![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar daar is de meerderheid dus wel degegelijk tegen.
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#103 |
Vreemdeling
|
![]() Wel mijn beste,
Ik ben VOOR de koning en voor België, ik heb veel familie in Wallonië, ik ben perfect 3 talig en ben er trots op ook. Wat zou een onafhankelijk Vlaanderen ons nog kunnen bijbrengen buiten een hele hoop miserie wat betreft sociale zekerheid, paperassen etc. Je vindt mijn opmerking over de nationale ploeg zever. Maar voor een voetbalfan zoals er samen met mij vele duizenden zijn is het dat niet. Je zou in een onafhankelijk Vlaanderen een eigen competitie moeten opstarten met alleen maar Vlaamse ploegen en dat zou ons voetbal helemaal niet ten goede komen, we betekenen nu al niks meer in Europa. Jullie willen Brussel als hoofdstad van een onafhankelijk Vlaanderen maar dat is gewoon niet realistisch, iemand opperde zelfs dat het Frans geleidelijk aan zou verdwijnen in Brussel, sorry maar dat gaat mijn petje echt wel te boven. En wat doe je met Limburg? Dat maakt eigenlijk helemaal geen deel uit van het historische Vlaanderen waar veel flaminganten van dromen, maar Limburgers spreken wel onze mooie taal het meest correct. Als leraar heb ik kunnen vaststellen dat het bij onze kinderen en vooral dan bij de Antwerpse en West- en Oost vlaamse kinderen erbarmelijk gesteld is met de kennis van het Nederlands. Ik kan zo nog even doorgaan maar dat doe ik liever in een debat Vriendelijke groet
#104 |
Burger
|
![]() ![]() Mag ik u verzoeken om mijn bijdragen die ik aan u richtte nog eens door te nemen? Ik had namelijk het gevoel dat we vanuit een serene basis vertrokken, bij onze onderlinge discussie. |
![]() |
![]() |
#105 |
Vreemdeling
|
![]() Die was gericht aan meneer Thomas Heynderickx
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#108 |
Minister
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag van Robrecht:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#110 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, ik hoef op dit forum mijn persoonlijke evaringen niet te veralgemenen. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#111 |
Minister
|
![]() [07/11/2002] - Wordt Dewael Vlaams?
Zowat elke bewuste Vlaming moet van zijn stoel gedonderd zijn toen hij Patrick Dewael op de buis hoorde verklaren dat de faciliteiten best afgeschaft worden. Vanwaar die plotse Vlaamse kramp van een minister-president die nooit enige blijk heeft gegeven van Vlaamse dadendrang? Zouden de verkiezingen er voor iets tussen zitten? Laten we even Elio Di Rupo aan het woord: "Och, dat fenomeen zien we steeds opnieuw bij verkiezingen. Door de Lambermont-akkoorden, die de VLD toch goedgekeurd heeft, zijn de taalfaciliteiten versterkt! Dat blijft zo." Dewael staat met andere woorden in zijn hemd. En wat met dat fameuze Vlaamse front waar Patrick nu voor pleit. "De tijd is gekomen voor de voorbereiding van de verdere stappen in de staatshervorming, die na de verkiezingen moeten worden gedaan. Het is mijn bedoeling de komende weken en maanden een hecht front te vormen, om duidelijk te maken dat alle Vlaamse partijen het over de prioriteiten eens zijn. Ik denk aan meer Vlaamse autonomie, ruimere bevoegdheden voor mobiliteit, gezinsbeleid, gezondheidszorg en werkgelegenheid." Wat een schijnheiligheid. Jaren geleden werd in het Vlaams Parlement al een Vlaams eisenplatform afgesloten. En wat is daarvan gerealiseerd? Niets, noppes, nada! Verhofstadt wou absoluut eerste-minister worden en dus zijn alle gerechtvaardigde Vlaamse eisen in de koelkast gestopt. Verontschuldig ons dus voor het taalgebruik, maar de Vlaamse oprispingen van Dewael zijn om te kotsen! [07/11/2002] - Vlaamse diplomatie? Ongewenst "Gedaan met Vlaanderen op de wereldkaart te zetten", dat zegt Jaak Gabriëls. Gabriëls wil komaf maken met een Vlaamse diplomatieke vertegenwoordiging in het buitenland. "Futuristisch en illusionair" noemt de minister dat. "Vlaanderen is niet onafhankelijk, wel autonoom. Vlaanderen heeft niets aan ficties." Gabriëls wil alles terug onder een Belgische paraplu. "Een perfecte collaboratie (het zijn de woorden van Gabriëls zélf), een perfecte collaboratie met de Belgische ambassades is daarbij het uitgangspunt." Het is toch onvoorstelbaar. Iedereen wéét dat de Franstaligen de dienst uitmaken in die buitenlandse ambassades. Iedereen wéét dat zij niet wakker liggen van de Vlaamse economische belangen. Maar Jaak Gabriëls kiest voor de collaboratie met België. Alweer een stap terug dus voor Vlaanderen. En dat 'dankzij' een minister die via de Volksunie in de VLD terecht kwam en die overstap beloond zag met een ministerportefeuille ... In één klap is duidelijk dat de Vlaamse liberalen zich nu wel VLD laten noemen, maar dat ze nog altijd een Pest Voor Vlaanderen zijn. De ex-VU'ers maken zich best niet al te veel illusies. En de Vlaamse kiezer nog minder. |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
VL: uitraard moeten we strijden voor onze taal! Thomas |
|
![]() |
![]() |
#114 |
Vreemdeling
|
![]() maar dat weerlegt mijn argumenten over Brussel toch niet,
trouwens die kennis over de staatsvormen komt door gebrekkig onderwijs en niet door iets anders. ik ben nog steeds niet overtuigd, maar je gebruikt dan ook geen duidelijke argumenten, voor mij betekent een onafhankelijk Vlaanderen nog steeds een hoop miserie, en waarom miserie zoeken als we het goed hebben? trouwens ik heb nog niemand uit mijn omgeving horen zeggen dat Vlaanderen een onafhankelijke staat moet worden, ik zou zeggen organiseer eens een referendum en dan zullen we weten of de Vlaamse bevolking er achter staat of niet Vriendelijke groet
#115 |
Gouverneur
|
![]() Tuurlijk moeten we strijden voor onze moedertaal, het Vlaams.
En we mogen er even fier op zijn dat we als Vlamingen tot de top van de werld behoren qua onderwijs. Onze talen zijn dan ook veel beter dan de andere landen (kijk maar naar Frankrijk, daar kunnen ze Frans, en dat is het dan ook) |
![]() |
![]() |
#116 |
Partijlid
|
![]() albert en heel zijn circus in laken mogen al blij zijn dat hier geen terreur groep vecht voor zijn onafhankelijkheid (denk aan de tsjetsjenen, de ETA, de IRA, ...). Als ze slim zijn geven ze elk van de landsdelen hun verantwoordlijkheid en laten Vlaanderen en Wallonie scheiden als vrienden. het is waar dat Wallonië zonder ons geld kan leven, maar wij zijn toch niet de eeuwige geldschieters van dat armzalige en parasietige wallonië, dat alles maar dan ook alles d.m.v. het koningshuis van Vlaanderen ontvangt...
|
![]() |
![]() |
#117 |
Partijlid
|
![]() foutcorrectie van mijn reactie:
"het is dus NIET WAAR dat wallonië zonder vlaanderen kan leven" voor alle duidelijkheid! |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste vlvr,
Je bent nieuw op dit forum, daarom komt het volgende je misschien goed van pas: Als je reageert op een posting en je wil je reactie, eens verstuurd, toch nog corrigeren dan kan je in de rechterbovenhoek op "wijzig" klikken. Daarna kan je gewoon veranderen wat je nodig acht en het weer versturen via de "ok" knop. Succes. |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kijk, ik wil niet altijd van het kastje naar de muur gestuurd worden, voor elke bevoegdeheid minstes twee ministers, ik wil weten waar ik naartoe moet! Vanbuiten leren? manneke toch, dat gaat gewoon weg niet! Dat ben ik vergeten binnen 1 trimister! En dan heb ik het nog lang onthouden!H eel lang! mijn beste, dit is een duidelijk argument, van mij mag een federaal België, maar dan wel met alle bevoegdheden! En geen federale ministers meer, misschien wel een "verzamelsenaat"! Maar ik wil voor alles naar 1 minsiter stappen, en duidelijk weten, die is dat en die is dat! En dat is nu omogelijk! Tweede argument dus! En meer zijn er echt niet nodig! Dit zijn er al meeeer als genoeg! En uitraard: ONZE TAALSTRIJD! Thomas |
|
![]() |
![]() |
#120 |
Gouverneur
|
![]() Die bevoegdheidskwestie zijn inderdaad een juridisch niet altijd even simpele kwestie.
Enige en beste oplossing: Vlaanderen onafhankelijk!!!