Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari Deze jonge CD&V'er zit al sinds 2002 in het parlement. Hij werkt er oa rond mobiliteit en zorg. Ook de West-Vlaamse belangen krijgen zijn aandacht in het parlement.

Discussietools
Oud 13 februari 2007, 18:41   #101
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maak je toch dapper misbruik van de C,mijn vader stemt op de CD&V omdat hij gelovig is,ik zal hem dan maar snel inlichten dat hij fout zit hé
Helemaal niet. De christendemocratie staat los van het opleggen van het christendom. De ideologie pleit juist voor het vrij bestaan van geloven en doen. Het is gebaseerd op conservatisme en liberalisme en stelt ook christelijke waarden centraal, zoals het gezin, maar legt weeral mensen niks op.
liberalist_NL is offline  
Oud 13 februari 2007, 18:44   #102
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Helemaal niet. De christendemocratie staat los van het opleggen van het christendom. De ideologie pleit juist voor het vrij bestaan van geloven en doen. Het is gebaseerd op conservatisme en liberalisme en stelt ook christelijke waarden centraal, zoals het gezin, maar legt weeral mensen niks op.
De christendemokraten zijn heeeeel breeddenkend en verdraagzaam! Iedereen, van extreemlinks tot extreemrechts, mag voor hen stemmen!
Oud 13 februari 2007, 18:47   #103
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
De christendemokraten zijn heeeeel breeddenkend en verdraagzaam! Iedereen, van extreemlinks tot extreemrechts, mag voor hen stemmen!
Ik ga toch voor de wat progressievere partijen. D66 past perfect bij mij.
liberalist_NL is offline  
Oud 14 februari 2007, 10:25   #104
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
Iemand die dweept met terroristen zoals WNP en het een goed idee zou vinden om zijn favoriete politieke partij ook een paramilitaire vleugel te geven overstijgt voor mij het niveau van een gemiddelde kleuter niet...
Het zijn vooral mensen die graag met dergelijke veralgemeningen smijten, die het niveau van een gemiddelde kleuter niet overstijgen.

Citaat:
Paramilitair geweld is ook een element van christelijke naastenliefde zeker ?
In een links-totalitaire staat als het huidige België is een militie noodzakelijk om een traditionalistische organisatie te beschermen tegen al het schorriemorrie van gehersenspoelde zombies dat haar in naam van Orwelliaanse non-begrippen wilt vernietigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nogmaals, Vrijmetselaars-democratie zou een betere naam zijn.
IlluSionS667 is offline  
Oud 14 februari 2007, 11:57   #105
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
In een links-totalitaire staat als het huidige België is een militie noodzakelijk om een traditionalistische organisatie te beschermen tegen al het schorriemorrie van gehersenspoelde zombies dat haar in naam van Orwelliaanse non-begrippen wilt vernietigen.
Zo vroeg op de morgen al aan de ?
Allez, richt Uw militie dan maar vlug op.

Diplomatius is offline  
Oud 14 februari 2007, 12:33   #106
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo vroeg op de morgen al aan de
Spreek voor jezelf, mijn beste. Ik zit rustig op mijn werk.
Citaat:
Allez, richt Uw militie dan maar vlug op.
Ik hoop voor u dat u jonger bent dan 16. Anders moet u dringend volwassener worden
IlluSionS667 is offline  
Oud 14 februari 2007, 12:48   #107
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Spreek voor jezelf, mijn beste. Ik zit rustig op mijn werk.

Ik hoop voor u dat u jonger bent dan 16. Anders moet u dringend volwassener worden
Een heel pak ouder mijn beste, vandaag verjaard zelfs...

Legertje spelen is toch iets voor voorstanders van paramilitaire groeperingen, niet ? Wie is er hier nu onvolwassen ?

Neen, genoeg gelachen, ik vind het gewoon een belachelijke uitspraak om voorstander te zijn van gewapende milities.

Maar goed, dat is hier niet het topic, dus ga ik er niet verder over doorbomen. Uitgangspunt was de vraag of de christelijke waarden binnen de CD&V nog wel aanwezig zijn. max4westland gaf daarop een ultraconservatief antwoord, waarop ik verwees naar diens voorliefde voor gewapende actie, wat volgens mij geenszins als 'christelijk' kan bestempeld worden. Vandaar mijn reactie.

Het was niet tegen U gericht uiteraard, maar als U openlijk medevoorstander bent van zulke ideeën, dan stelt U zich uiteraard bloot aan kritiek.

Laatst gewijzigd door Diplomatius : 14 februari 2007 om 12:49.
Diplomatius is offline  
Oud 14 februari 2007, 12:57   #108
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Het is misschien niet de juiste topic, hier

maar wat mij het meeste stoort aan onze Vaderlandsche politiek (politici en media) is het gebrek aan kennis over feiten buiten onze landsgrenzen.

Onze politiek is als een kleutertuin. Elk politicus doet zijn zegje, de ene uitspraak nog onbelangrijker dan de ander oninteressant is.
Is er eens wat opschudding in de keet, dan is het omdat een minister van begroting geen hoofdrekenen kan; over de echt belangrijke zaken wordt nauwelijks een woord gerept.

En dat is dan nog maar de binnenlandse politiek. De buitenlandse politiek is zowaar nog erger. Niet alleen in België, laat dit duidelijk zijn.
Een excellent voorbeeld is toen Jörg Haider aan de macht kwam in Oostenrijk. Toen een Oostenrijks advocaat mij enkele dagen terug de feiten uit de doeken deed, lag hij haast naast zijn sofa van het lachen, vooral toen hij aan de passages met de 'Commissie van Wijzen die Oostenrijk onder de loep ging nemen om te kijken of er geen sprake van een dictatuur was', 'de uitspraken van Louis Michel (jaja, hij is nu bekend tot in Oostenrijk)' enz kwam.

Haider heeft nu een (op nationaal niveau) kleine partij (5 procent ongeveer) van gematigd linksen... En ook vroeger was Haider zelf een gematigd links populist (de oude partij nam pas in de jaren '90 enkele losse rechts-populistische standpunten in)

Enfin, om maar te zeggen dat politiek meestal even oninteressant is en een even groot zevergehalte inhoudt dan pakweg de bavette van een peuter.

Laatst gewijzigd door MaXiMuS : 14 februari 2007 om 12:58.
MaXiMuS is offline  
Oud 14 februari 2007, 13:06   #109
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Een heel pak ouder mijn beste, vandaag verjaard zelfs...
Misschien moet u zich dan eens naar uw leeftijd gaan gedragen.

Citaat:
Legertje spelen is toch iets voor voorstanders van paramilitaire groeperingen, niet ?
Paramilitaire groepen worden gewoonlijk opgericht om één of beide van de volgende redenen :
  • gewapende opstand tegen het gevestigde regime.
  • bescherming van een bevriende organisatie tegen mensen die organisatie met geweld proberen te schaden.
Hoe dit iets te maken heeft met "legertje spelen", maar u mij eens uitleggen?

Citaat:
ik vind het gewoon een belachelijke uitspraak om voorstander te zijn van gewapende milities.
Ik vind het gewoon een belachelijke uitspraak om principieel tegenstander te zijn van gewapende milities in een samenleving als de onze, waar mensen vanaf jonge leeftijd zwaar geïndoctrineerd worden met "progressieve" pseudo-idealen en intolerantie tegenover iedereen die traditie promoot.

Citaat:
Uitgangspunt was de vraag of de christelijke waarden binnen de CD&V nog wel aanwezig zijn. max4westland gaf daarop een ultraconservatief antwoord, waarop ik verwees naar diens voorliefde voor gewapende actie, wat volgens mij geenszins als 'christelijk' kan bestempeld worden.
De Jezus van de bijbel is echter inderdaad een pacifist. Ik moet u hier bijtreden dat het hypocriet is om je als Christen voorstander te noemen van gewapend verzet.

Hoe dan ook hebben Christenen meerdere eeuwen de wapens opgenomen in de naam van Christus

Citaat:
Het was niet tegen U gericht uiteraard, maar als U openlijk medevoorstander bent van zulke ideeën, dan stelt U zich uiteraard bloot aan kritiek.
Ik ben geen Christen, maar ik deel wel heel wat andere idealen met Max4Westland.
IlluSionS667 is offline  
Oud 14 februari 2007, 13:08   #110
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
Enfin, om maar te zeggen dat politiek meestal even oninteressant is en een even groot zevergehalte inhoudt dan pakweg de bavette van een peuter.
Één van de redenen waarom ik voorstander ben van een technocratisch bestuur en tegenstander van onze "parlementaire democratie" aka particratie aka plutocratie.
IlluSionS667 is offline  
Oud 14 februari 2007, 13:14   #111
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Één van de redenen waarom ik voorstander ben van een technocratisch bestuur en tegenstander van onze "parlementaire democratie" aka particratie aka plutocratie.
Een technocratisch bestuur: dadelijk mee akkoord. Maar ik vrees dan wel dat Uw rechtse idealen helemaal niet meer vertegenwoordigd zullen zijn, laat staan dat U en ik dan nog op enigerlei wijze inspraak zullen hebben in het politieke gebeuren. En misschien is het ook maar beter ook dat politiek bedrijven wordt overgelaten aan professionelen.

Wat het overige betreft: wij liggen duidelijk op een heel andere en totaal onverzoenbare lijn. U ziet de werkelijkheid duidelijk anders als ik. Dat is Uw en mijn goed recht.

Het enige recht dat U niet hebt, is dat van de gewapende opstand tegen een nog steeds door het volk middels regelmatige verkiezingen verkozen parlement. Althans niet in dit land.
Diplomatius is offline  
Oud 14 februari 2007, 13:27   #112
Luddo
Minister

Standaard

Als ik in mijn hoomtouwn kijk naar de burgemeester, schepenen, gemeenteraadsleden en bestuursleden van de CD&V (waarvan ik er persoonlijk verscheidene ken en er zelfs tot mijn vriendenkring kan rekenen) kom ik tot de volgende conclusie:
- Het zijn geen slechte mensen.
- Ze proberen hun job te doen naar best vermogen.
- Hun achterban beperkt zich tot de katholieke/christelijke traditionele verenigingen waarvan sommige overleven omdat ze het christelijke met het KGA hebben meegegeven(cfr. de naamsverandering van bv. de Christelijke bond van gepensioneerden).
- Hun uitstraling naar de "modale" burger toe is miniem (idem voor de andere partijen) en zonder hun occasioneel optreden in de regionale televisie en bij het openen en sluiten van feestelijkheden en dergelijke zou niemand buiten hun achterban weten wie ze zijn.
- Men kan ze bezwaarlijk van uitdragers van de christelijke waarden verdenken.
- Hun Vlaams profiel is zeer laag tot onbestaande. Alleen bij de 11 juliviering zijn er een paar beroepshalve aanwezig omdat ze niet anders durven.
- Als je ze privé hoort klappen dan hoor je soms dingen waar Filip Dewinter nog niet durft aan denken. Zij zijn dan tegen de vreemdelingen, tegen de miljardentransfers naar Wallonië, voor de splitsing van BHV, tegen het koningshuis, tegen de islam... Als het aan hen persoonlijk zou liggen dan zou je ze moeten vasthouden of er gebeuren ongelukken...
- Maar eenmaal op straat worden ze weer de CD&V'er zoals voorgeschreven door de grote bazen!
- En dat geldt in ruime mate ook voor de SP.a'ers en de VLD'ers!
Oud 14 februari 2007, 13:34   #113
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Een technocratisch bestuur: dadelijk mee akkoord. Maar ik vrees dan wel dat Uw rechtse idealen helemaal niet meer vertegenwoordigd zullen zijn
Ik vermoed dat de meerderheid van mijn "rechtse idealen" dan net WEL vertegenwoordigd zullen zijn. Denk maar aan mensen als Alfred Rosenberg, Carl Schmitt, Friedrich Nietzsche, Martin Heidegger, Julius Evola en Oswald Spengler. DAT is de ware elite.

Citaat:
laat staan dat U en ik dan nog op enigerlei wijze inspraak zullen hebben in het politieke gebeuren. En misschien is het ook maar beter ook dat politiek bedrijven wordt overgelaten aan professionelen.
Voila. Het is niet alsof ik nu inspraak het in het politieke gebeuren.

Ik hoef geen inspraak in het politieke gebeuren als ik weet dat politiek door bekwame mensen op een rechtvaardige en positieve manier wordt bedreven.

Citaat:
Wat het overige betreft: wij liggen duidelijk op een heel andere en totaal onverzoenbare lijn. U ziet de werkelijkheid duidelijk anders als ik. Dat is Uw en mijn goed recht.
Akkoord!

Citaat:
Het enige recht dat U niet hebt, is dat van de gewapende opstand tegen een nog steeds door het volk middels regelmatige verkiezingen verkozen parlement.
U beseft toch dat België op een gelijkaardige manier is ontstaan, hoop ik? U beseft toch dat de vaak geprezen Franse en Amerikaanse revoluties precies een dergelijke opstand inhielden, hoop ik?

Als de machthebbers niet langer het volk vertegenwoordigen, dan is het een goede zaak die machthebbers op welke wijze dan ook te vervangen. Denkt u nu echt dat dat door middel van verkiezingen zal lukken in ons huidige systeem? Dream on!

Het systeem wordt volledig beheersd door middel van een gecontroleerde media, een kiesdrempel, een cordon sanitaire en een overdaad aan corruptie. De plutocraten doen precies wat ze willen en kunnen enig democratisch verzet uitroeien nog voor het voldoende is ontwikkeld.
IlluSionS667 is offline  
Oud 14 februari 2007, 13:44   #114
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat de meerderheid van mijn "rechtse idealen" dan net WEL vertegenwoordigd zullen zijn. Denk maar aan mensen als Alfred Rosenberg, Carl Schmitt, Friedrich Nietzsche, Martin Heidegger, Julius Evola en Oswald Spengler. DAT is de ware elite.
Julius Evola die zijn werk zelf als racistisch bestempelt?
En Alfred Rosenberg, de man die veroordeel is voor zijn Nazi-verleden? De mee aan de wieg stond van de rassentheorie?
Oud 14 februari 2007, 13:54   #115
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voila. Het is niet alsof ik nu inspraak het in het politieke gebeuren.

Ik hoef geen inspraak in het politieke gebeuren als ik weet dat politiek door bekwame mensen op een rechtvaardige en positieve manier wordt bedreven.

Akkoord!

U beseft toch dat België op een gelijkaardige manier is ontstaan, hoop ik? U beseft toch dat de vaak geprezen Franse en Amerikaanse revoluties precies een dergelijke opstand inhielden, hoop ik?

Als de machthebbers niet langer het volk vertegenwoordigen, dan is het een goede zaak die machthebbers op welke wijze dan ook te vervangen. Denkt u nu echt dat dat door middel van verkiezingen zal lukken in ons huidige systeem? Dream on!

Het systeem wordt volledig beheersd door middel van een gecontroleerde media, een kiesdrempel, een cordon sanitaire en een overdaad aan corruptie. De plutocraten doen precies wat ze willen en kunnen enig democratisch verzet uitroeien nog voor het voldoende is ontwikkeld.
Een systeem dat per voorstander bij voorbeeld 100 tegenstanders kent? Dat vindt u legitiem? En dat vindt u een gezonde basis voor economische ontwikkeling?

Doe mij maar democratie! Om het met de woorden van Plato te zeggen: democratie is de minst slechte bestuursvorm.

Wat niet wil zeggen dat onze democratie niet voor verbetering vatbaar zou zijn...
MaXiMuS is offline  
Oud 14 februari 2007, 14:33   #116
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
En Alfred Rosenberg, de man die veroordeel is voor zijn Nazi-verleden? De mee aan de wieg stond van de rassentheorie?
Diezelfde....

Hierbij wil ik toevoegen dat "racisme" vroeger iets heen anders betekende dan vandaag (namelijk het herkennen en erkennen van verschillen tussen rassen) en dat de rassentheorie van Rosenberg objectief wetenschappelijk gefundeerd was en geen supremacisme impliceerde, zoals vaak door de politiek correcte "historici" wordt gesuggereerd.

Citaat:
Een systeem dat per voorstander bij voorbeeld 100 tegenstanders kent? Dat vindt u legitiem? En dat vindt u een gezonde basis voor economische ontwikkeling?
Per voorstander bijvoorbeeld 100 tegenstanders? Waar heeft u het over?

Verder wil ik nog toevoegen dat economische ontwikkeling geen doel op zich mag zijn maar slechts een middel tot het verzekeren en verhogen van de welvaart der bevolking.

Citaat:
Doe mij maar democratie! Om het met de woorden van Plato te zeggen: democratie is de minst slechte bestuursvorm.
Welke democratie? De Atheense democratie is erg verschillend van wat men vandaag "democratie" noemt. De Atheense democratie bevalt mij wel. Het huidige systeem allesbehalve...

Citaat:
Wat niet wil zeggen dat onze democratie niet voor verbetering vatbaar zou zijn...
Onze "democratie" heeft niets met democratie te maken. Daar ligt net het hele probleem. Het huidige systeem is één poppenkast van bedrog en misleiding.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 14 februari 2007 om 14:38.
IlluSionS667 is offline  
Oud 14 februari 2007, 14:42   #117
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Rosenberg is veroordeeld voor een opiniedelict: hij was partij-ideoloog van de NSDAP. Eerlijk is eerlijk.

Rosenberg en Evola waren aartsvijanden. Evola noemde Rosenberg (terecht) een kind van de Verlichting. Beiden hebben niets met elkaar gemeen.

19de-eeuws racisme - met zijn recentere uitlopers, zoals Rosenberg - was in wezen een moderne en progressieve ideologie, die meestal in functie van het kolonialisme stond.
Deze week staat er nog een interessant artikel over in 't Pallieterke (van de hand van Moestarsjik).
Volksstormer is offline  
Oud 14 februari 2007, 14:44   #118
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik vind dat de katholieke waarden te weinig op de voorgrond worden geplaatst binnen CD&V en dat er ook te weinig over De Heer, Gods Zoon Jezus Christus en over de heilige Kerk in het algemeen wordt gepraat.

Het zou een verrijking zijn van het politieke landschap moest er een echt katholiek-conservatieve en solidaristische centrumpartij bestaan. Er zou hier zeker heel wat kiespubliek voor zijn in Vlaanderen.

Soms gaat CD&V teveel mee in de anti-katholieke en de extreem progressieve afzeik van paars.

Op dit ogenblik is enkel Vlaams Belang een ethisch conservatieve partij. Maar er zou zeker plaats zijn voor een tweede.

Met nationaal solidaristische groet

Max
Voor de "laatsten der Mohikanen" bij CD&V raad ik dit boek aan:

Volksstormer is offline  
Oud 14 februari 2007, 14:45   #119
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Sommigen willen hier blijkbaar een regime op poten zetten zoals we dat in Iran kennen, maar dan katholiek ipv islamitisch.
Lijkt mij alvast beter dan een soort Iraakse democratie.
Volksstormer is offline  
Oud 14 februari 2007, 14:48   #120
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Diezelfde....

Hierbij wil ik toevoegen dat "racisme" vroeger iets heen anders betekende dan vandaag (namelijk het herkennen en erkennen van verschillen tussen rassen) en dat de rassentheorie van Rosenberg objectief wetenschappelijk gefundeerd was en geen supremacisme impliceerde, zoals vaak door de politiek correcte "historici" wordt gesugereerd.
Die rosenberg die ook veroordeeld is tijdens de Nurnberg processen voor misdaden tegen de menselijkheid, oorlogsmisdaden, hij die de scheiding van Joden in ghetto's beval waardoor het makkelijker werd om hen uit te roeien?

Evola schreef onder andere dat Joden alle orde en superieure beschaving vernietigen. Hij beschreef het negroïde type ook als een lager ras, enz...
Lijkt mij hedendaage nog altijd racistisch.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 14 februari 2007 om 14:50.
Kay_ is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be