Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2007, 07:59   #101
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Komaan gast KOMAAN!!!
Denk je dat er vraag is van Westerse vrouwen om apart te gaan zwemmen?
Ja misschien van die vette zwijnen die zich ni durven laten zien, maar voor de rest zullen het wel islamisten zijn die in 2007 nog altijd problemen hebben met de gelijkheid tussen man en vrouw en hun gehele sexualiteit.
Uw respect voor dikkere vrouwen is enorm.
Na vreemdelingen buiten, dikke vrouwen buiten?
Of zou u eerst de gehandicapten en werklozen uitroeien?
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 08:12   #102
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Wel spijtig dan voor die moslimkindjes, dan doen ze maar geen buitenschoolse dingen mee.
Kom zeg, waar zijme mee bezig?
Wij moete ons nie aanpassen zunne, zalt gaan ja..
Voor vegetariërs worden toch ook aanpassingen gedaan? Dan is het dus niet een kwestie van iedereen halal vlees geven maar enkel voor de moslimkinderen halalbroodjes mee te nemen, ofzo. Probleem opgelost.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 08:22   #103
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Voor vegetariërs worden toch ook aanpassingen gedaan? Dan is het dus niet een kwestie van iedereen halal vlees geven maar enkel voor de moslimkinderen halalbroodjes mee te nemen, ofzo. Probleem opgelost.
Dat is te gemakkelijk en te logisch in België. En daar bedoel ik alle landsdelen ook mee.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 08:38   #104
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Dat is te gemakkelijk en te logisch in België. En daar bedoel ik alle landsdelen ook mee.
Valt me wel op dat dit soort berichten bijna altijd uit België komen. Volgens mij heerst er in België een soort mentaliteit waarbij er gekozen moet worden tussen de een past zich aan aan de ander of ander past zich aan aan de een. In Nederland past gewoon niemand zich aan, werkt perfect. Wel goed de wet blijven handhaven dan, hé?

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 14 februari 2007 om 08:40.
Oud 14 februari 2007, 13:20   #105
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Valt me wel op dat dit soort berichten bijna altijd uit België komen. Volgens mij heerst er in België een soort mentaliteit waarbij er gekozen moet worden tussen de een past zich aan aan de ander of ander past zich aan aan de een. In Nederland past gewoon niemand zich aan, werkt perfect. Wel goed de wet blijven handhaven dan, hé?
Nederlanders staan dan ook qua mentaliteit en intellectueel niveau mijlen verder dan de "Belges"...

Laatst gewijzigd door Sinistra : 14 februari 2007 om 13:20.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 13:22   #106
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Uw respect voor dikkere vrouwen is enorm.
Na vreemdelingen buiten, dikke vrouwen buiten?
Of zou u eerst de gehandicapten en werklozen uitroeien?
Wat heeft dit met de discussie te maken?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 13:37   #107
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Nederlanders staan dan ook qua mentaliteit en intellectueel niveau mijlen verder dan de "Belges"...
Nou, het onderwijs kan wel beter, hoor.
Oud 14 februari 2007, 13:39   #108
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Even een interessant stukje over de Halal-industrie, die in Antwerpen nu dus al ondersteund wordt door het stadsbestuur.

http://islamineurope.blogspot.com/20...-of-halal.html
Citaat:
But what other effects are there in forcing entire populations to eat halal food?

Well, for one, it ensures a continuing demand for halal slaughter, whether local or imported.

I ran across a report from Australia explaining that Australia imports meat to Muslim countries and therefore having local halal slaughter-houses is a major advantage. ( Business Case Study: Australia's Halal Food Industry, PDF).

I do not know whether Belgium and the UK have the same issues. The demand for exported halal food might be so great as to make any local demand insignificant, or it might not.

Do these countries have enough slaughterers to cover the demand? Do they have enough slaughterers to cover the fake demand caused by forcing non-Muslims to eat food they would otherwise not consume? If yes, where do they come from?

Another issue is the regularization of halal food. By having school systems and local governments enforce halal food, the issue is brought up from the personal sphere into the bureaucratic one. That is already the case once a school offers a choice, which has been the case in many places for a while, but what has been a community issue will now become a local gov't issue. Who decides what is halal food? How long would it take before there's an official certifying body? Does a slaughterer need any training and if so, who supplies it?

There are various levels of halal food, and it all depends on the level of observance and demand of those who choose to eat it. Who decides what type of halal food is given in schools? In Antwerp the schools decided to move to halal only so as to guarantee the Muslim parents that nobody would give their kid non-halal food by chance. But why stop at school trips? And why cater to the most extreme demands?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 13:40   #109
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het vlees dat wij, ongelovige kaffers, op ons bord leggen, is afkomstig van dieren die op een zo pijnloos mogelijke manier geslacht werden. (nl.: eerst verdoving alvorens te slachten).
Nog eentje die het sprookje gelooft... Ga eens een slachthuis binnen, dan zal je wel zien wat die "verdoving" inhoudt.

Verder ook wel een beetje hypocriet, om zo'n belang te hechten aan de wijze van slachten van dieren die hun (korte) leven ervoor in de meest erbarmelijke omstandigheden hebben moete doorbrengen.

Maar ja, zo'n mentaliteit biedt natuurlijk alle kansen om te kankeren... bij het slachten op moslims, daarvóór op mensen van bewegingen als GAIA.
Oud 14 februari 2007, 13:46   #110
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Nog eentje die het sprookje gelooft... Ga eens een slachthuis binnen, dan zal je wel zien wat die "verdoving" inhoudt.

Verder ook wel een beetje hypocriet, om zo'n belang te hechten aan de wijze van slachten van dieren die hun (korte) leven ervoor in de meest erbarmelijke omstandigheden hebben moete doorbrengen.

Maar ja, zo'n mentaliteit biedt natuurlijk alle kansen om te kankeren... bij het slachten op moslims, daarvóór op mensen van bewegingen als GAIA.

Voor mijn part eet jij gerust je halal biefstukje van de koe die nog tien minuten heeft liggen spartelen.

Bedenk misschien toch nog even dat je waarschijnlijk geeneens weet waar je halalvlees vandaan komt omdat er hier niet zoveel halalslagers zijn.
Het zal dus import wezen uit islamitische landen, met alle islamitische "reinheitsgeboten" inbegrepen!
smakelijk.

zie ook: http://islamineurope.blogspot.com/20...-of-halal.html

Organizeer ineens een protestactie om de huidige slachtwetten te laten afschaffen misschien? Ze dienen toch nergens toe behalve het de moslims hun leven onaangenaam te maken, de kaffers moeten maar vreten wat ze toegegooid krijgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 februari 2007 om 13:48.
Oud 14 februari 2007, 13:46   #111
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
De linkse progresievelingen maken een onderscheid tussen religies, de westerse zijn uiteraard de slechte.
Helemaal niet, ik ACV'ers staan wat mij betreft op dezelfde hoogte als ABVV'ers...
En btw, ik heb helemaal niet gezegd dat de Islam goed was. Ik heb gewoon gezegd dat je pragmatisch moest zijn om die kinderen de mogelijkheid te geven ze uit de klauwen van hun conservatieve ouders en gemeenschap te halen. Als halalvlees op bosklassen daarbij kan helpen; zoveel te beter - niemand heeft daar nadeel aan... Zoals reeds gezegd; wat maakt het uit of die koe van die biefstuk op mijn bord nu geslacht is met de horens richting mekka of scherpenheuvel?
Oud 14 februari 2007, 14:18   #112
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Zoals reeds gezegd; wat maakt het uit of die koe van die biefstuk op mijn bord nu geslacht is met de horens richting mekka of scherpenheuvel?

het gaat hem om de geïndoctrineerden die zulke onzin door hun strot geduwd krijgen. Het maakt geen enkel verschil uit voor de kwaliteit en smaak van het vlees en het is de verantwoordelijkheid van elke weldenkende mens om te strijden voor de verlossing van mensen uit zulke gedachtendcontrolerende ideeën.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 16:43   #113
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Het Stedelijk Onderwijs in Antwerpen is oa opgericht om ouders de gelegenheid te geven hun kinderen onderwijs te laten volgen zonder aan religieuze invloeden bloot te staan. Godsdienstlessen konden een uur per week gevolgd worden in aparte klassen voor wie dit wenste. Tijdens datzelfde uur volgden niet-gelovigen de lessen lekenmoraal.
Nu gaan uitgerekend die scholen zich aan religieuze invloeden blootstellen. Vreemde evolutie vind ik dat.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 16:54   #114
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

er is inderdaad een scheiding kerk & staat, het gemeenschapsonderwijs moet neutraal zijn, dit is een kwestie van integratieonwil die aan iedereen wordt opgelegd...
Oud 14 februari 2007, 16:59   #115
Winterhamer
Banneling

Standaard

De ware feiten over het ritueel slachten van arme diertjes (Groen! luistert U mee ?)

Citaat:
moslims eten alleen vlees van dieren die ritueel geslacht zijn, zodat het bloed is weggestroomd. Het zou mooi zijn als deze dieren voor de slacht bedwelmd zouden worden, want bij een rituele slacht duurt het sterven langer dan een gewone slacht. Bij de rituele slacht wordt de halsslagader doorgesneden, waarna het dier doodbloedt. Het duurt 10 tot 20 seconden voordat de hersendood van het dier intreedt wegens zuurstoftekort.

Omdat geen enkele moslim gierig wil lijken worden er als een soort statussymbool meer dieren geofferd dan nodig is, waardoor het feest meer en meer op een barbecueparty gaat lijken.
Sommige rijke moslims laten wel 100 schapen slachten!

Concreet komt het erop neer dat zowel de joodse als de islamitische manier van slachten een ongelofelijk wrede manier is om een dier te doden. Het dier moet immers zolang mogelijk bij bewustzijn blijven (dus geen verdoving) en het moet 'leegbloeden door hartpulsatie'. Het kan soms zelfs 2 minuten duren voordat de dieren hun bewustzijn verliezen! Dit resulteert in onnoemelijk veel dierenleed, en dat enkel omwille van godsdienstige privileges. Dierenrechtenorganisaties (die bij multicul-gruwelen doorgaans een oogje dichtknijpen) besteden er nauwelijks aandacht aan. Zeer onterecht! Ritueel slachten zou verboden moeten worden. En ook de import van koosjer- en halal-vlees zou aan banden moeten worden gelegd.
Citaat:
Opnieuw zullen vele van de tienduizenden ritueel te slachten schapen (80% van het totale aantal) illegaal geslacht worden.

http://www.gaia.be/ned/control.php?&...ontentname=282

vlees consumptie is tijdens de ramadan zelfs hoger
http://www.faithfreedom.org/oped/MohdSageer41012.htm

Als mensen gaan blaten:

1: jamaar en de rest van de vleesindustrie dan ?

Antwoord: hoe minder dierenleed hoe beter, religie is geen excuus voor dierenleed.

2: jamaar jij eet vlees

Antwoord: ik ben een veganist.

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 14 februari 2007 om 17:00.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 17:05   #116
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Sorry, ik ben niet zo'n dieren-rechten-fetishist. Dood-is-dood...
Ik ben opgegroeid met het feit dat jaarlijks een varken op straat werd geslacht voor de feesten, wat is het verschil?
Typisch, en dan wel de kleur groen in de politiek gebruiken, ik walg van jullie, altijd de kleur groen gebruiken terwijl jullie geen reet geven om de natuur en de dieren.

rood=dierenbeulen

Lekker heh ? in het uber blanke Veurne leven! waar maar 1,37% buitenlands is! HYPOCRIET!

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 14 februari 2007 om 17:08.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 17:08   #117
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
er is inderdaad een scheiding kerk & staat, het gemeenschapsonderwijs moet neutraal zijn, dit is een kwestie van integratieonwil die aan iedereen wordt opgelegd...
In een tijd dat het katholicisme nog een grote impact had op het openbare en privéleven werden deze scholen tot grote woede van velen opgericht en toch kwamen zij er. Nu, een eeuw later schieten die scholen hun doel voorbij omdat er een godsdienst is komen opduiken die zijn invloed wel kan laten gelden, uitgerekend in die scholen!
Ik herinner mij nog mijn tijd op het Kon. Atheneum te Antwerpen, waar onze Joodse medeleerlingen hun keppeltje op school niet droegen, zonder dat daar om gevraagd, laat staan gesmeekt moest worden.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 14 februari 2007 om 17:11.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 17:12   #118
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een flauw vermoeden dat naar aanleiding van deze verzwegen feiten, het aantal inschrijvingen volgend jaar drastisch zal dalen en dat er een serieus pak aboriginal kinderen zullen verdwijnen uit de "stadscholen". Leuk voor Voorhamme: kan hij zijn eigen islamitisch schoolnet oprichten.

Oud 14 februari 2007, 20:16   #119
G.E.
Vreemdeling

G.E.'s schermafbeelding

Standaard

Een school moet neutraal blijven, daarom al vind ik het een verkeerd signaal. Ook de uitspraak van meneer Voorhamme zint me niet echt, nl " we hadden de maatregel even goed kunnen verzwijgen ". Verder vind ik het trouwens heel inconsequent van het Antwerpse stadsbestuur om eerst hoofddoeken achter loketten te verbieden, maar nu serveert ze wel verplicht Hallalvlees aan iedereen.

Voorbeeldje: In onze scoutsgroep is er ook een moslim. Als katholieke scouts doen we wat we moeten doen en de uitzonderingen passen zich aan aan de gang van zaken binnen onze vereniging m.a.w.: het kennen van het gebed en het aanwezig zijn bij de maandelijkse misviering. Als er vakensvlees op het menu staat, kan hij wat corn-flakes of boterhamme met choco krijgen. Net zoals er altijd wel oplossingen gezocht kunnen worden voor kinderen met suikerziekte enz.

Om terug te komen tot de essentie: ook een neutraal schoolnet zou moeten doen wat het moet doen vind ik...
G.E. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 21:03   #120
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht

Dan legt ge klacht neer.
Zolang de wet bedwelming voorschrijft heeft men zich daaraan te houden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be