![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Partijlid
|
Bewijs dat dan door echte tegenargumenten te formuleren. Je vorige interventie laat op geen enkele wijze zien dat taalkunde je 'core business' is. Ik hou wel van een goed, tegensprekelijk debat. Dat is niet mogelijk met uw manier van argumenteren, dat alleen bestaat uit subjectieve waarde-oordelen (bullshit) of gezagsargumenten (ik en vele van mijn vrienden verstaan beter X dan Y). Men moet niet veel van wetenschap kennen om te beseffen dat dit geen rationele manier van debatteren is.
Goe weere an de Zuid, ze smaate mee snieballe... One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell) |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De bewijslast ligt bij jou hoor, jij poneerde stellingen dus jij moet ze bewijzen. Van wat jij zegt over Vlamingen en Nederlanders klopt er niks.
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Partijlid
|
neen, van wat gij zegt klopt niets. Al wa dadde zègt zaade zèlve, zègge de kientses baa uuns in Gent oanze ruuze mokke, en ulder niemmier keune weire!!
Goe weere an de Zuid, ze smaate mee snieballe... One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell) |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kerel, de bewijslast ligt bij u. Geef dan ook argumenten.
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
u minimaliseert het probleem... heeft niets met dialecten te maken maar met mensen die te verwaand zijn om de officiële taal korrekt verstaanbaar te spreken... wat zijn die correspondenten anders dan reporters die verstaanbaar moeten spreken? maar ja... u sleurt er Wallonië bij maar de reporters en journalisten spreken er ten minste een algemeen verstaanbare taal... wat van die wauwelende allerlei barbaarse klinkende uitstotende reporters met hoge eigendunk van over de Moerdijk absoluut niet kan gezegd worden... voor mij is hierbij de "item closed"... het is mijn en de mening van vele NL-taligen van België...
|
|
|
|
#109 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Het is een relict van oud-Friese invloed in Holland. Vandaar ook het "gewawel" van Britse Engels (= is nauw verwant met t Fries). |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
A) Wat voor de een officieel correct taalgebruik is, is voor de ander wereldvreemd. Althans voor u. B) Er is geen reden om aan te nemen dat ze uit verwaandheid spreken zoals ze spreken C) Blijkbaar heeft de VRT wel behoefte aan zulke 'wauwelaars'. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ooit ginder geweest ? |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat heb ik een Nederlander nog nooit horen zeggen! Zal wel een Arabische oliesjeik zijn geweest! |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Hij: Ge hebt een snorreke Ik(om te plagen): Ik heb een wat? Hij: Een snorreke Ik: Wat is een snorreke? Hij: Gewoon, een snorreke Conclusie: Vlamingen kunnen geen Nederlands. En nu jij weer
|
|
|
|
#115 | |
|
Banneling
|
Citaat:
qed |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mensen uit het noord-oosten vind ik ook nog wel onverstaanbaar, op sommige plekken is de afwijking van het AN wel heel erg. In Vlaanderen niet anders.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 26 oktober 2008 om 22:27. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In Vlaanderen spreekt men vier hoofddialecten die ook in Nederlandse provincies worden gesproken; van dezelfde taal welteverstaan. Waar u het over hebt is ongetwijfeld het 'schoon Vlaams', of het Algemeen Beschaafd Antwerps.
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Hoe kan ik jou verstaan dan?
|