![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() Ik begin me af te vragen of die wel Franstalig is!
![]() En ik denk echt niet dat die bij BUB is. ![]()
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Parlementslid
|
![]() Een idee verdedigen om de discussie, niet om de idee zelf is iets wat de Sofisten zo rond 500 V.C. in Athene reeds deden. Ik had gewoon eens zin om de andere zijde van het spectrum eens te vertegenwoordigen, kwestie van me eens in te leven in die hun gedachtegang.
( en een aantal van jullie waren er mee weg ook ![]() Ik ben geen nepprofiel, ik ben de enige echte ufsia ... waarom vermoeden jullie altijd nepprofielen ? En geef toe : ik heb gewoon eens gezegd wat de belgicisten echt denken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nu kunt ge over spirit denken wat ge wilt maar dat UFSIA hier ironisch bezig was was mij toch al duidelijk vanaf die eerste post hoor. Iemand met die avatar die hier BUB stunten komt uitvoeren?
Alleen BUB'ers zelf zouden zoiets schrijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat heb je niet. Je hebt de vooroordelen hier gewoon naar voren gebracht maar het klopt in werkelijkheid zeker niet! En gelukkig maar!
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs BUB'ers pennen zulke zaken niet neer.
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het is inderdaad al een tijd geleden dat ze zo nog eens door de bocht zijn gegaan. Ze hebben wellicht eens aan bezinning gedaan? Kunnen we eindelijk eens deftige belgicisten tegenkomen hier want buiten gij en superstaaf is het hier ni veel soeps
![]()
![]() |
![]() |
#110 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() snij het weg uit Vlaanderen en Vlaanderen bestaat niet meer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Staatssecretaris
|
![]() Als Brussel aanhechting krijgt met Wallonië dan zal de roep voor onafhankelijkheid voor Vlaanderen niet verminderen. Maar door die aanhechting komt Wallonië in een comfortabelere positie om Brussel op te eisen. De Belgische elite laat het koud dat Brussel nu bij Vlaanderen of bij Wallonië wordt onderverdeeld, zij willen het in stand houden van België. Wat er bij het ophouden van België gebeurd interesseert ze niet maar de Waalse heersende klasse intereseert zich dat wel. De Belgische heersende klasse (wat een benaming) wil niks liever dan het aparte statuut behouden van Brussel in een bijna onverdeelbare houding zodat alles lekker bij het oude blijft, elke overhelling naar deze of andere zijde dient voor hen vermeden te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Staatssecretaris
|
![]() Laat die Franstalige West Vlamingen maar terugkomen bij West Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Staatssecretaris
|
![]() De Vlamingen zouden natuurlijk furieus zijn, vandaar ook de waarschijnlijke versnelling van de splitsing in zo een geval. Wel nood gedwongen zonder Brussel dan, helaas. Sint Genesius Rode bij Brussel en Vlaanderen heeft de strijd om Brussel verloren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in dat geval hebben we niet veel meer om nog voor te vechten he. Stel u eens voor dat de Catalanen onafhankelijk zouden moeten worden zonder Barcelona, er zou verdorie gewapende opstand zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Staatssecretaris
|
![]() Barcelona is ook onbetwistbaar Catalaans, Brussel is een beetje van Vlaanderen vervreemd. Vlaanderen kan zonder Brussel maar Brussel kan niet zonder Vlaanderen, dat gegeven zou meer moeten uitgespeeld worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Staatssecretaris
|
![]() In plaats van een uitbreiding van het gewest Brussel zou men beter dat derde gewest opdoeken. Van Brussel een fusie stad maken met taalwaarborgen voor Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Staatssecretaris
|
![]() Om de Franstaligen te overtuigen kan Sint Genesius Rode een deelgemeente worden van fusiestad Brussel. We verliezen in dat geval geen gemeente want de stad Brussel wordt deel van het Vlaams gewest. De Franstalige hebben hun eis Brussel wordt uitgebreid en als compensatie wordt Brussel steviger verankerd in Vlaanderen. Als dat weigeren komen hun ware ambities boven: Brussel aan Wallonië hechten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
![]() En wil jij echt zo een grote hoop Franstaligen in ons land, weeral heibel met faciliteiten,.....
![]() |