![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat spreekt u tegen Franstaligen? | |||
Frans |
![]() ![]() ![]() |
27 | 58,70% |
Nederlands |
![]() ![]() ![]() |
24 | 52,17% |
Engels |
![]() ![]() ![]() |
13 | 28,26% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit mechanisme start een kettingreactie en het herhaald zich steeds bij derden. Gevolg: burgeroorlog. Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 november 2006 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Altijd Frans (tegen mijn familie in Namur althans), spreken gaat af en toe nogal gebrekkig bij mij, maar verstaan lukt in ieder geval wel bijna perfect. Ja, best knap voor een Nederlander, hé. Es ist oft nur Deutsch, das wir sprechen können.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 19 november 2006 om 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Gouverneur
|
![]() Wanneer je in Wallonië komt is het normaal ( vind ik toch) dat ik daar tracht frans te spreken. M'n frans is niet perfect, verre van zelfs maar ik kan me toch uit de slag trekken. Als je geen frans kan, dan oet je met handen en voeten uitleggen wat je wilt. Als je moeite tracht te doen om frans te spreken maar het lukt niet zo goed dan verstaan ze u niet. Als een Waal tracht om maar enkele woorden nederlands te spreken zal ik zonder prbleem overschakelen. Spijtige van de zaak is dat er veel zijn die het vertikken nederlands te praten. Moet ik dan telkens buigen? We hebben op de firma zo leveranciers die alle dagen in Vlaanderen leveren maar toch geen enkel woord nederlands spreken.
|
![]() |
![]() |