![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Staatssecretaris
|
die afrekening volgt nog, wees gerust
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
D�*t Fifke, zal de volgende staatshervorming uitwijzen.
Wedden dat jij weinig of niks zult goedpraten?
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus misschien wordt de N-VA ergens toch wél op zijn misstappen afgerekend? |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Er is geen enkele waalse partij die met VB in zee gaat. Vanaf dat we een onafhankelijk Vlaanderen hebben liggen de kaarten helemaal anders. Ik ben ook tegen het cordon. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Juist ja... Zoals het ook dankzij de N-VA was dat de kieskring BHV gesplitst werd....
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Intussen helpt de N-VA, de VU achterna, Belgique overeind houden.
|
|
|
|
#108 |
|
Gouverneur
|
Dat is een heel andere uitspraak dan je vorige nl:VB die aan de zijlijn staat te roepen maar niets doet.
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#113 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie zevert zullen we gauw genoeg weten.
|
|
|
#114 | |||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
( waarom denk je dat de cdv zoveel beter is dan pakweg de spa ? ) Citaat:
Peilingen vorig jaar toonden aan dat enerzijds de nva op aantal stemmen al bij al stabiel scoort EN dat misnoegde vld'ers uit de vld vertrekken en naar de nva gaan. Hoe verklaar je dat de score van de nva dan niet sterk groeit (op 1 peiling van nva 15% na) ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 1 januari 2007 om 21:06. |
|||
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat denk van trouwens als je deze uitspraak van een hondstrouwe N-VA-er leest?
Citaat:
|
|
|
|
#116 |
|
Gouverneur
|
'k kan moeilijk voor iemand anders antwoorden... laat staan voor 'de n-va'.
Ik heb begrepen dat uw vragen het vertrouwen van N-VAers/N-VA in CD&V betreft.. wel: ik heb de indruk dat het vertrouwen niet bijster groot is. Dat is ook gedurende de voorbije weken gebleken. waarom er dan toch mee in zee gaan? tja, omdat de meerderheid blijkbaar, na wikken en wegen, heeft gemeend dat het kartel de beste kansen biedt voor de N-VA. Waarom juist met CD&V? omdat ze 'principiëler' zijn dan een ander? 'k hoop dat men niet zo naïef is... Waarom dan wel? omdat de CD&V weliswaar sterk(er) staat in Vlaanderen, maar veel minder sterk op federaal niveau (immers, men heeft niet zo'n sterke 'zusterpartij' - Sp-a heeft er bijvoorbeeld alle belang bij om 'belgicistisch' te zijn aangezien haar 'macht' zou tanen indien sterke broer PS er niet meer is.) 'k ben ook maar luidop aan het denken.. Persoonlijk (maar goed, wat is die mening uiteindelijk waard?) was ik wel voorstander van de kartelformule. Het leek mij een relatie die - gedurende zekere termijn - kon standhouden en wel wat kon 'forceren'. N-VA als middel om bepaalde 'stromingen' binnen de cd&v te ondersteunen. Na evenwel het jean-marie dedecker debacle, had ik liever gezien dat ze zelfstandig naar de kiezer stapten. Niet zozeer omdat ik zo'n fan ben van dedecker, maar wel omdat men als kleine partij moet bewijzen dat men nog wel ergens voor staat en niet gewoon een aanhangsel is van... De redenering is bij sommigen evenwel dat men zonder kartel niet aan de tafel zit en dat men per se aan de tafel moet zitten.. tja... persoonlijk ben ik van mening dat als de cd&v zo principieel is en een staatshervorming zo belangrijk vindt, zij er belang bij heeft dat een partij als N-VA mee aan de tafel zit (als ondersteuning) ook al zou de partij mathematisch niet nodig zijn. Als daarentegen voor de CD&V de staatshervorming toch niet zo belangrijk is (waarbij ze dus de N-VA zonder enig probleem aan de kant zou laten staan, ook al is dat in het nadeel van de 'big bang' etc...) dan bestaat het risico dat de N-VA (in kartel) een zware kater gaat oplopen na de verkiezingen. Overigens, 'k hoorde binnen de N-VA nog verklaren dat men in het kader van de verkiezingen geen cadeaus ging krijgen van de CD&V op vlak van verkiesbare plaatsen (als ik het tenminste goed gehoord heb).. reden temeer om dan maar op eigen kracht vooruit te gaan, zou ik zo zeggen.. het is voor n-va gewoon ontzettend moeilijk om binnen cd&v-lijsten met hun (cd&v-)stemmenkannonnen voldoende stemmen te halen om rechtstreeks verkozen te geraken. Tenslotte is een kartel niet 'gezond' voor een kleine partij. Immers, als kiezer heb je niet meer de mogelijkheid om, door je kiesgedrag, te proberen aan te geven hoe de partij moet evolueren (door de naamstemmen). Je bent immers 'verplicht' om op die paar personen die op de kartellijst staan te stemmen en liefst op de 'lijsttrekker'. maar nu zijn we verschillende discussies aan het mengen, vrees ik. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Gouverneur
|
Laatst gewijzigd door vulpes : 2 januari 2007 om 13:35. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Banneling
|
Wat had BDW eigenlijk te zeggen aan Le Pen tijdens hun ontmoeting?
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien eens aan Vincent van Quickenborne vragen wat hij de politieke en koninklijke spetters te zeggen had waarmee hij op menige foto prijkt?
|
|
|
#120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|