Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2006, 12:06   #101
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
En trouwens, het rapport Van San dat jullie hier op zitten te hemelen is een methodologische nachtmerrie waar er amper iets interessants valt uit te halen.
Kan best zijn maar aan de reacties te zien dachten velen er anders over.
Waarom werd ook zij in het racistenhokje gedrumd en weigerden sommigen zelfs nog met haar te praten?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 12:09   #102
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat een van jullie amateur-sociologen nog reageren op mijn statement dat niet etniciteit, maar sociaal-economische status de verklarende factor voor criminaliteit vormt, en dat deze ook de oververtegenwoordiging van allochtonen verklaart?
Vertel mij dan eens waarom ik noch mijn vrienden crimineel geworden zijn.
Oud 30 oktober 2006, 12:17   #103
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken heel wat autochtonen die gewoon hun boterham niet verdienen op een eerlijke manier.
En niemand zal dat ontkennen noch beweren dat het mag omdat ze te weinig kansen kregen.
Citaat:
Het probleem ligt niet bij allochtonen of autochtonen, maar bij een compleet ontspoord 'herverdelingsmechanisme'. No more, no less.
Inderdaad, het mag gerust enigszins afgebouwd worden.
Laat ieder naar eigen vermogen bijdragen in plaats met het handje open te staan.
Oud 30 oktober 2006, 12:17   #104
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Vertel mij dan eens waarom ik noch mijn vrienden crimineel geworden zijn.
Oh kom aan! Ben je nu echt van zo'n slechte wil?

Ik neem dus aan dat jij en je vrienden ook van lage sociaal-economische status afkomstig zijn? En je beschouwt jullie dus als een bewijs dat er geen oorzakelijke relatie is tussen sociaal-economische afkomst en criminaliteit?
Nergens staat het dat het om een relatie gaat met een volstrekte correlatie he...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 12:18   #105
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Kan best zijn maar aan de reacties te zien dachten velen er anders over.
Waarom werd ook zij in het racistenhokje gedrumd en weigerden sommigen zelfs nog met haar te praten?
Lees de link. Er zijn grote gevaren verbonden aan bad science.
Oud 30 oktober 2006, 12:18   #106
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
tja dat er zo veel autochtonen zijn daar heb je gelijk in... maar als je bedenkt hoe sommigen in hun land van herkomst zijn opgegroeid of opgevoed worden door mensen die daar zijn opgegroeid hoe kan je dan verwachten dat die plots gaan leven zoals wij? Ik blijf erbij dat de herkomst er toch veel mee te maken heeft.
Blijf jij maar waarbij je wil. Een arme allochtoon is gemiddeld genomen niet crimineler dan een arme autochtoon.
Oud 30 oktober 2006, 12:20   #107
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
En niemand zal dat ontkennen noch beweren dat het mag omdat ze te weinig kansen kregen.
Ah bon?... ik had geen idee dat u in dezelfde kringen bewoog als ik...

Citaat:
Inderdaad, het mag gerust enigszins afgebouwd worden.
Laat ieder naar eigen vermogen bijdragen in plaats met het handje open te staan.
Het mag gerust heel wat afgebouwd worden. Constructiever dan de hele tijd met het vingertje te wijzen naar bepaalde groepen, omdat iedereen te bang is om het falen van het hele systeem an sich te onderkennen.
Oud 30 oktober 2006, 12:25   #108
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Laat eerst es tot je doordringen wat er staat en reageer dan pas.
Aha, het standaard 'Ge hebt er nikske van begrepen en ik ga geen moeite doen om het uit te leggen want ge zijt toch te dom om het te begrijpen'-antwoord.

Citaat:
Tja, wij nooit, ze blijven altijd heel beleefd maar wij ook... ik denk toch dat het ligt aan de manier van reageren.
Misschien dat u aan acute vergeetachtigheid lijdt maar als antwoord op een post waarin iemand bepaalde problemen belichtte, kwam u niet verder dan een 'Ik heb dat nog nooit meegemaakt want ik reageer beleefd', hiermee insinuerend dat mensen die wel geconfronteerd worden met zulke problemen de facto als zijnde onbeleefd dienen beschouwd te worden en het zelf wel zullen uitgelokt hebben.

U zegt dus in het kort dat deze problemen niet bestaan ('Tja, wij nooit') en als ze eventueel al wel eens mogelijk zouden kunnen bestaan, het wellicht de fout van het slachtoffer is ('...het ligt aan de manier van reageren').

Het is al ver gekomen dat je mensen zelf moet uitleggen wat ze in hun post bedoelden.

Heb je er trouwens ooit al bij stilgestaan dat je misschien al veel geluk hebt gehad tot hiertoe ? Geluk dat andere mensen niet per sé hebben en daarom wel met de door jou ontkende problemen geconfronteerd worden.
Of dat je bij jouw uitstapjes misschien (on)bewust enkel de betere, veiligere buurten aandoet, een luxe dewelke niet iedereen zich kan veroorloven ?
Of dat je misschien vergezeld wordt door allochtone vrienden (of vrienden die er zo uit zien) zodat je minder snel wordt lastig gevallen ?
Of dat je een manier van kleden of handelen hebt dewelke wel conform bepaalde allochtone normen zijn ?

Misschien allemaal toch wel een beetje te voorbarig stellende dat je met vriendelijkheid en een beleefd woord alle vormen van overlast en criminaliteit kunt vermijden, niet ?
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 12:40   #109
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh kom aan! Ben je nu echt van zo'n slechte wil?

Ik neem dus aan dat jij en je vrienden ook van lage sociaal-economische status afkomstig zijn? En je beschouwt jullie dus als een bewijs dat er geen oorzakelijke relatie is tussen sociaal-economische afkomst en criminaliteit?
Nergens staat het dat het om een relatie gaat met een volstrekte correlatie he...
Ik beschouw het als het bewijs er niet noodzakelijk een verband is tussen sociaal-economische afkomst en criminaliteit. Zoniet zou er vijftig jaar geleden meer criminaliteit geweest zijn dan nu. Ik verwacht eigenlijk zelfs meer criminaliteit bij verwende rijkeluiszoontjes dan bij armen.
Oud 30 oktober 2006, 12:42   #110
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees de link. Er zijn grote gevaren verbonden aan bad science.
De link heeft er niets mee te maken.
Oud 30 oktober 2006, 12:47   #111
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beschouw het als het bewijs er niet noodzakelijk een verband is tussen sociaal-economische afkomst en criminaliteit. Zoniet zou er vijftig jaar geleden meer criminaliteit geweest zijn dan nu. Ik verwacht eigenlijk zelfs meer criminaliteit bij verwende rijkeluiszoontjes dan bij armen.
Oen, het is omdat er een contrast is tussen rijken en armen. Jaloezie etc...
De consumptiemaatschappij, de decadentie. Voordehandliggend tot en met, maar gij negeert dat natuurlijk.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 12:53   #112
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Aha, het standaard 'Ge hebt er nikske van begrepen en ik ga geen moeite doen om het uit te leggen want ge zijt toch te dom om het te begrijpen'-antwoord.

Misschien dat u aan acute vergeetachtigheid lijdt maar als antwoord op een post waarin iemand bepaalde problemen belichtte, kwam u niet verder dan een 'Ik heb dat nog nooit meegemaakt want ik reageer beleefd', hiermee insinuerend dat mensen die wel geconfronteerd worden met zulke problemen de facto als zijnde onbeleefd dienen beschouwd te worden en het zelf wel zullen uitgelokt hebben.

U zegt dus in het kort dat deze problemen niet bestaan ('Tja, wij nooit') en als ze eventueel al wel eens mogelijk zouden kunnen bestaan, het wellicht de fout van het slachtoffer is ('...het ligt aan de manier van reageren').

Het is al ver gekomen dat je mensen zelf moet uitleggen wat ze in hun post bedoelden.

Heb je er trouwens ooit al bij stilgestaan dat je misschien al veel geluk hebt gehad tot hiertoe ? Geluk dat andere mensen niet per sé hebben en daarom wel met de door jou ontkende problemen geconfronteerd worden.
Of dat je bij jouw uitstapjes misschien (on)bewust enkel de betere, veiligere buurten aandoet, een luxe dewelke niet iedereen zich kan veroorloven ?
Of dat je misschien vergezeld wordt door allochtone vrienden (of vrienden die er zo uit zien) zodat je minder snel wordt lastig gevallen ?
Of dat je een manier van kleden of handelen hebt dewelke wel conform bepaalde allochtone normen zijn ?

Misschien allemaal toch wel een beetje te voorbarig stellende dat je met vriendelijkheid en een beleefd woord alle vormen van overlast en criminaliteit kunt vermijden, niet ?
Ik gebruik nogthans geen moeilijke woorden hoor, zo uitgebreid is mijn woordenschat niet, ik heb er duidelijk bijgezet dat ik vind dat die poster zijn dochter geen enkele schuld treft waarom vind jij het dan nodig te reageren alsof ik vind dat ze het verdiende? En nee wij waren niet in allochtoon gezelschap en wij kleden ons hoe de meeste vrouwen zich kleden wanneer ze een avondje gaan stappen en ik ben blij dat je de 'pitta straat' in de buurt van de Grote Markt in Brussel een veilige buurt noemt.
Wat ik bedoel met 'de manier van reageren'... we zagen es een groepje allochtonen toenadering zoeken tot een paar belgische meisjes, heel onschuldig, ik schrok echt van hun reactie, die was heel racistisch en vernederend voor die jongens, gelukkig voor hen dropen ze gewoon af maar het had ook anders kunnen aflopen, waarmee ik niet wil zeggen dat die gasten geweld moesten gebruiken maar ik zou er niet van geschrokken zijn, begrijp je?
Zeg ik ergens dat die problemen niet bestaan? Misschien is het zoals je zegt en heb ik tot nu toe veel geluk gehad met allochtonen van arabische afkomst, wat niet kan gezegd worden van onze medemensen met een zwarte huidskleur zoals ik eerder vermelde.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 12:55   #113
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Oen, het is omdat er een contrast is tussen rijken en armen. Jaloezie etc...
De consumptiemaatschappij, de decadentie. Voordehandliggend tot en met, maar gij negeert dat natuurlijk.
Ja want dat verschil was er niet vijftig jaar geleden.
Oud 30 oktober 2006, 12:57   #114
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat je eens een boek schrijft. Je interessante inzichten zullen ongetwijfeld een hele paradigmashift teweegbrengen in de sociale wetenschappen.
Oud 30 oktober 2006, 12:58   #115
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
De link heeft er niets mee te maken.
Idd... een methodologische analyse heeft absoluut niks te maken met de redenen waarom een studie wordt afgeschoten...
Oud 30 oktober 2006, 13:00   #116
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Realister verhaaltje...

threadstarter zag knappe, grote neger met MTV smoel flirten met een studente van 18, waar threadstarter alleen maar van kan dromen, en dat met succes.

Wetend dat neger & studente allicht nu aan't honkebonken zijn, zuigt threadstarter dan maar beetje aan z'n duim om te waarschuwen voor het gevaar van negers.

Ik moet zeggen, ik zie hier idd het gevaar van negers, maar als niet-Vlaming zal het me een nigeriaanse worst wezen.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 13:02   #117
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja want dat verschil was er niet vijftig jaar geleden.
Ge zijt echt wel dom. Ik denk ni da ge die twee verschillen met elkaar kunt vergelijken. Waarom zou het nu trouwens anders uitdraaien? Omdat het slechte mensen zijn?
Jawatte, ik had echt iets genuanceerders verwacht...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 13:04   #118
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat ik bedoel met 'de manier van reageren'... we zagen es een groepje allochtonen toenadering zoeken tot een paar belgische meisjes, heel onschuldig, ik schrok echt van hun reactie, die was heel racistisch en vernederend voor die jongens, gelukkig voor hen dropen ze gewoon af maar het had ook anders kunnen aflopen, waarmee ik niet wil zeggen dat die gasten geweld moesten gebruiken maar ik zou er niet van geschrokken zijn, begrijp je?
Zeg ik ergens dat die problemen niet bestaan? Misschien is het zoals je zegt en heb ik tot nu toe veel geluk gehad met allochtonen van arabische afkomst, wat niet kan gezegd worden van onze medemensen met een zwarte huidskleur zoals ik eerder vermelde.
Wel, als ik dan reageer al stellende dat je wellicht niet vriendelijk genoeg was tegen deze zwarte medemensen en dat je misschien zelfs racistisch reageerde op hun 'toenadering', gebruik ik volledig uw uit niet al te moeilijke woorden bestaande terminologie.

Elke keer ik hier in Mechelen allochtone jongens 'toenadering' zie zoeken tot Belgische meisjes, is er inderdaad vaak sprake van racisme, uitgaande van de allochtonen wel te verstaan. Moslimjongens worden geacht te trouwen met een zuiver en puur moslimmeisje maar dienen zelf alles behalve zuiver en puur te zijn zodat ze, omwille van bepaalde seksuele frustraties dewelke hen door hun godsdienst en tradities zijn verleend, vaak 'toenadering' zoeken tot Belgische meisjes om hun pleziertjes mee te beleven. Deze Belgische meisjes worden dan ook louter als lustobject beschouwd (ze kleden zich er zogezegd ook naar en lokken het aldus zelf uit en zijn het toch niet waard om een deftige relatie mee op te bouwen) en dan ook zo behandeld, zelfs bij de eerste 'toenadering'.

Uiteraard betekent dit niet dat indien een moslimjongen op een gewone manier toenadering zoekt, dit meteen een reden is om deze op racistische wijze de huid vol te schelden (ik geloof trouwens niet dat vandaag de dag veel mensen dit zouden aandurven maar kom).
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 13:13   #119
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Wel, als ik dan reageer al stellende dat je wellicht niet vriendelijk genoeg was tegen deze zwarte medemensen en dat je misschien zelfs racistisch reageerde op hun 'toenadering', gebruik ik volledig uw uit niet al te moeilijke woorden bestaande terminologie.

Elke keer ik hier in Mechelen allochtone jongens 'toenadering' zie zoeken tot Belgische meisjes, is er inderdaad vaak sprake van racisme, uitgaande van de allochtonen wel te verstaan. Moslimjongens worden geacht te trouwen met een zuiver en puur moslimmeisje maar dienen zelf alles behalve zuiver en puur te zijn zodat ze, omwille van bepaalde seksuele frustraties dewelke hen door hun godsdienst en tradities zijn verleend, vaak 'toenadering' zoeken tot Belgische meisjes om hun pleziertjes mee te beleven. Deze Belgische meisjes worden dan ook louter als lustobject beschouwd (ze kleden zich er zogezegd ook naar en lokken het aldus zelf uit en zijn het toch niet waard om een deftige relatie mee op te bouwen) en dan ook zo behandeld, zelfs bij de eerste 'toenadering'.

Uiteraard betekent dit niet dat indien een moslimjongen op een gewone manier toenadering zoekt, dit meteen een reden is om deze op racistische wijze de huid vol te schelden (ik geloof trouwens niet dat vandaag de dag veel mensen dit zouden aandurven maar kom).
Het waren vrouwen die dus uiteraard geen toenadering zochten maar 'klanten' waren en ik was net wel vriendelijk tegen hen, wat nu wel anders is geworden, nu ben ik in de eerste plaats 'achterdochtig' als er zo'n mensen binnen komen.

En ach ja het is zeker zo dat de meeste van die gasten uit zijn op een pleziertje maar het is ze gegund, dat ze blijven volhouden wil dat niet zeggen dat ze regelmatig beet hebben?
Dat ze geacht worden met een moslimmeisje te trouwen dat zie je dan weer verkeerd, de meeste vrienden van mijn (moslim-)partner zijn met Belgische christen-vrouwen getrouwd. Er zijn er dan ook vele die de voorkeur geven aan een Belgische vrouw.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 13:25   #120
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het waren vrouwen die dus uiteraard geen toenadering zochten maar 'klanten' waren en ik was net wel vriendelijk tegen hen, wat nu wel anders is geworden, nu ben ik in de eerste plaats 'achterdochtig' als er zo'n mensen binnen komen.

En ach ja het is zeker zo dat de meeste van die gasten uit zijn op een pleziertje maar het is ze gegund, dat ze blijven volhouden wil dat niet zeggen dat ze regelmatig beet hebben?
Dat ze geacht worden met een moslimmeisje te trouwen dat zie je dan weer verkeerd, de meeste vrienden van mijn (moslim-)partner zijn met Belgische christen-vrouwen getrouwd. Er zijn er dan ook vele die de voorkeur geven aan een Belgische vrouw.
Belgische vrouwen zijn dan ook gratis & hebben scholing/geld , en dus zeer aantrekkelijk voor de 'common' berber

Men mag niet vergeten dat bij de meeste huwelijken in arabisch milieu er aan uithuwelijking gedaan is. Wat een belgische vrouw dan nóg interessanter maakt voor de solo-inwijkeling. (solo als in met zeer weinig familie)

Al vraag ik me af of jij je aanvaard voelt door je partner z'n vrienden (als je die al vaak ziet eigenlijk). Je kan moeilijk ontkennen dat er vaak beschimpend gedaan wordt over de bolo-partner

Laatst gewijzigd door Raven : 30 oktober 2006 om 13:27.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be