg zelfs filmen in zijn eigen huis en sofa.
Ja inderdaad, laten filmen in de living waar heel het gezin samen zit en dan verwachten dat men het gezin (of de kinderen) niet laat zien, is nogal idioot.

Citaat:
In die sofa prijkte overigens een allombekend Vlaamsnationalistisch symbool: de Amerikaanse vlag! Dit laatste geheel terzijde.
Had ik ook al opgemerkt!!! Geen leeuwpje te zien, alleen maar stars en stripes!

Laatst gewijzigd door Edina : 12 oktober 2006 om 16:16.
Edina is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:08   #102
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat ben ik niet met u eens. Een man moet met zijn gezin op zijn (privé)-kantoor aanwezig kunnen zijn. Maar ook al was het op de openbare weg gebeurd: Zijn vrouw is eventueel okay, kinderen 'knippen'.
Als op dat kantoor ook pers aanwezig is dan weet je dat wel hé! Dan verwachten dat de pers geen beelden van het gezin (of de kinderen) zou gebruiken is op zijn minst naïef.

Denk je trouwens niet dat het zich profileren met gezin "FDW the family man" een welbewuste strategie is???

Laatst gewijzigd door Edina : 12 oktober 2006 om 16:09.
Edina is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:09   #103
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een reporter heeft ook een eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig hebben ze dat in Nederland beter begrepen. Probeer maar eens beelden te vinden van kinderen van nederlandse politici, van welke signatuur dan ook.

Als reporters politici proberen te 'pakken' via uitspraken van hun kinderen krijg ik daar altijd een vieze smaak van in mijn mond. Ik vind het goedkoop en laf.
Dan moet Dewinter zijn kinderen maar thuislaten.
Hij had allicht niet op de tegenslag gerekend en dacht dat dat wel mooi zou overkomen op tv: Philip Dewinter grote winnaar van de verkiezingen, zij aan zij met zijn happy white family. Zou u in dat geval hier ook komen janken dat de kindjes misbruikt worden?
drosophila is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:12   #104
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Als op dat kantoor ook pers aanwezig is dan weet je dat wel hé! Dan verwachten dat de pers geen beelden van het gezin (of de kinderen) zou gebruiken is op zijn minst naïef.

Denk je trouwens niet dat het zich profileren met gezin "FDW the family man" een welbewuste strategie is???
Een verdwaald beeld van een kind dat rondloopt, of een poserend gezin, is wat anders dan uitspraken gebruiken.

Pers dient terughoudend te zijn als het om kinderen gaat. Ook al doet een kind een pareltje van een uitspraak: Vette pech! Niet gebruiken!
Hertog van Gelre is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:12   #105
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een reporter heeft ook een eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig hebben ze dat in Nederland beter begrepen. Probeer maar eens beelden te vinden van kinderen van nederlandse politici, van welke signatuur dan ook.
Onlangs nog werd nochthans niet alleen FDW, maar ook zijn dochter geïnterviewd voor het Nederlands Twee Vandaag. Toeval?
Edina is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:13   #106
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Onlangs nog werd nochthans niet alleen FDW, maar ook zijn dochter geïnterviewd voor het Nederlands Twee Vandaag. Toeval?
Met die domme Belzen mag al eens wat meer...
drosophila is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:14   #107
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een verdwaald beeld van een kind dat rondloopt, of een poserend gezin, is wat anders dan uitspraken gebruiken.

Pers dient terughoudend te zijn als het om kinderen gaat. Ook al doet een kind een pareltje van een uitspraak: Vette pech! Niet gebruiken!
Zoals ik al zei: die uitspraak van zijn dochter via het microfoontje mocht er van mij ook uit hoor. Dat had niet veel aan de reportage veranderd trouwens.
Edina is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:16   #108
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met die domme Belzen mag al eens wat meer...
Nee hoor, volgens mij is het echt een bewuste strategie of FDW vanaf nu als een zachte en vriendelijke family man te promoten. En daarbij worden zijn kinderen doelbewust ingezet.
Edina is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:17   #109
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Dan moet Dewinter zijn kinderen maar thuislaten.
Hij had allicht niet op de tegenslag gerekend en dacht dat dat wel mooi zou overkomen op tv: Philip Dewinter grote winnaar van de verkiezingen, zij aan zij met zijn happy white family. Zou u in dat geval hier ook komen janken dat de kindjes misbruikt worden?
Ik jank nergens, aansteller. Er kleven drie negatieve kanten aan:
1. Als je een politicus wilt aanpakken moet je dat doen, zeker FDW wat mij betreft. Maar niét zijn gezin. Hij heeft de standpunten waar je tegen bent. Niet zijn kinderen.
2. Een politicus is bijzonder kwetsbaar als hij omringd is door zijn kinderen. Harde aanvallen op zo'n moment zijn laf.
3. In deze tijden, waarin behoorlijk wordt gepolariseerd en er aardig wat agressieve mensen rondlopen, zou ik sowieso terughoudend zijn met het in beeld brengen van kinderen van politici.
Oud 12 oktober 2006, 16:18   #110
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: die uitspraak van zijn dochter via het microfoontje mocht er van mij ook uit hoor. Dat had niet veel aan de reportage veranderd trouwens.
Klopt.
Maar het geeft wel een fijn inzicht in Dewinters ambities. Het feit dat zo'n onschuldig kind zich dat zo spontaan en meermaals laat ontvallen, betekent het de burgemeesterambitie van papa een terugkerend gespreksonderwerp ten huize Dewinter moet geweest zijn.
drosophila is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:20   #111
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Had van mij ook niet gehoeven. Het gebeurde fatsoenlijk maar toch...
Oud 12 oktober 2006, 16:21   #112
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Klopt.
Maar het geeft wel een fijn inzicht in Dewinters ambities. Het feit dat zo'n onschuldig kind zich dat zo spontaan en meermaals laat ontvallen, betekent het de burgemeesterambitie van papa een terugkerend gespreksonderwerp ten huize Dewinter moet geweest zijn.
Dat is niet zo vreemd, de verkiezingen gingen dan ook daarover.
Oud 12 oktober 2006, 16:21   #113
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Dan zijn we het eens?
Oud 12 oktober 2006, 16:22   #114
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ach zo...zonder VLOTT zou het VB er 2 minder hebben...
Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb enkel de vaststelling gedaan dat het VB nu 2 zetels minder heeft dan vorige keer, aangezien VLOTT er nu 2 heeft. En natuurlijk hebben de VLOTT-kandidaten ook stemmen gekregen van mensen die vorige keer op het VB hebben gestemd. Maar dat verandert niets aan de feiten. En het is wel duidelijk dat Coveliers tenminste die 0,5% op zijn naam kan schrijven.

Citaat:
Als je nu bovenop deze manke logika nog eens even jouw dogmatische blindheid laat vallen en de almachtige rol van de media, de afdreigende macht van de PC's, het clièntelisme, het CS, het apparte telsysteem enz laat meetellen....hoeveel échte ideologische electorale aanhang heeft het VB dan meer dan alle andere partijen samen?
Evenveel of even weinig dan de andere grote partijen. So what? En trouwens: welke ideologie? De anti-vreemdelingen ideologie of de Vlaams-nationalistische?

Laatst gewijzigd door Edina : 12 oktober 2006 om 16:28.
Edina is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:23   #115
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik jank nergens, aansteller. Er kleven drie negatieve kanten aan:
1. Als je een politicus wilt aanpakken moet je dat doen, zeker FDW wat mij betreft. Maar niét zijn gezin. Hij heeft de standpunten waar je tegen bent. Niet zijn kinderen.
2. Een politicus is bijzonder kwetsbaar als hij omringd is door zijn kinderen. Harde aanvallen op zo'n moment zijn laf.
3. In deze tijden, waarin behoorlijk wordt gepolariseerd en er aardig wat agressieve mensen rondlopen, zou ik sowieso terughoudend zijn met het in beeld brengen van kinderen van politici.
Wees toch niet zo lichtgeraakt.

1. Dewinter heeft in deze zélf zijn gezin en kindere 'aangepakt' door ze voor de camera te sleuren. En ik heb helemaal niets tegen zijn kinderen, waarom zou ik? En waaruit leidt u dat af?
2. Idem. En "harde aanvallen"? Wanneer? Door wie? Dewinter werd simpelweg dezelfde brave vragen gesteld, zoals ook andere politici.
3. Akkoord. En op de allereerste plaats zijn het de politici zélf die daar verantwoordelijk voor zijn.
drosophila is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:24   #116
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zijn we het eens?
Wat die uitspraak via het niet afgezette microfoontje betreft wel. Wat de andere beelden van zijn gezin betrof niet.
Edina is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:26   #117
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb enkel de vaststelling gedaan dat het VB nu 2 zetels minder heeft dan vorige keer, aangezien VLOTT er nu 2 heeft. En natuurlijk hebben zij ook stemmen gekregen van mensen die vorige keer op het VB hebben gestemd. Dat verandert niets aan de feiten. En het is wel duidelijk dat Coveliers tenminste die 0,5% wel op zijn naam kan schrijven.
Dan moet je niet komen zeiken (excuse me my french) dat ze zijn achteruit gegaan...

Citaat:
welke ideologie? De anti-vreemdelingen ideologie of de Vlaamse?
Dat moet dan de Vlaamse zijn of je moest bedoelen dat verplichte integratie gelijk staat aan anti....
Zoals verplichte snelheid hetzelfde zou zijn als anti-wagen
...
Oud 12 oktober 2006, 16:26   #118
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSanta Bekijk bericht
te verwaarlozen zoals de "nieuwe belgen" die op de kieslijst stonden van de rooi en die veel stemmen behaalden?
Bwa, heeft niet zozeer met racisme te maken maar met de Belgische politiek (en voorakkoorden). Vraag bijvoorbeeld eens aan Dedecker hoe hij zich nu voelt, na eerst dienst te hebben gedaan als stemmenkannon.
Uh-Huh is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:27   #119
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is niet zo vreemd, de verkiezingen gingen dan ook daarover.
Het is wél vreemd als je dat plaatst tegenover Dewinters officiële verklaring, nl. dat hij gewonnen zou hebben. En in die zin wel degelijk relevant binnen de reportage.
drosophila is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:33   #120
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet je niet komen zeiken (excuse me my french) dat ze zijn achteruit gegaan...
Ook dat heb ik nergens gedaan. Maar ik betwist wel dat ze voruit zijn gegaan. En ook dat de uitslag in Antwerpen geen nederlaag zou zijn.

Citaat:
Dat moet dan de Vlaamse zijn of je moest bedoelen dat verplichte integratie gelijk staat aan anti....
Zoals verplichte snelheid hetzelfde zou zijn als anti-wagen
...
Alsof verplichte integratie het enige standpunt is mbt vreemdelingen dat het VB heeft!!! Ik bedoelde dus wel degelijk anti-vreemdelingen en eigenlijk had anti-"kleurlingen" nog correcter geweest.

Laatst gewijzigd door Edina : 12 oktober 2006 om 16:34.
Edina is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be