![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons hopen... Citaat:
Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 10 januari 2007 om 22:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enfin, je wil eigenlijk zeggen dat het woord solidariteit enkel maar mag gebruikt worden in die gevallen waarin jij het gepast vindt; geen probleem hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() Niet kunnen, of willen ? Die afbetalingen voor die plasma tv/dvd recorder/enz.....kunnen ze wel betalen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Touché.
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze verkoopt gebouwen en pensioenfondsen, ja. Maar welke winstgevende overheidsbedrijven heeft ze verkocht ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zie ik nog veel vlugger de monarchie vallen en Belgie splitsen. Het generatiepact, trouwens te laat en te weinig, is al met zoveel moeilijkheden tot stand gekomen. Laatst gewijzigd door Bob : 11 januari 2007 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoor ik jou nu pleiten voor winst? Geen meerwaarde, geen uitbuiting?
![]() |
![]() |
#108 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zijn betoog mist een beetje economisch inzicht maar dat nemen we hem niet kwalijk. Het verwondert me wel dat velen dit allemaal nog serieus durven nemen...(percalion? Lombas?) Nuja ik mag me wel een beetje meer permiteren want: nah ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Laat ik het zo stellen: pensioenen zijn te belangrijk om aan de overheid overgelaten te worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er zijn nog enkele overheidsbedrijven die binnen hier en een paar jaar toch allemaal geprivatiseerd gaan worden omdat ze dan op dat moment weer met een overheidstekort gaan zitten en dat ze dan weer een manier moeten vinden om dat "gat" op te vullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En buiten Belgacom zie ik er toch niet veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En ik denk dat 'hoge' lonen enkel bestaan door vraag en aanbod. Verhoog het aanbod en het hoge loon 'verdwijnt'. Je kan er niet omheen dat de inwijking uit het zuiden leidt tot herverdeling hier onder degenen die het minste hebben. D�*t is wat er gebeurt bij het openzetten van de grenzen. Het gaat dus niet om de 'hoge' lonen. Concreet voorbeeld: de job van vuilinsophaler zou vandaag véél meer betaald worden werd hij niet gedaan door inwijkelingen, omdat bij aanbodschaarste inzake werkkrachten de sociale mobiliteit sterk toeneemt. Een cru voorbeeld zag je in Europa na de pestepidemie in de 14° eeuw toen werkkrachten voor verbouwing op het land plotseling schaars waren. Dus door het openzetten van de grenzen belet je dat je eigen bevolking, degenen die de laagste lonen hebben, kan profiteren van de hoge lonen die zouden moeten betaald worden ingevolge het aanbodtekort. En tenslotte economisch denken zonder de politieke consequenties in te schatten lijkt mij ofwel rampzalig, ofwel utopisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Overigens valt dat allemaal best mee, de negatieve effecten van vrije migratie. Een migrant die een job heeft, is namelijk tegelijk een werknemer én een consument, wat dus de vraag naar goederen ook verhoogt, enzoverder. We zouden ons kunnen afvragen waarom er binnen de E.U. een relatieve vrijheid van personen is; we zouden ons zelfs kunnen afvragen waarom er binnen West-Vlaanderen überhaupt migratie toegelaten wordt: de lonen voor vuilnisman in Brugge zouden toch veel hoger liggen mocht er geen concurrentie zijn van mensen uit Blankenberge, Damme, Torhout? En het is nu ook niet zo dat er plots miljoenen immigranten naar België zouden komen. Een voorwaarde zou natuurlijk wel zijn, dat we het sociale zekerheids-systeem voorbehouden voor wie de Belgische nationaliteit heeft of minstens zoveel jaar in België woont; om te vermijden dat mensen naar hier komen om zich in de sociale zekerheid te nestelen e.d. maar vooral nog om zulke (voorspelbare) kritieken van populistisch rechts te vermijden. Waar het in feite op neerkomt is: een grotere toevloed van werkkrachten betekent dan wel een groter aanbod aan werkkrachten; het is evengoed een grotere vraag naar productie - die leidt tot een hogere vraag naar werkkrachten. We zouden ons anders serieus kunnen afvragen waarom bevolkingsgroei de lonen niet doet dalen, waarom de Europese éénmaking de lonen niet deed dalen, waarom de emancipatie van vrouwen de lonen niet deed dalen...
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Blijvend deed dalen, moet dat zijn.
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Ik heb het hier misschien al gezet?
Prof. dr. Frank Van Dun - 'Vanop deze piramide kijken veertig jaren van wanbeleid op u neer' Elf bladzijden maar, en zeer leesbaar geschreven bovendien.
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() hih
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() Allez, als de redenering klopt, dan zou de emancipatie van vrouwen - die toch met redelijk veel zijn - een zodanig groot aanbod aan arbeidskrachten betekend hebben dat alle lonen nu pakweg de helft zouden zijn van wat ze anders waren geweest. Dat is niet zo. Al klopt het wel dat in eerste instantie de lonen dalen natuurlijk, maar dat is niet permanent, integendeel. De reële lonen stijgen uiteindelijk, omdat de totale productie toegenomen is.
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar verder. Maakt het zoveel verschil uit of de sz, of het ocmw uiteindelijk betaald (en dit in afwachting van het snel belg worden) ? Maar alles bijeen toch wel leuk om spontaan punten uit het opgeborgen 70-puntenplan beginnen uit te voeren. Straks gaat het vb het nog terug moeten tevoorschijn halen, willen ze niet achterblijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Klopt dat? Hoe komt u erbij? Maar weeral zou je dit nooit merken want de lonen zitten vast aan de index... In dit opzicht zou het zelf degoutant zijn geen sociale zekerheid te geven aan nieuwkomers want deze krijgen wel een loondaling! Ik zal later es dat artikel lezen... Want die open grenzen lijkt mij iets te kinky! Laatst gewijzigd door largo_w : 12 januari 2007 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |