![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Elke garagist raadt daarom zijn clienteel aan om op weg naar de keuring te rijden in een hoger toerental (4000-4500 tpm). Uitlaat is dan mooi gezuiverd zoals mambo al aangaf. Heb het zelf aan hand gehad en werkt perfect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Gewoon op een vrijdag de laatste uurtjes gaan. Dan zijn die mannen van de keuring gehaast om op tijd naar huis te kunnen gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch moet ik weeral lopen om mijn gelijk te halen eh ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Spoilers en bredere banden zijn nog gemakkelijk. Probeer eens een street cam, multi stage nitrous, een nieuwe EFI chip en eventueel een blower/supercharger, diepere oliepan en grotere radiator/waterpomp etc. Het hoeft zelfs nog niet eens zo extreem te zijn. Steek gewoon grotere remmen. Dat zijn dingen waarvan ge de kwaliteit van werk en materiaal op twee minuten kunt nakijken. Er is absoluut geen reden om daar moeilijk over te doen. De keuring is volstrekt onnodig, en bestaat dan ook in vele landen niet.
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Zeg mij eens waarom men zo halstarrig vasthoudt aan de constructeur. Waarom mag ik niet in de winkel binnenstappen en bvb. betere remmen op mijn wagen plaatsen? Waarom mag ik niet een motor uit een andere wagen halen en die in de mijne steken?
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu hij genoeg geld heeft, rijdt hij met een kast van een bak ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie wel een nut in schouwing, maar hier in België is het wel extreem overdreven. PS: over die nitro --> ik vind wel als ge de motor bijwerkt, dat ge dan op zijn minst alles dan aanpast om de snellere acceleratie en snelheid aan te kunnen. Met alle miserie vandien natuurlijk: te weinig verzekering betalen voor uw hogere Kw en het idioot idee dat ge met een NOS/NX fles nog eens een ADR moet hebben.
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 20 februari 2007 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dus uiteraard ook dat men door de motor over zijn toeren te blazen de uitlaat zuiverd. En dat dit vaak pas gebeurd bij de technische controle, maar dat de uitlaat vol roet komt te hangen wijst juist dat er een probleem is met de motor. En vaak komt dit probleem pas na maanden of jaren echt naar boven, maar wees gerust. Als je een tweedehands diesel koopt, kan je aan de uitlaat nagaan of de motor nog in orde is of reeds vele uren heeft gedraaid en zelfs of het draaiuren onder belasting waren of onbelast. En de reden waarom de meeste garagisten zeggen dat je eerst je motor moet over zijn toeren jagen voor je op de controle komt, is omdat beide problemen die de roet veroorzaken, zeer duur zijn in herstellen en voor hen echte klote jobs zijn. Terwijl je dus nog jaren kan rijden met deze defecten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volledige voertuig is volledig berekend en uitgewerkt voor zijn originele onderdelen. Het veranderen van 1 onderdeel kan een totaal ander gedrag van het voertuig veroorzaken. En de remmen die je veranderd kunnen dus idd beter lijken, maar je voertuig in werkelijkheid levensgevaarlijk maken voor jezelf en andere weggebruikers. Het veranderen van motor is wel toegestaan zolang je het zelfde type motor gebruikt, het verandere van het type motor kan dus weer het totale rijgedrag van je voertuig veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() klopt, iemand met een lichte voet krijgt idd na enkele jaren meer roet uitstoot dan imand met een zware voet, om de simpele reden dat de motor van de zware voet reeds na een paar jaar vervangen of hersteld moet worden en de lichte voet zijn motor tientalle jaren meegaat.
|
![]() |
![]() |