Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2006, 15:10   #101
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
wat ballen ermee te maken hebben, snap ik inderdaad niet. Wel is het zo dat delocalisaties op termijn ertoe leiden dat we hier fors moeten inleveren op loon en ander verworven dingskes. Waarom? Omdat ze in India NOOIT, MAAR DAN OOK NOOIT ons niveau zullen bereiken.
Zeg nooit nooit.
India is flink op weg ons niveau te bereiken.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 20:02   #102
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
in taiwan is er om te beginnen wel armoede

http://www.tpic.org.tw/EBulletin/sho...sp?EActID=1246

ik ben geneigd het wel eens te zijn met de johan wat betreft kapitalisme als eerste opbouwfase om een land uit de armoede te tillen

maar na die opbouwfase komt er een gans andere fase

zeer cruciaal ook in het verhaal van taiwan

de familie van die man met zijn dikke mercedes waren arme boeren totdat de regering gratis en voor niks land aan hen gaf dat opgekocht was van de oude elite die daar natuurlijk een monopolie op had ( = reden waarom ze toen arm waren natuurlijk )

hoe dan ook bevestigd het mijn geef mij een stuk grond theorie

zonder dat mensen hun grond kunnen bezitten is het idd onmogelijk voor ze om iets duurzaam op te bouwen en zich daarmee uit de armoede te tillen

ik ervaar al jaren dat het onmogelijk is zonder grondbezit dus ook daar heb ik norberg niet voor nodig

Norberg zou echter iets genuanceerder mogen zijn me dunkt

in taiwan dat hij als voorbeeld gebruikt is er dus wel degelijk nog wel armoede - zoniet dan zouden professoren er geen lezingen over houden

Probleem is natuurlijk dat de regering maar één keer grond kan uitdelen
en dat de generatie die nu de vrije markt zou willen betreden onmogelijk dezelfde privileges kunnen gegeven worden als hun voorgangers
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 december 2006 om 20:04.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 20:43   #103
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

@hierboven (de onsterfelijke)

Heeft Prins Laurent, U welgekend, grondeigendom en is dat een sukkelaar (of beter.. zou dat een sukkelaar moeten zijn?)?..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 20:54   #104

Standaard

grondbezit is een eerste fase om economisch te kunnen opbouwen kieken

en dankzij zijn riant basisinkomen heeft hij die fase kunnen overslaan

idd in de fase na de opbouw kan het niet meer om aan iedereen grond uit te delen

men moet dan ter kompensatie een aandeel uitbetalen in de vorm ve basisinkomen

gewoon een kwestie van tijd voordat deze noodwendigheid zich voltrekt

het is een volstrekt logische fase die volgt op de fase van het globaal kapitalisme

het kunnen invoeren van een basisinkomen en dus de luxe om alleen nog maar te arbeiden voor welvaart en niet voor overleving is zelfs een verdienste van de post kapitalistische samenleving.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 14 december 2006, 21:28   #105
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
in taiwan is er om te beginnen wel armoede
In België ook. Maar dat is hier niet zo relevant, want er is in Taiwan momenteel veel en veel minder armoede dan in de jaren 50. Waarom dat zo is, is een studie waard.

Citaat:
ik ervaar al jaren dat het onmogelijk is zonder grondbezit dus ook daar heb ik norberg niet voor nodig

Norberg zou echter iets genuanceerder mogen zijn me dunkt
Norberg zegt heel erg ongenuanceerd juist dat respect voor bezit heel erg belangrijk is.

En het is met dit respect voor eigendom dat het in vele landen misloopt.

Citaat:
Probleem is natuurlijk dat de regering maar één keer grond kan uitdelen
en dat de generatie die nu de vrije markt zou willen betreden onmogelijk dezelfde privileges kunnen gegeven worden als hun voorgangers
Dat is niet zo een probleem, want de huidige generatie is ondertussen rijk genoeg om als ze daar zin in hebben gewoon een stuk grond te kopen.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 21:32   #106
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoveel boeren hebben we hier niet meer. Vanwaar dan de noodzaak van veel grond te hebben?
Behalve om op te bouwen (en dat kost weer veel centen).
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 21:34   #107

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zoveel boeren hebben we hier niet meer. Vanwaar dan de noodzaak van veel grond te hebben?
Behalve om op te bouwen (en dat kost weer veel centen).
als we niet veel boeren hebben hoe komt het dan dat meer de helft van de oppervlakte van belgie landbouwgrond is ?

soit heb net eens wat cijfers opgezocht en eerlijk gezegd ik verschiet er ook van hoor

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 december 2006 om 21:35.
Oud 14 december 2006, 21:38   #108
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als we niet veel boeren hebben hoe komt het dan dat meer de helft van de oppervlakte van belgie landbouwgrond is ?

soit heb net eens wat cijfers opgezocht en eerlijk gezegd ik verschiet er ook van hoor
Tja weet ik veel.
Dat het niet voldoende opbrengt zeker, of niet sexy is om boer te zijn?
Nochtans, zo een koeienstal dat heeft ook zijn charme's
Oud 14 december 2006, 21:41   #109
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En boeren dat brengt ook flink op heb ik me laten vertellen. Ik denk dat ik ergens een witloof doening weet over te nemen. Veel werk hebben ze daar niet aan.
Af en toe in zakjes steken en naar de veiling brengen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 21:48   #110

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
In België ook. Maar dat is hier niet zo relevant, want er is in Taiwan momenteel veel en veel minder armoede dan in de jaren 50. Waarom dat zo is, is een studie waard.
ik geef toe dat er minder armoede is maar norberg zegt dat ze er niet meer is en dat is dus een leugen.
Citaat:
Dat is niet zo een probleem, want de huidige generatie is ondertussen rijk genoeg om als ze daar zin in hebben gewoon een stuk grond te kopen.
nee dat is dus volgens deze link niet waar.

Kijk in de jaren zestig waren het simpele boerkes daar - dat zeggen ze zelf
de volgende generatie bouwde een molen
en de daarop volgende een fabriek

(dat konden ze doen omdat ze als eigenaar vd grond geen rooie cent meer voor die grond moesten betalen )

De nu volgende generatie zijn zakenmensen, advocaten, docters die dus geen handenarbeid meer doen

Het probleem met zo n geevolueerde samenleving is dat niet iedereen mee kan aan dat tempo

niet iedereen is geschikt of heeft de mogelijkheden en of de interesse om advocaat of informaticus te zijn

in de postkapitalistische samenleving die de plicht om te werken voor de basisbehoeften nog niet heeft afgeschaft is er geen plaats voor simpele boerkes

Diezelfde simpele boerkes zouden echter net zoals die simpele boerkes uit de sixties in dezelfde omstandigheden een beter bestaan kunnen uitbouwen

probleem is echter dat er geen grond meer uitgedeeld wordt

en voor ze een simpel boeren leventje kunnen gaan leiden moeten ze eerst advocaat worden om genoeg geld te kunnen verdienen om grond te kunnen kopen om er dan vervolgens te kunnen gaan boeren

voila en de cirkel van een nieuw type van (kans)armoede is rond ...

de enige manier om deze terug te doorbreken is de invoering van een onvoorwaardelijk basisinkomen

het is deze stap die kan voltooien wat norberg beweerd dat het kapitalisme kan doen

het kapitalisme is idd de aanzet tot een verheffing van een land uit de armoede - dat kan men overal zien - en idd taiwan is veel minder arm nu dan in de jaren vijftig.

Maar het sluitstuk dat gans dit proces van armoedebestrijding nog kan voltooien is de invoering van het basisinkomen

Een postkapitalistische volgebouwde samenleving kan het zich in tegenstelling tot een land dat nog moet opgebouwd worden uit het niets, permiteren om haar leden alleen nog maar voor luxe te laten werken

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 december 2006 om 21:54.
Oud 14 december 2006, 22:00   #111

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
En het is met dit respect voor eigendom dat het in vele landen misloopt.
daarin ben ik het volledig met je eens. Grondeigendom is een absolute voorwaarde om uit de armoede te kunnen geraken. En idd de overheden doen onvoldoende om er voor te zorgen dat iedereen over een eigen stek kan beschikken.

Of om zoals dat in de gekapitaliseerde samenleving mogelijk is ter compensatie hiervan een onvoorwaardelijk maandelijks divident aan iedereen uit te keren .

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 december 2006 om 22:01.
Oud 14 december 2006, 22:30   #112

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En boeren dat brengt ook flink op heb ik me laten vertellen. Ik denk dat ik ergens een witloof doening weet over te nemen. Veel werk hebben ze daar niet aan.
Af en toe in zakjes steken en naar de veiling brengen.
de enige reden waarom dat boeren nog iets opbrengt is zoals norberg ook zegt het feit dat europa die sector met uw belastinggeld subsideert en zo kunstmatig in stand houdt.

Moesten ze deze subsidies echter afschaffen dan zouden ten eerste weer zoals norberg zegt de arme boeren uit het zuiden een eerlijk kans krijgen om met onze boeren te concurreren. Veel van onze boeren zouden vervolgens hun handeltje stoppen. Daardoor zou er heel veel landbouwgrond vrij kunnen komen. Deze zou dan bouwgrond kunnen worden en kan de schaarste in deze oplossen. Zodanig zelfs dat we eens een beetje terug normale huurprijzen kunnen gaan krijgen.

Weg met de europese plaats - en geldverslindende boeren dus !!!

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 december 2006 om 22:39.
Oud 14 december 2006, 23:14   #113
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de enige reden waarom dat boeren nog iets opbrengt is zoals norberg ook zegt het feit dat europa die sector met uw belastinggeld subsideert en zo kunstmatig in stand houdt.

Moesten ze deze subsidies echter afschaffen dan zouden ten eerste weer zoals norberg zegt de arme boeren uit het zuiden een eerlijk kans krijgen om met onze boeren te concurreren. Veel van onze boeren zouden vervolgens hun handeltje stoppen. Daardoor zou er heel veel landbouwgrond vrij kunnen komen. Deze zou dan bouwgrond kunnen worden en kan de schaarste in deze oplossen. Zodanig zelfs dat we eens een beetje terug normale huurprijzen kunnen gaan krijgen.

Weg met de europese plaats - en geldverslindende boeren dus !!!
Waarop Groen! zal beginnen zagen dat we waardevolle open ruimte opofferen aan de 'economische logica' van winst door te verkavelen.
Oud 14 december 2006, 23:39   #114

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Waarop Groen! zal beginnen zagen dat we waardevolle open ruimte opofferen aan de 'economische logica' van winst door te verkavelen.
de groenen hebben toch niks meer te zeggen ten eerste en ten tweede zou ik het redelijk vinden moest men bvb de helft vd vrijgekomen landbouwgrond verkavelen en de andere helft dan bvb natuurgebied maken.

Dan nog zou het de moeite zijn - minder onredendabele boeren = meer milieu en meer betaalbare woonruimte

en verder dacht ik dat de groenen en de boeren nu ook niet bepaald de beste vriendjes waren he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 december 2006 om 23:40.
Oud 14 december 2006, 23:45   #115
Chipie
Banneling

Standaard

Mss kan men het grootste gedeelte van de landbouwgrond beplanten met de lievelingsplant van Bex, parlementslid van het partijtje van de onsterfelijke...
Oud 14 december 2006, 23:48   #116

Standaard

wat jij voorstelt chipie

ze zeggen ons toch dat we nu er minder en minder mensen in de primaire en secundaire sector werken moeten innoveren

wietteelt is nu eens echt een typisch voorbeeld van innovatie op gebied van landbouw

je voorstel zou dan ook een schot in de roos zijn voor onze economie

door wiet te kweken kunnen onze boeren nog wel competitief en rendabel zijn

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 december 2006 om 23:48.
Oud 15 december 2006, 09:15   #117
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
wat jij voorstelt chipie

ze zeggen ons toch dat we nu er minder en minder mensen in de primaire en secundaire sector werken moeten innoveren

wietteelt is nu eens echt een typisch voorbeeld van innovatie op gebied van landbouw

je voorstel zou dan ook een schot in de roos zijn voor onze economie

door wiet te kweken kunnen onze boeren nog wel competitief en rendabel zijn
Bestaat dan niet het gevaar dat iedereen (en niet alleen U en de leden van Spirit) kierewiet wordt...
Oud 15 december 2006, 10:50   #118
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

laten we de cijfers erbij halen:

zie je, de voorgebrachtte rijkdom verdwijnt steeds meer en meer in enkele private zakken.
Straffe conclusies op basis van enkele percentages. Nog maar eens het bewijs dat je met statistiek alles kan bewijzen.
Als het percentage werklozen stijgt, dan is het bijvoorbeeld al logisch dat het aandeel van de lonen in het BNP daalt. Op basis van de percentages die jij hier weergeeft, kan je welgeteld niets zeggen over het feit dat men vroeger beter of slechter betaald werd.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 10:52   #119
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

een giller van formaat!
Dan heb je ongetwijfeld een tegenargumentatie om "u" tegen te zeggen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 12:32   #120

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Bestaat dan niet het gevaar dat iedereen (en niet alleen U en de leden van Spirit) kierewiet wordt...
je moet niet alles zomaar klakkeloos als de eerste de beste goedgelovige spitsmuis geloven wat je op de vismartk opvangt .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be