![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
India is flink op weg ons niveau te bereiken.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive." -- Thomas Sowell |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.tpic.org.tw/EBulletin/sho...sp?EActID=1246 ik ben geneigd het wel eens te zijn met de johan wat betreft kapitalisme als eerste opbouwfase om een land uit de armoede te tillen maar na die opbouwfase komt er een gans andere fase zeer cruciaal ook in het verhaal van taiwan de familie van die man met zijn dikke mercedes waren arme boeren totdat de regering gratis en voor niks land aan hen gaf dat opgekocht was van de oude elite die daar natuurlijk een monopolie op had ( = reden waarom ze toen arm waren natuurlijk ) hoe dan ook bevestigd het mijn geef mij een stuk grond theorie zonder dat mensen hun grond kunnen bezitten is het idd onmogelijk voor ze om iets duurzaam op te bouwen en zich daarmee uit de armoede te tillen ik ervaar al jaren dat het onmogelijk is zonder grondbezit dus ook daar heb ik norberg niet voor nodig Norberg zou echter iets genuanceerder mogen zijn me dunkt in taiwan dat hij als voorbeeld gebruikt is er dus wel degelijk nog wel armoede - zoniet dan zouden professoren er geen lezingen over houden Probleem is natuurlijk dat de regering maar één keer grond kan uitdelen en dat de generatie die nu de vrije markt zou willen betreden onmogelijk dezelfde privileges kunnen gegeven worden als hun voorgangers
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 december 2006 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() @hierboven (de onsterfelijke)
Heeft Prins Laurent, U welgekend, grondeigendom en is dat een sukkelaar (of beter.. zou dat een sukkelaar moeten zijn?)?.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() grondbezit is een eerste fase om economisch te kunnen opbouwen kieken
en dankzij zijn riant basisinkomen heeft hij die fase kunnen overslaan idd in de fase na de opbouw kan het niet meer om aan iedereen grond uit te delen men moet dan ter kompensatie een aandeel uitbetalen in de vorm ve basisinkomen gewoon een kwestie van tijd voordat deze noodwendigheid zich voltrekt het is een volstrekt logische fase die volgt op de fase van het globaal kapitalisme het kunnen invoeren van een basisinkomen en dus de luxe om alleen nog maar te arbeiden voor welvaart en niet voor overleving is zelfs een verdienste van de post kapitalistische samenleving.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
En het is met dit respect voor eigendom dat het in vele landen misloopt. Citaat:
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive." -- Thomas Sowell |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoveel boeren hebben we hier niet meer. Vanwaar dan de noodzaak van veel grond te hebben?
Behalve om op te bouwen (en dat kost weer veel centen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
soit heb net eens wat cijfers opgezocht en eerlijk gezegd ik verschiet er ook van hoor
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 december 2006 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het niet voldoende opbrengt zeker, of niet sexy is om boer te zijn? Nochtans, zo een koeienstal dat heeft ook zijn charme's ![]()
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En boeren dat brengt ook flink op heb ik me laten vertellen. Ik denk dat ik ergens een witloof doening weet over te nemen. Veel werk hebben ze daar niet aan.
Af en toe in zakjes steken en naar de veiling brengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kijk in de jaren zestig waren het simpele boerkes daar - dat zeggen ze zelf de volgende generatie bouwde een molen en de daarop volgende een fabriek (dat konden ze doen omdat ze als eigenaar vd grond geen rooie cent meer voor die grond moesten betalen ) De nu volgende generatie zijn zakenmensen, advocaten, docters die dus geen handenarbeid meer doen Het probleem met zo n geevolueerde samenleving is dat niet iedereen mee kan aan dat tempo niet iedereen is geschikt of heeft de mogelijkheden en of de interesse om advocaat of informaticus te zijn in de postkapitalistische samenleving die de plicht om te werken voor de basisbehoeften nog niet heeft afgeschaft is er geen plaats voor simpele boerkes Diezelfde simpele boerkes zouden echter net zoals die simpele boerkes uit de sixties in dezelfde omstandigheden een beter bestaan kunnen uitbouwen probleem is echter dat er geen grond meer uitgedeeld wordt en voor ze een simpel boeren leventje kunnen gaan leiden moeten ze eerst advocaat worden om genoeg geld te kunnen verdienen om grond te kunnen kopen om er dan vervolgens te kunnen gaan boeren voila en de cirkel van een nieuw type van (kans)armoede is rond ... de enige manier om deze terug te doorbreken is de invoering van een onvoorwaardelijk basisinkomen het is deze stap die kan voltooien wat norberg beweerd dat het kapitalisme kan doen het kapitalisme is idd de aanzet tot een verheffing van een land uit de armoede - dat kan men overal zien - en idd taiwan is veel minder arm nu dan in de jaren vijftig. Maar het sluitstuk dat gans dit proces van armoedebestrijding nog kan voltooien is de invoering van het basisinkomen Een postkapitalistische volgebouwde samenleving kan het zich in tegenstelling tot een land dat nog moet opgebouwd worden uit het niets, permiteren om haar leden alleen nog maar voor luxe te laten werken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 december 2006 om 21:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Of om zoals dat in de gekapitaliseerde samenleving mogelijk is ter compensatie hiervan een onvoorwaardelijk maandelijks divident aan iedereen uit te keren ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 december 2006 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Moesten ze deze subsidies echter afschaffen dan zouden ten eerste weer zoals norberg zegt de arme boeren uit het zuiden een eerlijk kans krijgen om met onze boeren te concurreren. Veel van onze boeren zouden vervolgens hun handeltje stoppen. Daardoor zou er heel veel landbouwgrond vrij kunnen komen. Deze zou dan bouwgrond kunnen worden en kan de schaarste in deze oplossen. Zodanig zelfs dat we eens een beetje terug normale huurprijzen kunnen gaan krijgen. Weg met de europese plaats - en geldverslindende boeren dus !!!
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 december 2006 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Dan nog zou het de moeite zijn - minder onredendabele boeren = meer milieu en meer betaalbare woonruimte en verder dacht ik dat de groenen en de boeren nu ook niet bepaald de beste vriendjes waren he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 december 2006 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Mss kan men het grootste gedeelte van de landbouwgrond beplanten met de lievelingsplant van Bex, parlementslid van het partijtje van de onsterfelijke...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() wat jij voorstelt chipie
ze zeggen ons toch dat we nu er minder en minder mensen in de primaire en secundaire sector werken moeten innoveren wietteelt is nu eens echt een typisch voorbeeld van innovatie op gebied van landbouw je voorstel zou dan ook een schot in de roos zijn voor onze economie door wiet te kweken kunnen onze boeren nog wel competitief en rendabel zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 december 2006 om 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het percentage werklozen stijgt, dan is het bijvoorbeeld al logisch dat het aandeel van de lonen in het BNP daalt. Op basis van de percentages die jij hier weergeeft, kan je welgeteld niets zeggen over het feit dat men vroeger beter of slechter betaald werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |