![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Europees Commissaris
|
Prins spreekt maar zegt niks
Het verhoor van prins Laurent voor de Hasseltse correctionele rechtbank duurde amper 16 minuten. De prins getuigde in het Nederlands. Bij de meeste vragen die hem werden gesteld, verwees hij naar de verklaringen die hij maandagavond aflegde tijdens een verhoor door de federale gerechtelijke politie. Bij het begin van het verhoor vroeg de voorzitster van de rechtbank, Christine Coopmans, of de prins ermee akkoord ging dat ze hem met "meneer" zou aanspreken. "Dat is gemakkelijker voor u", luidde het antwoord van Laurent. Daarna wees de voorzitster de prins er op dat hij niet verplicht was om tegen zichzelf te getuigen. Op de vraag van de voorzitster of Noël Vaessen in 1993 adviseur was van Laurent, antwoordde de prins: "ja". "Heeft hij met u gesproken over de situatie van Villa Clémentine? ", wilde de voorzitster weten. "Hij heeft het zelf gezien", luidde het antwoord van de prins. Toen gevraagd werd of hij een vertrouwensrelatie had met Vaessen, antwoordde Laurent: "Ja, zoals ik gisteravond geschreven heb". Laurent verwees daarmee naar zijn verklaringen aan de federale gerechtelijke politie maandagavond, die de prins toen verhoord heeft op vraag van het openbaar ministerie. "Heeft u met Vaessen gesproken over de kosten aan uw woning?", aldus de voorzitster. "Ik kijk niet in de boekhouding van de zeemacht of van andere instellingen. Ik denk dat hij bekwaam was. Hij deed wat hij kon doen", repliceerde de prins. Christine Coopmans: "Zei Vaessen dat de kosten door de marine gedragen zouden worden? " Op die vraag antwoordde Laurent: "Zo duidelijk niet. Ik heb dat duidelijk gemaakt in mijn document (waarmee hij verwijst naar het pv van zijn verhoor maandagavond, nvdr). Ik kan u weinig zeggen." De voorzitster wou nog weten of het klopt dat Vaessen goederen in natura had geleverd aan de dierenklinieken van prins Laurent, als sponsoring. "Dat klopt. U heeft dat woord voor woord gelezen in mijn document", aldus de prins. De voorzitster stelde de prins ook nog een vraag in naam van Tom van Maldergem, de advocaat van Noël Vaessen. "Heeft meneer Vaessen, toen hij niet langer uw adviseur was, u nog bijgestaan voor bepaalde voordelen?" Daarop antwoordde de prins: "Neen." Op de vraag wanneer Vaessen gestopt was als adviseur van Laurent, antwoordde de prins: "Dat staat in het document." Ten slotte wilde de voorzitster nog weten of Vaessen in 1999 nog werken had laten uitvoeren. Daarop repliceerde de prins: "Neen." Na het verhoor van Laurent werd de zitting geschorst. Om 15 uur worden de verhoren van de andere getuigen voortgezet. (belga)
|
|
|
#102 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Heeft het belang nog geen vernietigende uithaal gedaan naar het koningshuis om er voor eens en voor altijd vanaf te zijn!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
|
|
|
|
#103 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die politieke partijen zijn bevolkt door mensen die gekozen werden door het volk... niet zoals het koningshuis dat er gewoon "is". Die mensen die de partijen bevolken zijn er soms de volgende keer niet bij, als ze dom doen of pech hebben. Het koningshuis is (voorlopig) een "constante" bedoening. Over het koningshuis dat zoveel doet voor België maak ik me toch ook geen illusies... Zoals Filip die "deuren opent" en tekstjes voorleest die anderen geschreven hebben. Wellicht komt er inderdaad meer volk kijken, uit curiositeit, zijn reputatie kennende. Voor de rest is hij waarschijnlijk meer een blok aan het been en maakt men zich voortdurend zorgen of hij geen stommiteiten zal debiteren, soms zegt hij ook iets dat niet op zijn blad staat... zoals " 't is een vrouwtje..." |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=baseballpolitieker;2320353]Weet er iemand welke straf Laurent al dan niet boven het hoofd hangt, nu is geweten dat hij ervan wist![/quote
Minstens een flinke taakstraf zou passend zijn! Een ganse maand elke dag een uur wandelen met tante Fabiola terwijl hij uit de bijbel voorleest! Of zoiets... |
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb namelijk mijn buik vol van het reageren op onnozel geblaat.
|
|
|
|
#109 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Domme Laurent en geit Philippe zul je zeker bedoelen?
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat had ge nu meer verwacht dan dit, Een voorgekauwde schersvertoning om monsignieur zijn vel te redden. Hij geeft natuurlijk wel toe dat hij een volslagen debiel is, ... Ja dat geld kwam van de zeemacht, maar blijkbaar was dat maar normaal, ... |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Gouverneur
|
zie: Gazet v. Antwerpen
09/01 Getuigenis Laurent snel voorbij Na amper 16 minuten was het verhoor van prins Laurent voor de rechtbank al afgelopen. De prins getuigde in het Nederlands. Bij de meeste vragen die hem werden gesteld, verwees hij naar de verklaringen die hij gisteren aflegde tijdens een verhoor door de federale politie. Op de belangrijkste vraag, namelijk "Zei Vaessen u dat de kosten aan uw huis gedragen zouden worden door de marine?", antwoordde Laurent: "Zo duidelijk niet. Ik heb dat duidelijk gemaakt in mijn document (waarmee de prins verwees naar het pv van zijn verhoor maandagavond, nvdr). Ik kan u weinig zeggen". Tijdens zijn verhoor door de federale politie maandagavond in Hasselt, zei prins Laurent dat de officier Noël Vaessen door zijn vader was aangesteld om hem te helpen "met zijn miserie met de ongemeubelde Villa Clémentine". Vaessen moest hem helpen met het meubilair voor de villa en prins Laurent heeft verklaard dat hij wist dat de meubelen met marinegelden betaald waren. Zelf zei hij ook dat hij geen reden had om te twijfelen aan de legitimiteit van de handelswijze van Vaessen. Verder heeft hij verklaard dat Vaessen, als lid van de beheerraad van het dispensarium in het Brusselse, voor sponsoring heeft gezorgd. Die sponsoring bestond in de vorm van materieel. Prins Laurent heeft dat gezien tijdens een plechtigheid. Over het dispensarium in Luik en over de vzw KINT wist prins Laurent niets. Hij dacht dat het legitiem was... moet hij nu ook ontoerekeningsvatbaar verklaard worden of is hij echt zo lomp? Laatst gewijzigd door korvo : 9 januari 2007 om 16:36. |
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vreemd dat de rechtbank daar genoegen mee nam...
|
|
|
|
#114 | |
|
Gouverneur
|
ja maar:
Citaat:
Overigens heb ik bij zijn verklaring ook enkele bedenkingen: ofwel is zijn nederlands dermate slecht dat hij niet in staat is om veel anders te verklaren dan: het staat in het document en/of zijn adviseurs hebben schrik dat als hij een mondelinge verklaring zou afleggen (inhoudelijk verder gaand dan: kijk naar het document) hij wel eens het verkeerde zou kunnen zeggen ??? |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#116 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Staatssecretaris
|
toch wel merkwaardig dat zijnadvocaat een ex spa voorzitter en een spa erelid is..;
Laatst gewijzigd door deryz : 9 januari 2007 om 18:40. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Staatssecretaris
|
Wat me het meeste opvalt aan dit proces, is dat procureur Marc Rubens alles in het werk stelt om prins Laurent niet persoonlijk te laten getuigen in Hasselt”, merkt de bekende gewezen assisenvoorzitter Edwin Van Fraechem op in Gazet van Antwerpen (lees verder In de Media).
“Het parket heeft het vooronderzoek verknoeid door er alles uit te halen wat Laurent eventueel zou kunnen beschadigen.” Straffe kost. Klare taal. Een goed-geïnformeerde lezer schrijft ons intussen dat Marc Rubens overtuigd lid zou zijn van Opus Dei, een streng-religieuze club die zoals bekend stevig voet aan huis heeft in Laken. Limburgse bronnen melden dan weer dat Rubens opgroeide in een zeer belgicistisch nest in het Limburgse Zonhoven. Die gemeente was een bolwerk van de Witte Brigade. |
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Opus Dei en de Loge bundelen hun krachten. Dat belooft!
|
|
|
|
#120 | |
|
|
Citaat:
Maar nu snap ik het allemaal... |
|
|