Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2003, 12:13   #101
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

De racismewet, die het VB zo graag wil afschaffen, werd met tweederde meerderheid goedgestemd. Met de democratie zit het dus wel snor.

Overigens moet de wet op het vreemdelingenstemrecht nog verder door de Kamer en de Senaat passeren. Maw. :het is nog geen wet.

Ook wat het proces tegen de drie vzw's betreft, zijn we nog een paar jaar aan de gang. Als het Hof van Beroep in Gent zich opnieuw onbevoegd verklaart, gaat het weer naar Cassatie. Die zal het dan weer naar het Hof van Beroep in Antwerpen verwijzen en moèt dan een vonnis ten gronde vellen.

Persoonlijk sta ik helemaal achter dit laatste scenario, waarbij het Blok het mes van de guillotine op de Grote Markt van Antwerpen op zich neer ziet suizen. Antwerpen, waar het allemaal begon, kan hier dan definitief komaf maken met de bruine smurrie die werd uitgebraakt uit de ondergrondse ruien van Het Stad.

Als het een beetje meezit, is Het Stad tegen de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 weer clean.
Oud 19 november 2003, 16:09   #102
piedranimo
Vreemdeling

Standaard

helemaal mooi zou het zijn dat de rechter inziet dat het blok niet alleen racistisch is maar dat ze zuiver fascistisch is dat het via de leden, bestuur en mandatarisen contacten heeft met extreem rechtse privé-milities.
en ze mogen zeker niet vergeten hoe mussolini en hitler aan de macht gekomen de tactieken dat zij gebruikten is corect dezelfde als het blok vandaag de dag gebruikt
Oud 19 november 2003, 17:27   #103
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Politiek reageert hypocriet

Het Hof van Cassatie verbrak gisteren de uitspraken van de Brusselse rechters die zich een paar maanden geleden niet lieten lenen voor de politieke moord op het Vlaams Blok. Cassatie ging niet akkoord met de redenering dat de ten laste gelegde feiten, indien bewezen (!), een politiek misdrijf zouden zijn. Zodoende moet de poging tot moord op de enige Vlaamsnationalistische oppositiepartij worden overgedaan voor het Hof van Beroep in Gent.

De reacties van de traditionele partijen zijn naar goede gewoonte bijzonder hypocriet. Het door de traditionele politiek ingefluisterde proces bracht tot twee keer toe niet het verhoopte verbod op het Vlaams Blok en zodoende werd de magistratuur in het land van alles en nog wat verweten.

Uit angst om nog eens vol op de bek te gaan, werden de jongste tijd zelfs stemmen gehoord (Patrick Janssens en Karel De Gucht) die stelden dat ze het proces tegen het Vlaams Blok "toch niet echt zo'n goed idee vonden" en dat ze "het Vlaams Blok via de politiek wilden bekampen". Vreemd, heel vreemd, bizar zelfs voor een partijvoorzitter en een ex-partijvoorzitter wiens respectievelijke partijen wetten hebben gestemd om het Vlaams Blok juridisch te kunnen bestrijden.

Maar de stemming is nu weer eens gekeerd. Via zijn woordvoerder laat De Gucht nu immers weten dat "nu de processen lopen, ze verder dienen gevoerd te worden." CD&V en SP.A geven weinig of geen commentaar, want ze willen "zich niet bemoeien met de rechtsgang". Zo kennen we er nog wel een paar voor het Pasen is ... Maar gelukkig is de magistratuur in dit land onafhankelijk!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 18:22   #104
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piedranimo
helemaal mooi zou het zijn dat de rechter inziet dat het blok niet alleen racistisch is maar dat ze zuiver fascistisch is dat het via de leden, bestuur en mandatarisen contacten heeft met extreem rechtse privé-milities.
en ze mogen zeker niet vergeten hoe mussolini en hitler aan de macht gekomen de tactieken dat zij gebruikten is corect dezelfde als het blok vandaag de dag gebruikt
Schelden, schelden en schelden ... maar bewijzen geven? OOoooo nee hoor!
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 18:33   #105
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Als het Vlaams Blok het werken onmogelijk wordt gemaakt door het verbieden van die vzw's dan ontbinden ze rustig de partij en richten een nieuwe op. Vrij simpel, democratisch, logisch... en wat mij betreft is dus dat proces tegen die vzw's pure geldverspilling en misbruik van een magistratuur die zo al overbelast is. Als die aanklagers dat geld nu eens staken in de verbetering van de situatie voor kansarmen ??? Maar neen, voor de "heilige principes" (wat mij betreft gewoon duivelse dwaalleer) moeten andere mensen honger blijven lijden, moeten andere mensen op hun proces wachten, moeten andere mensen betalen. Fraai hoor die menslievende organisaties.
En ondertussen gratis reclame voor het Vlaams Blok en sympathie van de bevolking voor de underdog van dienst. Mooi toch ?
Oud 19 november 2003, 18:47   #106
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda
Als men het proces ten gronde voert kan er maar ÉÉN mogelijke uitspraak zijn : namelijk dat het vb WELDEGELIJK een Racistische partij is ! En dat die 3 vzw's onmiddelijk ontbonden moeten worden !
Laat de desbetreffende rechter daar maar over oordelen. En eigenlijk denk ik dat het Vlaams Blok niet verlegen zou zitten om een echte stunt. In volle verkiezingsstrijd veroordeeld worden... Als dat geen stemmenwinst zou opleveren! Strategisch zijn de anti-Blokkers grote nullen.
Jan ik deel je optimisme niet! Men moet dit in zijn globale context bekijken: Het is niet toevallig dat het Blok-proces samenvalt met het toekennen van stemrecht aan vreemdelingen. Iedereen weet (alleen de selectief-blinden niet) dat de meerderheid van de bevolking tegen dit stemrecht is en dat dit het Blok een stevige stemmenwinst gaat opleveren tijdens de volgende verkiezingen (ga maar eens in een cafe of met familie praten!) Het Vlaams blok moet dus onschadelijk gemaakt worden voor deze verkiezingen. als het Vlaams Blok vlak voor de verkiezingen wordt veroordeeld is er geen tijd meer om de nieuwe naam bekend te maken en zitten we met een smet waar vele goedgelovige burgers die blind geloven wat mijnheer de juge zegt zullen intrappen! Dit zal ons duizenden stemmen kosten! Ook de financiering van de doodgeboren NVa en het verbod op partijfinanciering kan men in deze strategie meerekenen! Ik hoop dat ik ongelijk heb maar weten dat het gerechtshof een bolwerk van de loge is en volzit met politiek benoemde creaturen...
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 20:29   #107
Hanne
Banneling

Standaard

Als het Hof van Beroep beslist dat bepaalde geschriften van VB-vzw's racistisch zijn, dan gaat ze nog wat werk voor de boeg hebben.

Er circuleren in dit land nl. geschriften met bijzonder racistische inslag : de Koran bij voorbeeld. Dit werkje staat vol haatpraat tegenover niet-moslims. Niet alleen hanteert dit geschrift tot haat aansporende terminologie tegenover niet-moslims, het beveelt zelf gedragswijzen en methoden aan om de niet-gelovige te bejegenen (jihad, in al zijn vormen).
Als het Hof van Beroep beslist dat de VB-geschriften racistisch zijn, ligt de weg open om de Koran te laten verbieden in dit land, of minstens de passages die getuigen van onverdraagzaamheid, haat en gewapende strijd tegenover niet-moslims. Tegelijkertijd dienen er dan stappen ondernomen te worden om de islam als erkende en gesubsidieerde godsdienst te laten schrappen, alsook alle moskeeën te laten sluiten waarin de haatdragende islamitische teksten verkondigd worden.
Het eeuwig herhaalde excuus van godsdienstvrijheid mag dan geen belemmering zijn voor het Hof om haar werk te doen. Onverdraagzaamheid en haatpraat oogluikend toe te laten onder het voorwendsel dat het deel uitmaakt van een religieuse strekking, kan dan evenmin als onverdraagzaamheid en haatpraat toelaten onder het voorwendsel dat het deel uitmaakt van een politieke strekking.
Wie twijfelt over de racistische inslag van de islam, verwijs ik door naar www.faithfreedom.org, alwaar kenners van het eerste uur (ex-moslims) de ware, racistische aard van de islam toelichten.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 22:33   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ook wat het proces tegen de drie vzw's betreft, zijn we nog een paar jaar aan de gang. Als het Hof van Beroep in Gent zich opnieuw onbevoegd verklaart, gaat het weer naar Cassatie. Die zal het dan weer naar het Hof van Beroep in Antwerpen verwijzen en moèt dan een vonnis ten gronde vellen.
Neen, u maakt eens te meer een overhaaste conclusie. Mocht het Gentse Hof van Beroep zich onbevoegd verklaren dan kan dit Hof misschien een andere motivatie in haar vonnis uiteenzetten dat niet overeenkomt met de vorige vonnissen. Dit kan dan ook betekenen dat het Hof van Cassatie die nieuwe motivatie wel accepteert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 22:38   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als het een beetje meezit, is Het Stad tegen de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 weer clean.
Indien dit te gebeuren staat, dan zal er dan wel een partij verboden zijn, maar daarbij heeft u nog geenszins de mensen die voor het Vlaams Blok stemden van uw gelijk overtuigd. D�*t zou wel eens flink kunnen tegenslaan. Wat de rechter nu ook moge beslissen zal voor veel mensen eigenlijk niets uitmaken: nu reeds immers wordt het Vlaams Blok voortdurend en onophoudelijk van alle zonden Israëls beschuldigd. Een veroordeling zou dus wel eens een flinke boemerang kunnen zijn die met alle geweld tegen de hoofden van de politieke correcten kwakt.
Oud 19 november 2003, 22:47   #110
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het Vlaams blok moet dus onschadelijk gemaakt worden voor deze verkiezingen. als het Vlaams Blok vlak voor de verkiezingen wordt veroordeeld is er geen tijd meer om de nieuwe naam bekend te maken
Mag het blok dan niet meer in beroep gaan? Ik dacht van wel.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 22:48   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Ook het Vlaams Blok kan naar het Hof van Cassatie en de verbreking van het arrest vragen. Als dat verworpen wordt, kan het zelfs naar Straatsburg trekken.
Oud 19 november 2003, 22:51   #112
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ook het Vlaams Blok kan naar het Hof van Cassatie en de verbreking van het arrest vragen. Als dat verworpen wordt, kan het zelfs naar Straatsburg trekken.
Mogen ze dan op 13 juni volgend jaar meedoen, ongeacht de uitspraak? Of niet?
Oud 19 november 2003, 22:54   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jammer weet ik niet de draagwijdte van een mogelijk vonnis: ik ben geen jurist. Maar voor zover ik het goed begrepen heb, is het proces gericht tegen de vzw's die voor het Vlaams Blok werken en dus niet tegen het Vlaams Blok zelf.
Oud 19 november 2003, 22:59   #114
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jammer weet ik niet de draagwijdte van een mogelijk vonnis: ik ben geen jurist. Maar voor zover ik het goed begrepen heb, is het proces gericht tegen de vzw's die voor het Vlaams Blok werken en dus niet tegen het Vlaams Blok zelf.
Jamaar als die vzw's verboden zijn, kan het Vlaams blok dan nog meedoen aan de verkiezingen?
Oud 19 november 2003, 23:02   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamaar als die vzw's verboden zijn, kan het Vlaams blok dan nog meedoen aan de verkiezingen?
Geen idee. Dat zie ik al in mijn vorig bericht trouwens. Ik weet niet welke draagwijdte een dergelijke vonnis dan heeft op de partij zelf en haar deelname aan de verkiezingen.
Oud 20 november 2003, 13:10   #116
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Geen idee. Dat zie ik al in mijn vorig bericht trouwens. Ik weet niet welke draagwijdte een dergelijke vonnis dan heeft op de partij zelf en haar deelname aan de verkiezingen.
Ik dacht dat men niet meer onder de naam "Vlaams Blok" zou mogen opkomen! maar ook ik ben geen jurist! Laten we het aan de Knut vragen!
Oud 20 november 2003, 14:09   #117
Willy Eeckhout
Lokaal Raadslid

Standaard

jan hyoens schreef

“financiering van de doodgeboren NVa”
--------------------------------------------------------------

Blokker jan hyoens
heeft geen respect voor 200.000 Vlaamse kiezers.

Blokker jan hyoens
moet mij eens vertellen hoeveel stemmen VB haalde toen ze pas
was opgericht.

Blokker jan hyoens
moet mij eens vertellen waarom N-VA met meer stemmen dan 2
Waalse partijen (FN en Ecolo) geen financiering krijgt
en deze Walen wel.

Blokker jan hyoens
zeurt over een cordon , maar is schijnbaar voorstander van een
financieel cordon rond een andere Vlaams-nationale partij.
Oud 20 november 2003, 15:21   #118
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Eeckhout
jan hyoens schreef

“financiering van de doodgeboren NVa”
--------------------------------------------------------------

Blokker jan hyoens
heeft geen respect voor 200.000 Vlaamse kiezers.

Blokker jan hyoens
moet mij eens vertellen hoeveel stemmen VB haalde toen ze pas
was opgericht.

Blokker jan hyoens
moet mij eens vertellen waarom N-VA met meer stemmen dan 2
Waalse partijen (FN en Ecolo) geen financiering krijgt
en deze Walen wel.

Blokker jan hyoens
zeurt over een cordon , maar is schijnbaar voorstander van een
financieel cordon rond een andere Vlaams-nationale partij.
Ik heb mijn mening over de nva hier al verschillende keren neergeschreven en tot nu toe heb ik nog geen reden gehad om van mening te veranderen! Ik heb alle respect voor de nva-kiezers en militanten! Kunt u mij vertellen waarom men nu ineens de nva wel een partijfinanciering zal toekennen? Niet te fraai he? waarom weigerde bourgeois zelfs maar te praten over een kartel met het Blok? Maak u trouwens geen illusies, moest de nva hetzelfde succes kennen als het Blok zou het dezelfde behandeling krijgen van het etablishment, wees daar maar zeker van! Hier moet het vlaams belang primeren boven het individueel belang!
Oud 20 november 2003, 17:08   #119
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Het Vlaams Blok moet dus terug naar een rechtbank als een bende gangsters ! Het Hof van Beroep van Gent heeft het Hof van Cassatie aangeduid om te onderzoeken of de VZW's wel degelijk zich schuldig zouden gemaakt hebben aan feiten die strafbaar zijn volgens de Wet.

Het Vlaams blok vindt het spijtig dat het Hof geen uitspraak heeft gedaan dat politieke meningsverschillen thuis horen in het parlement en niet in de rechtbank. De Vlaams blok-voorzitter heeft het volle vertrouwen in het Hof van Beroep. Wel vindt Vanhecke het niet goed dat ze midden in hun campagne weer voor de rechtbank moeten verschijnen.
Vanhecke is vrij gerust in een goede afloop van het proces voor het Vlaams blok.

Filip Dewinter had ook een paar commentaren :

"Dat de carrousel tegen het Blok weer op gang komt, is geen goede zaak voor de democratie vind ik. We stellen vast dat de Advocaat-Generaal die Cassatie over de streep trok, de adjunct-kabinetchef van voormalig minister van Justitie Marc Verwilghen was."

"Bovendien werd de klacht tegen ons ingediend door Centrum Leman, dat wordt betaald door de regering."

De scheiding tussen de uitvoerende macht en de gerechtelijke macht is naar mijn bescheiden mening hier in dit geval geschaad en dat is tegen de grondwettelijke principes van een rechtstaat door de scheiding der machten. Je kan niet politieagent en rechter te gelijk zijn ! Bovendien werden niet alle elementen van de zaak bekeken en oordeelde het Hof van Cassatie slechts over één onderdeel

Filip De Winter zei ook nog :

"Ons 70-puntenprogramma was een gewoon uitvoeringsbesluit bij een van de grondbeginselen van het Blok, zoals elke partij heeft, bij ons was dit nu: Eigen volk eerst. Dat Leman mij viseert is niet verwonderlijk. Ik heb het 70 puntenprogramma geschreven. Dit alles past in de campagne van de afgelopen weken om het Blok intern te verdelen. Mijn en onze tegenstanders proberen mij in het Blok te isoleren uit de hoop dat het Blok zonder mij in mekaar zou storten."
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2003, 18:08   #120
Willy Eeckhout
Lokaal Raadslid

Standaard

jan hyoens schreef :

“Kunt u mij vertellen waarom men nu ineens de nva wel een
partijfinanciering zal toekennen?”
...............................

Wel een krasse uitspraak voor een militant van het Blok
die steeds maar staat te roepen dat ze gediscrimineerd worden

Een partij met 200.000 kiezers heeft volgens jan hyoens geen
recht op partij financiering, terwijl een partij met 750.000 kiezers
wel recht heeft op staatssubsidies.

Jan hyoens vindt het natuurlijk veel logischer dat een Waalse
extreem-rechtse partij FN met 150.000 kiezers wel gesubsidieerd
wordt.

Blokker jan hyoens denkt niet in “Vlaams-belang”
maar in “Eigen partij belang”

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be