![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
![]() Opgeruimd staat netjes. Iedereen die die belachelijke internetpoll gelooft is een volslagen idioot, dus wat maakt het uit of die nog bestaat of niet? Citaat:
indien nodig, ik heb nog zand hoor!
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totale afwezigheid van representativiteit komt al dichter in de buurt! Wetende dat dat dé basisvoorwaarde is voor een peiling, weet je hoeveel waarde aan deze rommel gehecht dient te worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer gaat die zogenaamde 'professor' dat eens weerleggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Knuppel mag ik je eens wat vragen? Begrijp jij waar heel deze discussie over gaat, en kan je dan ook de stelling weerleggen dat een peiling zonder representatief staal niet serieus kan genomen worden - of huil je gewoon mee met de wolven uit VLD-haat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even representatief als de stemmenkampioen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle Polls bewijzen keer op keer dat ze er meestal grandioos naastzitten als ze er al een keertje in de buurt komen, is dat meestal puur toeval.
Ge moet eerlijk zijn hé ne steekproef op 500 man die moet spreken voor gans België, ... komaan dat ruikte toch van ver dat da puur manipulatief is, ... (De VRT is hier wreed goed in bv... ) Dan nen internetpoll, zo manipuleerbaar als iets, er bestaan zelf robots die die pols kunnen invullen... sommige zijn iets veiliger maar dan nog... Wat houd mij tegen om mij met 100 verschillende email adressen in te schrijven op een poll ? Hier op 't werk houden ze ook User Satisfaction Survey's, ... 10 % van de mensen doet maar mee, er wordt geen standaardafwijking of niks berekend, en de test zelf is zo manipuleerbaar als iets... En telkens weer is de chef van de helpdesk toch zo content dat hij met zijn "resultaten" kan pronken... als ik in zijn schoenen moest zijn, ik was doodbeschaamd, dat er maar 10 % geantwoord had. Dat zegt genoeg over de interesse van de 90 % zwijgende meerderheid in dit geval. Kortom polls, hoe ge het ook draait of keert, dure zever in pakskes. trekt statistieken uit echte data. Kiesresultaten eens in de diepte analyseren bv, wie en waar stemt voor die, waar heeft die waar ze voor stemmen nog macht, of de meeste macht etc, kortom de reden waarom mensen de bollekes van bepaalde partijen zwart maken, daar kunde veel meer uit leren dan rap 500 man van de frequente VRT zevende dag bezoekers mee af te bellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindelijk eens een verstandige commentaar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jep. Vooral het laatste stukje is prachtig!
..kortom de reden waarom mensen de bollekes van bepaalde partijen zwart maken, daar kunde veel meer uit leren dan rap 500 man van de frequente VRT zevende dag bezoekers mee af te bellen.
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de laatste keer: DSK is géén gewone peiling, aangezien ze niet over een representatieve steekproef (dé basisvereiste van een peiling: zonder kunnen er géén conclusies getrokken worden uit de peiling!) en dus is er géén betrouwbaarheid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, ook die peilingen zijn niet zo betrouwbaar wegens te kleine steekproef. Conclusies dus niet zomaar veralgemenen MAAR dit soort peilingen zijn nog altijd geloofwaardiger dan DSK: liever een peiling met een kleine representatieve steekproef dan géén representatieve steekproef.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En al wat ik hier zeg doe ik niet om een ideologie te verdedigen - ik weet ook wel waar die 500 man op sloeg - maar uit bezorgdheid over de vanzelfsprekendheid waarmee waardeloze peilingen zomaar aangenomen worden. Peilingen kunnen nuttig zijn, maar zij moeten het werk zijn van universitaire onderzoekers met een degelijke professionele ethiek! Cowboys als Thevissen zijn immers een blamage voor professoren die wél hun best doen om degelijke onderzoeksdesigns op te zetten.
Laatst gewijzigd door Patriot! : 23 januari 2007 om 08:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Desalniettemin zat de stemmenkampioen er vaker pal op dan de betrouwbaarder peilingen waarbij jouw 'basisvereiste' wél vervuld was.
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
D�*t zei jouw voorzitter er anders niet bij.... Na de wijze waarop Derk-Jan Eppink onschadelijk werd gemaakt, Luc van der Keelen tot op zijn toilet lastiggevallen werd door Verhofstadt himself, en een hoop andere blauwe lastverkopers uit het eigen het nest werden gestoten werden, ben ik anders wreed geneigd om te geloven wat 'cowboys' zeggen. Connerotte werd overigens ook een comboy genoemd vooraleer men hem verving door een onderzoeksrechter die bereid was om niet tot op de bodem te gaan. Herkenbaar, hé Patriotje? Maar ik begrijp dat je de brug naar je ex.partij liever niet opblaast, hoor.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 januari 2007 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bt the way, Patriotje. Was die basisvoorwaarde ook vervuld toen je de resultaten van het Leuvense straatonderzoek gebruikte om te bewijzen dat DE Belgen wilden wat je club wil?
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar de steekproef was veel te klein om wetenschappelijke conclusies te trekken. Niemand heeft ooit gezegd dat dat een wetenschappelijke peiling was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Overigens, is Heylen al burgemeester in Antwerpen? ![]() |
|
![]() |
![]() |