Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2007, 16:01   #101
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Akkoord maar overdag kan je wel gaan werken dan...

Ik weet niet waarom maar ik ga er altijd vanuit dat je met twee bent om kinderen te maken ...

Verder snap ik het systeem nu...
Juist, overdag kan je gaan werken. Maar als een alleenstaande ouder overdag gaat werken, dan heeft hij of zij ook 's avonds geen tijd voor de kinderen. Dan moeten de boodschappen en de was gedaan worden, moet het hele huishouden nog gebeuren, .... Een alleenstaande ouder die gaat werken heeft dus twee fulltime jobs en daardoor nauwelijks nog de kans om echt met de kinderen bezig te zijn. Daardoor ziet men dan ook vaak te laat als één van de kinderen in de problemen geraakt is.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:04   #102
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de denkoefening is trouwens nog niet gedaan. De grond waarop die werkvloer gebouwd is wie heeft die gemaakt ?
Die denkoefening was wel af ik gaf je het antwoord al ik ben wel gelovig.
Nu voor de rest is je analyse helemaal fout...
Je wil je stuk grond krijgen?
30 000km²/10 000 000=3000m² je kan het jouwe vinden onder de E40 geen dank!

Hoe belachelijk is jouw idee wel niet...
Bij iedere geboorte zouden mensen die een stuk grond in eigendom hebben een stuk moeten toeëigenen aan de nieuweling...

Als u denkt dat uw logica zelf maar een beetje het idee van het liberalisme raakt bent u wel schoon verkeerd.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:05   #103
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Akkoord maar overdag kan je wel gaan werken dan...

Ik weet niet waarom maar ik ga er altijd vanuit dat je met twee bent om kinderen te maken ...

Verder snap ik het systeem nu...
Ach Largo, ik heb zelf 4kids en sta er toch alleen voor.
Hun moeder vond dat zij na 12 jaar voor hen te hebben gezorgd recht had om nu voor zichzelf te zorgen. Zij wil nu zelf van het leven genieten en kunnen uitgaan als een vrijgezel en geen tijd meer steken in haar kinderen.
En zij is in onze samenleving echt geen uitzondering, veel mensen krijgen op een bepaald ogenblik genoeg van de verantwoordelijkheid die kinderen meebrengen en laten dan zowel hun kids als de andere ouder gewoon achter met alle problemen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:05   #104
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar kiezen heel veel ouders om alleenstaande te blijven,tja......
Oud 26 januari 2007, 16:06   #105
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die denkoefening was wel af ik gaf je het antwoord al ik ben wel gelovig.
Nu voor de rest is je analyse helemaal fout...
Je wil je stuk grond krijgen?
30 000km²/10 000 000=3000m² je kan het jouwe vinden onder de E40 geen dank!

Hoe belachelijk is jouw idee wel niet...
Bij iedere geboorte zouden mensen die een stuk grond in eigendom hebben een stuk moeten toeëigenen aan de nieuweling...

Als u denkt dat uw logica zelf maar een beetje het idee van het liberalisme raakt bent u wel schoon verkeerd.
dan zou ik progress and poverty van henry george eens lezen als ik jouw was.

hoelang denk je dat het concept grondeigendom trouwens bestaat ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 16:06.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:06   #106
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Duiveltje382
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Ik ben alleenstaande met drie kinderen, ik krijg 890 euro werkloosheidsuitkering. Alimentatie krijg ik niet. Ik heb geen gratis busabonnement, geen gratis rol vuilniszakken, geen gratis bezoek aan musea of dergelijke,....

Als zij 1044 euro uitkering krijgt zal ze nog niet lang werkloos zijn, anders is dat niet mogelijk. Of misschien heeft ze je wat wijs gemaakt.
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella
Voor alleenstaanden moet dringend een oplossing komen.
Ik ben zelf alleenstaande met twee kinderen ten laste.
Ik werk voor een 950euro per maand,

Ja? En? Wat bedoel je nu?
Oud 26 januari 2007, 16:06   #107
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Largo, lonen van 1200€ brut per maand zijn heel normaal voor vrouwen en 1400€ brut voor mannen. Om een beter loon te krijgen eist men masterdipoma's of moet je levensgevaarlijk werk doen.
En wie durft te klagen vliegt buiten en word daarna een luiaard genoemd.
Veel mensen durven dit niet bekennen, maar vaak werken zij hun levenlang voor het minimumloon omdat zij niet anders kunnen.
euhm ik dacht even toch dat
1200bruto>950netto

Trouwens dat laatste cijfer is volgens mij onder de minimumloon

Laatst gewijzigd door largo_w : 26 januari 2007 om 16:07.
Oud 26 januari 2007, 16:07   #108
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik kan je enkel maar de raad geven om te zorgen dat je van die stomme nepjob zo snel mogelijk afraakt. Je moet niet jaloers zijn op een ander want dat gaat je echt niet helpen. Als je wilt heb ik vele tips voor je om ervan af te geraken.

komaan je hebt toch wel een beetje trots om niet voor zo n bedrag te gaan werken he
Mijn beste als ik zelf mijn ontslag geef kan ik niet gaan doppen.
ALs ik mijn bazen het leven zuur maak, of ik doe mijn werk niet meer naar behoren, of ik kom niet meer opdagen dan heb ik ook geen recht meer op dop.

Verder vind ik wel 1 positieve kant aan werken en dat is de eindejaarspremie en het vakantiegeld, dat is altijd iets zeer welkom.
Hiermede heb ik mijn kinderen leuke kerstcadeau's kunnen kopen, en heeft mijn zoontje overmorgen voor zijn eerste verjaardag een mooi cadeau en een hele grote taart.
Mijn ander zoontje verjaart in juni net na het storten van mijn vakantiegeld dus ook hij krijgt een spetterende verjaardag
(maar nu ook weer niet te decadent natuurlijk )

Op zich dat financiële is nog haalbaar. Ik vind het alleen altijd zo zwaar dat ik hen veel moet ontzeggen. En het is heel jammer dat extra's bijna altijd geld kosten. En dat mijn huishouden verkommert
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:07   #109

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
projecteer je eigen relatiegestoordheid toch niet op anderen. Jij voedt ook je eigen kids niet op he.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 26 januari 2007, 16:08   #110
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ik ben alleenstaande met drie kinderen, ik krijg 890 euro werkloosheidsuitkering. Alimentatie krijg ik niet. Ik heb geen gratis busabonnement, geen gratis rol vuilniszakken, geen gratis bezoek aan musea of dergelijke,....

Als zij 1044 euro uitkering krijgt zal ze nog niet lang werkloos zijn, anders is dat niet mogelijk. Of misschien heeft ze je wat wijs gemaakt.
Je budget bestaat dus uit een uitkering + kindergeld. Daar zou alimentatie voor de kinderen bij moeten zijn. Hoe komt het dat je geen alimentatie krijgt? De wet zegt dat beide ouders verantwoordelijk zijn, en moeten bijdragen in het onderhoud naar draagkracht. Zie maar na. Je zou dus gemakkelijk nog 600 �* 700 Euro extra mogen krijgen als bijdrage van de vader in het onderhoud van zijn kinderen, en je hebt recht op een sociale huurwoning, studiebeurzen, etc... Ga eens naar het ocmw misschien voor advies.
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:09   #111
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is geen keuze hoor.
Oud 26 januari 2007, 16:10   #112
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Juist, overdag kan je gaan werken. Maar als een alleenstaande ouder overdag gaat werken, dan heeft hij of zij ook 's avonds geen tijd voor de kinderen. Dan moeten de boodschappen en de was gedaan worden, moet het hele huishouden nog gebeuren, .... Een alleenstaande ouder die gaat werken heeft dus twee fulltime jobs en daardoor nauwelijks nog de kans om echt met de kinderen bezig te zijn. Daardoor ziet men dan ook vaak te laat als één van de kinderen in de problemen geraakt is.
En vergeet niet dat kinderen ook nogeens 4 maanden per jaar vakantie hebben en een werknemer/neemster maar 20 dagen.
En dat veel scholen pas om 8.30u beginnen en reeds om 15.30u stoppen.
Als je je kids vroeger brengt en later afhaald, moet je daarvoor betalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:10   #113
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik eis niks van anderen; de wereld is van iedereen en niet van iemand in het biezonder. ik eis dus gewoon datgene wat van mij is.

het is heel veelzeggend dat jij zo gesjokeerd bent bij een dergelijke vanzelfsprekendheid.

of ik geloof of niet zijn je zaken niet maar zowel het christendom als de islam als het jodendom hebben elementen die mijn stelling onderbouwen.

om het simplistisch te houden zouden we het idd zo kunnen stellen ja

adam erfde van god de wereld

wij zijn allemaal kinderen van adam en dus allemaal gelijkwaardige erfgenamen

als atheist kan ik onderbouwing voor deze evidentie vinden in het natuurrecht, waarbij niet god de eigenaar is van de planeet maar iedereen.

let wel ik pleit enkel voor de herverdeling van de natuurlijke rijkdom, niet van de rijkdom die we met arbeid zelf produceren. Die zou volgens mij voor honderd percent aan de producent moeten toekomen. De belastingen op arbeid moeten op termijn volledig worden afgeschaft.
Probleem is dat je uitkering nu betaald wordt door de arbeid van anderen.
Je krijgt helemaal geen (vergoeding voor) 'natuurlijk erfdeel', maar geld van mensen die ook al geen (vergoeding voor) 'natuurlijk erfdeel' hebben gekregen. Je eist iets maar gaat het halen bij verkeerde.
Je blijft maar kakken op de mensen die evenzeer in de zak gezet zijn dan jij.
Oud 26 januari 2007, 16:10   #114
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Mijn beste als ik zelf mijn ontslag geef kan ik niet gaan doppen.
ALs ik mijn bazen het leven zuur maak, of ik doe mijn werk niet meer naar behoren, of ik kom niet meer opdagen dan heb ik ook geen recht meer op dop.

Verder vind ik wel 1 positieve kant aan werken en dat is de eindejaarspremie en het vakantiegeld, dat is altijd iets zeer welkom.
Hiermede heb ik mijn kinderen leuke kerstcadeau's kunnen kopen, en heeft mijn zoontje overmorgen voor zijn eerste verjaardag een mooi cadeau en een hele grote taart.
Mijn ander zoontje verjaart in juni net na het storten van mijn vakantiegeld dus ook hij krijgt een spetterende verjaardag

(maar nu ook weer niet te decadent natuurlijk )

Op zich dat financiële is nog haalbaar. Ik vind het alleen altijd zo zwaar dat ik hen veel moet ontzeggen. En het is heel jammer dat extra's bijna altijd geld kosten. En dat mijn huishouden verkommert
Vwalla zé Kobaf nu hoort U het ook eens van een ander hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 26 januari 2007 om 16:11.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:11   #115

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
als je niet komt opdagen dan krijg je idd ontslag wegens dringende reden. Het beste dat je kan doen dat is beginnen zagen over je loon en vooral je collegas opzetten tegen het werk. Wees gerust dat je dan snel je ontslag om één of andere reden krijgt. Je kan ook gewoon heel traag beginnen werken of je kan materiaal van je werkgever aan de lopende band "per ongeluk" stukmaken bvb.

Denk aan je kids zou ik zo zeggen, zoek werk in t zwart desnoods maar laat je toch niet uitbuiten aan een hongerloon.
Oud 26 januari 2007, 16:12   #116
Isabella
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik blijf liever alleenstaande wetende dat ik mijn kinderen goed opvoedt, hen goed behandel, zij niks essentieels tekort komen, en zij 1 ouder hebben die hen onvoorwaardelijk heel graag ziet, dan dat ik er een tweede ouder bij betrek die ik niet vertrouw rond mijn kinderen, mij er niet voldoende van kan vergewissen dat hij mijn kinderen goed zal behandelen, en er misschien heel andere opvoedingsmethodes op nahoud.
Dan doe ik het veel liever op mijn eentje. Ooit zal er wel iemand opduiken die ik graag zie en die evenveel om mijn kinderen kan geven als ikzelf.
Niet zoals onlangs iemand zei: ik zie jou heel graag, en je kinderen wil ik er wel bijnemen.
pff LEIPO
Oud 26 januari 2007, 16:13   #117
Isabella
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva Bekijk bericht
Je budget bestaat dus uit een uitkering + kindergeld. Daar zou alimentatie voor de kinderen bij moeten zijn. Hoe komt het dat je geen alimentatie krijgt? De wet zegt dat beide ouders verantwoordelijk zijn, en moeten bijdragen in het onderhoud naar draagkracht. Zie maar na. Je zou dus gemakkelijk nog 600 �* 700 Euro extra mogen krijgen als bijdrage van de vader in het onderhoud van zijn kinderen, en je hebt recht op een sociale huurwoning, studiebeurzen, etc... Ga eens naar het ocmw misschien voor advies.
Voor moeders die om 1 of andere reden geen alimentatie krijgen bestaat er toch een alimentatiefonds dat enkele jaren geleden is opgericht.
Ik weet niet hoeveel zij betalen, maar alles is toch altijd welkom denk ik?
Oud 26 januari 2007, 16:13   #118
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva Bekijk bericht
Tja, ik kan daar niet op antwoorden hier op het forum.
Oud 26 januari 2007, 16:14   #119

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Probleem is dat je uitkering nu betaald wordt door de arbeid van anderen.
Je krijgt helemaal geen (vergoeding voor) 'natuurlijk erfdeel', maar geld van mensen die ook al geen (vergoeding voor) 'natuurlijk erfdeel' hebben gekregen. Je eist iets maar gaat het halen bij verkeerde.
Je blijft maar kakken op de mensen die evenzeer in de zak gezet zijn dan jij.
die mensen kiezen er zelf voor om op te draaien voor mij dop aangezien ze gaan werken onder een systeem dat hen dat oplegt. Hun deelname aan dat systeem legitimeerd het. Het is niet ik die de belasting op arbeid heeft uitgevonden maar wel diegenen die zich nu nog altijd een breuk lachen terwijl ze slapend rijk worden omdat ze daar de arbeidersklasse in twee delen nog altijd tegen elkaar kan blijven uitspelen.

ik kak inderdaad op werkmensen die te dom zijn om te denken dat ze op mij en mijn lotgenogten moeten kakken ipv op hun bazen - en dat blijf ik doen zolang ze mentaal lui blijven en uit gemakzucht blijven gaan werken.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 16:16.
Oud 26 januari 2007, 16:14   #120
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En zij is in onze samenleving echt geen uitzondering, veel mensen krijgen op een bepaald ogenblik genoeg van de verantwoordelijkheid die kinderen meebrengen en laten dan zowel hun kids als de andere ouder gewoon achter met alle problemen.
En daar berust waarschijnlijk een zeer groot deel van het probleem als dat niet het grootste is...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be