![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat is hiervoor uw bron? En wat je verder zegt klopt inderdaad, om een gedeelte van de zuidelijke ijspool te laten smelten hebben we een temperatuurstijging van zo'n 20 graden nodig, dus dat is waarschijlijk (hopelijk) niet voor overmorgen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 januari 2007 om 01:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dat die neerslagpatronen veranderd zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() In een toeristisch gebied woon ik niet, het is ook niet echt geschikt om er een hotel van te maken, dus zal het geen zacht prijsje worden maar en iets harder, ik laat je iets weten.
Laatst gewijzigd door alberto : 16 januari 2007 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer het autorijden verbieden? De rook van auto's schaden mij meer dan de rook van sigaretten.
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Burger
|
![]() CFK's dienen als katalysator voor het afbreken van ozon. Maar ik dacht dat CO2 op z'n eigen ook ozon kan afbreken...
I commend my soul to any god that can find it... Think for yourself!! Laatst gewijzigd door Karpax : 16 januari 2007 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Alleszins, het vormen de hoeveelheden aardolie/steenkool/... die nu in de grond zitten heeft miljoenen jaren geduurd. Als je die en masse begint te verbranden aan het huidige tempo dan ben je het evenwicht van die kringloop toch serieus aan het scheeftrekken...
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat de opwarming van de aarde zich verderzet. Kunnen we heel wat verwarmingskosten uitsparen ! Mijn portefeuille kan er alleen maar beter van worden... ![]()
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Hoe het organisch afval dat in lagen onder de grond zit terug in CO2 zou kunnen omgezet worden op natuurlijke wijze is mij ook een raadsel. Weet iemand hier een antwoord op? In ieder geval is dat dus inderdaad het probleem in essentie: CO2 wordt opgeslaan en komt over ettelijke jaren weer vrij zodat er een natuurlijke kringloop is. Wij zijn die nu heel erg aan het versnellen/in de war aan het sturen door heel veel CO2 in de lucht te laten vrijkomen. Hierdoor wordt deze kringloop verstoord. Ik denk dat je de complexiteit ervan misschien wel kan vergelijken met het ontregelen van een voedselkringloop. Als er bv. door jacht een bepaald zoogdier x wegvalt ontstaat er een teveel van de diersoort y die dat zoogdier normaal gezien moest opeten, en daardoor weer een tekort van de diersoorten z die y opeet enzovoort. De natuur werkt met dat soort kringlopen waarin alles heel nauwkeurig op mekaar is afgestemd zodat er een evenwicht behouden blijft. Wordt deze kringloop verstoord dan heeft dat effecten op alle andere niveaus in die kringloop. We weten dan misschien wel waar we beginnen (waar we de kringloop verstoren) maar kunnen gewoon niet inschatten waar we uiteindelijk zullen eindigen. Om diezelfde reden is men bijvoorbeeld zo angstig voor genetische manipulatie van gewassen, of voor de invoer van een nieuwe dier- of plantensoort in een land. We kunnen niet inschatten in welke mate deze de kringloop zullen verstoren maar weten wel dat dit element het zal verstoren. Daarom kunnen we er maar beter niet mee prutsen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 januari 2007 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk wel een druppel op een hete plaat, maar wie het kleine niet eert ... en men moet ergens beginnen. Ik verwacht geen plotse stopzetting van alle CO2 of andere broeikasgassenuitstotende activiteiten.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 januari 2007 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Totdat in de zomer iedereen een airco koopt en deze aanzet want het is toch veel te warm. Pikant detail: een molecule in het koelgas heeft een kracht als broeikasgas die 1000x sterker is dan die van CO2!! Nog pikanter detail: U denkt misschien, wie heeft nu een airco? Momenteel nog weinig mensen maar dit aantal groeit gestaat, afgelopen zomer kon me de vraag nauwelijks bijhouden. En ten tweede... wie heeft er geen airco in zijn auto? ![]() Ten derde houdt deze redenering weinig steek omdat een opwarming een toename van extreme events impliceert. Dat betekent dat het lokaal zowel veel kouder als veel warmer kan worden. In Amerika kunnen ze momenteel over beide situaties meespreken. (Alhoewel het nog wachten is op de wetenschappelijke interpretaties/verklaringen van die gegevens.) De CO2-uitstoot door toegenomen verwarmingskosten of door toegenomen aircoverbruik zal er zelden zo hoog geweest zijn...
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Dit is misschien een interessant artikel hierover: http://www.mnp.nl/nl/publicaties/200..._dichten_.html
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 januari 2007 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.int-res.com/abstracts/cr/v32/n3/p177-186/ De reden voor deze trend is niet gekend. Dat is vaak zo. Voor de Killmanjaro wordt doorgaans aangenomen, dat de menselijke landbouwactiviteit in de streken rond de berg een verklaring zou kunnen vormen voor de verminderde neerslag. Maar je treft dat soort lokale trends ook aan in gebieden waar helemaal geen mensen wonen. De atmosfeer & de hydrosfeer vormen nu eenmaal een erg complex systeem met ten dele chaotisch gedrag.
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
En regenpatronen zijn inderdaad een deel van ons klimaat. Zeggen dat het bij de Kilimanjaro komt door een veranderd neerslagpatroon waardoor mensen denken dat het niets te maken heeft met de klimaatverandering en dus nonsens is in die context vind ik dan ook weer getuigen van een gebrek aan kritiek of eerlijkheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb een tijdje met een monovolumewagen gereden (hopelijk is dat de juiste term: wat men hier een van noemt), en ik kon heel goed voelen aan het verminderen van de rijprestaties (effectief inhouden) als de airco aansloeg!! Enne: neen, we hebben geen airco, nog in de wagen, noch in huis. ![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alle sigarettenwinkels weg...noem maar op. Indien het economisch niet noodzakelijk was zou men ze niet met 4 eurocent opslagen elk half jaar, dan zou men ze verbieden.
Laatst gewijzigd door illwill : 17 januari 2007 om 10:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kosten mag je hoedanook meebetalen, hoe je er ook over denkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
(mijn laatste post op deze draad; heb de komende dagen efkens geen tijd).
![]() |
![]() |
#120 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En je zal het wel met me eens zijn dat alle auto's afschaffen voor meer banenverlies zal zorgen dan alle sigaretten afschaffen ? Dat dacht ik al. |
|
![]() |
![]() |