![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik begin mij toch meer en meer de vraag te stellen: "Heb je dat allemaal nodig om een goed mens te zijn?" Zouden we misschien niet beter al die troep collectief op de mestvaalt van de geschiedenis werpen? Als godsdienst dan niet nodig is om een goed mens te worden, hebben de feiten dan nog niet overtuigend genoeg uitgewezen dat het de mensheid meer kwaad dan goed brengt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() Darwin schreef:
Voor de geschiedenis etc is dat allemaal natuurlijk wel leuk en interessant om weten. Maar ik begin mij toch meer en meer de vraag te stellen: "Heb je dat allemaal nodig om een goed mens te zijn?" Zouden we misschien niet beter al die troep collectief op de mestvaalt van de geschiedenis werpen? Als godsdienst dan niet nodig is om een goed mens te worden, hebben de feiten dan nog niet overtuigend genoeg uitgewezen dat het de mensheid meer kwaad dan goed brengt? Natuurlijk heb je dat niet nodig om een goed mens te zijn. In feite veroorzaakt religie meer goed dan kwaad omdat het aangewend word als middel voor het verwerven van macht en dominatie. Dit kan men trouwens al van in de eerste bladzijden van het OT bemerken, m.n. de Genesis, waar op de zesde dag de mens samen met de dieren geschapen wordt en een paar bladzijden verder krijgt Adam een speciale beurt. Hier kan je het onstaan van het judaîsme veronderstellen, het uitverkoren volk. Trouwens de ganse bijbel is afgestemd op de nazaten van Adam, over de anderen wordt niet meer gerept, because menu fretin....
![]() |
#104 |
Vreemdeling
|
![]() Ik woon in Nederland, en ben geinteresseerd in het boek van F. Vermeiren. Wie kan mij er op korte termijn aan helpen. Maar ik heb begrepen dat het boek al enige tijd is uitverkocht.
Mocht iemand het toevallig nog tegenkomen of weten waar nog een exemplaar voorradig is, dan wel zijn eigen exemplaar wil verkopen: Gaarne even een mailtje naar <[email protected]> |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch nog even antwoorden op de vraag van Filosoof of de apostelen wel konden schrijven? Wees maar zeker van wel. Van vissers mag je aanemen dat ze niet konden schrijven in die tijd, maar het is nog steeds een wijdverbreid misverstand dat de apostelen bijna allemaal vissers waren. De "vissers" waarvan sprake in het NT zijn géén vissers die vis vangen, maar "zij die vissen naar kennis!
![]() |
![]() |
#106 |
Staatssecretaris
|
![]() Een kluifje speciaal voor de vader van alle filosofen:[font=Times Roman]
[/font] [font=Times Roman]"Vanaf 325 werden de aanhangers van het Arianisme vervolgd en 297 jaren later, in 622, vluchtte de Ariaan Mohammed uit Mekka." [font=Times Roman] uit [/font] [/font] [font=Times Roman]HEEFT KEIZER KAREL DE GROTE OOIT GELEEFD?[/font] [font=Times Roman]door[/font] [font=Times Roman]H. Feikema [font=Times Roman] [/font] [font=Times Roman] ![]() [/font] [font=Times Roman]te lezen op de site [/font] [font=Times Roman]http://www.prometheus-delft.org/inte...e%20Grote.html[/font] [font=Times Roman] [font=Arial][font=Arial Black] [/font][/font][/font]En nu een tijdje braaf zijn he filo. |
![]() |
![]() |