![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom werd ook zij in het racistenhokje gedrumd en weigerden sommigen zelfs nog met haar te praten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel mij dan eens waarom ik noch mijn vrienden crimineel geworden zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laat ieder naar eigen vermogen bijdragen in plaats met het handje open te staan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik neem dus aan dat jij en je vrienden ook van lage sociaal-economische status afkomstig zijn? En je beschouwt jullie dus als een bewijs dat er geen oorzakelijke relatie is tussen sociaal-economische afkomst en criminaliteit? Nergens staat het dat het om een relatie gaat met een volstrekte correlatie he... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het mag gerust heel wat afgebouwd worden. Constructiever dan de hele tijd met het vingertje te wijzen naar bepaalde groepen, omdat iedereen te bang is om het falen van het hele systeem an sich te onderkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
U zegt dus in het kort dat deze problemen niet bestaan ('Tja, wij nooit') en als ze eventueel al wel eens mogelijk zouden kunnen bestaan, het wellicht de fout van het slachtoffer is ('...het ligt aan de manier van reageren'). Het is al ver gekomen dat je mensen zelf moet uitleggen wat ze in hun post bedoelden. Heb je er trouwens ooit al bij stilgestaan dat je misschien al veel geluk hebt gehad tot hiertoe ? Geluk dat andere mensen niet per sé hebben en daarom wel met de door jou ontkende problemen geconfronteerd worden. Of dat je bij jouw uitstapjes misschien (on)bewust enkel de betere, veiligere buurten aandoet, een luxe dewelke niet iedereen zich kan veroorloven ? Of dat je misschien vergezeld wordt door allochtone vrienden (of vrienden die er zo uit zien) zodat je minder snel wordt lastig gevallen ? Of dat je een manier van kleden of handelen hebt dewelke wel conform bepaalde allochtone normen zijn ? Misschien allemaal toch wel een beetje te voorbarig stellende dat je met vriendelijkheid en een beleefd woord alle vormen van overlast en criminaliteit kunt vermijden, niet ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De consumptiemaatschappij, de decadentie. Voordehandliggend tot en met, maar gij negeert dat natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoel met 'de manier van reageren'... we zagen es een groepje allochtonen toenadering zoeken tot een paar belgische meisjes, heel onschuldig, ik schrok echt van hun reactie, die was heel racistisch en vernederend voor die jongens, gelukkig voor hen dropen ze gewoon af maar het had ook anders kunnen aflopen, waarmee ik niet wil zeggen dat die gasten geweld moesten gebruiken maar ik zou er niet van geschrokken zijn, begrijp je? Zeg ik ergens dat die problemen niet bestaan? Misschien is het zoals je zegt en heb ik tot nu toe veel geluk gehad met allochtonen van arabische afkomst, wat niet kan gezegd worden van onze medemensen met een zwarte huidskleur zoals ik eerder vermelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Realister verhaaltje...
threadstarter zag knappe, grote neger met MTV smoel flirten met een studente van 18, waar threadstarter alleen maar van kan dromen, en dat met succes. Wetend dat neger & studente allicht nu aan't honkebonken zijn, zuigt threadstarter dan maar beetje aan z'n duim om te waarschuwen voor het gevaar van negers. Ik moet zeggen, ik zie hier idd het gevaar van negers, maar als niet-Vlaming zal het me een nigeriaanse worst wezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() Ge zijt echt wel dom. Ik denk ni da ge die twee verschillen met elkaar kunt vergelijken. Waarom zou het nu trouwens anders uitdraaien? Omdat het slechte mensen zijn?
Jawatte, ik had echt iets genuanceerders verwacht... |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Elke keer ik hier in Mechelen allochtone jongens 'toenadering' zie zoeken tot Belgische meisjes, is er inderdaad vaak sprake van racisme, uitgaande van de allochtonen wel te verstaan. Moslimjongens worden geacht te trouwen met een zuiver en puur moslimmeisje maar dienen zelf alles behalve zuiver en puur te zijn zodat ze, omwille van bepaalde seksuele frustraties dewelke hen door hun godsdienst en tradities zijn verleend, vaak 'toenadering' zoeken tot Belgische meisjes om hun pleziertjes mee te beleven. Deze Belgische meisjes worden dan ook louter als lustobject beschouwd (ze kleden zich er zogezegd ook naar en lokken het aldus zelf uit en zijn het toch niet waard om een deftige relatie mee op te bouwen) en dan ook zo behandeld, zelfs bij de eerste 'toenadering'. Uiteraard betekent dit niet dat indien een moslimjongen op een gewone manier toenadering zoekt, dit meteen een reden is om deze op racistische wijze de huid vol te schelden (ik geloof trouwens niet dat vandaag de dag veel mensen dit zouden aandurven maar kom). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ach ja het is zeker zo dat de meeste van die gasten uit zijn op een pleziertje maar het is ze gegund, dat ze blijven volhouden wil dat niet zeggen dat ze regelmatig beet hebben? Dat ze geacht worden met een moslimmeisje te trouwen dat zie je dan weer verkeerd, de meeste vrienden van mijn (moslim-)partner zijn met Belgische christen-vrouwen getrouwd. Er zijn er dan ook vele die de voorkeur geven aan een Belgische vrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Men mag niet vergeten dat bij de meeste huwelijken in arabisch milieu er aan uithuwelijking gedaan is. Wat een belgische vrouw dan nóg interessanter maakt voor de solo-inwijkeling. (solo als in met zeer weinig familie) Al vraag ik me af of jij je aanvaard voelt door je partner z'n vrienden (als je die al vaak ziet eigenlijk). Je kan moeilijk ontkennen dat er vaak beschimpend gedaan wordt over de bolo-partner ![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 30 oktober 2006 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |