Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2007, 10:25   #101
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De Partido Popular is een groepering van mensen met nogal wat uiteenlopende meningen, en verschilt daarin niet van de andere politieke partijen.

Binnen de Partido Popular lopen echter wèl nogal wat figuren rond met - op z'n zachtst geformuleerd - behoorlijk onfrisse ideeën.

En binnen diezelfde Partido Popular vind je ook de alomtegenwoordige leeghoofden en meelopers die zich door die onfrisse lui op sleeptouw laten nemen en als façade laten gebruiken.

Als de 'brave burger' niet graag op een zelfde hoop wordt gegooid met de 'schurk', dan kan hij misschien - om te beginnen - eens wakker worden en z'n ogen openen, nee ?
De Partido Popular heeft mee de democratie helpen herstellen in Spanje.
Uiteraard ken ik niet personlijk alle leden van de PP en/of hun gedachten. Ongetwijfeld lopen in die partij, net als in alle partijen van alle landen, wat gekken rond. Op basis daarvan een partij beoordelen is vrij gek.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 10:30   #102
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Uiteraard ken ik niet personlijk alle leden van de PP en/of hun gedachten. Ongetwijfeld lopen in die partij, net als in alle partijen van alle landen, wat gekken rond. Op basis daarvan een partij beoordelen is vrij gek.
De Partido Popular heeft zich aan de macht proberen vast te klampen door de Basken vals te beschuldgen van de Al Qaida-aanslagen in Madrid. Er is toen al zeer duidelijk aangetoond dat de PP-leiding goed wist dat de Basken er niets mee te maken hebben, maar in electorale paniek toch maar een heel volk probeerde te besmeuren om daar stemmen mee te winnen. Een kleine volksopstand die via email en internet op gang is gebracht, heeft de Aznar-leugens toen ontmaskerd en een eind gemaakt aan het PP-regime.

Sindsdien heeft de PP elke militair die met geweld dreigde tegen meer autonomie voor de regio's uitdrukkelijk gesteund.

Fascistisch? Misschien niet, maar franquistisch in elk geval. Zit de CD&V daarmee in dezelfde EU-fractie? Indien ja, dan zou ik beschaamd zijn in hun plaats.

Laatst gewijzigd door baarle : 2 januari 2007 om 10:31.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 11:15   #103
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Waarschijnlijk is iemand als Manuel Fraga voor u "een onbelangrijk figuurtje dat daar ergens in de PP rondloopt"...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 13:06   #104
krohn
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ook Vlaanderen is een eeuw of langer door de Castillianen bezet en lelijk mishandeld. Wij weten wat de Spanjaarden waard zijn, het zit in ons collectief geheugen. Vandaar zijn we als vanzelf solidair met de hedendaagse slachtoffers van diezelfde beulen.
Eerst een kleine opomerking vooraler ik op de grond vann de zaak inga: had je in plaats van Castiilianen of Spanjaarden, "Marokkanen" of zelfs Italianen of Hollanders in dezelfdfe paragraafingevoegd
krohn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 13:06   #105
krohn
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ook Vlaanderen is een eeuw of langer door de Castillianen bezet en lelijk mishandeld. Wij weten wat de Spanjaarden waard zijn, het zit in ons collectief geheugen. Vandaar zijn we als vanzelf solidair met de hedendaagse slachtoffers van diezelfde beulen.
Eerst een kleine opomerking vooraler ik op de grond vann de zaak inga: had je in plaats van Castiilianen of Spanjaarden, "Marokkanen" of zelfs Italianen of Hollanders in dezelfdfe paragraafingevoegd dan
Oud 2 januari 2007, 13:06   #106
krohn
Partijlid

Standaard

Citaat:
Eerst een kleine opomerking vooraler ik op de grond vann de zaak inga: had je in plaats van Castiilianen of Spanjaarden, "Marokkanen" of zelfs Italianen of Hollanders in dezelfdfe paragraafingevoegd dan was
Oud 2 januari 2007, 13:06   #107
krohn
Partijlid

Standaard

Citaat:
Eerst een kleine opomerking vooraler ik op de grond vann de zaak inga: had je in plaats van Castiilianen of Spanjaarden, "Marokkanen" of zelfs Italianen of Hollanders in dezelfdfe paragraafingevoegd dan was je
Oud 2 januari 2007, 13:11   #108
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik schrok me zaterdag een hoedje toen TVE verhaalde dat er een aanslag in een Spaanse luchthaven was gebeurd.

Gelukkig moest ik in VLC zijn en niet in Barajas. Dat is voor april wel het geval. Ik hoop dat, mochten ze dan toch bommetje-plof willen spelen, ze VLC kiezen, dan kan ik veilig Barajas aandoen.
Oud 2 januari 2007, 13:12   #109
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De ETA heeft historisch verdienstelijk werk geleverd in de strijd tegen de bloeddorstige Franco-dictatuur, o.a. door de opvolger van Franco te doden. De laatste jaren zijn de acties van de ETA echter zodanig contra-productief, dat men zich kan afvragen of ze niet geïnfiltreerd zijn door de PP...
Typisch, ze "leverden goed werk want ze hebben iemand vermoord".

Voor of tegen de executie van Saddam?
Oud 2 januari 2007, 13:13   #110
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Hoe kan je zoiets controleren?
Een Bask zal nooit met een wildvreemde spreken over politiek (schrik voor Spaanse spionnen); laat staan dat hij aan een 'enqueteur' zal beweren dat hij achter de acties van de ETA staat.
Ga eens dringend naar Baskenland. Doe eens een paar daagjes Bilbao of zo.
Oud 2 januari 2007, 13:15   #111
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Ga dat maar eens vertellen aan de nabestaanden van die 2 vermisten.
Ga jij hen dan gaan vertellen waarom de Spaanse politie hen niet gewaarschuwd heeft, ondanks de drie (!!) waarschuwingstelefoontjes van de ETA.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 2 januari 2007, 13:15   #112
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het leger van Filips II in Vlaanderen telde bijna nooit meer dan een 10tal% Spanjaarden, het grootste gedeelte Galicianen. Het waren vooral Walen die tijdens de Opstand voor Filips vochten.
Oud 2 januari 2007, 13:15   #113
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ga eens dringend naar Baskenland. Doe eens een paar daagjes Bilbao of zo.
Ik ben net een maand terug.
Oud 2 januari 2007, 13:17   #114
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben net een maand terug.
Dan heb jij blijkbaar een andere indruk dan ik, want tegen mij stopten ze niet met gezever over Baskenland.

Ik begaf me uiteraard in échte volksbars.
Oud 2 januari 2007, 13:22   #115
krohn
Partijlid

Standaard Discriminatie vanwege de nationaliteit of het verleden (Moureau-wet)...

Citaat:
Eerst een kleine opmerking vooral ik op de grond van de zaak inga: had je in plaats van "Castillianen" of "Spanjaarden", "Marokkanen" of zelfs "Italianen" of "Hollanders" in dezelfde paragraaf ingevoegd dan was je al rijp voor een proces wegens overtreding van de Moureau-wet of aanklacht door het Centrum voor gelijkheid en tegen racismus, maar met Spanje et de Spanjaarden kan dat in België heden ten dage inderdaad.

(wordt vervolgd)
Oud 2 januari 2007, 13:25   #116
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het leger van Filips II in Vlaanderen telde bijna nooit meer dan een 10tal% Spanjaarden, het grootste gedeelte Galicianen.
Niet de kleine moordenaar is van belang, wel de Schreibtischmörder die hem beveelt. De Inquisitie is in elk geval geen Galicische uitvinding...

Citaat:
Het waren vooral Walen die tijdens de Opstand voor Filips vochten.
Kijk 'es aan, zou daar de Vlaamse oerangst voor de Walen vandaan komen?
Oud 2 januari 2007, 13:27   #117
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ga jij hen dan gaan vertellen waarom de Spaanse politie hen niet gewaarschuwd heeft, ondanks de drie (!!) waarschuwingstelefoontjes van de ETA.

Als je geen bommen laat afgaan op plaatsen waar gegarandeerd heel veel volk rondloopt dan zijn er natuurlijk geen problemen he

Je legt de schuld van de doden bij de politie in plaats van degenen die de bommen zelf hadden laten afgaan.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 januari 2007 om 13:30.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 13:27   #118
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krohn Bekijk bericht
Eerst een kleine opmerking vooral ik op de grond van de zaak inga: had je in plaats van "Castillianen" of "Spanjaarden", "Marokkanen" of zelfs "Italianen" of "Hollanders" in dezelfde paragraaf ingevoegd dan was je al rijp voor een proces wegens overtreding van de Moureau-wet of aanklacht door het Centrum voor gelijkheid en tegen racismus, maar met Spanje et de Spanjaarden kan dat in België heden ten dage inderdaad.

(wordt vervolgd)
Wat een onzin. Uw poging tot intimidatie maakt allerminst indruk, meneer Krohn.

De Hollanders, Italianen of Marokkanen hebben hier overigens nooit brandstapels opgericht om andersdenkenden levend te verbranden, noch hebben ze bij ons complete steden uitgemoord.

U wil dus alle geschiedenisboeken voor de rechter brengen? Veel geluk!

Laatst gewijzigd door baarle : 2 januari 2007 om 13:29.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 13:31   #119
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan heb jij blijkbaar een andere indruk dan ik, want tegen mij stopten ze niet met gezever over Baskenland.

Ik begaf me uiteraard in échte volksbars.
Hetgeen ik bedoelde is dat een Bask het niet vertrouwt als iemand hem ineens over politiek begint uit te vragen. Laat staan dat hij zal toegeven aan een wildvreemde dat hij de ETA-acties goedkeurt.

Maar heb dan ook vooral Navarra bezocht. Daar zijn de Basken nog éxtra voorzichtig.
Oud 2 januari 2007, 13:34   #120
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Je legt de schuld van de doden bij de politie in plaats van degenen die de bommen zelf hadden laten afgaan.
Is het dan niet de plicht van de politie om die mensen te waarschuwen? Of is hun enige job het terroriseren van de Baskische bevolking?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be